Tietäisikö kukaan, minkälaisin perustein opiskelupaikkaa saa pitää vuoden odottamassa? Yliopiston sivuilla mainitaan hyväksyttviksi syiksi mm. raskaus ja intti.. Itselläni syynä olisi vastaavan alan opiskelu ulkomailla. Kelpaakohan? Onko kellään aiheesta omakohtaista kokemusta?
poissaolevaksi ilmoittautuminen
2
673
Vastaukset
- ---
jos opiskelet vastaavaa alaa ulkomailla voisit hakea samantien apurahaa vaihtoon (yliopistosta riippuen joku free-mover tms, voisit erityistapauksessa saada, vaikka hakuajat ohi)..kuitenkin varmaan pyrit hyväksyttämään opintopisteitä tutkintoosi.
ei välivuosia niin hirveästi yleensä tarvitse selittää. ja tuohon edistää opintojasi. todella erikoista jos ei kelpaisi. - ulkomaille lähtijä
Itse olen myös lähdössä ensi vuodeksi ulkomaille, joten opiskelujen aloitus saa odottaa.
Kyselin yliopistolta tilanteestani, mutta ulkomailla oleskeluni ei kelpaa "virallisen" lykkäyksen syyksi, joita nuo raskaus ja intti ovat. Voin kuitenkin jättää menemättä ja ilmoittautua poissaolevaksi, kulutan siinä vain opiskeluaikaani, jota on muistaakseni varattu kaikille yhteensä 7 vuotta. Viisi vuotta on kai "ihanneaika", jossa sekä kandin että maisterin tutkinto tulisi suorittaa, kaikille on kuitenkin laskettu vielä ylimääräistä aikaa, minkä voi sitten käyttää miten haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193782
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232912Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122461- 461971
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2431640Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt441575- 321547
- 281360
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201346- 951201