98se->2000

jjj7

Voiko win2000 asentaa 98se:n päälle vai pitääkö koko kovalevy formatoida ennen asennusta ?

ja jos niin käykö se vaan jotta
Format c:

vai pitääkö sitä Fdiskiä käyttää ???

tiedoista kiitollinen

8

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun se 2000

      asennus lähtee käymään niin se kyselee
      heti alkuun että formatoidaanko levy
      ekaks.

    • jjj7

      Onnistui alkuun kunnes tuli virhe ilmoitus "This program perormed an illegal operation and will shut down) WINNT32 virhe ja homma tyssäs siihe....???

      • koneessa muistia

        tarpeeksi?
        Vähintään 128 Megaa.
        Ja kovalevyä vähintään 4 Gigaa
        (tai sen osion minimikoko johon asennat).

        Ja ihan varmaan formatoit asennusvaiheessa
        levyn etkä vaan asenna 98:n päälle?

        Viallinen asennusCD?

        Muuten en voi vikaa arvata kun minulla on
        aina mennyt OK.


      • jjj7
        koneessa muistia kirjoitti:

        tarpeeksi?
        Vähintään 128 Megaa.
        Ja kovalevyä vähintään 4 Gigaa
        (tai sen osion minimikoko johon asennat).

        Ja ihan varmaan formatoit asennusvaiheessa
        levyn etkä vaan asenna 98:n päälle?

        Viallinen asennusCD?

        Muuten en voi vikaa arvata kun minulla on
        aina mennyt OK.

        Onko siis formatointi pakko tehdä, eli 98se:n päälle ei voi suorittaa asennusta ?


      • koneessa muistia
        jjj7 kirjoitti:

        Onko siis formatointi pakko tehdä, eli 98se:n päälle ei voi suorittaa asennusta ?

        ei ole pakko formatoida, mutta siitä seuraa että
        w2000:een jää joitain wanhan 98:n palikoita
        jotka vainoavat systeemissä -> järjestelmä
        jää huomattavasti epävakaammaksi kuin
        "puhtaalla" asennuksella.

        Ja voi laittaa levysysteemiksi NTFS:n joka on
        huomattavasti parempi kuin w98:n FAT32.


      • jjj7
        koneessa muistia kirjoitti:

        tarpeeksi?
        Vähintään 128 Megaa.
        Ja kovalevyä vähintään 4 Gigaa
        (tai sen osion minimikoko johon asennat).

        Ja ihan varmaan formatoit asennusvaiheessa
        levyn etkä vaan asenna 98:n päälle?

        Viallinen asennusCD?

        Muuten en voi vikaa arvata kun minulla on
        aina mennyt OK.

        Kone on kannettava armada 100S
        muistia on koomiset 88 mb ja sekin lisämuistilla.
        Katsoin kuitenkin että pitäisi riittää 2000:lle ?!


      • Win2000:n
        jjj7 kirjoitti:

        Kone on kannettava armada 100S
        muistia on koomiset 88 mb ja sekin lisämuistilla.
        Katsoin kuitenkin että pitäisi riittää 2000:lle ?!

        koneeseen jossa on 266MHz P II ja 64MT ram joten luulisi sunkin koneeseen asentuvan. Tietysti riippuu siitä mitä aiot sillä tehdä, että alkaako sitten yskiä jos liian raskaita ajat sillä. Muista että Win2000 vie kuitenkin ainakin 700-800 MT levytilaa asennusvaiheessa vähän enemmänkin tilapäistiedostoja varten, joten levytilaa pitää löytyä reippaasti.


      • jjj7
        Win2000:n kirjoitti:

        koneeseen jossa on 266MHz P II ja 64MT ram joten luulisi sunkin koneeseen asentuvan. Tietysti riippuu siitä mitä aiot sillä tehdä, että alkaako sitten yskiä jos liian raskaita ajat sillä. Muista että Win2000 vie kuitenkin ainakin 700-800 MT levytilaa asennusvaiheessa vähän enemmänkin tilapäistiedostoja varten, joten levytilaa pitää löytyä reippaasti.

        Asentelin n.15 kertaa kunnes formatoin. Nyt toimii (kone 533 mhz, muistia 88 mb, 2 2 gt kovalevy.
        toimii kuin unelma verrattuna 98se:n.
        Kiitoksia kaikille avuista !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe