Rakkuloita käsissä

ja jaloissa

Mulla on ongelmana se, että käsiin ja jalkapohjiin tulee rakkuloita. Nämä rakkulat sisältävät nestettä ja mätää, ja kun rakkula kuivuu, tulee sellainen ruskea rupi siihen kohtaan. Lopuksi sitä kohdasta lähtee iho irti, ja kestää aikansa ennenkuin iho paranee. Monesti tulee kipeitä haavoja siihen kohtan.


Kerran läkäri epäili, että taudin nimi olisi palmoplantaarinen pustuloosi, ja otatti kokeet käsistä ja jaloista. Käsissä oli niiden kokeiden mukaan candida albicans, jalkapohjien rakkulatauti ei selvinnyt.
Nyt toinen lääkäri määräsi jalkoihin Lamisil- voidetta, mutta siitä ei ollut mitään apua, ihottuma vain paheni. Olen kokeillut nyt Daktarinia, ja se on vähän auttanut ja lieventänyt oireita, mutta vaiva ei parane.

Onko muilla vastaavia kokemuksia näistä rakkulataudeita? Minkälaisia diagnooseja teillä on, ja millä voiteilla/lääkkeillä tautia hoidatte? Millaisin tuloksin?

13

8382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaista

      kiusallista vaivaa.Söin aikoinaan kuurina jotain sienilääkettä josta ei apua.Kuuri oli vielä aika pitkä.Rasvoja olen kokeillut jos minkälaisia,niistäkään ei erityisemmin ole ollut apua.
      Toissa kesän kävin uimassakin sukat jalassa,jalkapohjat oli niin auki ettei kunnolla kävellä kärsinyt.Käsien takia nukun useasti puuvillahanskat kädessä,kunnon kerros bepanthenia käsien iholla.
      Nyt taas jalkapohjat alkoivat viikko sitten aueta kunnolla ja kokeilen nyt kuulemaani kotikonstia.Oliiviöljyn sekaan merisuolaa ja sitä hierotaan ihottumaisiin kohtiin.Öljyn ja suolan sekoitus suhteesta ei ole tietoa,mutta laitoin lurauksen molempia.
      Tällä hetkellä ainakin kutina on pois jaloista,mielenkiinnolla odotan mitä jatkossa tapahtuu..
      Pientä kirvelyähän suola tietysti aiheuttaa,mutta omalla kohdallani kestän mielellään tuon pikku jutun,kunhan jalat vaan pysyvät kävely kunnossa.

      • ketjun aloittaja

        Olen minäkin kokeillut ties mitä, söin yhden lääkekuurin, se oli Lamisilia tabletteina. Ei mitään apua, ei myöskään samannimisestä voiteesta. Lääkärit aina antavat sienilääkkeet ja olettavat että vaiva on just sitä.
        Olen nyt ulkomailla lomalla ja mukana jotain voiteita, mutta ei auta. Jalkapohjat aivan rikki ja kamala kutina, samoin käsissä. Rakkoja vain tulee sitä mukaa uusia kun entiset kuihtuu pois.
        Kunhan tästä kotiudun aloitan oikein kunnolla etsimään hoitoja, mikä tahansa neuvo kelpaa, kaikkea on pakko kokeilla.

        Jalat on onneksi helppo piilottaa sukkiin, mutta kädet ovat näkösällä koko ajan ja ihmiset tuijottaa...


      • hoidan näin
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Olen minäkin kokeillut ties mitä, söin yhden lääkekuurin, se oli Lamisilia tabletteina. Ei mitään apua, ei myöskään samannimisestä voiteesta. Lääkärit aina antavat sienilääkkeet ja olettavat että vaiva on just sitä.
        Olen nyt ulkomailla lomalla ja mukana jotain voiteita, mutta ei auta. Jalkapohjat aivan rikki ja kamala kutina, samoin käsissä. Rakkoja vain tulee sitä mukaa uusia kun entiset kuihtuu pois.
        Kunhan tästä kotiudun aloitan oikein kunnolla etsimään hoitoja, mikä tahansa neuvo kelpaa, kaikkea on pakko kokeilla.

        Jalat on onneksi helppo piilottaa sukkiin, mutta kädet ovat näkösällä koko ajan ja ihmiset tuijottaa...

        Samanlaista vaivaa on minullakin ollut vuosikausia, eikä siihen sienilääkitys auta.
        Muutaman vuoden olen "selvinnyt" aika hyvin, eli jalat eivät ole olleet rikki, vaan korkeintaan muutama pieni rakkula silloin tällöin.
        Aamupesun jälkeen suihkutan jalkoihin antiperspiranttia ja vielä sen jälkeen tupsahdukset apteekin talkkia. Pääasia on kuitenkin saada jalat pysymään kuivana. Kotona olen paljon paljain jaloin, jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Olen sitä mieltä, että ainakin minun tapauksessani rakkuloita tulee, jos jalat hikoavat ja joutuvat olemaan hikisissä sukissa.
        Käsissä sama homma - eli tiskaukset suoritan kumihanskat kädessä, joiden alla on ohuet puuvillahanskat imemässä kosteutta.
        Kenkiä tuuletan ulkona ja huolehdin siitä, että laitan jalkaani vain kuivat kengät. Kuljetan aina mukanani parin varasukkia kastumisen varalta.


      • vinkistä
        hoidan näin kirjoitti:

        Samanlaista vaivaa on minullakin ollut vuosikausia, eikä siihen sienilääkitys auta.
        Muutaman vuoden olen "selvinnyt" aika hyvin, eli jalat eivät ole olleet rikki, vaan korkeintaan muutama pieni rakkula silloin tällöin.
        Aamupesun jälkeen suihkutan jalkoihin antiperspiranttia ja vielä sen jälkeen tupsahdukset apteekin talkkia. Pääasia on kuitenkin saada jalat pysymään kuivana. Kotona olen paljon paljain jaloin, jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Olen sitä mieltä, että ainakin minun tapauksessani rakkuloita tulee, jos jalat hikoavat ja joutuvat olemaan hikisissä sukissa.
        Käsissä sama homma - eli tiskaukset suoritan kumihanskat kädessä, joiden alla on ohuet puuvillahanskat imemässä kosteutta.
        Kenkiä tuuletan ulkona ja huolehdin siitä, että laitan jalkaani vain kuivat kengät. Kuljetan aina mukanani parin varasukkia kastumisen varalta.

        Olen ketjun aloittaja, ja kiitän sinua siitä että annoit todella hyvän neuvon. Mulla ei nyt ole antiperspiranttia eikä talkkia, mutta muuten jätin kaikki voiteet pois ja olen pitänyt jalat kuivina. Jo monta päivää näin eikä yhtään rakkoa ole enää tullut. Paras hoitomuoto mitä olen ikinä kuullut.


      • Antero L
        vinkistä kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja, ja kiitän sinua siitä että annoit todella hyvän neuvon. Mulla ei nyt ole antiperspiranttia eikä talkkia, mutta muuten jätin kaikki voiteet pois ja olen pitänyt jalat kuivina. Jo monta päivää näin eikä yhtään rakkoa ole enää tullut. Paras hoitomuoto mitä olen ikinä kuullut.

        Olen ihmetellyt, että aina kun matkustan tropiikkiin, jalkani ovat hetkessä rakoilla ja kävelemisestä tulee kidutusta. Kengistä se ei riipu. Hiekkarannoilla ja suolavedessä pärjää hyvin, mutta vasta Suomeen päästyäni rakot paranevat kuin taikaiskusta. Sitten huomasin, että tropiikissa parranajo sujuu sulavasti ja yksi höylä riittää paljon pitempään kuin Suomessa. Viime kesänä lomailin aavikolla eli lämpöä piisasi mutta oli kuivaa - eikä tullut rakkoja jalkoihin eikä helpotusta parranajoon. Johtopäätökseni on, että nimenomaan kosteus pehmittää ihoa, mikä on parran ajamiseen hyvä, mutta kävelemiseen huono asia. Täytyy siis ensi kerralla käyttää talia jalkojen kuivattamiseen. Outoa on se, että kun esittelin teoriaa parille lääkärille, he eivät nähneet yhteyttä rakkojen ja kosteuden välille.


    • jyrkinen

      Hei! Luin tarinasi ja minulla on sama vika mutta vain kämmennissä.Syytä ei ole sen kummemmin tutkittu vaan on määrätty aina Kefexin 500mg kuuri.Tämä kuuri on jo kolmas mulla ja en aijo enempää syödä vaan saada lähetteen ihotauti läärärille.Kuurilla paranevat mutta kun kuuri loppuu, niin tulevat uudestaan. Toivottavasti saat apua ongelmaan, tiedän miten tuskallista tämä vaiva on. Kesän odotusta kaikesta houlimatta.

    • Pumallinen tauti

      Inhottava tauti ittellä käsissä usein rakkuloita ja todella tuskalliset, ihotautilääkäri tutki äidiltäni ja tulivat lopputulokseen: "Angiina-virus joka on muualla kuin kurkussa, tässä tapauksessa käsissä" itselläni ei ole ikinä ollut angiinaa kurkussa onko muilla? pikkasen vanha topicci....

    • P+P

      Hei.
      Minulla on tämä sama tauti. Vaivannut noin vuoden, käsissä muutamia rakkuloita silloin tällöin. Nyt minua on alkanut epäilyttään onko tauti sama kuin kurkussani. Eli minulla on proppuja jotka ovat vaivanneet jo vuosi kausia. Jos jollain on myös tämä toinen vaiva kiitos jos vastaisit minulle.

      • Rakkulat käsissä

        Hei! Minulla alkoi tauti niin, että nielusta todettiin bakteeri nimeltä streptokokki pyegenes, sen seurauksena rakkulat käsissä ja nilkoissa. Antibiootti kuivattaa, mutta ei paranna. homeopaatti meinasi, että on virus ja se täytyisi ajaa valkosipulilla pois. 7 valkosipulin kynttä litraan vettä survoa, siivilöidä ja joka aamu ja ilta sekoittaa ruokalusikallisen lasilliseen vettä. Vielä en ole koittanut. Lääkäri meinasi tautia siksi pulpo...


    • saattaisi toimia

      Kokeileppas sivellä niihin raakaa etikkaa, siis tavallista pöytäetikkaa.

    • jokuvaan9

      Tää on kyllä sellanen ns. Mikrobi joka tulee yleensä nuorille helposti kesä tai heinäkuussa johtuu helteestä ja levii aika helposti esim maauimaloissa. En tiedä nimeä mutta jos se on levinnyt ni siihen saa tietynlaisen antibioottikuurin ja kannattaa laittaa bacibac rasvaa jota saa apteekista parantaa ihottuman .

    • nuorinainen

      Hei!

      Minulla todettiin sama/samantyylinen tauti, eli diagnosoitiin Pyoderma. Minulla enemmän jalkapohjissa kuion käsissä, mutta ihotautilääkärin mukaan voi hyppiä mihin haluaa. Johtuu ekseemasta.
      Hyvät voiteet olen saanut niin pysyy kurissa kun puhkeaa.

    • Anonyymi

      Kun tuntuu, että rakkuloita tulossa, laita hydrokortisonia. Se tehoaa, jos sama vaiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe