seinää pitkin kiipeäminen

meri5

Eli,jos minulla on tuuletusikkuna auki ja kissa haluaa sinne istumaan,niin se kiipeää seinää pitkin.Tai siis se ottaa kynsillä kiinni ikkunan pielestä ja potkii takajaloilla seinää.Ei auta vaikka laitan alle tuolin ym.
Seinään jää kurjat kynnen jäljet.Asun vielä vuokra-asunnossa joten joudun korvaamaan jäljet.Ulkoilutarhan olen rakentamassa kisuille ensi kuussa ja sinnekin olisi kulku tuuletusikkunasta

6

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiipeilijöiden omistaja

      Oliko tässä joku kysymys? Jos kiipee, niin kiipee. Kyllä meilläkin välillä juostaan seinää pitkin ylös, ja siitä sitten täysvoltilla alas ja taas mennään. Nuorempi katti kiipee myös tuuletusikkunan päälle, siellä sitten istuu ja ihmettelee. Jos saat opetettua niin, ettei kiipee sun katsellessasi, niin sitten kiipee kun olet poissa.

      Korkea kiipeilyteline ikkunan vieressä varmaan helpottaisi seinän raapimisvimmaan.

      Rakenna vaan se tarha, menkööt sinne. Mieluummin varmaan sinne luikkiikin.

      • meri5

        kiipeilytelineet.Vaikka ikkunan alla on kukkalaudat jolta pääsisi hyvin tuuletusikkunalle,niin se ei käytä sitä.Edellises asunnos minulla oli sänky ikkunan alla joten se olisi helposti päässyt siitäkin ikkunalle mutta sen piti päästä ehdottomasti sängyn ja seinän välistä kiipeämän.Rako oli vain muutaman sentin mittainen joten tiukkaa teki katin mahtua mut kynnet seinään niin avot!Ei se sitä tahallaan tee mut ärsyttää vaan ne jäljet


      • catmania
        meri5 kirjoitti:

        kiipeilytelineet.Vaikka ikkunan alla on kukkalaudat jolta pääsisi hyvin tuuletusikkunalle,niin se ei käytä sitä.Edellises asunnos minulla oli sänky ikkunan alla joten se olisi helposti päässyt siitäkin ikkunalle mutta sen piti päästä ehdottomasti sängyn ja seinän välistä kiipeämän.Rako oli vain muutaman sentin mittainen joten tiukkaa teki katin mahtua mut kynnet seinään niin avot!Ei se sitä tahallaan tee mut ärsyttää vaan ne jäljet

        Voisitko kiinnittää siihen kohtaan ikkunan alle jonkinlaisen pahvin,kankaan tai maton.
        Käytä mielikuvitusta.


    • Terassimattoa vaan

      Meillä oli samanlaista ongelmaa havaittavissa tietyssä paikassa tapettien raapimisen kanssa, ja ongelma ratkaistiin niin, että kävimme hakemassa rautakaupasta ns. terassimattoa/kuramattoa eli sellaista paksuhkoa karkeaa mattoa, sitä saa metritavarana.

      Kiinnitimme sen ohuehkoon lastulevyyn pienillä nauloilla (järeällä nitojallakin onnistuu) ja tämän kokonaisuuden sijoitimme siihen, missä kissa seinää raapi. Laitoimme sen seinään muutamalla ruuvilla, ja avot, kissa sai raapia ja kiipeillä siinä niin paljon kuin halusi, eikä seinään jäänyt kuin pari siistiä ruuvin reikää. Jos ikkunankarmit ovat vahvat, levyn voi ruuvata myös niihin kiinni.

      Toki esim. pelkkä lastulevykin tms. voisi teillä riittää, mutta jos kissa kerta tulee kulkemaan ulos samaisesta paikasta, kannattaisi tehdä siitä kuitenkin kissallekin helpompaa, ja tuollaista terassimattoa pitkin se pääsee hyvin kiipeämään verrattuna liukkaaseen levyyn.

      Tuo terassimatto on muutenkin kätevää tavaraa, siitä tehtiin myös päällys vanhalle kiipeilypuullekin, ja kissalla ainakin on hauskaa siinä roikkua ja kiipeillä:)

      • meri5

        Teenpä näin :)


    • Anonyymi

      Lauta matka
      Kiipeää, ei saa häiritä kotiwlania

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe