oinaalla

herkkyyttä?

Onko oinaissa lainkaan herkkää puolta vaan ovatko siinä mielessä kovakuorisia, että mikään ei hetkauta. Kertokaa miten herkkyys teillä tulee esiin? Välillä tuntuu, että onko niillä oinailla tunteita lainkaan?

15

3601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on siinä

      että sisin on sillai herkkä että sen ympärillä on oltava kova kuori että pysyy ehjänä. Älyttömän herkkä ja oinaat yrittää suojella sitä herkkää sisintä olemalla kovakuorisia että mikään ei osu sinne. Parhaiten tulee esii yksin, korkeintaan kaikkein rakkaimman ja luotettavimman edessä.

      • oinas-41

        Juuri noin minä itsekin koen. Kyllä mua on haukuttu/kehuttu jäävuoreksi ja itsekin mietin joskus et eikö mussa ole empatian kykyä ollenkaan. Mutta kyllä ne tunteet siellä jossakin on. Kerran satutettu Oinas on äärimmäisen vaikeasti lähestyttävissä mutta meitähän ei toista kertaa loukata!


    • Oinaan vaimo

      Kunnes sen sieltä löytää ja esiin saa niin kyllä on molemmilla hyvä olla. Mieheni taisteli vastaan aikansa, mutta minä sitkeänä jaksoin "tonkia" ja odottaa, luottamuksen saatuani ei voisi parempaa miestä toivoa! Aikaa se vie ja luonnetta pitää oinaan kumppanilla olla, mutta kyllä se kannattaa...

      • alkup.

        Eli tästä voisin päätellä, että oma tapaukseni myös pitää sitä herkkyyttä vain sisällään, mutta toivoa sen esille tulemisesta on, kunhan jaksan odottaa ja "tonkia". Onko se sitten siitä, että oinas ei luota minuun vielä tarpeeksi, epäröi, eikä siksi anna herkkyyden "puhjeta" esille?


    • tunteita?

      ...ja sekin jäi mietityttämään, että onko tyypillistä, että oinas toista loukatessaan ja nähdessään toisen "pahan olon" on tilanteessa kylmän viileä (tunteeton) eikä anna hellyyttä tai lievitystä toisen pahaan oloon. Liittyykö tämäkin siihen, että se herkkyys ei sieltä kuoren alta vain pääse esille?

    • tytte

      on oinaalla herkkä puoli mut paljastaa sen vaan rakkamille

    • Kate83

      On toki,mutta kun oppii tuntemaan oinasta paremmin koko ajan niin sekin puolikin löytyy=).. Mun oinas ainakin reagoi heti mun tunteisiin ja mielialaan ja auttaa ja alkaa paapoa kun huomaa esim..jotta mun on tai tuli jostain hänen kommentistaan paha mieli/olo=).. hellyys tulee esiin kovan kuoren alta=).. On päiviä jolloin tuntuu jotta oinas on ihan tunteeton ihminen,mutta kun malttaa odottaa ja näyttää itse tunteensa häntä kohtaan niin.. sit jonkun ajan päästä alkaa tapahtua.. Tunteet on tallella.. säästävät kai niit=).. Mut nyt viime viikolla mun oinas sano ensimmäisen kerran koko meidän yhdessä olon aikana, jotta "Mä rakastan sua"=)..Ollaan oltu jo 9kk yhes=).. Ja tuon ihanan lauseen jälkeen on tuntunut siltä jotta sitä herkkyyttä ja tunteellisuutta on ollut aikas paljon meidän arkielämäs=).. Tein suhteen alussa ensimmäisen siirron.. Kun olin itse varma tunteistani kerroin rakastavani häntä=).. Eikä hän lähtenyt karkuun vaan oli siin vierellä.. eikä ollut ajatustakaan siit jotta vois lähtee jonnekkin karkuun;).. Ja nyt kuulin vasta vastauksen=).. Täs mun kokemus tuosta herkkyydestä ja oinaiden tunteista=)..=)..

      • SMJ

        Että kyllä itsellä ainakin tunteita on ja vielä vahvoja sellaisia :). Olen hitaasti lämpiävää sorttia ja vasta pidemmän suhteen aikana tuon esille itseni monipuolisesti. Tarvitsen aikaa rakentaa luottamusta toiseen se ei ole minulle itsestään selvyys.


    • voin

      paljastaa että sen jääkylmän kovan kuoren alla todellakin on (tulisetkin)tunteet, jos on vain sopiva vastapuoli jolle ne paljastaa...

    • oikkuoinas26

      Kyllä oinaalla on herkkyyttä, mutta täytyy kaivaa se esiin. Todella herkkä olenkin ja sitä todellakin suojelen kovalla ulkokuorellani. Vain läheisten seurassa näytän oman herkän puoleni.

      Rakkaussuhteessa menee aikaa ennen kuin todella aukeaa sisin, saa olla hellä ja avautua itse ensin, ennen kuin täältä aukeaa koko sisin.

      Joskus tuntuu että on tosi kova toista kohtaan mutta ei vaan tule hellät sanat ulos..

      • Jartsuliini

        ..veit sanat suustani.Kun kohtaa sen todella rakastettavan ihmisen niin silloin kova ulkokuoreni aukeaa sydämeni valitulle ja osaan jakaa hellyyttäni ja otan hyvin mielelläni sitä yhtä lailla vastaakin mutta oinasta ei koskaan saa sitoa liikaa koska hän tarvitsee kumminkin tietyn vapauden ja yksityisyyden tarpeen tullen.Jos hänet yritetään kahlita liikaa niin tunteet suljetaan takaisin kovan kuoren sisään.


    • olenmika

      on herkkyytä. minä en kyl osaa/uskalla näyttää sitä. mulla herkkyys tulee esiin siinä että itken paljon. oinaat täytyy saada luottamaan että ne tunteet tulee esiin.

    • oinasta

      on satutettu liikaa, mä ainakin vetäydyn taas pitkäksi aikaa omaan kuoreeni ja tiedän, että mikään ei hetkauta mua suuntaan eikä toiseen vähään aikaan. Yritän vain elää päivän kerrallaan ja tulla edes itteni kanssa toimeen. Sitten taas kun surut on surtu niin pystyn elämään täysillä ja näyttämään tunteeni niin ystävilleni kuin rakastetulle.

      Joten ainakin minä oon tullu siihen johtopäätökseen, että mä oon niin herkkä ja tunteellinen, että sitä ei kestä ilman että kovettaa välillä itsensä. Onko muita tovereita?

      • ddfks

        Mielenkiintonen juttu, pitää paikkansa, jos minua satutetaan liikaa tai "tipun korkealta", niin tarvitsen ehdottomasti omaa aikaa.

        Joka tarkoittaa käytännössä päivän tai muutaman pituista jaksoa, jolloin käytännössä suren surut, ikäänkuin selvitän ne ja sitten jälleen kasaan itseni ja oman itseluottamukseni.

        Kuoriteoriasi on sinänsä mielenkiintoinen, luulisin, että minullakin sellainen on ja tietyllä tasolla pidän yllä sellaista kuorta, mutta osaan kuitenkin luopua siitä helpostikin sellaisten ihmisten lähellä, jotka koen luotettaviksi.

        Toisaalta, surun näyttäminen tuntuu olevan minulle hiukka hankalaa, mielummin suren itsekseni ja siten kasaan itseni, koska en halua, että kukaan alkaa säälimään minua.


    • oinaaassssN

      Olen oinas nainen ja mielestäni hyvin herkkä, mutta en näytä sitä kuin ihan parille PARHAALLE ystävälleni, joihin luotan. ja oinaan luottamuksen saaminen kestää kauan. ;) kun olemme vihaisia, emme todellakaan näytä herkkyyttämme kenellekkään, sen saa vain harvat nähdä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe