Ostin C5-farkun (2.0 SX). Autossa on kyllä lohkolämmitin, mutta sisätilanpistoke puuttuu. Hintaa haaroitussarjalle näyttää olevan Motonet:ssä noin 70 euroa. Onnistuuko asennus itse, kun moottoritilan ja ohjaamon välissä on melkoisesti tavaraa. Jos onnistuu, niin asennusvinkkejä?
C5 ja sisätilanpistoke
3
5119
Vastaukset
- femmaC
Itselle pitäisi myös asentaa sisähaaroitus,joten vinkkejä tänne niin saadaan pari citikan omistajaa neuvotuksi. Tietty itse ajattelin käyttää auton öljynvaihdossa syksyllä pajalla ja samalla kysyä pojilta tuota haaroituksen asennusta lisäksi,tuleepa kunnolla tehtyä sitten.
- Haaroittaja
Asensin aikoinaan itse C5 vanhakorimalliseen autooni haaroituksen. Auto pitää saada vain turvallisesti tarpeeksi korkealle, jotta auton alla pystyy työskentelemään ja pujottelemaan kaapeleita. Itselläni oli korokerampit, joille ajoin auton ja sitten yläasentoon. Sitten moottorialustan suojamuovien purku ja vanhan kaapelin irrotus. Matkustajan puolelta löytyi sopiva kumisuojuksella varustettu sisäänmenoreikä, josta uuden kaapelin sai pienellä sorminäppäryydellä ujutettua sisään. Etumatkustajan jalkatilan matto täytyy kääntää ennen ujutusta pois. Itse pistokkeen kiinnitin alemman ovisaranan kohdille peltiruuvilla varoen johdotuksia. Kannattaa käydä vaikka jostain vaihdokista katsomassa kiinnityskohta tarkemmin. Haaroitusta varten täytyy muistaakseni vaihtaa myös olemassa oleva kaapeli. Kaikki kaapelit vahvoilla nippusiteillä kiinni ja rintapellin läpimenon huolellinen tiivistys kumiholkilla ja tiivistemassalla. Sitten pohjamuovit paikoilleen ja jalkatilan matto takaisin. Aikaa kyllä tässä touhussa meni, koska työskentely pyörillä varustetulla luikulevyllä oli hankalaa. Enää en moiseen hommaan ryhtyisi, 100 € maksaisin moisesta työstä.
- Lehti´nka
Kiitos kattavasta vastauksesta. Täytyy kohta ryhtyä hommiin ohjeittesi mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751