ennenkuin kuivuu kokohon, leikkimielellä, miten olisi jos järjestettäisiin, vanhan ajan "kruunuhäät?"
Morsian, sulhanen, sekä hevonen hakusessa, kuten kaaso, bestman, ja orkesteri,
joka ottaa vastaan musiikitoivomuksia,jos löytyy halukkaita?
Ja toki kunnon sahrinkeittäjä pohojalaasehen tyylihin.
aloitetaan hääpararin valinnasta, onko vapaa ehtoisia?
Vipinää palstalle,
185
5721
Vastaukset
- KristaTee
aihe. Mutta tarkoitatko olemassa olevia ihmisiä vai virtuaalisellaisia? Jos tarkoitat meitä täällä olevia, niin mistä ihmeestä tiedämme mitä sukupuolta kukin on?
Hevosia löytyy varmaan. Meillä on täällä suht´ lähellä hevostila, itse asiassa kaksikin. Varmaan lainaisivat.
Kirkkohäät ilmeisesti? Sellaiset kunnon häät, jotka kestävät useita päiviä? Morsiamenryöstö?- marjapensas
miten vain. Virtuaalisesti ajattelin, mutta väliäkö hällä jos joku ihan oikeat kruunuhäät haluaa pitää.
Eikä taida nykyään sillä sukupuolellakaan olla suurempaa merkitystä;))
Juu kirkkohäät ehdottomasti, sellaiset vanhanajan,
häät ulkosalla, tansseineen päivineen.
Olishan se komiaa, jos kärryjä vetäisi kaksi hevosta, jos vielä suostut kuskiksi, niin se asia olisi järjestyksessä? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
miten vain. Virtuaalisesti ajattelin, mutta väliäkö hällä jos joku ihan oikeat kruunuhäät haluaa pitää.
Eikä taida nykyään sillä sukupuolellakaan olla suurempaa merkitystä;))
Juu kirkkohäät ehdottomasti, sellaiset vanhanajan,
häät ulkosalla, tansseineen päivineen.
Olishan se komiaa, jos kärryjä vetäisi kaksi hevosta, jos vielä suostut kuskiksi, niin se asia olisi järjestyksessä?mennään sitten mihin mennään. Yksi heppa on kyllä hallinnassa, mutta kaksi?
- MareNki***
mutta valitettavasti en tunne pohjalaista häämeininkiä.
- marjapensas
oli kauhiat, siellä juotiin ja tapeltihin;)
- hämeentyttö +
eikös se sahti panna hämeessä,se aito!!
- marjapensas
en tiedä, mutta kyllä pohjalaishäihin se ennenvanhaan ainakin tehtiin itse, vahinko vaan kun ei ole reseptiä;)
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
en tiedä, mutta kyllä pohjalaishäihin se ennenvanhaan ainakin tehtiin itse, vahinko vaan kun ei ole reseptiä;)
tehdä. Kyllä ohje jostain löytyy.
Mahtihäät oli sana, jota eilen hain. Sellaisiako tarkoitit? - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
tehdä. Kyllä ohje jostain löytyy.
Mahtihäät oli sana, jota eilen hain. Sellaisiako tarkoitit?oikealta nimeltään, niitä täällä ennenvanhaan tanssahdeltiin.
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
oikealta nimeltään, niitä täällä ennenvanhaan tanssahdeltiin.
tietyti, tuppaa nämä eri häät menemään sekaisin.
- marjapensas
kukaan ei sitten ilmoittaudu morsioksi ja sulhoksi, vaikka kaksi hevosta ja kuski olisi jo valmiina,
vieraslistakin näyttää tosi ankealta.
Siirrytään sitten muisteloihin ja perutaan häät, jos ei juhlijoita löydy.
"Näätkö tuon varjoisan penkin ja puun
siinä mä sinua ain oottelin."- marjapensas
tietääkö kukaan, esittäjää?
että se laulu jää loppuillaksi soimaan päähän, mutta tulihan se sieltä.
Minä rakastan sua, niin totta se lienee jne. Sanoja en saa päähäni kuin jonkun sieltä täältä, mutta eikö se Mattia ja Teppoa ole?
Taaskin olisi ollut apua laulun äänestä - helpommin olisi tullut mieleen.
Sanoit, että perutaan häät. Perutaanko yhteinen hautapaikka myös - vai oliko varattuna?- KristaTee
peru. Mökkiläiset tulevat joskus kotiin ja sieltä varmaan löytyy hääpari. En uskalla ehdottaa, mutta on kyllä mielessä henkilöt.
Olen hieman miettinyt tuota kuskina olemista. Osaa ajaa mutta en oikein tiedä ... naiskuski? Vai mieheksi pukeutunut nainen? Haluaisin juhlia hepeneissäni, mutta miten liehuvat hameet sopivat ajurin penkille? Ties mitä kaikkea ....
Kyllä minä pollet sinne talutan ja valjastankin, mutta jos joku muu ajaisi? Pelle? KingKale? - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
että se laulu jää loppuillaksi soimaan päähän, mutta tulihan se sieltä.
Minä rakastan sua, niin totta se lienee jne. Sanoja en saa päähäni kuin jonkun sieltä täältä, mutta eikö se Mattia ja Teppoa ole?
Taaskin olisi ollut apua laulun äänestä - helpommin olisi tullut mieleen.
Sanoit, että perutaan häät. Perutaanko yhteinen hautapaikka myös - vai oliko varattuna?kait pitää varata, kun ei enää saa edes viestejään perille;(
Toistan Matti ja Teppohan se vauhdissa oli, kelpaisko häävalssiksi, kahdelle hevoselle, tai olisiko joku parempi ehdotus? - KristaTee
KristaTee kirjoitti:
peru. Mökkiläiset tulevat joskus kotiin ja sieltä varmaan löytyy hääpari. En uskalla ehdottaa, mutta on kyllä mielessä henkilöt.
Olen hieman miettinyt tuota kuskina olemista. Osaa ajaa mutta en oikein tiedä ... naiskuski? Vai mieheksi pukeutunut nainen? Haluaisin juhlia hepeneissäni, mutta miten liehuvat hameet sopivat ajurin penkille? Ties mitä kaikkea ....
Kyllä minä pollet sinne talutan ja valjastankin, mutta jos joku muu ajaisi? Pelle? KingKale?osaan valmistaa sahdinkin. Siihen tosin pitää varata useita päiviä, ainakin 5.
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
kait pitää varata, kun ei enää saa edes viestejään perille;(
Toistan Matti ja Teppohan se vauhdissa oli, kelpaisko häävalssiksi, kahdelle hevoselle, tai olisiko joku parempi ehdotus?Hevosten opastaminen valssin saloihin vie aikaa.
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Kyllä minä pollet sinne talutan ja valjastankin, mutta jos joku muu ajaisi? Pelle? KingKale?Siinähän meillä se morsian on, kenet kelpuutat sulhoksi, vai pidetäänko hakusessa;))
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Siinähän meillä se morsian on, kenet kelpuutat sulhoksi, vai pidetäänko hakusessa;))
Herranen aika! Minä! Täällä on niin mukavan tuntuisia miehiä, että kelpuutan kenet tahansa. Kiltti marjapensas, valitse sinä. Olet ollut täällä pidempään ja tunnet heidät paremmin. Jookos?
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Kyllä minä pollet sinne talutan ja valjastankin, mutta jos joku muu ajaisi? Pelle? KingKale?kumma siinä lieneekin, aina kun niitä tarvitaan, niin kateissa on??
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
kumma siinä lieneekin, aina kun niitä tarvitaan, niin kateissa on??
vaisto/tutka. Se kun piippaa, on aika häipyä.
marjapensas kirjoitti:
kait pitää varata, kun ei enää saa edes viestejään perille;(
Toistan Matti ja Teppohan se vauhdissa oli, kelpaisko häävalssiksi, kahdelle hevoselle, tai olisiko joku parempi ehdotus?nyt sitä tarkoittanut, että sinun se hautapaikka tarvii varata - menee vähän liian ronskiksi...
Häistä oli puhe ja minä alan höpötellä hautapaikasta - tuli vain mieleen jatkoa siitä kappaleesta.- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Herranen aika! Minä! Täällä on niin mukavan tuntuisia miehiä, että kelpuutan kenet tahansa. Kiltti marjapensas, valitse sinä. Olet ollut täällä pidempään ja tunnet heidät paremmin. Jookos?
Pelle1Peloton, Kingkale, Jenkaten, Kalle Aaretti,
ja joskus käväisee Aikuinen mies, Aulis Tautia, ei kannata valita, se on aina kateessa.
Helpottiko? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
ja joskus käväisee Aikuinen mies, Aulis Tautia, ei kannata valita, se on aina kateessa.
Helpottiko?Paras on arpoa. Aulis Tauti ei todellakaan kelpaa, sillähän on vaimo jota se pakenee. Varmaan karkaisi minultakin ja äkkiä sittenkin. Mitä muuten teen tuolle nykyiselle siipalle? Se varmaan ihmettelee jos tänne ilmestyy uusi mies.
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Paras on arpoa. Aulis Tauti ei todellakaan kelpaa, sillähän on vaimo jota se pakenee. Varmaan karkaisi minultakin ja äkkiä sittenkin. Mitä muuten teen tuolle nykyiselle siipalle? Se varmaan ihmettelee jos tänne ilmestyy uusi mies.
alkaahan siinä ihmettelemään, miksei enää kelpaa;))
Rauha se uskollisesti Aulistaan odottelee, miten olisi semmoinen nettideitti, laaditaan ilmoitus,
ellei sitten tuo viimeisen päälle herrasmies Kk,
tai, vaikkapa Dippiduu? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
alkaahan siinä ihmettelemään, miksei enää kelpaa;))
Rauha se uskollisesti Aulistaan odottelee, miten olisi semmoinen nettideitti, laaditaan ilmoitus,
ellei sitten tuo viimeisen päälle herrasmies Kk,
tai, vaikkapa Dippiduu?jos ei nettideittiä, kun ei koskaan tiedä ...
Dippiduu on hauska nimi, en tunne kyseistä herraa, mutta miksi ei? Pitäisikö häneltä kysyä? - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
jos ei nettideittiä, kun ei koskaan tiedä ...
Dippiduu on hauska nimi, en tunne kyseistä herraa, mutta miksi ei? Pitäisikö häneltä kysyä?aikoihin näyttäytynyt, onkohan jo löytänyt uuden?
Poikamies oli aikoinaan, musiikkimiehiä, joten kysäiseppä kuulostaako tutulta kappale:
Sinä itse oot kukkien kukka
Jota kauniimpaa kasvaa ei voi
Sinisilmät ja kultainen tukka
Luojan sivellin piirteesi loi
Siksi kimppuni kukkaset vain
Suuren tarhurin tarhasta hain.
Häävalssin aineksia, jos sulho löytyy? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
aikoihin näyttäytynyt, onkohan jo löytänyt uuden?
Poikamies oli aikoinaan, musiikkimiehiä, joten kysäiseppä kuulostaako tutulta kappale:
Sinä itse oot kukkien kukka
Jota kauniimpaa kasvaa ei voi
Sinisilmät ja kultainen tukka
Luojan sivellin piirteesi loi
Siksi kimppuni kukkaset vain
Suuren tarhurin tarhasta hain.
Häävalssin aineksia, jos sulho löytyy?ja ehdottomasti sopiva. (Vaikka silmät onkin ruskeat ja tukka tumma.)
Totta, ei ole Dippiduuta näkynyt. Voi voi. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
ja ehdottomasti sopiva. (Vaikka silmät onkin ruskeat ja tukka tumma.)
Totta, ei ole Dippiduuta näkynyt. Voi voi.on poskensa nukka, kai huulillas tunnet jo sen?
marjapensas kirjoitti:
on poskensa nukka, kai huulillas tunnet jo sen?
lennätä pellavapäätä,
mut neitoa nuorta et omaksi saa...- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
lennätä pellavapäätä,
mut neitoa nuorta et omaksi saa...ovat valkeat,
kuluvat kohta ...
Huomenta. KristaTee kirjoitti:
ovat valkeat,
kuluvat kohta ...
Huomenta.Jäi illalla soimaan tuo Saarenman valssi päähän ja tuli sanatkin mieleen, että ihan omin sanoin sitä eilen esitin, tai väärässä järjestyksessä - haitanneeko tuo mittään...
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Jäi illalla soimaan tuo Saarenman valssi päähän ja tuli sanatkin mieleen, että ihan omin sanoin sitä eilen esitin, tai väärässä järjestyksessä - haitanneeko tuo mittään...
En minäkään sanoja osaa, pätkän sieltä toisen täältä, eikä takuulla oikeassa järjestyksessä. Vaan kaunis on laulu. Ja Georg Ots, oioioi ....
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
vaisto/tutka. Se kun piippaa, on aika häipyä.
kehrää tyttönen, huomenna saat sinä sulhasen;)
marjapensas kirjoitti:
kehrää tyttönen, huomenna saat sinä sulhasen;)
kaunis morsian!
Laita valmiiksi jo hääpuku tuo!
Neulo kaunis morsian!
Onni sinulle nyt lahjansa suo!- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
kaunis morsian!
Laita valmiiksi jo hääpuku tuo!
Neulo kaunis morsian!
Onni sinulle nyt lahjansa suo!kauneimman kankaan, puvuksi ommella saan,
toiveeni pujotan lankaan, toivon, toivon vaan. - Rauha Tauti
marjapensas kirjoitti:
Helpottiko?Tääl joku haastaa meijä Auliksest? Onks hää näi olle olt jonkuu näköpiiris?
Sopis tulla miul mainihtemmaa, olla kuitekii viel sammaa perettä.
Alkaa kohtsillää männä nuorimmainekii, tää, jonka silmät o vähä vinos, ei paljo, alakouluu, eikä Aulis oo taint nähä koko musikkaa ikänää eikä millokaa.
Mie taija koht panna ef pii iin sem perrää. Kaik ruokotkii maksamatta.
Mist tätä tietää, jossai Karipia rannal loikoo ja palalaikkaasa soitteloo. Se onkii melkee ainut asja, mis se o hyvä. Se palalaika soitto. Nii ja tää karkuu juoksemine.
Naisiiha se ei karkuu juokse muita ko miuta. Ja aikoinaa mie sain juosta sitä karkuu. - marjapensas
Rauha Tauti kirjoitti:
Tääl joku haastaa meijä Auliksest? Onks hää näi olle olt jonkuu näköpiiris?
Alkaa kohtsillää männä nuorimmainekii, tää, jonka silmät o vähä vinos, ei paljo, alakouluu, eikä Aulis oo taint nähä koko musikkaa ikänää eikä millokaa.
Mist tätä tietää, jossai Karipia rannal loikoo ja palalaikkaasa soitteloo. Se onkii melkee ainut asja, mis se o hyvä. Se palalaika soitto. Nii ja tää karkuu juoksemine.
Naisiiha se ei karkuu juokse muita ko miuta. Ja aikoinaa mie sain juosta sitä karkuu.Eikö se Aulis ole vieläkään tullut, miten sinä jaksat yksin niiden mukuloides kanssa?
Sinähän voisit piristykseksi ryhtyä kaasoksi, jollen väärin muista, niin sinulla oli hyvä maku pukeutumisessa.
Eiköhän se morsian suostu.
Tässä on vaan vielä pienen pieni ongelma, ei ole vielä kosijaa löytynyt,
sattuisitkos sinä tietämään sopivaa? - Rauha Tauti
marjapensas kirjoitti:
Eikö se Aulis ole vieläkään tullut, miten sinä jaksat yksin niiden mukuloides kanssa?
Sinähän voisit piristykseksi ryhtyä kaasoksi, jollen väärin muista, niin sinulla oli hyvä maku pukeutumisessa.
sattuisitkos sinä tietämään sopivaa?Käyhä mie veikkone kaasoks. Iha kunnia-asiaksein otan tään tehtävän ja luppan, jot morsijamest ko morsijamest tien vähintää yhtä kauniin, ko ite oon.
Siin sie oot iha oikias, ko sie mainihet miu hyvä maun. Siit mie oon saant kiitosta iha korkeemmaltkii taholt. En vaa ilkiä täs sannoo, jot kenelt. Ko ei saa nimilöit kertoo.
Miul käi hupane juttu tänä aamun. Mie ko laitoi musikoil puuroo pöytää ja huusi höijät sit syömää, ni mie huomasi, jos melkei viiko aja mie oon hyysänt naapuri kakaroit. Omia ol kaheksa ja kolme ol tult jossai vaihees huushollii hyyryläisiks. Sit mie muisti, jot ooha mie vissii usiammakii päivä jo pant pöytää tusina verra lautasii.
Sillee se männöö ihmise aatos sekasii, ko o paljo asijoit hoijettavana.
Mut tään kaasohomman mie hoijan. Ja kunnol, mie luppaan.
Itellein hankin jottai tyylikäst ja morsijamel jottai, mikä ei keneltäkkää ikänää unohu.
Se onkii miul vahva, tuo muotipuol. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Eikö se Aulis ole vieläkään tullut, miten sinä jaksat yksin niiden mukuloides kanssa?
sattuisitkos sinä tietämään sopivaa?muuta suostuu. Jos saataisiin Aulis sulhoksi, niin voitaisiin sitten yön pimeydessä vaihtaa. Saisi Rauha Auliksen takaisin. Voisi pitää kunnun sulkeiset mokomalle.
KristaTee kirjoitti:
muuta suostuu. Jos saataisiin Aulis sulhoksi, niin voitaisiin sitten yön pimeydessä vaihtaa. Saisi Rauha Auliksen takaisin. Voisi pitää kunnun sulkeiset mokomalle.
Metro-Tytöt plus kumppanit nyt vaan lestissään!
- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
Metro-Tytöt plus kumppanit nyt vaan lestissään!
pysytään, jokos se sulho on löytynyt, kun ehdokkaita tipahtelee?;(
marjapensas kirjoitti:
pysytään, jokos se sulho on löytynyt, kun ehdokkaita tipahtelee?;(
olette, kun ei mitään ole kuulunut?
Minä en ainakaan ehdota enään mitään, kun heti kävi iso luuta lakaisemassa kaikki tipotiehensä.
Ja minä kun luulin niin fiksu olevani!- marjapensas
Rauha Tauti kirjoitti:
Tääl joku haastaa meijä Auliksest? Onks hää näi olle olt jonkuu näköpiiris?
Naisiiha se ei karkuu juokse muita ko miuta. Ja aikoinaa mie sain juosta sitä karkuu.Jos sie mielit saada sen Auliksesi takaisin, niin pistäppä vain se ef bii ai etsiskeleen,
kunhan löytävät, kertovat, että kaunis, rikas morsian odottaa, kruunu päässä, komeassa vihkisaatossa,
komeilla kieseillä, oikein lämminveristen hevosten vetämänä.
Eihän sitä tarvitse kertoa, että morsian luovuttaa , sen paholaisen, syntisen, karkulaisen, mantoliinin
(vai oliko se palalaikan) soittajan sinulle yöksi, aamulla saatkin sitten mukuloittesi kanssa pitää kunnon sulkeisetJ)
Jos sie jaksat;)) marjapensas kirjoitti:
kauneimman kankaan, puvuksi ommella saan,
toiveeni pujotan lankaan, toivon, toivon vaan.laulelen, kun ilta tullut on...
Jatko olkoon laulamatta, kun en ole oikeastaan mitään tänään tehnyt - maijallisen raparperimehua keitin ja laitoin hunajaa makeutukseksi, millaista mahtaa olla.
Täytyy antaa jäähtyä ennen kuin tuntee kunnolla sen maun.Tellastiina kirjoitti:
laulelen, kun ilta tullut on...
Jatko olkoon laulamatta, kun en ole oikeastaan mitään tänään tehnyt - maijallisen raparperimehua keitin ja laitoin hunajaa makeutukseksi, millaista mahtaa olla.
Täytyy antaa jäähtyä ennen kuin tuntee kunnolla sen maun.että olisiko siitä booliin, jos sahdin lisäksi
vaikka boolia myös olisi tarjolla?- vehnäsranssin
Tellastiina kirjoitti:
että olisiko siitä booliin, jos sahdin lisäksi
vaikka boolia myös olisi tarjolla?ja sen keskelle ruskeita pikkuleipiä.
- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
olette, kun ei mitään ole kuulunut?
Minä en ainakaan ehdota enään mitään, kun heti kävi iso luuta lakaisemassa kaikki tipotiehensä.
Ja minä kun luulin niin fiksu olevani!haussahan toki, ja luulen, että löytyy, kun asialla on ihan tämä ef bi ai.
Pitkää liittoa en kyllä povaa, mutta:
Elo ihmisen riemuineen ja murheineen, se on väliaikaista vaan.
Mutta kuitenkin, häävalssi ehdotuksia, joita saa ehdottaa hääparille, please? - marjapensas
vehnäsranssin kirjoitti:
ja sen keskelle ruskeita pikkuleipiä.
tuore vehnänen maistuu varmasti, ja vielä itseleivottuna, namiska, odotan vain;)
Saas nähdä keksiikö joku muukin tuoda herkkujaan?
Toivottavasti. - mielestäni
marjapensas kirjoitti:
tuore vehnänen maistuu varmasti, ja vielä itseleivottuna, namiska, odotan vain;)
Toivottavasti.herrasväenleivät sopisivat näihin kekkereihin hyvin.
Kyllä menee jännäksi,kun sulhasta oikein ef pii ai jahtaa. marjapensas kirjoitti:
Toivottavasti.jos pyöräyttäisin hääkakun, sellaisen kinuski kuorrutteisen? vai pitäisikö olla kunnon kerma - sellainen?
Taikka jotain muuta, ihan mitä vaan, kaikki käy.
Voinko muuten olla avuksi?- marjapensas
mielestäni kirjoitti:
herrasväenleivät sopisivat näihin kekkereihin hyvin.
Kyllä menee jännäksi,kun sulhasta oikein ef pii ai jahtaa.Rauha Tauti joka yksin vastaa 8 lapsen kasvatuksesta, ilman ruokkorahoja, välillä menee naapurinkin lapset,
kun sekoaa konseptissaan,
eikö jo siinä vaiheessa tarvita ef be ai,ta, kysyn vaan;)) - marjapensas
A..N..N..A kirjoitti:
jos pyöräyttäisin hääkakun, sellaisen kinuski kuorrutteisen? vai pitäisikö olla kunnon kerma - sellainen?
Taikka jotain muuta, ihan mitä vaan, kaikki käy.
Voinko muuten olla avuksi?löytyykö heitä, näkyy löytyvän.
Kannattaa kysäistä morsiammelta, minulle sopii.
Olisiko kuitenkin kerma ja tuoreet mansikat juhannusaikaan, morsian ja sinä voitte sopia siitä.
Luulen että minä joudun ottamaan sen hevoskuskin paikan, kun ei kukaan ilmoittaudu,
bhyyääh, minäkin tykkään olla juhlissa hepeneissä:( - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
että olisiko siitä booliin, jos sahdin lisäksi
vaikka boolia myös olisi tarjolla?Tein kerran kotiviinin raparperista,hyvää tuli kaikki kehui, booliin sopii,piristävä maku,
ja jos voimat riittää, niin hyvä raparperipiirakka maistuis varmaan kaikille. marjapensas kirjoitti:
löytyykö heitä, näkyy löytyvän.
Kannattaa kysäistä morsiammelta, minulle sopii.
Olisiko kuitenkin kerma ja tuoreet mansikat juhannusaikaan, morsian ja sinä voitte sopia siitä.
Luulen että minä joudun ottamaan sen hevoskuskin paikan, kun ei kukaan ilmoittaudu,
bhyyääh, minäkin tykkään olla juhlissa hepeneissä:(kun tarpeeksi kyselee :O
Käykö Krisse sinulle, jos teen ihanan kermaisen mansikkakakun mittatilaustyönä?
Tellun raparperi-mansikka-hunaja (oliko noin?)booli maistuu varmaan kaikille häävieraille.
Äläs nyt marjapensas, kyllä sinäkin vielä hepeniin ehdit hypätä. Jospa joku kiva tulis ohjastamaan hevosia, eikä siun tarviis.
HOHOOOIII onko vapaita hevosmiehiä mukavaan tehtävään?- marjapensas
A..N..N..A kirjoitti:
kun tarpeeksi kyselee :O
Tellun raparperi-mansikka-hunaja (oliko noin?)booli maistuu varmaan kaikille häävieraille.
Äläs nyt marjapensas, kyllä sinäkin vielä hepeniin ehdit hypätä. Jospa joku kiva tulis ohjastamaan hevosia, eikä siun tarviis.
HOHOOOIII onko vapaita hevosmiehiä mukavaan tehtävään?Se kiva tulis, joka ohjastaa, niin istun vieressä "hepeneissä";)
marjapensas kirjoitti:
Se kiva tulis, joka ohjastaa, niin istun vieressä "hepeneissä";)
siinä vierellä, lirkuttelisit ja ripsiä räpsyttelisit viettelevän hempeesti. Olettaen että ohjastajana olisi mies :O
- marjapensas
A..N..N..A kirjoitti:
siinä vierellä, lirkuttelisit ja ripsiä räpsyttelisit viettelevän hempeesti. Olettaen että ohjastajana olisi mies :O
mies, siinä pitää istuskella,ennenkuin minä ripsiäni räpyttelen, mies isolla M:llä.
marjapensas kirjoitti:
mies, siinä pitää istuskella,ennenkuin minä ripsiäni räpyttelen, mies isolla M:llä.
nyt ensin löytäisitte sulhasenkin jostain, ai niin, jos se Aulis putkahtaisi jostain esille...
Morsmaikkukin on tainnut kadota!
Kai huomaatte, että tässä on ikuinen pessimisti!- Pauli-kummi
A..N..N..A kirjoitti:
kun tarpeeksi kyselee :O
HOHOOOIII onko vapaita hevosmiehiä mukavaan tehtävään?Otan ohjastajan (vai hevosen) tehtävät vastaan. En usko, että Helgellä on mitään sitä vastaan, ainakaan, jos saa kutsun vieraaksi häihin.
Pidän tässä töiden lomassa pikku lomasen ja mikäs sen mukavampaa kuin jotain kesäkivaa tiedossa.
Vaatetan mielelläni kaikki daamit, Helgen vaatetus lankeaa minulle jo luonnostaan.
Aikooko rva morsian käyttää huntua vai kukkaseppelettä? Ihan välttämättä en luota rva Rauhaan näissä vaatetusasioissa. Minulla on sentään kokemusta suuresta maailmasta. - marjapensas
Pauli-kummi kirjoitti:
Otan ohjastajan (vai hevosen) tehtävät vastaan. En usko, että Helgellä on mitään sitä vastaan, ainakaan, jos saa kutsun vieraaksi häihin.
Pidän tässä töiden lomassa pikku lomasen ja mikäs sen mukavampaa kuin jotain kesäkivaa tiedossa.
Vaatetan mielelläni kaikki daamit, Helgen vaatetus lankeaa minulle jo luonnostaan.
Aikooko rva morsian käyttää huntua vai kukkaseppelettä? Ihan välttämättä en luota rva Rauhaan näissä vaatetusasioissa. Minulla on sentään kokemusta suuresta maailmasta.tuhannesti päiväni pelastuksesta! Saan minäkin pukeutua tilaisuuden vaatimalla tavalla,
ei tarvitsekaan saapastella kirkkoon jazzarit jaloissa ja pussihousuissa;))
Siis kuskiksi A.N.N.A tarkoitti, hevosia löytyy kaksin kappalein:) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
kadonnut! Tämä on oikeastaan Tellalle vastaus, mutta kone väittää että "viestin hierarkia on liian syvä"!?
Siis, en ole kadonnut (kai vielä morsian olen?). Mietin vain sulhasta ja omaa pukuani. Miten olisi puvuksi vanhanaikainen, musta pitkä leninki (kasvot olisi hyvä peittää, ettei sulhanen pelästy) ja sitten päähän sellainen iso kruunuhäkkyrä? - marjapensas
marjapensas kirjoitti:
tuhannesti päiväni pelastuksesta! Saan minäkin pukeutua tilaisuuden vaatimalla tavalla,
ei tarvitsekaan saapastella kirkkoon jazzarit jaloissa ja pussihousuissa;))
Siis kuskiksi A.N.N.A tarkoitti, hevosia löytyy kaksin kappalein:)Hierarkiaa se minullekin väittää.
Tottahan toki olet morsian ,mutta se musta leninki, se kun oli siihen aikaan surun merkki?
Sekoaa vielä pappi konsepteissaan ja ottaa puheen väärän kaavan mukaan:))
Kannattaa kysäistä Pauli enolta, tai Rauha Taudilta neuvoa, noissa pukuasioissa.
No jokos olet valinnut sulhasen, alkaa olla pienoinen kiire? - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Hierarkiaa se minullekin väittää.
Tottahan toki olet morsian ,mutta se musta leninki, se kun oli siihen aikaan surun merkki?
Kannattaa kysäistä Pauli enolta, tai Rauha Taudilta neuvoa, noissa pukuasioissa.
No jokos olet valinnut sulhasen, alkaa olla pienoinen kiire?ennen ollut musta puku. Tietenkin kaikenlaisia killuttimia väriä antamassa? Enhän millään voisi valkoiseen pukeutua. On kai paras luottaa Pauli-enon ja Rauha Taudin neuvoihin.
Aulikseenhan päädyttiin. Pitää vain pyydystää. Jos joku näkee, niin kimppuun vain. Voi vaikka kääriä lakanaan (kukalliseen) ja pistää säilöön. - Pauli-kummi
marjapensas kirjoitti:
Hierarkiaa se minullekin väittää.
No jokos olet valinnut sulhasen, alkaa olla pienoinen kiire?Valittaen ilolla totean, että minä EN ole kenenkään eno. Olen Pauli-kummi.
Kiitos. Pauli-kummi kirjoitti:
Otan ohjastajan (vai hevosen) tehtävät vastaan. En usko, että Helgellä on mitään sitä vastaan, ainakaan, jos saa kutsun vieraaksi häihin.
Aikooko rva morsian käyttää huntua vai kukkaseppelettä? Ihan välttämättä en luota rva Rauhaan näissä vaatetusasioissa. Minulla on sentään kokemusta suuresta maailmasta.mitenkään kuulu, mutta utelias kun olen, niin haluaisin tietää kuka mahtaa olla tämä Helge?
Helgan ymmärtäisin, mutta Helge...- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
mitenkään kuulu, mutta utelias kun olen, niin haluaisin tietää kuka mahtaa olla tämä Helge?
Helgan ymmärtäisin, mutta Helge...löytyy ihan oikeasti ruotsinkielisestä almanakasta.
Sitten Kristalle, kun ei pääse millään vastaamaan.
Enpä väitä vastaan,
mutta niissä kruunuhäissä, joissa minä olen tanssahdellut on ollut luonnonvalkoinen puku,
tai kansallispuku.
Uskon että, olisi hyvä ottaa yksi varasulhanen, jos vaikka se Aulis löytyykin niin eihän siitä tiedä jos vaikka heti aamenen jälkeen häippäsee, kenenkäs kanssa sitten tanssahtelet;)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
löytyy ihan oikeasti ruotsinkielisestä almanakasta.
Sitten Kristalle, kun ei pääse millään vastaamaan.
Enpä väitä vastaan,
mutta niissä kruunuhäissä, joissa minä olen tanssahdellut on ollut luonnonvalkoinen puku,
tai kansallispuku.
Uskon että, olisi hyvä ottaa yksi varasulhanen, jos vaikka se Aulis löytyykin niin eihän siitä tiedä jos vaikka heti aamenen jälkeen häippäsee, kenenkäs kanssa sitten tanssahtelet;))häippäse, siitä kyllä pidän huolen.
En oikein perusta kansallispuvuista, joten kai luonnonvalkea sitten. Tai muuten vain vaalea. Pinkki?
Kyllä Helge on ihan oikeasti miehen nimi. Helge Herala esimerkiksi.
Varasulhanen? Helge?
- marjapensas
ilta tullut on ja kylä nukkuu,
pian kansa kuulee holvikirkon musiikin.
Urut soi kun sulho vie morsiamen alttariin. - marjapensas
Vietävän kone, kun ei päästä kaikille vastaamaan;(
Voi pyhä jysäys.
Se oli minun syytäni, minä lukutaidoton moukka. esittelin siut Pauli enona;(
Pyydän nöyrimmästi anteeksi.
Saanko kysyä onko pukusuunnittelu jo käynnissä.?- KristaTee
Valittaen surulla totean, etten tiennyt. Selitys tuli jo edellä, joten meitä on nyt kaksi valittajaa. En kuitenkaan usko, että olemme kovin surullisia, vai mitä marjapensas`?
Yritin vastata Teille suoraan, mutta hierarkia puuttui asiaan. - Pauli-kummi
KristaTee kirjoitti:
Valittaen surulla totean, etten tiennyt. Selitys tuli jo edellä, joten meitä on nyt kaksi valittajaa. En kuitenkaan usko, että olemme kovin surullisia, vai mitä marjapensas`?
Yritin vastata Teille suoraan, mutta hierarkia puuttui asiaan.Sen verran voin Helgestä kertoa, että hän ei todellakaan sovi varasulhaseksi. Uskokaa nyt hyvällä.
Helge on minun...tuota, hyvä ystäväni. - KristaTee
Pauli-kummi kirjoitti:
Sen verran voin Helgestä kertoa, että hän ei todellakaan sovi varasulhaseksi. Uskokaa nyt hyvällä.
Helge on minun...tuota, hyvä ystäväni.Juu, ei sitten.
Pauli-kummi kirjoitti:
Sen verran voin Helgestä kertoa, että hän ei todellakaan sovi varasulhaseksi. Uskokaa nyt hyvällä.
Helge on minun...tuota, hyvä ystäväni.Sitä minä vähän epäilinkin. Tottakai minä nyt Helgen nimenä tiedän. Sen vain halusin tietää mikä hän on miehiään, kun niin tärkeältä tuntui.
Hei Marjapensas ja Krisse, olitte hakoteillä...- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Sitä minä vähän epäilinkin. Tottakai minä nyt Helgen nimenä tiedän. Sen vain halusin tietää mikä hän on miehiään, kun niin tärkeältä tuntui.
Hei Marjapensas ja Krisse, olitte hakoteillä...Jos antaisin itselleni aikaa lukea viestit kunnolla, en töppäisi tuolla tavoin. Hyvä, että ojensit auttavan kätesi ja vedit meidät takaisin oikealla polulle. Ties mihin olisimme eksyneet. :))
KristaTee kirjoitti:
Jos antaisin itselleni aikaa lukea viestit kunnolla, en töppäisi tuolla tavoin. Hyvä, että ojensit auttavan kätesi ja vedit meidät takaisin oikealla polulle. Ties mihin olisimme eksyneet. :))
oikein vilkas mielikuvitus, niin kaikkia ajattelee...
Joskus sitten osuu oikeaankin.- Pauli-kummi
Pauli-kummi kirjoitti:
Helge on minun...tuota, hyvä ystäväni.Nyt on käynyt niin ikävästi, että Helge ei pääsekään häihin. Samaan aikaan on veljeskunnan vuositapaaminen Madeiralla ja Helge oli lupautunut menemään sinne.
Tänään kertoi.
Helge ei tiennyt minun piipahtavan Suomessa, joten asia on siltä osin ihan kunnossa, minullekin tämä pikku loma tuli pyytämättä ja ihan yllätyksenä.
Minä kyllä osallistun hääseremoniaan ja pukujen suunnittelu niin rva morsiamelle kuin muullekin hääväelle on jo alkanut.
Suvaitkaa odottaa kärsivällisesti, hyvää ei koskaan odota liian kauan. - marjapensas
Pauli-kummi kirjoitti:
Nyt on käynyt niin ikävästi, että Helge ei pääsekään häihin. Samaan aikaan on veljeskunnan vuositapaaminen Madeiralla ja Helge oli lupautunut menemään sinne.
Tänään kertoi.
Helge ei tiennyt minun piipahtavan Suomessa, joten asia on siltä osin ihan kunnossa, minullekin tämä pikku loma tuli pyytämättä ja ihan yllätyksenä.
Minä kyllä osallistun hääseremoniaan ja pukujen suunnittelu niin rva morsiamelle kuin muullekin hääväelle on jo alkanut.
Suvaitkaa odottaa kärsivällisesti, hyvää ei koskaan odota liian kauan.Onko veljeskunnan tapaaminen tärkeäpi kuin ”kruunuhäät”?
Tiesikös tämä Helge, että kruunuhäihin ei pyydetä, sinne käsketään,
ja on suuri loukkaus hääparia kohtaan jättää tulematta. Onneksi sinä olet asian oivaltanut.
Mitenkäs on tuon tanssitaidon laita, muotigurulla hevosten ohjahtamisen lisäksi;))?
- marjapensas
ohjastaja, sekä kaasot löytynyneet, bestman puuttuu.
Morsiankin voisi olla vähän aktiivisempi, toivomuksineen, mitä muuta kun A,N,N,A,N
kerma mansikkakakku ja Tellastiinan raparperipiirakat?
Kuka ihme sen sahdin keittää, ja ketkä/mikä (orkesteri) meitä tanssittaa?
Onko se Kaustisen pelimannit ja Konsta vai joku muu?
Ehdotuksia, aloitetaan häävalssista.
"Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa
mulle ainaiseks jäät.
Saan vihdoinkin häävalsiin rakkaimman johtaa,
nyt meillä on häät".mittään piirakkaa oo luvannu tehrä ko siitä hunajalla maustetusta raparperimehusta poolia. Ja jos kelpaa voisin mää sitä sahtia ja poolia tulla jakamaan ko mää oon tuala pystypaarisa joskus ollu juamanlaskijana ja siälä on ollu viime aikoina nin hiljasta ett kyl mää siältä hyvin kerkeen ja kyl mar sit pannaan paarin ovet kii sinä päivänä ko ne kommeet häät on.
- KristaTee
muita toivomuksia ole, kuin että sulhanen löytyisi. Ja sitten joku voisi kertoa millaisen puvun hankin. Bestman ei kuulu minulle, hankkikoon sulho hänet. Kaikessa muussa luotan täysin muihin.
Laitanko jo sahdin tulemaan? - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
mittään piirakkaa oo luvannu tehrä ko siitä hunajalla maustetusta raparperimehusta poolia. Ja jos kelpaa voisin mää sitä sahtia ja poolia tulla jakamaan ko mää oon tuala pystypaarisa joskus ollu juamanlaskijana ja siälä on ollu viime aikoina nin hiljasta ett kyl mää siältä hyvin kerkeen ja kyl mar sit pannaan paarin ovet kii sinä päivänä ko ne kommeet häät on.
mun silmissäin on jottain vikkaa ko ei oll sitt sillai lailles nähny, komias häät, kyll se siit:))
- KristaTee
KristaTee kirjoitti:
muita toivomuksia ole, kuin että sulhanen löytyisi. Ja sitten joku voisi kertoa millaisen puvun hankin. Bestman ei kuulu minulle, hankkikoon sulho hänet. Kaikessa muussa luotan täysin muihin.
Laitanko jo sahdin tulemaan?Kulkurin valssi? Sopisi Aulikselle, kun se tuollainen kulkuri on.
- marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Kulkurin valssi? Sopisi Aulikselle, kun se tuollainen kulkuri on.
että linnoissa kreivien häät vietetään, ja onhan sielläkin, kruunattu pää.
Ongelma vaan on se, ettei maalaismaisemiin voi rakentaa pilvilinnoja?
Miten sopisi tämä?
"Kauan katsoin
sinua syvälle silmiin,
kauan katsoin
katsoin ja ajattelin.
Puutteen, murheen,
yhteisen riemun jaamme,
kunnes pois häivymme unholaan.
Luuletko että, se sopisi Aulikselle?
Kannattaisiko kysyä ensin Rauhalta, jolta nyt jonkinmoista kokemusta loytyy, tästä, kauan katsoin, yhteinen riemu?
No, se pois häipyy unholaan on Aulikselle tuttua tohinaa. - marjapensas
marjapensas kirjoitti:
Miten sopisi tämä?
"Kauan katsoin
sinua syvälle silmiin,
kauan katsoin
katsoin ja ajattelin.
Puutteen, murheen,
yhteisen riemun jaamme,
Kannattaisiko kysyä ensin Rauhalta, jolta nyt jonkinmoista kokemusta loytyy, tästä, kauan katsoin, yhteinen riemu?
No, se pois häipyy unholaan on Aulikselle tuttua tohinaa.se tärkein, SAHTI, huomasit, eihän kunnon kruunuhäitä voi ilman sahtia juhlia:))
- KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Miten sopisi tämä?
"Kauan katsoin
sinua syvälle silmiin,
kauan katsoin
katsoin ja ajattelin.
Puutteen, murheen,
yhteisen riemun jaamme,
No, se pois häipyy unholaan on Aulikselle tuttua tohinaa.Rauhalta kannattaa ja pitääkin kysyä. Siitäkin huolimatta, että palautan Auliksen Rauhalle heti häävalssin jälkeen. Mitenkäs muuten käy, jos Rauha ei haluakaan Aulista takaisin?
Sahdin laitan tulemaan heti tänään iltapäivällä. Kaikki tilpehöörit on jo hankittu. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Rauhalta kannattaa ja pitääkin kysyä. Siitäkin huolimatta, että palautan Auliksen Rauhalle heti häävalssin jälkeen. Mitenkäs muuten käy, jos Rauha ei haluakaan Aulista takaisin?
Sahdin laitan tulemaan heti tänään iltapäivällä. Kaikki tilpehöörit on jo hankittu.tuomaan seurojentalolle kolpakot, ruokailuvehkeet näkyi löytyvän.
Kukahan ihme jaksaa kantaa pöydät ulkosalle, ja koristella koivuin ja kukkasin, hääalueen?
Jätin myöskin Pauli kummille hevosmiehen vaatteet.
Toivottavasti hän on ammattitaidolla suunnitellut meidän naispuolisten asusteet aasta ööhön;))
Morsius neitoja, sekä sulhaspoikaa, et ole vielä valinnut, tai ainakaan maininnut?
Muuten luulen että, näin Auliksen tänään markkinoilla, harmaa oli tukka, raasu näytti kärsineeltä,
ja jotenkin katuvainen ilme kasvoillaan.
Onkohan tuo reppana niin ujo, ettei kotio uskalla mennä?
kaupitteli vaimonsa vihkipukua ja valkoisia avokkaita, kannattaa käydä torilla katsastamassa;))
Kun häävalssin olet päättänyt, niin sen jälkeen on orkesterin vuoro soittaa toivomusten mukaan,
me laulamme pienen pätkän ehdotukseksi, mitä mielii tanssia?
Sopiiko morsiammelle? marjapensas kirjoitti:
tuomaan seurojentalolle kolpakot, ruokailuvehkeet näkyi löytyvän.
Kukahan ihme jaksaa kantaa pöydät ulkosalle, ja koristella koivuin ja kukkasin, hääalueen?
Toivottavasti hän on ammattitaidolla suunnitellut meidän naispuolisten asusteet aasta ööhön;))
Morsius neitoja, sekä sulhaspoikaa, et ole vielä valinnut, tai ainakaan maininnut?
Muuten luulen että, näin Auliksen tänään markkinoilla, harmaa oli tukka, raasu näytti kärsineeltä,
kaupitteli vaimonsa vihkipukua ja valkoisia avokkaita, kannattaa käydä torilla katsastamassa;))
Kun häävalssin olet päättänyt, niin sen jälkeen on orkesterin vuoro soittaa toivomusten mukaan,
Sopiiko morsiammelle?ruokailuvehkeistä - ota hyvä ihminen sitten jostain pitopalvelusta ruokapuoli, ei sitä voi talkoilla tehdä - maksaa sitten mitä maksaa...
Morsiusneitoja varmaan on helppo löytää, Nikito, Folk, A.N.N.A, Vivi ja mitä niitä tuttuja on, niin ja tietysti Olivia.
Mutta ne sulhaspojat, mistä niitä löytyy - Kingkale ja Pellekin ovat olleet teillä tietymättömillä - vähissä ovat meiltä miehet!
Suvivalssi on sitten ehdottomasti soitettava, ellei häävalssina niin muuten.
En ole sitä kuullutkaan pitkään aikaan.- Rauha Tauti
marjapensas kirjoitti:
tuomaan seurojentalolle kolpakot, ruokailuvehkeet näkyi löytyvän.
Sopiiko morsiammelle?Sanoit sie, jot sie näit meijä Aulikse jossai markkinoil? Ja mite sie haastoit, kärsineelt ja katuvaiselt? Meijä Aulis?
Ei oo voint olla. Aulis ei ikäpäivän oo kärsint tai katunt mittää. Mie tiijätsie luulen, jot sie oot nähnt tään Jallis Jarkimon. Hyö on jotekii nii samannäkösii, jot iha hyvi oot voint erehtyy, em mie toe perrää ihmettelis yhtää.
Kene vihkipukkuu lie kaupitelt, kuule, miu pukkuin on tiukast pussis ja avokkait mie oon käyttänt korreemmis juhlis kohtsillää iha äske.
En kuitekaa kerro, mis. En kerro.
Jos ei muit ehokkait morsiusneijoks löyvy, ni jo vain mie luppauvun siihe tehtävää.
Vai onks miul jo joku toine velvollisuus, jota mie en muista?
Musikoist kuus on vesirokos, yhel rippijuhlat kahe viiko pääst ja yks oksennustauvis.
Jos miul o valta valita, ni mie tahon kuulla sen laulun, jos sanotaa, jot "Ei aika mennyt enää palaa..." tai jotekii sillee.
On se nii totta, jot ei toist tolkkuu. - marjapensas
Rauha Tauti kirjoitti:
Sanoit sie, jot sie näit meijä Aulikse jossai markkinoil? Ja mite sie haastoit, kärsineelt ja katuvaiselt? Meijä Aulis?
Ei oo voint olla. Aulis ei ikäpäivän oo kärsint tai katunt mittää. Mie tiijätsie luulen, jot sie oot nähnt tään Jallis Jarkimon. Hyö on jotekii nii samannäkösii, jot iha hyvi oot voint erehtyy, em mie toe perrää ihmettelis yhtää.
Kene vihkipukkuu lie kaupitelt, kuule, miu pukkuin on tiukast pussis ja avokkait mie oon käyttänt korreemmis juhlis kohtsillää iha äske.
En kuitekaa kerro, mis. En kerro.
Jos ei muit ehokkait morsiusneijoks löyvy, ni jo vain mie luppauvun siihe tehtävää.
Vai onks miul jo joku toine velvollisuus, jota mie en muista?
Musikoist kuus on vesirokos, yhel rippijuhlat kahe viiko pääst ja yks oksennustauvis.
Jos miul o valta valita, ni mie tahon kuulla sen laulun, jos sanotaa, jot "Ei aika mennyt enää palaa..." tai jotekii sillee.
On se nii totta, jot ei toist tolkkuu.tuomitse jos väärin tein.
Niinhän tuo miespoloinen markkinoilla huasteli,
ootko nyt ihan varma, ettei ollut Aulis? - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
ruokailuvehkeistä - ota hyvä ihminen sitten jostain pitopalvelusta ruokapuoli, ei sitä voi talkoilla tehdä - maksaa sitten mitä maksaa...
Morsiusneitoja varmaan on helppo löytää, Nikito, Folk, A.N.N.A, Vivi ja mitä niitä tuttuja on, niin ja tietysti Olivia.
Mutta ne sulhaspojat, mistä niitä löytyy - Kingkale ja Pellekin ovat olleet teillä tietymättömillä - vähissä ovat meiltä miehet!
Suvivalssi on sitten ehdottomasti soitettava, ellei häävalssina niin muuten.
En ole sitä kuullutkaan pitkään aikaan.me ihan itse talkootyönä, onhan jo hääkakkukin ja piiraat leivottuna, sahdin tekee morsian itse,
sekä valitsee morsiusneitonsa, sulhanen valitsee sitten sen sulhaspoikansa, onhan se toki vähän kinkkinen juttu,
kun ei olla vielä sulhastakaan saatu kiinni;))
Taitaa olla sama kohtalo meillä, niin kuin Rauhallakin,
Eipä taida uskaltaa miehet meidän matkaan?
Hei ihan oikeasti, ollaanko me jotain pirttihirmuja, me sulottattaret, kaunokaiset:o - Aina Karvanen
marjapensas kirjoitti:
me ihan itse talkootyönä, onhan jo hääkakkukin ja piiraat leivottuna, sahdin tekee morsian itse,
sekä valitsee morsiusneitonsa, sulhanen valitsee sitten sen sulhaspoikansa, onhan se toki vähän kinkkinen juttu,
kun ei olla vielä sulhastakaan saatu kiinni;))
Taitaa olla sama kohtalo meillä, niin kuin Rauhallakin,
Eipä taida uskaltaa miehet meidän matkaan?
Hei ihan oikeasti, ollaanko me jotain pirttihirmuja, me sulottattaret, kaunokaiset:oAinan Iloinen Pitopalvelu on Aina valmiina palveluun!
Meiltä ruuat ja juomat kaikkiin tilaisuuksiin edullisesti tai hinnakkasti, toivomustenne mukaan.
Teemme halvalla hyvää ja kalliilla vielä parempaa.
Myös tähteet hyötykäyttöön, kertakorvauksella Koikkalaisen sikalaan.
Hoidamme myös sammuneet tai muuten vain juhlimiseen väsyneet, yksinhuoltajat hyviin naimisiin, eronneet yhteen ja karanneet takaisin.
Kaikki toivomukset täytetään, myös mahdottomat ovat meille mahdollisia.
Tämän viikon erikoistarjouksena ripsipiirakat, osta kaksi, maksa kolme.
Juhannuksena lupiinit ilman eri maksua joka juhlapöytään! - marjapensas
Aina Karvanen kirjoitti:
Ainan Iloinen Pitopalvelu on Aina valmiina palveluun!
Meiltä ruuat ja juomat kaikkiin tilaisuuksiin edullisesti tai hinnakkasti, toivomustenne mukaan.
Hoidamme myös sammuneet tai muuten vain juhlimiseen väsyneet, yksinhuoltajat hyviin naimisiin, eronneet yhteen ja karanneet takaisin.
Juhannuksena lupiinit ilman eri maksua joka juhlapöytään!on sen verran hyvä tarjous,että toivon totta tosiaan Morsiuspaparin, no näiltä näkymin, ainakin morsiamen hyväksyvän tarjouksen.
Aina Karvanen kirjoitti:
Ainan Iloinen Pitopalvelu on Aina valmiina palveluun!
Juhannuksena lupiinit ilman eri maksua joka juhlapöytään!näytönpaikka on sitten hakea Aulis esille,kun lupaatte hoitaa karanneet takaisin.
Jos se onnistuu, niin luulisin, että kaikki muutkin hommat annetaan Ainan Iloiselle Pitopalvelulle.
Vai mitä mieltä on pääkondinaattori (mitä sekin tarkoittaa?) Marjapensas? En suinkaan ylitä valtuuksiani?- Aina Karvanen
marjapensas kirjoitti:
on sen verran hyvä tarjous,että toivon totta tosiaan Morsiuspaparin, no näiltä näkymin, ainakin morsiamen hyväksyvän tarjouksen.
morsian on, mutta ei sulhasta?
Ei hätää!
Ainan Suloinen Sulhaspalvelu hoitaa asian tuotapikaa.
Toivomukset sulhasen koosta, väristä, uskonnosta, aatesuunnasta, mieltymyksistä, erikoistoivomuksista, ynnä muista yksityiskohdista (lisää liitteissä) otetaan ilolla vastaan ja toteutetaan takuuvarmasti.
Tunnuslauseemme on: Ei niin rumaa morsianta, etteikö koreeta morsianta löytyisi!
Och samma på svenska.
And in English.
Ja muilla tunnetuilla kielillä. Aina Karvanen kirjoitti:
Ei hätää!
Toivomukset sulhasen koosta, väristä, uskonnosta, aatesuunnasta, mieltymyksistä, erikoistoivomuksista, ynnä muista yksityiskohdista (lisää liitteissä) otetaan ilolla vastaan ja toteutetaan takuuvarmasti.
Tunnuslauseemme on: Ei niin rumaa morsianta, etteikö koreeta morsianta löytyisi!
Och samma på svenska.
And in English.
Ja muilla tunnetuilla kielillä.on siitä, että Aulis on kadoksissa!
Lueppa seuraava viesti!- Aina Karvanen
Aina Karvanen kirjoitti:
Ei hätää!
Och samma på svenska.
And in English.
Ja muilla tunnetuilla kielillä.Olen enemmän kuin pahoillani, että annoin sihteerin hoitaa äskeisen viestin.
Mottomme tässä tapauksessa on tietenkin: Ei niin rumaa morsianta, etteikö koreeta sulhasta löytyisi!
Toisaalta, me hoidamme kyllä kaikenlaiset hää- ym. tilaisuudet, olkoot morsiamet ja sulhaset sitten mitä sukupuolta tahansa.
Ps. Ammattitaitoinen sihteeri saa hyvän työpaikan.
Yst. hak. meille. - Rauha Tauti
marjapensas kirjoitti:
tuomitse jos väärin tein.
Niinhän tuo miespoloinen markkinoilla huasteli,
ootko nyt ihan varma, ettei ollut Aulis?mua älä hylkää oma armain...
Sil viisii se männöö, se piisi.
Mut mitä näist vanhoist ennää, hyljätty mikä hyljätty mie oon. Aulis ei takasi tuu, näi miul on kerrottu. Semmone selvänäkijä sen haasto.
Mie tyyvyn kohtaloon.
Ja viimeks mie oon kuult, jot hää on olt vokottelemas jottai Aleksantra Koposta, liekkö perrä, tiijä häntä.
Mut, sem mie sanon, jot hyvä mies hää on. Ja erityise hyvä sulhane. - marjapensas
Aina Karvanen kirjoitti:
Ei hätää!
Och samma på svenska.
And in English.
Ja muilla tunnetuilla kielillä.Palvelua, totta toinen puoli, siis morsian löytyy,ulkonäössä ei puutteita,
fiksu ja kaikinpuolin sosiaalista sorttia. Sulhanen "eksyksissä", jos näin voi asian ilmaista,
Hallin näköinen kutale, perheensä hylkäävä, naisten naurattaja, löytyisikö varasulhasta?
Älä nyt Rauha hyvä ota nokkiis, mutta yhtähän meitin on pidettävä;) - Rauha Tauti
Rauha Tauti kirjoitti:
mua älä hylkää oma armain...
Mut mitä näist vanhoist ennää, hyljätty mikä hyljätty mie oon. Aulis ei takasi tuu, näi miul on kerrottu. Semmone selvänäkijä sen haasto.
Mie tyyvyn kohtaloon.
Ja viimeks mie oon kuult, jot hää on olt vokottelemas jottai Aleksantra Koposta, liekkö perrä, tiijä häntä.
Mut, sem mie sanon, jot hyvä mies hää on. Ja erityise hyvä sulhane.Et hyvä sulhane kenelle vaa. Ko kiinni saap.
- marjapensas
Rauha Tauti kirjoitti:
mua älä hylkää oma armain...
Mie tyyvyn kohtaloon.
Mut, sem mie sanon, jot hyvä mies hää on. Ja erityise hyvä sulhane.kuitenkin mee silleen, että, ne päivät enää palata ei voi, jos unhoitit jo kaikki menneet,mua älä...?
Elä sie kuule Rauha anna periksi,
Arpa kohtalon on aina arvaamaton,
kaikki huomenna voi olla toisin. - Rauha Tauti
marjapensas kirjoitti:
kuitenkin mee silleen, että, ne päivät enää palata ei voi, jos unhoitit jo kaikki menneet,mua älä...?
Elä sie kuule Rauha anna periksi,
Arpa kohtalon on aina arvaamaton,
kaikki huomenna voi olla toisin.Tulloo mielee semmone iha ulkomaa kielel laulettu kappale, mite sen nyt laittas tähä...?
Mie yritä.
Jotekii näi se männöö:...vill juu still lav mii tumorrou... Ja sit etteepäi.
Sitä mie oon laulu keinoil yrittänt Auliksel viestittää, vastaust en oo saant.
Vähä kuitekii taustaa mei romansill.
Pankaas kuvitelle: Punkaharju vuonna jottai. Telttoi siel ja tääl, sikisoki, Aulis, mustat kiharat, viikset, pulisonkit, kiiltävät silmät, jotka minnuu kohistuut.
Yksityiskohtii mie en haasta, mitä niist, telttaa mäntii, yheksä kuukauve pääst ensimmäine musikka.
Mustatukkane, mustasilmäne isäsä kuva.
Siit se alko, välil tääl, välil jossai muuval, mist mie tiesin, mis hää millokii huseeras.
Naimisii mäntii neljänne musika jälkee, isäukko heliäst haulikkoo heiluttel.
Olha meil meil häät.Koriat olliitkii,koko suku yhten miehen Aulikse takan, kaikill joku pistin tai joku muu tappoase.
Alkuaika män jotakuinkii kohtuullisest, ei siin mittää. Vaarivainaa pit komentoo kakspiippusel.
Sit jossai vaihees Aulis pääs karkuu, lähti ko Juutilaine tykikuulast sirkukses, eikä oo sej jälkee naamaasa näyttänt.
Onks teil mittää neuvoo tähä tilanteesee, mie kysyn vaa. Nöyräst. - KristaTee
Aina Karvanen kirjoitti:
Olen enemmän kuin pahoillani, että annoin sihteerin hoitaa äskeisen viestin.
Mottomme tässä tapauksessa on tietenkin: Ei niin rumaa morsianta, etteikö koreeta sulhasta löytyisi!
Toisaalta, me hoidamme kyllä kaikenlaiset hää- ym. tilaisuudet, olkoot morsiamet ja sulhaset sitten mitä sukupuolta tahansa.
Ps. Ammattitaitoinen sihteeri saa hyvän työpaikan.
Yst. hak. meille.minäkö ruma? Ehei kuulkaa. Koreampaa morsianta ei ole miesmuistiin nähty.
- KristaTee
Rauha Tauti kirjoitti:
Tulloo mielee semmone iha ulkomaa kielel laulettu kappale, mite sen nyt laittas tähä...?
Mie yritä.
Pankaas kuvitelle: Punkaharju vuonna jottai. Telttoi siel ja tääl, sikisoki, Aulis, mustat kiharat, viikset, pulisonkit, kiiltävät silmät, jotka minnuu kohistuut.
Yksityiskohtii mie en haasta, mitä niist, telttaa mäntii, yheksä kuukauve pääst ensimmäine musikka.
Siit se alko, välil tääl, välil jossai muuval, mist mie tiesin, mis hää millokii huseeras.
Olha meil meil häät.Koriat olliitkii,koko suku yhten miehen Aulikse takan, kaikill joku pistin tai joku muu tappoase.
Alkuaika män jotakuinkii kohtuullisest, ei siin mittää. Vaarivainaa pit komentoo kakspiippusel.
Sit jossai vaihees Aulis pääs karkuu, lähti ko Juutilaine tykikuulast sirkukses, eikä oo sej jälkee naamaasa näyttänt.
Onks teil mittää neuvoo tähä tilanteesee, mie kysyn vaa. Nöyräst.kyllä me Aulis pyydystetään. Häävalssin jälkeen saat hänet takaisin ja luulisin, että moisen hulinen jälkeen hän kyllä pysyy kotona. Huomaa mokoma, että oma Rauha on se ainoa oikea rauha.
- jos pellonpientareelta tai
Rauha Tauti kirjoitti:
Tulloo mielee semmone iha ulkomaa kielel laulettu kappale, mite sen nyt laittas tähä...?
Mie yritä.
Onks teil mittää neuvoo tähä tilanteesee, mie kysyn vaa. Nöyräst.pellolla kerräisit kukkasia tyynynalle voi Aulis palata kotio.Niikuin ennenvanhaan tehtiin se tepsi aina oli poikii pyrkimässä aittaan.
- KristaTee
jos pellonpientareelta tai kirjoitti:
pellolla kerräisit kukkasia tyynynalle voi Aulis palata kotio.Niikuin ennenvanhaan tehtiin se tepsi aina oli poikii pyrkimässä aittaan.
sortin kukkasia. Ja vielä keskiyöllä pitää katsoa kaivoon, siellä näkyy vedenpinnassa tulevan kullan kuvajainen.
Vaan Rauhapa tietää Auliksen ja saa hänet tuota pikaa takaisin. - Rauha Tauti
KristaTee kirjoitti:
sortin kukkasia. Ja vielä keskiyöllä pitää katsoa kaivoon, siellä näkyy vedenpinnassa tulevan kullan kuvajainen.
Vaan Rauhapa tietää Auliksen ja saa hänet tuota pikaa takaisin.Sillviisii mie ikävää vähennän, jot mie yritä ajatella Auliksest kaikkee nekatiivist.
Nytkii tul justii mielee, mite epäluotettava hää tosissaa onkii. Aatelkaa nyt, ko mie en oo ees varma, jot onks hää kahe nuorimmaise isä.
Mite semmosee miehee voipkaa luottaa?
Miust tuntuu, jot täs ijäs ei ennää riitä tyyny alle mitkää hentoset niity kukat, pittää panna koko ruusupuska tuolt talli takkaa. Kukkii siel nii komiast, hyväs maas. - marjapensas
Rauha Tauti kirjoitti:
Mie yritä.
Onks teil mittää neuvoo tähä tilanteesee, mie kysyn vaa. Nöyräst.toi sun viestisi jäi eilen lukematta.
Onko se Aulis Skorpion(i)tai(s), tai jotain, nehän lurittelee ”ai still laavink juu”,
vai sopisiko paremmin, ”mä mieluummin maantiellä tanssin?”
Sus siunatkoon, minäkin olen skorpioni, herran jestas, hyppäänkö kaivoon;((
Tai olisiko kuitenkin parempi odotella, jos vierivät kivet mut sinne kaatais, tai sitten, joku
suomalainen Carola. Sorry, painovirhepaholainen, piti kirjoittaman ulkolainen Carole,
mutta tuo lontoon kieli tuppaa joskus ottamaan koville;))
- marjapensas
ja voisin sävelin ehdottaa morsiamelle häävalssia, päivan kokemusten jälkeen.
Kävisikö tämä, kesähäihin?
Niin kaanis on ilima, mutta kaanimpi on Krista, kun lempeesti helmat ne, tuulessa heilahtej,
(ja Aulikselle),
Voe voe kun saisit tuntee, ne tuhannet tunteet,
jotka Rauhan sydämmes ailahtel?- KristaTee
Tuo on siis suosionosoitusta. Kerrassaan verraton idea.
Vai skorpioni. Olet siis paha niinkuin minäkin. Me yleensä voitamme aina. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
Tuo on siis suosionosoitusta. Kerrassaan verraton idea.
Vai skorpioni. Olet siis paha niinkuin minäkin. Me yleensä voitamme aina.en todellakaan, mutta sinnikkyyteni vuoksi voitan.
Jos jotain oikein kovasti tahtoo, ei saa vain haaveilla,vaan tarttua tuumasta toimeen;))
Oletko jö itse päättänyt häävalssin, valintahan on sinun, kun sulhanen kiertelee ties missä;) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
en todellakaan, mutta sinnikkyyteni vuoksi voitan.
Jos jotain oikein kovasti tahtoo, ei saa vain haaveilla,vaan tarttua tuumasta toimeen;))
Oletko jö itse päättänyt häävalssin, valintahan on sinun, kun sulhanen kiertelee ties missä;)usein sanotaan pahaksi. Periksi en anna koskaan.
Häävalssi, niin. Olen aivan sekaisin kaikista hyvistä ideoista. Kulkurin valssi, Saarenmaan valssi, Elinan ja jonkun häävalssi? Taidan jättää valinnan sinulle. Sopiiko? Autathan? - marjapensas evk
KristaTee kirjoitti:
usein sanotaan pahaksi. Periksi en anna koskaan.
Häävalssi, niin. Olen aivan sekaisin kaikista hyvistä ideoista. Kulkurin valssi, Saarenmaan valssi, Elinan ja jonkun häävalssi? Taidan jättää valinnan sinulle. Sopiiko? Autathan?se mielestäni on niin, että jos tiedät olevasi oikeassa, niin periksi et anna, mutta,
entä jos joku todistaa väitteensä oikeaksi?
No jos menisin nyt vihille, niin kyllä se olisi;
"Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa mulle ainaiseks jäät.
nyt meillä on häät". - KristaTee
marjapensas evk kirjoitti:
se mielestäni on niin, että jos tiedät olevasi oikeassa, niin periksi et anna, mutta,
entä jos joku todistaa väitteensä oikeaksi?
No jos menisin nyt vihille, niin kyllä se olisi;
"Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa mulle ainaiseks jäät.
nyt meillä on häät".muuten, mutta kun ei jää. Palautetaan Rauhalle. Vaan onhan vielä aikaa miettiä, onhan?
- KristaTee
häät peruttu? Eikö Aulista löydy? Mitä teen kaikella sahdilla? Yksinkö juon? Suruuni? Nyyh.
- marjapensas
se Aulis jättää unholaan, jos ei Rauha Tauti ole miestään löytänyt, vuosikausiin,
niin ei taida olla ”mahiksia”?
Säälittää vain niin kamalasti, hänellä kun kuitekin on kahdeksan mukulaa, ja naapurin kakarat,
ja vielä ilman ruokkoja, on se Aulis sitten katala mies;((
Nyt mietintämyssy päähän, ken on kaikkein parhain, sijaiseksi, löytyykö ehdotuksia, perusteluineen?;)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
se Aulis jättää unholaan, jos ei Rauha Tauti ole miestään löytänyt, vuosikausiin,
niin ei taida olla ”mahiksia”?
Säälittää vain niin kamalasti, hänellä kun kuitekin on kahdeksan mukulaa, ja naapurin kakarat,
ja vielä ilman ruokkoja, on se Aulis sitten katala mies;((
Nyt mietintämyssy päähän, ken on kaikkein parhain, sijaiseksi, löytyykö ehdotuksia, perusteluineen?;))surun murtama, etten pysty miettimään. Olisin kovasti halunnut palauttaa Auliksen Rauhalle.
Jatkan vielä etsimistä, jos vaikka tulisi raitilla vastaan. On voinut tullakin, kun en tiedä miltä Aulis näyttää. KristaTee kirjoitti:
surun murtama, etten pysty miettimään. Olisin kovasti halunnut palauttaa Auliksen Rauhalle.
Jatkan vielä etsimistä, jos vaikka tulisi raitilla vastaan. On voinut tullakin, kun en tiedä miltä Aulis näyttää.Aulishan on ihan Harkimon näköinen :O (kyllä pitäisi tunnistaa) näin muistaakseni Rauha kertoi täällä tai jossain muulla palstalla.
Varo vaan, ettet nappaa oikeaa Harkimoa, jos eteen sattuu :D- KristaTee
A..N..N..A kirjoitti:
Aulishan on ihan Harkimon näköinen :O (kyllä pitäisi tunnistaa) näin muistaakseni Rauha kertoi täällä tai jossain muulla palstalla.
Varo vaan, ettet nappaa oikeaa Harkimoa, jos eteen sattuu :DTuota ... joo. No katsotaan, jos sellainen vaikka löytyisi.
- marjapensas
A..N..N..A kirjoitti:
Aulishan on ihan Harkimon näköinen :O (kyllä pitäisi tunnistaa) näin muistaakseni Rauha kertoi täällä tai jossain muulla palstalla.
Varo vaan, ettet nappaa oikeaa Harkimoa, jos eteen sattuu :Dnythän mä sen taas "kerran hokasin", se on sukuvika, kun sukset ei luista:)
Kävin juuri toivottelemassa hyvää juhannusta pystiksessä, niin huomasin, että,
sehän on Jussin päivä, jos etsitään Kristalle joku Jussi, ja rauha saa Jussin häiden jälkeen,
vaihtaisi Aulikseen, niin Jussihan tulee ainakin kerran vuodessa ja viipyy peräti kaksi päivää?
Taisipa olla huono ehdotus, eihän se Rauha siitä Aulisesta luovu. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
nythän mä sen taas "kerran hokasin", se on sukuvika, kun sukset ei luista:)
Kävin juuri toivottelemassa hyvää juhannusta pystiksessä, niin huomasin, että,
sehän on Jussin päivä, jos etsitään Kristalle joku Jussi, ja rauha saa Jussin häiden jälkeen,
vaihtaisi Aulikseen, niin Jussihan tulee ainakin kerran vuodessa ja viipyy peräti kaksi päivää?
Taisipa olla huono ehdotus, eihän se Rauha siitä Aulisesta luovu.löytyy Jussi. En tunne ketään Jussia. Epätoivoa .....
KristaTee kirjoitti:
löytyy Jussi. En tunne ketään Jussia. Epätoivoa .....
saat miehen armaan,
tiedän, että niin käy varmaan....
♥ ♥ ♥ ♥- marjapensas evk
KristaTee kirjoitti:
löytyy Jussi. En tunne ketään Jussia. Epätoivoa .....
tunnen, jos kelpaa, Juhani Johan tai Johannes?
Sama asia, Jusseja kaikki, tai sitten kunnon maalaisjussi, jussipaita on helppo tunnistaa,
eikä ne paljon kotoaan karkaa, ajatteleppa, maalaijussille morsian. - marjapensas evk
Tellastiina kirjoitti:
saat miehen armaan,
♥ ♥ ♥ ♥niin käy varmaan.
- marjapensas evk
Tellastiina kirjoitti:
saat miehen armaan,
♥ ♥ ♥ ♥sen, niin käy varmaan.
- marjapensas evk
Tellastiina kirjoitti:
saat miehen armaan,
♥ ♥ ♥ ♥vaikka hän jo saapuiskin,?
- Rauha Tauti
marjapensas evk kirjoitti:
tunnen, jos kelpaa, Juhani Johan tai Johannes?
Sama asia, Jusseja kaikki, tai sitten kunnon maalaisjussi, jussipaita on helppo tunnistaa,
eikä ne paljon kotoaan karkaa, ajatteleppa, maalaijussille morsian.Mie ko oon iha saletti, jot työ tai myö ei saaha Auliksest minkäämoist otetta, ei konkeettisest ei apstaktisest, ni mie lähe usuttammaa yhtä mei kylä peräkammarpoikaa, hää o nimeltää Johan-On Markkinat. Siin o teil Jussii, niiko hänt kututaa.
Mie kyl pahast pelkään, jot äiti tulloo kaupapäälliseks, mut eihä se vissii haittaa, hää ko o nii riuska tallousihminen, huoltaa omal haarukallaa perunatkii melkei tään Johani suuhu.
Joskus mie oon miettint, et jos äiti vois sen tehä, ni hää käis paskalkii poikasa puolest, jot poja ei tarvihtis sohvalt nousta.
Jos vaa joku saap tään Johani pystyy ees vihkimise ajaks, ni vot´, siin teil sulhane.
Ei oo mikkää järi komia, mut voisha sen morsijamme hunnu ottaa ja panna sulhase naama ettee, ei huolis musikoittekaa sulhast pelätä.
Iha mite vaa, mut Aulikse saatta unohtaa, hää o luikku ja luikkii nytkii, mi luulen, jossai muil mail vierahil.
Mie lähe häähatu ostoo. - kuokkavierashan mie
Rauha Tauti kirjoitti:
Mie ko oon iha saletti, jot työ tai myö ei saaha Auliksest minkäämoist otetta, ei konkeettisest ei apstaktisest, ni mie lähe usuttammaa yhtä mei kylä peräkammarpoikaa, hää o nimeltää Johan-On Markkinat. Siin o teil Jussii, niiko hänt kututaa.
Mie kyl pahast pelkään, jot äiti tulloo kaupapäälliseks, mut eihä se vissii haittaa, hää ko o nii riuska tallousihminen, huoltaa omal haarukallaa perunatkii melkei tään Johani suuhu.
Joskus mie oon miettint, et jos äiti vois sen tehä, ni hää käis paskalkii poikasa puolest, jot poja ei tarvihtis sohvalt nousta.
Jos vaa joku saap tään Johani pystyy ees vihkimise ajaks, ni vot´, siin teil sulhane.
Ei oo mikkää järi komia, mut voisha sen morsijamme hunnu ottaa ja panna sulhase naama ettee, ei huolis musikoittekaa sulhast pelätä.
Iha mite vaa, mut Aulikse saatta unohtaa, hää o luikku ja luikkii nytkii, mi luulen, jossai muil mail vierahil.
Mie lähe häähatu ostoo.sellaisetkii kukkaloiset siun hattuus joist kylän ämmätkiij muistelloivat hautahansa asti.
- KristaTee
Laskostin juuri hunnun ja laitoin kaappiin taaimmaiselle hyllylle. Sahdin taidan juoda suruuni. Ei Aulista, ei Jussia. Voi minua! Nyyh, sniff.
- folk
Kuule, älä välitä,eihän se Villekään välittänyt.
Nyt vaan eteenpäin elävän mieli.
Juhannus tulee,eikä tiedä mitä se tuo tullessaan.
Taikoja tekemään ja kaikkea muuta mukavaa.
Tsemppiä vaan! - KristaTee
folk kirjoitti:
Kuule, älä välitä,eihän se Villekään välittänyt.
Nyt vaan eteenpäin elävän mieli.
Juhannus tulee,eikä tiedä mitä se tuo tullessaan.
Taikoja tekemään ja kaikkea muuta mukavaa.
Tsemppiä vaan!... taidanpa tyytyä tuohon olemassa olevaan siippaan. Mutta taikoja kyllä teen, jos vaikka ...
Tämän ketjun vetäjä seilaa jossain merellä ja nauttii Suomen suvesta.
Mahtaako mennä pyllylleen koko kemut, kun sulhastakaan ei vain ilmaannu - on tainnut morsiankin lyödä hanskat tiskiin.
Pitääkö tehdä nykyversio...- KristaTee
mahtaisi nykyversio olla? Minulla on paha aavistus, vai onko vain mielikuvitusta liikaa.
KristaTee kirjoitti:
mahtaisi nykyversio olla? Minulla on paha aavistus, vai onko vain mielikuvitusta liikaa.
mielikuvitustasi vaan, kyllä se varmaan ihan oikeaan osuu...
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
mielikuvitustasi vaan, kyllä se varmaan ihan oikeaan osuu...
♥♥♥♥ :)
- marjapensas
on se suomen suvi nii,in ihana, morsiuspari oli kaunista katseltavaa, ruosinkieliset häämenot,
arvatkaapas, mikä häävalssi?
No ei vättämättä tarvitse pyllylleen mennä.
Jos sinä olisit sulhanen, katsos kruunuhääthän ovat pelkkää teatteria nykyisin,
kun kirkko ei aikoinaan hyväksynyt, niin hurjaa menoa;)
Hevoskuski enostakaan ei ole kuulunut mitään, onkohan antanut periksi,
ja Rauhakin on varmaan Auliksensa saanut takaisin, vai lieköhän vielä hatun ostossa, kun ei kukahdakkaan?
Jussipaita päälle ja helavyö lanteille, puukkoineen,
ja irtoviiksiä liimailemaan nenun alle, saadaankin kunnon pohojalaaset kruunuhäät, sahteineen ja tappeluineen;)) - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
on se suomen suvi nii,in ihana, morsiuspari oli kaunista katseltavaa, ruosinkieliset häämenot,
arvatkaapas, mikä häävalssi?
No ei vättämättä tarvitse pyllylleen mennä.
Jos sinä olisit sulhanen, katsos kruunuhääthän ovat pelkkää teatteria nykyisin,
kun kirkko ei aikoinaan hyväksynyt, niin hurjaa menoa;)
Hevoskuski enostakaan ei ole kuulunut mitään, onkohan antanut periksi,
ja Rauhakin on varmaan Auliksensa saanut takaisin, vai lieköhän vielä hatun ostossa, kun ei kukahdakkaan?
Jussipaita päälle ja helavyö lanteille, puukkoineen,
ja irtoviiksiä liimailemaan nenun alle, saadaankin kunnon pohojalaaset kruunuhäät, sahteineen ja tappeluineen;))laittaa uutta sahtia kun satuin juomaan edellisen satsin. Ei siitä tullut kuin kipeeksi.
Irtoviikset? Kuka? Minä?
- marjapensas
häät peruttu, sulhanen kateissa, morsin sairaana, sahdin litkimisestä,
eikä edes leikkisulhasta löydy, ja vaikka löytyisikin, niin sahti on loppu
ja seurojentalo painumassa nurkan taakse;)) Toivottavasti Krisse ei ehtinyt laittaa uutta sahtia tulemaan, joutuisi taas itse sen juomaan - oppisi pian tyttö pahoille tavoille.
Kempä tietäis sen,
ken arvaisi huomisen -
kas sen aika vaan
näyttää tullessaan...Jos Krissestä tulee juoppo, niin minusta sitten kai syöppö.
Vai mitä tehdään, kun olen leiponut 30 munan kolmekerroksisen mansikkakakun mahtavalla kerma määrällä.
Tulkaa nyt ihmeessä syömään se!- marjapensas
A..N..N..A kirjoitti:
Jos Krissestä tulee juoppo, niin minusta sitten kai syöppö.
Vai mitä tehdään, kun olen leiponut 30 munan kolmekerroksisen mansikkakakun mahtavalla kerma määrällä.
Tulkaa nyt ihmeessä syömään se!Minä tulen jakamaan, syödään suruumme, näin siinä sitten kävi.
Ei löytynyt sulhoa kauniille morsiolle ei, eikä ollut apua edes Karvasen ”sulhaspalvelustakaan”;( - KristaTee
A..N..N..A kirjoitti:
Tulkaa nyt ihmeessä syömään se!Kaiken juomisen jälkeen olisi makea paikallaan.
En minä kaikkea jaksa juoda. Tuon loput tänne. Nautitaan pieninä annoksina. Hyvin pieninä. Onneksi en ehtinyt laittaa uutta tulemaan.
Ongelmana on nyt kaunis morsiuspukuni. Mitä sille teen? Ei sillä kylille lähdetä. Jos vaikka katkaisisin sen ja tekisin minimekon. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Kaiken juomisen jälkeen olisi makea paikallaan.
En minä kaikkea jaksa juoda. Tuon loput tänne. Nautitaan pieninä annoksina. Hyvin pieninä. Onneksi en ehtinyt laittaa uutta tulemaan.
Ongelmana on nyt kaunis morsiuspukuni. Mitä sille teen? Ei sillä kylille lähdetä. Jos vaikka katkaisisin sen ja tekisin minimekon.Lainaa sitä minulle, kun menen marjapensaan kanssa Porin jazzeille. Haluaisin herättää Ankan huomion, ei hän muuten minua sieltä massasta erota.
Ja jos huntu tai mikä tahansa muu näyttävä pääkoriste löytyy, haluaisin senkin.
Rauha Tauti varmaan lainaa vihkikenkiään,saamme harmonisen kokonaisuuden.
Ei sellaisen puvun kanssa voi rantasandaaleja tai lenkkareita laittaa.
Ja jos on pitkä huntu, voisitko lähteä kantamaan sitä? - OliviaKoo
A..N..N..A kirjoitti:
Tulkaa nyt ihmeessä syömään se!Mistä ihmeestä ANNA olet löytänyt niin suuren kakkuvuoan? Taisit paistaa pohjan saunan muuripadassa.
Paljonko meni kermaa, entä muita aineita? Otamme kyllä osaa kustannuksiin.
Minä paistoin häitä varten 5000 Hanna-tädin kakkua, niitä pikkuleipiä, loppukesästä heittelen niillä voileipiä Saimaalla. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Lainaa sitä minulle, kun menen marjapensaan kanssa Porin jazzeille. Haluaisin herättää Ankan huomion, ei hän muuten minua sieltä massasta erota.
Ja jos on pitkä huntu, voisitko lähteä kantamaan sitä?Olin jo sakset kädessä! Totta kai saat sen lainata. Takuuvarmasti kiinnität muidenkin kuin Ankan huomion.
Pitkä huntu on. Siihen tarvitaan kyllä vielä toinenkin kantaja.
Ja pääkoristekin on. Sellainen korkea, jossa on kaikenlaisia killuttimia. OliviaKoo kirjoitti:
Mistä ihmeestä ANNA olet löytänyt niin suuren kakkuvuoan? Taisit paistaa pohjan saunan muuripadassa.
Paljonko meni kermaa, entä muita aineita? Otamme kyllä osaa kustannuksiin.
Minä paistoin häitä varten 5000 Hanna-tädin kakkua, niitä pikkuleipiä, loppukesästä heittelen niillä voileipiä Saimaalla.kakusta ole mennyt kuin murto-osa vasta. Käykää kimppuun ennenkuin happanee.
Minulla oli konstini paistamisessa, olen niin etevä siinä :O
Älä huolta kanna, halusin tarjota teille kaikille kakun omin kustannuksin.
Jätä muutama Hanna-täti Poriin evääksi.
HOHOOOOOI TULKAA KAIKKI IHANAA MANSIKKAKAKKUA NAUTTIMAAN, PALAN PAINIKKEEKSI SAHTIA.....- Rauha Tauti
OliviaKoo kirjoitti:
Lainaa sitä minulle, kun menen marjapensaan kanssa Porin jazzeille. Haluaisin herättää Ankan huomion, ei hän muuten minua sieltä massasta erota.
Ja jos on pitkä huntu, voisitko lähteä kantamaan sitä?Mie mittää vihkikenkijäin siul lainaa, elä luulekkaa. Aulis ko tulloo kottii, ni myö männää vannomaa mei vihkivalat uuvestaa, siinhä mie ne kenkäin tarvihen.
Et sunkaa sie ihmine luule, jot mie aamutohvelis kirkkoo mänisi? Mitä sie oikee aattelet? Valkonen hääpuku, kolmikertane tyllihuntu ja sit Ainot, vai?
Olkookii, jot voipha se taas männä vaik ens suve puolel, enneko hää näyttäätyy, mut kenkät pittää olla koton silt varalt, jot tulkoo sit iha millo vaa, mie oon valmis. A..N..N..A kirjoitti:
kakusta ole mennyt kuin murto-osa vasta. Käykää kimppuun ennenkuin happanee.
Minulla oli konstini paistamisessa, olen niin etevä siinä :O
Älä huolta kanna, halusin tarjota teille kaikille kakun omin kustannuksin.
Jätä muutama Hanna-täti Poriin evääksi.
HOHOOOOOI TULKAA KAIKKI IHANAA MANSIKKAKAKKUA NAUTTIMAAN, PALAN PAINIKKEEKSI SAHTIA.....kyllä kaakulle täytyy tulla, vaikka mikä olisi!
Toin vielä sitä raparpermehuakin, booli saa jäädä tekemättä, mutta olisiko mehu parempaa sen kaakun kanssa kuin sahti.
Tietysti sahtia juodan sitten tässä seurustellessa, täytyy sitä sahdin tekijää vähän jelppiä...
Kovin vaisuksi taisivat jäädä koko juhlat!- OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Olin jo sakset kädessä! Totta kai saat sen lainata. Takuuvarmasti kiinnität muidenkin kuin Ankan huomion.
Pitkä huntu on. Siihen tarvitaan kyllä vielä toinenkin kantaja.
Ja pääkoristekin on. Sellainen korkea, jossa on kaikenlaisia killuttimia.Jossain vaiheessa oli marjapensaan kanssa puhetta, että viemme Ankalle kukkia, mutta minäpä keksin, että en viekään.
Jos kerran morsiuspukuusi pukeudun herättääkseni huomiota, ei silloin niin tylsää kasvia voi viedä kuin kukkia.
Aion ostaa torilta tuoreen saunavastan ja viedä sen. Jos en näillä eväille lehteen pääse, niin johan on ihme.
Luulenpa, että Anneli Jäätteenmäki jää nyt sivuseikaksi.
(Ja voi olla, että Paul Ankakin jää.) - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Ja jos on pitkä huntu, voisitko lähteä kantamaan sitä?minä ilmoittaudun toiseksi hunnun pitelijäksi,
kyllä sekin vähän huomiota herättää, meinaan jos vaikka saisi yhdenkin
katseen, ”huoh”, kait sitä pitää pynttäytyä johokin röyhelöihin, mutta tennarit kyllä laitan, valkoiset ;)
Varo vain ettei joku ota todesta, kun vihkipuku päällä marssit konserttiin.
Kun tuo Rauha on niin pihi, eikä halua yhteen konserttiin kenkiään lainata,
niin ei huolen häivää, löysin juuri kirpparilta aidot kuuskyt`luvun "Abba saappaat",
hopeiset, strechiä, kunhan kävellessäsi muistat nostella hammenhelmaa, silleen edestä vähän korkeammalle,
kuin prinsessat niin siinä sitä kiljaisee yks ja toinenkin fani;))
Kakkua söin jo aamulla, nyt sitten se sahti palanpaikkeeksi ja ”tujaus murheeseen”. - marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
kyllä kaakulle täytyy tulla, vaikka mikä olisi!
Toin vielä sitä raparpermehuakin, booli saa jäädä tekemättä, mutta olisiko mehu parempaa sen kaakun kanssa kuin sahti.
Tietysti sahtia juodan sitten tässä seurustellessa, täytyy sitä sahdin tekijää vähän jelppiä...
Kovin vaisuksi taisivat jäädä koko juhlat!se olla pitää, äläkä puhu vaisuista juhlista, kun mennään festareille, hääkulkueessa.
Kakkua kylmälaukkuun, sahtia maitokannuun,
Voisitkohan sinä ystävällisesti kulkea edellä, airueena torvi huulilla ja puhaltaa fanfaaria;)? - Tellastiina*
marjapensas kirjoitti:
se olla pitää, äläkä puhu vaisuista juhlista, kun mennään festareille, hääkulkueessa.
Kakkua kylmälaukkuun, sahtia maitokannuun,
Voisitkohan sinä ystävällisesti kulkea edellä, airueena torvi huulilla ja puhaltaa fanfaaria;)?Ne on sitten erikseen ne festarit. Tarkoitin, että nämä kruunuhäät kuivuivat vähän vaisuiksi!
On se maailma mallillaan, kun ei mistään nyt yhtä miestä löytynyt - toista oli viis- ja kuuskymmentä luvulla - kyllä niitä silloin oli!
Taidan vetäytyä siitä festarijutusta, mua kun ei oikein jazzit kiinnosta.
Voi luoja - ei uskoisi, että ollaan kuuskymppisiä! - OliviaKoo
Tellastiina* kirjoitti:
Ne on sitten erikseen ne festarit. Tarkoitin, että nämä kruunuhäät kuivuivat vähän vaisuiksi!
On se maailma mallillaan, kun ei mistään nyt yhtä miestä löytynyt - toista oli viis- ja kuuskymmentä luvulla - kyllä niitä silloin oli!
Voi luoja - ei uskoisi, että ollaan kuuskymppisiä!Miten niin, että ei uskoisi, että ollaan kuusikymppisiä? Hulluttelunko vuoksi? Missäs iässä se sitten on sallittua ja luvallista?
Tähän ikään sitä on saanut tuota mielikuvitusta aina vaan lisää ja antaa temmeltää!
Oletkos muuten huomannut, miten sinäkin, muiden joukossa, otat välillä osaa asiakeskusteluihin ja välillä näihin höpö-höpö-juttuihin, eli sinun skaalasi on laidasta laitaan, mikä on tosi hieno juttu.
Monet juuttuvat usein vain yhteen tyylisuuntaan antamatta itselleen mahdollisuutta kokeilla jotain muuta.
Miksi?
Minusta tällainen raja-aitojen rikkominen kertoo hyvin paljon kirjoittajasta.
Taidosta paneutua erilaisiin tilanteisiin. - majapensas evk
Tellastiina* kirjoitti:
Ne on sitten erikseen ne festarit. Tarkoitin, että nämä kruunuhäät kuivuivat vähän vaisuiksi!
Voi luoja - ei uskoisi, että ollaan kuuskymppisiä!Pakkohan se on välillä hullutellakin, jaksaa sitten niitä vakavampia asioitakin ottaa paremmin vastaan.
Kannattaisi käväistä edes katujazzeissa, kun niin lähellä asustelet;)
Älä muuta viserrä, meinaan silloin olis sulhoja
lötynyt rivi , alta aikayksikön;)) OliviaKoo kirjoitti:
Miten niin, että ei uskoisi, että ollaan kuusikymppisiä? Hulluttelunko vuoksi? Missäs iässä se sitten on sallittua ja luvallista?
Tähän ikään sitä on saanut tuota mielikuvitusta aina vaan lisää ja antaa temmeltää!
Oletkos muuten huomannut, miten sinäkin, muiden joukossa, otat välillä osaa asiakeskusteluihin ja välillä näihin höpö-höpö-juttuihin, eli sinun skaalasi on laidasta laitaan, mikä on tosi hieno juttu.
Monet juuttuvat usein vain yhteen tyylisuuntaan antamatta itselleen mahdollisuutta kokeilla jotain muuta.
Miksi?
Minusta tällainen raja-aitojen rikkominen kertoo hyvin paljon kirjoittajasta.
Taidosta paneutua erilaisiin tilanteisiin.Enhän minä sillä mitään tarkoittanut, kunhan piruuttani heitin!
Tottakai tiedän, että välillä kirjoitan ihan potaskaa ja kun johonkin oikeaan asiaan pistän nokkani, niin metsään menee, että paukahtaa...
Olen taas kerran huuli pyöreänä, että kuka nyt mitäkin tarkoittaa, sanoppa sinä!
Tämä tästä - jatketaan entiseen malliin!
- KristaTee
muistelemaan myttyyn menneitä häitäni. Vaikka mitä muistelemista siinä on, kun ei tullut mitään muisteltavaa. Onneksi kolttu kuitenkin sai käyttöä.
Sahtia en enää koskaan juo, yäk.- KristaTee
haikaile sulhasen perään! Tellukka vihjaisi Nainen ratissa-palstasta ja nyt meni maku miehiin. Kokonaan. Lopullisesti. Piste.
KristaTee kirjoitti:
haikaile sulhasen perään! Tellukka vihjaisi Nainen ratissa-palstasta ja nyt meni maku miehiin. Kokonaan. Lopullisesti. Piste.
Tellukka, kas kun ei Pallukka - sopis meinaan paremmin! Hah-hah-haa!!!
Kyllä siellä vähän, ihan vähän vaan koittavat antaa miehille takaisin, mutta kyllä se niin syvältä on koko palsta! Ei niitä veetuiluita kaikkia jaksa lukea!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Tellukka, kas kun ei Pallukka - sopis meinaan paremmin! Hah-hah-haa!!!
Kyllä siellä vähän, ihan vähän vaan koittavat antaa miehille takaisin, mutta kyllä se niin syvältä on koko palsta! Ei niitä veetuiluita kaikkia jaksa lukea!En ymmärrä niitä naisia, jotka vaivautuvat vastaamaan. Täydellinen hiljaisuus tehoaisi paremmin. Vastaukset vain antavat enemmän intoa.
KristaTee kirjoitti:
En ymmärrä niitä naisia, jotka vaivautuvat vastaamaan. Täydellinen hiljaisuus tehoaisi paremmin. Vastaukset vain antavat enemmän intoa.
nurkan takana - miksi? Mikä meitä vetää tänne ja kirjoituksetkin ovat kaukana aloituksesta!
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
nurkan takana - miksi? Mikä meitä vetää tänne ja kirjoituksetkin ovat kaukana aloituksesta!
Jotain taikaa tässä on. Eikä tämä todellakaan liity aloitukseen.
Pystyssäkään ei enää juuri käydä. Olisikohan porukka lomilla? Aika moni varmaan lähtee mökille.
Vielä aloituksesta poiketen; tein tänään uunijuustoa. Ai että tuli hyvää.
- Tellastiina*
on lähtenyt, kun tämäkin ketju tuli etusivulle?
Rauhallista onkin ollut...- KristaTee
onkin. En enää muista mitä viestejä on ollut. Ainakin lyheni matka hieman. Vähäksi aikaa.
- OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
onkin. En enää muista mitä viestejä on ollut. Ainakin lyheni matka hieman. Vähäksi aikaa.
ainakin tämän ketjun osalta. Poukkoilee sivulta toiselle. En edes muista, mitä siellä alkupäässä on mahtanut olla, kun on päässyt viestien taivaaseen.
Miten sinä teit sen uunijuuston? Äkkiä minulle kertomaan, että pääsen minäkin tekemään.
Teitkö maitojauheesta vai ternimaidosta?
Mitä laitat, vai mitään päälle (siis juuston päälle, ei itsellesi), kun syöt sitä? Siis minkä kanssa. Ei kenen kanssa :)
Muistuu mieleen vitsi: Keski-ikäinen (en tiedä, miksi juuri sen ikäinen) neiti-ihminen menee viinakauppaan ja kertoo myyjälle, että hän ei tiedä, ottaako valko- vai punaviiniä.
Myyjä kysyy ystävällisesti, että minkä kanssa rouva aikoo sitä nauttia, johon neiti-ihminen punastuen vastaa:"Talonmiehen kanssa." - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
ainakin tämän ketjun osalta. Poukkoilee sivulta toiselle. En edes muista, mitä siellä alkupäässä on mahtanut olla, kun on päässyt viestien taivaaseen.
Miten sinä teit sen uunijuuston? Äkkiä minulle kertomaan, että pääsen minäkin tekemään.
Teitkö maitojauheesta vai ternimaidosta?
Mitä laitat, vai mitään päälle (siis juuston päälle, ei itsellesi), kun syöt sitä? Siis minkä kanssa. Ei kenen kanssa :)
Muistuu mieleen vitsi: Keski-ikäinen (en tiedä, miksi juuri sen ikäinen) neiti-ihminen menee viinakauppaan ja kertoo myyjälle, että hän ei tiedä, ottaako valko- vai punaviiniä.
Myyjä kysyy ystävällisesti, että minkä kanssa rouva aikoo sitä nauttia, johon neiti-ihminen punastuen vastaa:"Talonmiehen kanssa."Maitojauheesta ja vadelma/lakkahillolla.
Itselläni on toppi ja farkut päällä ja mieheni kanssa syön.
- KristaTee
ollaan siirrytty aivan muihin kuin alkuperäiseen aiheeseen, saanen kertoa, että laitoin tänään poronkäristystä ja pottuvoita. Viimesyksyistä karpalohilloa oli vielä jäljellä. Oli muuten hyvää, ei jäänyt huomiseksi mitään.
on perunamuusilla ja pottuvoilla - vai onko mitään eroa?
Saitko muuten tulostimesi pelaamaan?
Minä aioin eilen jotain tulostaa ja jostain syystä ei tulosta syntynyt. Tietysti minä sitten sisukkaasti yritin ja yritin ja sitten luovutin. Tänään aloin tulostaan jotain muuta ja eikös masiina ala sylkeä eilistä aihetta ulos. Kyllä on hyvämuistinen vekotin!
Juu se oli mustaherukkasiman resepti ja nyt sitten on reseptejä vaikka muille jakaa!
Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun näin kävi, luulisi vähitellen oppivan.
Kai nämä jutut kuuluisi Pystyn ketjuun, siellähän on sana vapaa, mutta haitanneeko ne täälläkään...- OliviaKoo
Minä ostin kaupasta uusia perunoita (Pelle Peloton lähetti minulla omasta maastaan kapan perunoita, mutta ne juuttuivat (sähkö)postiin, enkä saanut niitä sieltä ulos).
Niin minä siis ostin niitä perunoita ja ajattelin laittaa valkokastikkeen munilla höystettynä. Minulla oli puolen litran maitopurkki melkein täysi, vain yhdet kahvimaidot oli siitä otettu.
Sulatin rasvan teflonkattilassa ja heitin jauhot joukkoon. Turvotin, ja lisäsin maidon.
No, kuinka ollakaan, en ole tehnyt maitokastiketta suunnilleen vuoteen, joten pitihän se arvata, että jotain menee pieleen.
Tuli liikaa jauhoja ja liian vähän maitoa.
Söin siis lounaakseni keitettyjä uusia perunoita munapuurossa.
Mitä ihmettä on POTTUVOI? En ikinä ole kuullutkaan. Onko se jokin paikallinen herkku? - OliviaKoo
OliviaKoo kirjoitti:
Minä ostin kaupasta uusia perunoita (Pelle Peloton lähetti minulla omasta maastaan kapan perunoita, mutta ne juuttuivat (sähkö)postiin, enkä saanut niitä sieltä ulos).
Niin minä siis ostin niitä perunoita ja ajattelin laittaa valkokastikkeen munilla höystettynä. Minulla oli puolen litran maitopurkki melkein täysi, vain yhdet kahvimaidot oli siitä otettu.
Sulatin rasvan teflonkattilassa ja heitin jauhot joukkoon. Turvotin, ja lisäsin maidon.
No, kuinka ollakaan, en ole tehnyt maitokastiketta suunnilleen vuoteen, joten pitihän se arvata, että jotain menee pieleen.
Mitä ihmettä on POTTUVOI? En ikinä ole kuullutkaan. Onko se jokin paikallinen herkku?Oleellinen luku jäi viestistäni pois. En siis ole tehnyt maitokastiketta suunnilleen VIITEEN vuoteen.
Asia muuttuu ihan toiseksi, eikö vaan:) - KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
on perunamuusilla ja pottuvoilla - vai onko mitään eroa?
Saitko muuten tulostimesi pelaamaan?
Minä aioin eilen jotain tulostaa ja jostain syystä ei tulosta syntynyt. Tietysti minä sitten sisukkaasti yritin ja yritin ja sitten luovutin. Tänään aloin tulostaan jotain muuta ja eikös masiina ala sylkeä eilistä aihetta ulos. Kyllä on hyvämuistinen vekotin!
Juu se oli mustaherukkasiman resepti ja nyt sitten on reseptejä vaikka muille jakaa!
Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun näin kävi, luulisi vähitellen oppivan.
Kai nämä jutut kuuluisi Pystyn ketjuun, siellähän on sana vapaa, mutta haitanneeko ne täälläkään...on harvemmin sipulia ja pottuvoi on harvemmin ilman sitä.
Sain tulostimen toimimaan ja olen äärettömän ylpeä siitä. Hyvä minä!
Mustaherukkasima on jo pullotettu. Saa nähdä ehtiikö se valmistua ennen loppumistaan. Täytyy muuten taas käydä vähän maistamassa sitä. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Mitä ihmettä on POTTUVOI? En ikinä ole kuullutkaan. Onko se jokin paikallinen herkku?on tavallaan perunamuusia, jossa on sipulia. Keitetään ja muussataan perunat. Sipulit paloitetaan itsekullekin sopiviksi paloiksi ja laitetaan pannulle kera voin. Ei paisteta ruskeaksi, annetaan vain pehmetä ja sitten lisätään maito. Sipulimaito lisätään sitten muussattuihin perunoihin ja avot, pottuvoi! En tiedä, mistä lienee kotoisin.
Pitää kokeilla munapuuroa. Vaikuttaa mielenkiitoiselta. - marjapensas
KristaTee kirjoitti:
on tavallaan perunamuusia, jossa on sipulia. Keitetään ja muussataan perunat. Sipulit paloitetaan itsekullekin sopiviksi paloiksi ja laitetaan pannulle kera voin. Ei paisteta ruskeaksi, annetaan vain pehmetä ja sitten lisätään maito. Sipulimaito lisätään sitten muussattuihin perunoihin ja avot, pottuvoi! En tiedä, mistä lienee kotoisin.
Pitää kokeilla munapuuroa. Vaikuttaa mielenkiitoiselta.Täällä sitä ollaan nurkan takana kokkailemassa;)
Olipa minulle ihan uusi resepti, ajattelin sen olevan,
Mumsin mumsin” ”Nami nami”, uusia perunoita ja ”pottuvoita” lakaveitua” tai ””pluttusoosia”.
Meilläpäin tarkoittaa nimenomaan uusien perunoiden kastiketta,
sulatettua voita, tilkka vettä, sipulilla ja tillillä maustettuina.
Taidanpa kokeilla sitä sinun pottuvoitasi, kun vieläkin on saatavilla hyviä ”vanhoja perunoita”
kuullostaa hyvältä. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
Täällä sitä ollaan nurkan takana kokkailemassa;)
Olipa minulle ihan uusi resepti, ajattelin sen olevan,
Mumsin mumsin” ”Nami nami”, uusia perunoita ja ”pottuvoita” lakaveitua” tai ””pluttusoosia”.
Meilläpäin tarkoittaa nimenomaan uusien perunoiden kastiketta,
sulatettua voita, tilkka vettä, sipulilla ja tillillä maustettuina.
Taidanpa kokeilla sitä sinun pottuvoitasi, kun vieläkin on saatavilla hyviä ”vanhoja perunoita”
kuullostaa hyvältä.Arvasit että kävisit täälläkin kun kerran Pystyssä poikkesit. Annoin itseni ymmärtää, että olet maalla ollut. Toivottavasti oli hyvä reissu.
Pluttusoosia pitää laittaa. Kuulostaa herkulliselta. Tilli ei kylläkään ole miehen makuun, mutta olkoon syömättä.
Pottuvoi kuuluu oikeaoppisesti tehdä puikuloista, mutta niitä on ainakin täälläpäin hyvin harvoin. - majapensas evk
KristaTee kirjoitti:
Arvasit että kävisit täälläkin kun kerran Pystyssä poikkesit. Annoin itseni ymmärtää, että olet maalla ollut. Toivottavasti oli hyvä reissu.
Pluttusoosia pitää laittaa. Kuulostaa herkulliselta. Tilli ei kylläkään ole miehen makuun, mutta olkoon syömättä.
Pottuvoi kuuluu oikeaoppisesti tehdä puikuloista, mutta niitä on ainakin täälläpäin hyvin harvoin.sen tillin jättää poiskin ja lisätä sitten omalle lautaselle, ettei miehesi tarvitse paastota;)
Lapin puikuloita meillä kyllä saa, ovat vaan niin vietävän kalliita, kolmisen ekua 2kg,n pussi.
Kuoritko ne onnettoman pienet perunat, vai muusaatko kuorineen, ettei koko päivä tuhraannu?
Juu pienellä tripillä käväisin,muuten hyvä reissu, mutta parina päivänä Esteri päästeli kyllä anteliaasti;) - KristaTee
majapensas evk kirjoitti:
sen tillin jättää poiskin ja lisätä sitten omalle lautaselle, ettei miehesi tarvitse paastota;)
Lapin puikuloita meillä kyllä saa, ovat vaan niin vietävän kalliita, kolmisen ekua 2kg,n pussi.
Kuoritko ne onnettoman pienet perunat, vai muusaatko kuorineen, ettei koko päivä tuhraannu?
Juu pienellä tripillä käväisin,muuten hyvä reissu, mutta parina päivänä Esteri päästeli kyllä anteliaasti;)Ei niitä kovin usein osta, jos nyt sattuu löytämään. Kuorin, koska muuten näyttää kovin irvokkaalta ne kuoret siellä seassa. Aikaahan siinä menee.
En varmalla jätä tilliä pois, rakastan tilliä. Laihtkoot ukko, jos meinaa nirsoilla.
Meillä oli myös Esteri vieraana. Kolme päivää viihtyi. Kovin oli antelias täälläkin. - majapensas evk
KristaTee kirjoitti:
Ei niitä kovin usein osta, jos nyt sattuu löytämään. Kuorin, koska muuten näyttää kovin irvokkaalta ne kuoret siellä seassa. Aikaahan siinä menee.
En varmalla jätä tilliä pois, rakastan tilliä. Laihtkoot ukko, jos meinaa nirsoilla.
Meillä oli myös Esteri vieraana. Kolme päivää viihtyi. Kovin oli antelias täälläkin.katsoin ohjelman, missä kuorineen perunat pitäisi muusata, hyvin pestyt tietenkin, vitamiinien takia.
Onhan ne puikulat perunoiden aatelia.
Keitin kerran puikuloita, kuorineen toki, illalliseksi, lihapullien kera, kun lapsenlapseni tuli yökylään.
Kommentti krantulta pojanpojaltani; voi mummi mistä sä oot löytänyt näin hyviä perunoita? - majapensas evk
KristaTee kirjoitti:
Ei niitä kovin usein osta, jos nyt sattuu löytämään. Kuorin, koska muuten näyttää kovin irvokkaalta ne kuoret siellä seassa. Aikaahan siinä menee.
Meillä oli myös Esteri vieraana. Kolme päivää viihtyi. Kovin oli antelias täälläkin.Yritin kertoa, että näin ohjelman, missä perunat muusattin kuorineen, vitamiinien takia.
Sekä sen, että lapsenlapseni, nirso poika ruoan suhteen tuli yökylään.
Laitoin illalliseksi lihapullia, joita hän aina toivoo, sekä puikuloita,kommentti; voi mummi, mistä sä oot löytänyt näin hyviä perunoita? - majapensas evk
Yritin kertoa, että näin ohjelman, missä perunat muusattin kuorineen, vitamiinien takia.
Sekä sen, että lapsenlapseni, nirso poika ruoan suhteen tuli yökylään.
Laitoin illalliseksi lihapullia, joita hän aina toivoo, sekä puikuloita,kommentti; voi mummi, mistä sä oot löytänyt näin hyviä perunoita?väliäkö hällä, tai hälläkö väliä;)
- KristaTee
väliäkö hällä, tai hälläkö väliä;)
Puikuloista vielä. Nythän asia on niin, että minä nirsoilen. Inhoan perunankuoria. Vaikka puikuloiden kuoret ei sinänsä häiritse, niin TIEDÄN että ne on siellä. Hyvät vitamiinithan siinä menee harakoille, mutta korvaan ne muilla.
KristaTee kirjoitti:
Puikuloista vielä. Nythän asia on niin, että minä nirsoilen. Inhoan perunankuoria. Vaikka puikuloiden kuoret ei sinänsä häiritse, niin TIEDÄN että ne on siellä. Hyvät vitamiinithan siinä menee harakoille, mutta korvaan ne muilla.
sitä taas on nurkan takana oltu piilossa!
Perunoista puheen ollen, en minä ymmärrä uusista perunoista muusia tehdä - sehän on ihan kuin liisteriä. Tuleeko niistä puikuloista sitten "laillista"? Ei täällä taida niitä olla myynnissäkään - eräs emäntä myy isäntää kilokaupalla, isännän nimi kun sattuu olemaan Timo, nyt on varmaan jo Siikliäkin saatavana. Minä otin jo omasta maasta sitä Timoa ja täytyy sanoa, että parhaita ovat, ostoperunat ovat niin vetisiä.
Soosiksi teen maitokastikkeen, paljon uutta sipulia ja tilliä sekaan, hyvää on. Se meijän kranttu isäntä tarvii voivettä perunoihinsa, ei muuta kuin voita, vettä ja suolaa eikä missään tapauksessa sipulia!
No niin, taitaa taaskin olla se aika, että pitää mennä niitä perunoita kuokkaamaan...
(Minä muuten syön uudet perunat kuorineen, jos niitä luudalla kropsuttamisen jälkeen vielä on, isäntä tietysti kuorii!)- marjapensas
Tellastiina kirjoitti:
sitä taas on nurkan takana oltu piilossa!
Perunoista puheen ollen, en minä ymmärrä uusista perunoista muusia tehdä - sehän on ihan kuin liisteriä. Tuleeko niistä puikuloista sitten "laillista"? Ei täällä taida niitä olla myynnissäkään - eräs emäntä myy isäntää kilokaupalla, isännän nimi kun sattuu olemaan Timo, nyt on varmaan jo Siikliäkin saatavana. Minä otin jo omasta maasta sitä Timoa ja täytyy sanoa, että parhaita ovat, ostoperunat ovat niin vetisiä.
Soosiksi teen maitokastikkeen, paljon uutta sipulia ja tilliä sekaan, hyvää on. Se meijän kranttu isäntä tarvii voivettä perunoihinsa, ei muuta kuin voita, vettä ja suolaa eikä missään tapauksessa sipulia!
No niin, taitaa taaskin olla se aika, että pitää mennä niitä perunoita kuokkaamaan...
(Minä muuten syön uudet perunat kuorineen, jos niitä luudalla kropsuttamisen jälkeen vielä on, isäntä tietysti kuorii!)saa höpistä kaikessa rauhassa, mitä sylki suuhun tuo;))
Luulisi niitä puikuloita nyt sieltäkin löytyvän?
Koitappas katsastaa hyllystä löytyy ruskeassa paperipussissa, muistaakseni.
Kuorineen minäkin uudet perunat syön, jos on juuri maasta nostettu, enkä kyllä minäkään
muusia uusista perunoista tekisi, liisteriä tulee.
Muuten uusien sipulien varret tapaan pilkkoa salaattiin, ja tosiaan mansikoita jälkkäriksi, nam.
- KristaTee
täälläkin, kun kerran liikkeellä ollaan. ♥
Kaunista kesäpäivää kaikille! Syökää mansikoita.tulin tätä ketjua ja löytyihän se vielä.
Mansikoita on syöty tänään viimeeksi. Ostin eilen ja maksoivat 3.50 rasia, edellisen sain hintaan 3.00.
Kallista on ja odotan hinnan putoamista, ennenkuin pakastamaan käyn.
Väittävät jossain lehdessä, että vuosia myyty ulkolaista mansikkaa kotimaisena, mikähän lienee totuus!- KristaTee
A..N..N..A kirjoitti:
tulin tätä ketjua ja löytyihän se vielä.
Mansikoita on syöty tänään viimeeksi. Ostin eilen ja maksoivat 3.50 rasia, edellisen sain hintaan 3.00.
Kallista on ja odotan hinnan putoamista, ennenkuin pakastamaan käyn.
Väittävät jossain lehdessä, että vuosia myyty ulkolaista mansikkaa kotimaisena, mikähän lienee totuus!No meillä ainakin on taatusti kotimaista myynnissä kaupoissa. Ei ne muuten uskaltaisi viljelijän nimeä laittaa. Ellei viljelijä sitten .... Ei, ei meilläpäin.
Oman maan mansikat syödään sellaisinaan ja pakastettavat ostan sitten kun vähän halpenevat. Voisihan käydä itsekin poimimassa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822443Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 1091475
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v601092- 56919
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72916Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771- 60767
- 41761