Bilteman vesivene-WC

Jos vessaan haluat mennä nyt..

Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman myymästä venevesi-WC:stä tai varaosapumpusta? Toimivatko ja jos toimivat, kuinka kauan? Hinta on palttiarallaa 50% "merkkituotteesta" mutta enpä sadan euron säästön takia viitsisi alkaa kovin montaa kertaa hyyskän lattiaa luutuamaan esim. septiletkun takaiskuventtiilin falskaamisen takia.

13

9150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri valmistajat

Venevesi-wc = wc joka käyttää venevettä
      Vesivene-wc = wc jolla voi veneillä

• ooh

varsinainen sanaseppo

• Marxgf

Voit asiayhteydestä päätellä mistä on kyse. Mieti esimerkiksi.
        - Mitä tuotteita Biltemassa myydään
        - Mikä on septiletku
        - Jne...

Aikasi näitä asioita pohdittuasi tuonkin viestin sisältö avautuu sinulle. Ajattele asiayhteyttä niin muutkin tekevät.

Kerrotaan nyt vielä sinulle että varmaankin kyseessä oli veneeseen tarkoitettu käymälä jossa jätökset huuhdotaan vedellä pois.

• Eri valmistajat
        Marxgf kirjoitti:

Voit asiayhteydestä päätellä mistä on kyse. Mieti esimerkiksi.
        - Mitä tuotteita Biltemassa myydään
        - Mikä on septiletku
        - Jne...

Aikasi näitä asioita pohdittuasi tuonkin viestin sisältö avautuu sinulle. Ajattele asiayhteyttä niin muutkin tekevät.

Kerrotaan nyt vielä sinulle että varmaankin kyseessä oli veneeseen tarkoitettu käymälä jossa jätökset huuhdotaan vedellä pois.

enpä olisi ikinä tullut ajatelleeksi ihan ite

• vessasta

Kaveri osti Biltemasta vessan, vaihtoi kahden vuoden päästä Jabscoon. Tiivisteet ja muut falskasivat vuoden kuluttua.

• muissakin

Ei ole kokemusta kuin Sealockista ja Jabscosta, mutta parin vuoden päästä nekin reistailee jostain.

• voi olla

pikasurffailulla Bilteman vessalla ja hollantilaisella, keskieuroopassa ilmeisesti kohtullisen yleisellä RM 69 vessalla www.rm69.com on huomattavia yhteisiä piirteitä. Bilteman vessahan ei oikeastaan ole halpa verattuna Suomessakaan muihin tuotteisiin/kauppoihin, mutta varaosat kyllä.

• että minulla

on bilteman pönttö. Oli jo veneessä kun sen ostin pari vuotta sitten, näytti siltä että oli ollu jo jonkun vuoden siellä. Onhan bilteman tuotteet voittanut monia testejä, joten ei kannata skipata biliksen tuotteet ihan helposti

• ei varmaan toimikaan

Oli veski sitten Bilteman, Jabscon tai jonkun muun, niitäkin pitää huoltaa. Hiukan ruokaöljyä silloin tälloin ja huuhtelu pitää kumit kunnossa. Talvellahan noi on syytä purkaa ja puhdistaa tai vähintään laittaa glykolia sisään ettei jäädy. Aika moni laiminlyö tämän kuten niin monen muunkin huoltamisen väärtin veneessä...syytä voi katsella aika usein peilistä

• ja laiskan huolto

Kaikki hajoa Suomen talvessa, ellei puhditeta ja glykolia tai vastaavaa kaikkiin eri "osastoihin"

Huollettavuus katsastusvaatimuksiin, niin eiköhän vessatkin kummasti toimi merkistä riippumatta esim. 20 v.

Biltemasta saa myös röörien puhdistusvälineitä pienillekin letkuille.

Näin olen toiminut jo niin kauan ja kummasti vessa toimii liiankin pitkään.

• vipuhana

Itse laitoin vipuhanan pöntön taakse varmuuden vuoksi putkeen. Olen nimittäin huomannut, että imutyhjennyslaitteet vioittavat tiivisteitä pöntön pumpussa, varsinkin jos korvausilmaa ei tule tarpeeksi tai putki josta tulee menee imutettaessa lyttyyn. Hana on muutenkin hyvä, sen voi panna kiinni muulloinkin, niin ei valu pönttöön takaisin mitään ikinä.

• siiosoo

Laitoitko hanan pöntön ja septin väliin? Lisääntyykö tuossa ratkaisussa tukkeutumisvaara? Eikös sen pumpussa olevan kumisen "huuli"tiivisteen tehtävä ole toimia niin ettei tankilta pönttöön päin pääse enää tavaraa .

• ettäsemmoista

2014 keväällä ostin korvauspumpun, kahden viikon päästä vaihdoin siihen uuden tiivistesarjan ja nyt heinäkuun alussa takaiskuventtiili lyö taas tyhjää....paska homma.

menee koko pyttis vaihtoon, kun edellisen veneen vessa toimi moitteetta 11vuotta mitä vene minulla oli. Se oli ostettu satkulla nautivarusteesta, ettei mikään miljoona vehje sekään. Laatu ehken hieman toista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe