Äitienpäiväruusuni on tänä vuonna upea amppeliruusu. Kukkii edelleen parvekkeella. Ruusutietämykseni on vähäinen ja kysynkin, onko mahdollista saada tällainen ruusu pysymään hengissä ja kukkimaan uudelleen ensi vuonna? Entä missä sitä olisi paras säilyttää talven? Sisällä, kellarissa...? Milloin olisi leikattava?Sääli, jos näin komea ruusu on vain yhden kesän ilo.
Amppeliruusun ikä?
2
707
Vastaukset
- rrr
Varmaan kuten esim. runkoruusut. Syksyllä rupeat lannoittaan syyslannoitteella ja myöhään loka marraskuulla sitten kellariin .
- sirkka**
Pitäisikö sen oksia leikata ennen kellariin viemistä?
Nyt sen kaikki nuput ovat auenneet kukiksi ja joitain uusia, hentoja oksia on jo kasvattanut. Olen lannoittanut sitä keskäkukkalannoitteella lähes joka kastelukerta, kun on sellainen käsitys, että ruusuja pitää reippaasti ravita, lienenkö oikeassa? Jostain kuulin, että vanhat kukinnot pitää leikata pois ja näin olen tehnyt. Olisi tosiaan mielenkiintoista nähdä, onko tästä uudesta tuttavuudesta useampi vuotiseksi iloksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.349195- 374994
- 434833
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1983724- 133133
- 422918
- 312806
- 442523
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise682334- 1722197