Onko kukaan ajanut oikeasti Quiksilver merkkisellä veneellä.
Kävin tänään katsomassa sellaista veneliikkeessä. Veneen keulakansi sekä kajuutan katto vaikutti sellaiselta että siellä ei kestä kissakaan. Miten veneeseen kuljetaan kun välissä on myös kaiteeton tuulilasi.
Missä asennossa kuski ajon aikana on. Istuessa ei näe eteen sillä penkki on niin alhaalla ja koetauluja kajuutta niin korkeita. Seisaallaan ei ole muuta tukipistettä kuin ratti, laitakin on vaarallisen alhaalla. Koetaulu toi mieleen anopin ahterin tai valtavat tissit siis kaksi puolipalloa joissa oli mittarit. Mihin plotteri tai kaiku kiinnitetään. Missä pidetään karttaa. Navigaattorille ei ollut mitään istuinta.
Näkemäni perusteella vene on kaikkien aikojen suurin tyräys venealalla. Onko kellään tälläistä ihan oikeasti.
Quiksilver veneet
23
4675
Vastaukset
- hehheh..
niinhän se menee.
- ostamaankin
On kai niitä joitain kappaleita myyty. Se on kuitenkin varmaa että toista kajuutallista venettään ostava ei ole sellaista hankkinut.
Maailmaan mahtuu tuhansittain sellaisia tuotteita joilla sutkit kauppiaat yrittävät kettää ymmärtämättömien rahat omaan taskuunsa.
Toisaalta eihän se hölmö ole joka tuollaista toimimatonta paskaa myy van se ostaja.
Kauppiaan moraalista voidaan sitten olla montaakin mieltä. - ------------------------
Niitähän on montaakin eri mallia Quicksilvereitä. Toiset parempia kuin toiset.
Mutta kaikkiaan pitää muistaa että se on halpisvene. Ei pidä verrata puolta kalliimpiin veneisiin. Jos vertaa muihin halpisveneisiin, niin on QC kuitenkin paljon tukevampaa tekoa kuin ruotsalainen Ideal, ja laadukkaammin rakennettu kuin Scandinaval.
Quicksilveristä voi sanoa että jos tykkäät ajella puolalaisella autolla, niin sitten olisit varmaan tyytyväinen myös puolalaiseen veneeseen.- 475
Suomalaisella se vaan istuu tiukassa valmistusmaan ja laadun yhteys, jota ei muuta edes omat kokemukset. Virossa valmistettu ScandiNaval on saanut kehuja laadustaan ja viimeistelystään ainakin Kippari-lehden testissä. Venehän on suomalaista suunnittelua. Onko Yamarinkin sitten laaduton kapistus, koska on valmistettu Virossa? Entäpä Mercuryn moottorit, joista osa on kasattu Meksikossa?
Voi kauhia tätä maaliman menoa! - Ilpo2
Mikä halpisvene se on? Kallis kuin mikä ainakin, jos puhutaan pienimmästä mallista. Muista en tiedä mitään.
- Nimittäin
475 kirjoitti:
Suomalaisella se vaan istuu tiukassa valmistusmaan ja laadun yhteys, jota ei muuta edes omat kokemukset. Virossa valmistettu ScandiNaval on saanut kehuja laadustaan ja viimeistelystään ainakin Kippari-lehden testissä. Venehän on suomalaista suunnittelua. Onko Yamarinkin sitten laaduton kapistus, koska on valmistettu Virossa? Entäpä Mercuryn moottorit, joista osa on kasattu Meksikossa?
Voi kauhia tätä maaliman menoa!Kipparilehti kehuu sitä venettä, jonka maahantuoja on hyvä jätkä. Kehuivat ne Idealiakin, vaikka vene oli niin huono että valmistuskin lopetettiin heti alkuunsa.
Scandien yleisin vika on kaiteiden ja knaappien irtoaminen. Ja kun se on Suomessa suunniteltu ja Virossa pykätty, niin ne knaapithan on laminoitu sellaisiin koteloihin, ettei niitä pysty kiristämään leikkelemättä koko venettä palasiksi.
Tiedä sitten miksi, mutta aika monessa Scandissa on myös penkkien ja luukkujen lukitussalvat joko rikki, tai jo tehtaalla asennettu niin että ne eivät edes voi toimia. Pieniä mutta ärsyttäviä laaduttomuuksia. - arska
475 kirjoitti:
Suomalaisella se vaan istuu tiukassa valmistusmaan ja laadun yhteys, jota ei muuta edes omat kokemukset. Virossa valmistettu ScandiNaval on saanut kehuja laadustaan ja viimeistelystään ainakin Kippari-lehden testissä. Venehän on suomalaista suunnittelua. Onko Yamarinkin sitten laaduton kapistus, koska on valmistettu Virossa? Entäpä Mercuryn moottorit, joista osa on kasattu Meksikossa?
Voi kauhia tätä maaliman menoa!Suosittelen kaikille,todella loistava ja hintaluokassaan edullinen vene loistavilla ajo ominaisuuksilla
- Elohoppee
Ensinnäkin, Quicksilvereitä on aika pirun monta eri mallia joiden kannet, ohjaajanpaikat jne. vaihtelevat.
Toiseksi, olen ajanut ja vene on mulla ihan oikeesti. - oikein?
Myyt siis jotain toista merkkiä?
- Meriläinen
Mikäs sulle se ongelma tässä sitten oli?
- syytä ottaa yhteyttä
psykologiin , mikäli jokin vene tuo mieleesi rakkaan anoppisi ahterin ja mahtavat tissit ... ei hyvältä kuulosta.
No toki aina joku tykkää äidistä toinen tyttärestä; em. siis anopista tämän tyttären miehen kannalta ; joku taa molemmista, jos molemmista ja on tyttären äidin mies ja tykkää myös tyttärestä ei siinäkään mitään pahaa hjos ei oma tytär kyseessä .......
Mulla on hyvä anoppi, mutta tyydyn kyllä vaimoon, eivätkä anopin muodot ole aina päällimmäisenä mielessä.
Osta sellainen vene mistä pidät, jätä ihmettely ... - asiasta kirjoitit
Kaikissa Quiksilver malleissa on tuo sama keulakansiongelma sekä mitoittamaton kuskin paikka.
Minäkään en mallinumeroa muista mutta hyvin kuvailit tuon koelaudan, just sellainen kaksoispallero se on.
Tuossa aikaisemmat sanoivatkin että se on halpavene. Suunnittelussa on joko säästetty tai sitten se on tarkoitettukin sellaisille käytännöllisyydestä vielä mitään ymmärtämättömille aloittelijoille joille joku hieno muoto on vielä tärkeetä. Eihän nuo oikeesti mitään veneilijän kapistuksia ole se on jo ostaessa ymmärrettävä.
Outoa muuten ettei tällä palstalla saa sanoa mielipidettään eikä antaa negatiivista palautetta niin ettei joku suuttuisi. Kaikkia paskoja vaan pitäis kehua.
Terveisin. 40 vuotta veneillyt ukko Kotkasta- ongelma 36
Suomi on siitä harvinainen maa, että täällä kuljetaan saaren rantaan parkkeerattuun veneeseen keulasta kun muualla tullaan perä edellä laituriin. Tällöin ei keulakannen korkeus eikä kuperuus haittaa, vaan tekee hytin istumiskelpoiseksi.
Suunnittelua en siis osaa pitää virheellisenä vaan kohdemaa on väärä. Veneen tuonti Suomeen voitaisiin lopettaa käyttöön sopimattomana . - ongelma 36
ongelma 36 kirjoitti:
Suomi on siitä harvinainen maa, että täällä kuljetaan saaren rantaan parkkeerattuun veneeseen keulasta kun muualla tullaan perä edellä laituriin. Tällöin ei keulakannen korkeus eikä kuperuus haittaa, vaan tekee hytin istumiskelpoiseksi.
Suunnittelua en siis osaa pitää virheellisenä vaan kohdemaa on väärä. Veneen tuonti Suomeen voitaisiin lopettaa käyttöön sopimattomana .Niin ja jäi sanomatta, että tuulilasiveneiden valmistushan on Suomessa lopetettu epäkäytännöllisyyden takia ja että HT-veneissä on samaa ongelmaa, mutta niitä jotkut vielä yöpymismahdollisuuden vuoksi ostavat.
- avokeula-armas
ongelma 36 kirjoitti:
Niin ja jäi sanomatta, että tuulilasiveneiden valmistushan on Suomessa lopetettu epäkäytännöllisyyden takia ja että HT-veneissä on samaa ongelmaa, mutta niitä jotkut vielä yöpymismahdollisuuden vuoksi ostavat.
Näinhän asia on tuulilasiveneiden ja ht veneiden osalta mutta eikös juuri keulan kautta kulkeminen edellytä tasaista kulkureittiä, sivukansia ja kunnon kaiteita. Mielellään vielä keulaportaita. Nämä kaikki Quicksilvereistä puuttuu.
Mikäli vene laitetaan perä edellä parkkiin onhan silloinkin keula kiinnitettävä ja keulaan mentävä.
Tässä lienee nyt se että markkinoille on saatu muka uudentyyppinen näyttävän näköinen vene joka on edullinen ostaa. Aloittelijoille tuollaiset vehkeet menee muillakin aloilla hyvin kaupaksi. - terotuunaaja
avokeula-armas kirjoitti:
Näinhän asia on tuulilasiveneiden ja ht veneiden osalta mutta eikös juuri keulan kautta kulkeminen edellytä tasaista kulkureittiä, sivukansia ja kunnon kaiteita. Mielellään vielä keulaportaita. Nämä kaikki Quicksilvereistä puuttuu.
Mikäli vene laitetaan perä edellä parkkiin onhan silloinkin keula kiinnitettävä ja keulaan mentävä.
Tässä lienee nyt se että markkinoille on saatu muka uudentyyppinen näyttävän näköinen vene joka on edullinen ostaa. Aloittelijoille tuollaiset vehkeet menee muillakin aloilla hyvin kaupaksi...veneseen on sitten helppoa päästä keulan kautta? No johonkin avoveneeseen varmaan. Kyllä kaikissa minun näkemissä Quicksilvereissä on ollut kaiteet, leveät sivukannet ja lisäksi veneet ovat erittäin vakaita.
Kyllä se on niin että tälläinen haukkuminen se järjetöntä on, jokainenhan saa ostaa juuri sellaisen veneen kuin haluaa eikö? Vähän kuulostaa siltä etetä nämä teilaajat ovat niitä jotka ovat korkeintaan nähneet ko. veneitä ja joiden näkemys siitä millainen veneen "pitää" olla perustuu suomalaiseen perinteeseen. Keskustelu on tietysti hyvästä, mutta ei tämäkään viestiketju sellaiselta vaikuta.
- mariner
on quicksilver 510:stä, tuli hommattua käytettynä keväällä. Kun lataa pari tonttua lisää niin saa tollaisen quicksilverin buster L:n sijasta. On siellä kajuutassa hieman mukavampi yöpyä kuin busterin vaneripohjalla. Vene on leveä ja pohjan v-kulma suhteellisen vaatimaton. Jos aikoo ajaa liukunopeuksilla isommassa aallokossa niin en suosittele. Hyvällä kelillä oikein mukava ja sitten jos on enemmän aaltoa niin alle liukunopeuksissa vene on melko kelisietoinen, keula kantava ja palteet ohjaa roiskeet sivulle. Venettä tulee ajettua seisoalteen koska näkyvyys ei plotterin ja kaiun takia riitä muuten. Karttaa pystyy pitämään oven luukun päällä.
- 510...
Millasella moottorilla sulla 510 on ja mihin korkeuteen kone pultin reijissä on laitettu???
- ....!
510... kirjoitti:
Millasella moottorilla sulla 510 on ja mihin korkeuteen kone pultin reijissä on laitettu???
Konetta ei ole laitettu pultinreikiin, vaan pultinreikiin on laitettu pultit. Ja ne pultit on aikalailla keskellä pultinreikääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää
- mariner
510... kirjoitti:
Millasella moottorilla sulla 510 on ja mihin korkeuteen kone pultin reijissä on laitettu???
mercury 60 efi, en ole tsekannut asennuskorkeutta, ehkä hieman alhaalla on koska täydellä nopeudella vesisuihkut sen mukaiset. Moottori ei ota kuin 5250 rpm vaikka trimmaa ylös, pitäis varmaan laittaa hieman loivempi potkuri. Ei oikein halua lähteä nostamaan konetta kun julmassa kelissä on kiva tietää ettei ote irtoa (vrt. Drago kipparin viime elokuun testissä).
- Anonyymi
Tuli ostettu viime vuonna Quicksilver 905 pilothause. Vaikuttaa ihan laadukkaasti tehdyltä, merikelpoinen kelissä ja tilat on toimivat sisällä että ulkona. Mercuryn sisarukset (2x200hp)ovat janoiset ja se on ainut negatiivinen asia veneessä. Tämä veneen bensiinin kulutus ei tullut yllätyksenä, koska vene on painava ja runko merikelpoinen.
- Anonyymi
Vaihda yhteen 300 tai 400 heppaseen, tippuu kulutus ja paino.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda yhteen 300 tai 400 heppaseen, tippuu kulutus ja paino.
Ja huoltokustannukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811