ihannepuoliso ja ammatti

jallu-setä^

Mitä ammattia toivoit ihannetapauksessa tulevalta puolisoltasi?

Meikäläinen toivoi opettajaa. Ainakaan toistaiseksi toive ei ole toteutunut

38

2768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut mitään ihanneammattia tulevalle miehelle - kyllä ne toiveet ja ihanteet olivat jossain muissa asioissa!

• vaikuta

ammatti puolison valintaan.

• Vaimo.

Peltiseppä!

• merimiehen leski

Eipä ollut minkäänlaista. Merimiehen muijaksi menin . En ole katunut.

• Pelle1Peloton

"Merimiehen muija
        ja kalamiehen koira
        ne yhdessä rannalla
        ruikuttaa"

• väliä

aviopuolison ammatilla, olkoon roskakuski tai lääkäri kunhan muut asiat kohdallaan; molemminpuolinen kunnioitus, harrastukset ja tietysti se rakkaus.

• KristaTee

Mitä merkitystä ammatilla on? Muut arvot siinä ratkaisevat. Olisiko opettaja muita viisaampi ja sivistyneempi?

• Ei siinä vaiheessa ammatilla ollut merkitystä.

Myöhemmin osoittautui vaimon työ myymäläapulaisena meille sopivaksi.
      Minun rakentaessa uraani ei vaimon ammatti, työ eikä tulot olleet haittana paikkakuntaa vaihdettaessa.

Samoin jääminen kotiin lasten kanssa oli helppo ratkaisu.

Lisäbonuksena osa-aikaisen pienipalkkaisuudesta oli etuna ettei oman loman ( 3kk ) ottaminen aiheuttanut pahaa vajausta perhebudjettiin.
      Samoin lopettaessani töissä käymisen 50 vaiheessa oli vaimon helppo tehdä sama ratkaisu.
      Tosin etukäteen suunniteltu.

Joten, ilman ennakko-odotuksia, asiat ovat menneet "putkeen".

• sibyllavon

yksi iloinen leski haaveesi toteuttajaksi. Minä en muuta toivonut, kuin hyvän ihmisen ja erinomaisen sain. En toivonut pappia enkä lääkäriä. Nyt toivoisin, että löytäisin hyvän rakennusmiehen, joka opettaisi minuakin. Työtä riittää loppuelämäksi.

• vähään tyytyväinen

...kunhan olisi ollut rikas ja rakas.

• Otontytär

..., että mikä tahansa muu kuin opettaja. Perusteluksi latelin, että olisipa tylsää kotonakin puhua aina työasioita.
      Vaan kuinkas sitten kävikään! Opiskelukaverini tummiin silmiin katsottuani rakastuin päätä pahkaa. Hän oli pitkä, tumma, raamikas, liikunnallinen, musikaalinen... Soitteli pehmeästi: "Fly me to the moon..."

Puolisona saman ammatin harjoittaja osottautui hyväksi. Taisipa loppujen lopuksi olla ainoa oikea mies minulle :).

Tiedoksi avaajalle, olen ollut jo kauan leskivaimo, eläkkeellä oleva opettaja. Pus kii!

• viidanhelmi

Nuorena ulkonäkö oli tärkeä.
      Nykyisin haluaisin kirvesmiehen, hänelle olisi paljon hommia.

• "osa-aikaisen" kirvesmiehen kanssa naimisissa jo kohta neljäkymmentä vuotta ja monet monituiset kerran olen sanonut, että mistä mahtaisi saada kirvesmiehen hommiin.

Muualle kyllä ehtii kaikkia pieniä remontteja tekemään.

Niin se on, että suutarin lapset kulkee ilman kenkiä!

• älä usko että

lähtisin sinun työmaallesi palkatomaksi mieheksi.

Muuten voisi olla ihan mukava ihminen , mutta nuo työt.....teetä jollakulla työttämällä.

Silloin näät kuinka kaliiksi tulee.

Noi työmiehet kun ei pusupalkalla yleensä mitään tee...

• viidanhelmi
        älä usko että kirjoitti:

lähtisin sinun työmaallesi palkatomaksi mieheksi.

Muuten voisi olla ihan mukava ihminen , mutta nuo työt.....teetä jollakulla työttämällä.

Silloin näät kuinka kaliiksi tulee.

Noi työmiehet kun ei pusupalkalla yleensä mitään tee...

Työpooli oli työttömien yhdistys siellä on monen alan ammattilaista.
        Mutta ei taida enää toimia.
        Lieneekö verotuksellisista syistä.
        En usko kirvesmiehiä olevan työttömänä.

En ollut ihan tosissani.
        Mutta kai nyt jotain ihan pientä apua voisi pyytää.

Maksan ammattimiehelle aivan mielelläni.
        Heitä on tosi vaikea saada, nytkin olen odottanut kuukausia pienen remonttihomman vuoksi.
        Vasta Syys-lokakuun vaihteessa kuulemma on vähän toivoa.

• sähkömies?
        viidanhelmi kirjoitti:

En ollut ihan tosissani.

Heitä on tosi vaikea saada, nytkin olen odottanut kuukausia pienen remonttihomman vuoksi.

Olenhan pieniä hommia pusupalkalla tehnyt enkä aina ole ottanut sitäkään.

• viidanhelmi
        sähkömies? kirjoitti:

Olenhan pieniä hommia pusupalkalla tehnyt enkä aina ole ottanut sitäkään.

Heh!
        Houkutteleva tarjous.

• takia tulisin
        viidanhelmi kirjoitti:

En ollut ihan tosissani.

työhön , kun niitä pusuja saa ihan ilmaiseksikin.

Tietysti apu joskus voi antaa , mutta kun usein joutuu hyväksikäytetyksi, niin.....

Näitä hyväksi käyttäjiä kun on paljon, ja ihme ja kumma minusta kaikki ovat varakaampia kun minä.

Ehkä siinä se raha säästyy kun ilmaiseksi saa remontinsa teetettyä,ei se palkan maksu niin vaikeaa ole , moni teettää ihan sen takia että saa maksaa.... ?

Tämä ei ollut tarkoitettu miksikään herjaksi sinulle viidanhelmi, tulipahan sanottua mielipiteeni ilmaisesta työstä.

• viidanhelmi
        takia tulisin kirjoitti:

työhön , kun niitä pusuja saa ihan ilmaiseksikin.

Tietysti apu joskus voi antaa , mutta kun usein joutuu hyväksikäytetyksi, niin.....

Näitä hyväksi käyttäjiä kun on paljon, ja ihme ja kumma minusta kaikki ovat varakaampia kun minä.

Ehkä siinä se raha säästyy kun ilmaiseksi saa remontinsa teetettyä,ei se palkan maksu niin vaikeaa ole , moni teettää ihan sen takia että saa maksaa.... ?

Tämä ei ollut tarkoitettu miksikään herjaksi sinulle viidanhelmi, tulipahan sanottua mielipiteeni ilmaisesta työstä.

Luitko viestin jossa kerroin että olen käyttänyt ammattimiesten ja myös työttömien palveluksia.

Nuo edelliset ovat leikkiä, totta on sen verran että alan tuskastua kun remonttimiehiä, ainakin kesäaikaan on erittäin vaikea saada.
        En ole koskaan käyttänyt hyväkseni tai teettänyt ilmaiseksi, on reilumpaa jos ei jää kiitollisuuden velkaan.

• älä suutu
        viidanhelmi kirjoitti:

Luitko viestin jossa kerroin että olen käyttänyt ammattimiesten ja myös työttömien palveluksia.

Nuo edelliset ovat leikkiä, totta on sen verran että alan tuskastua kun remonttimiehiä, ainakin kesäaikaan on erittäin vaikea saada.
        En ole koskaan käyttänyt hyväkseni tai teettänyt ilmaiseksi, on reilumpaa jos ei jää kiitollisuuden velkaan.

puoli leikilläni sanoin mielipuolisen piteeni.

Hymyillään kun joskus tavataan.

Kyllä tuli luettua viestisi.
        Ihan asiaa siinä kirjoitit.

Mukavaa kesää toivotan sinulle,olkoon työmieähiä tai ei saatavissa.

• koska

opettaja sanoo usein että kerrataanpa vielä aiemmin opittua.
      (kotona käytäntöä)

Minä toivoin törmääväni eläköityneeseen kapiaiseen joka nyttemmin olisi järjestyksen valvoja.
      Sanoisiko kotona : asento , ollaanpa nyt sitten kunnolla.

• Atolfia

tietysti rikasta toivoi eikä tietysti rakkauskaan olisi toiveissa ollut pahitteeksi.

Johdattelihan kohtalo minulle "valkokaulus"-puolison. Rikkautta ei hirveästi ole kertynyt, mutta on tuota rakkautta riittänyt. Hyvä niin.

• oki räisänen

Mitäs huono huoka'elet - turva on kelkassas sanon ukko akalleen, kelkan vetäjälle.

• isoiswkäe

Sellaisen ammatin jolla tienaa mukavasti,
      jossa ei ole yksin työssä vaan usean aikuisen kanssa.

Sellaisen jossa työaika on 7.00 ja 16.00 välissä.

Sellaisen jossa ei tuoda töitä, eikä työmurheita kotiin.

• tässä iässä alkaa etsiä itseään nuorempaa hammaslääkäriä puolisoksi, kun monilla alkaa vähitellen tulla kalliit hammaslääkärilaskut ajankohtaisiksi? ;))

Omalla kohdalla en ole koskaan tullut ajatelleeksi millainen olisi ihannepuoliso, kun en ole koskaan sellaista tietoisesti etsiskellyt. Elämä johdatti nuoruudessa kohdalle ihmisen, joka sattui edustamaan sellaista ammattikuntaa, josta olin joskus puolivakavissani tullut sanoneeksi, etten koskaan... Nyt en ole enää uskaltanut vannoa, "etten koskaan", kun niin monet vannotut asiat olen löytänyt edestäni - useimmat onnekseni. ;))

• lääkäriä

ei olisi ainakaan oman alani ihmisiä.

• KristaTee

Uskokaa nyt jo, että ammatilla ei ole mitään merkitystä. Suutari tai kraatari, ihan sama, kunhan muut asiat ovat paikoillaan.

Johan nikitokin sanoi, että ei opettaja ole sen kummoisempi kuin muutkaan. Ihmisestä se on kiinni, eikä ammatista.

• Pelle1Peloton

Ainakin nykyään.

• Zirkonia

samoin psykologi. Ymmärtäisi ihmistä, ainakin teoreettiselta kannalta.
        Itsellänikin on psykologiassa cum laude.

• osata pitää

Ammatilla ei väliä, kunhan on kätevä käsistään ja aikaansaava!

• eetu a

Kun vastauksia lukee, niin näkee, että kirves- ja rakennusmiehillä olisi vieläkin vientiä naisten parissa.
      Miesten ihanteissa tuossa ei paljoa puhutakaan. Ei niitä taida paljoa ollakaan, opettajan ohella. Toden totta, vaikeaa on parempaa ratkaisua keksiä kuin naisopettaja.

• sibyllavon

sisar hento valkoinen eläisi miesten unelmissa. Täällä otos ei liene edustava. Itse olen yrittänyt ola vähemmän puhelias seurassa, etten paljastaisi olevani opettaja. Kerran nuoruudessa tanssittajani kertoi minulle, että opettajat puhuvat paljon.

• eetu a
        sibyllavon kirjoitti:

sisar hento valkoinen eläisi miesten unelmissa. Täällä otos ei liene edustava. Itse olen yrittänyt ola vähemmän puhelias seurassa, etten paljastaisi olevani opettaja. Kerran nuoruudessa tanssittajani kertoi minulle, että opettajat puhuvat paljon.

Opettajat varmaan puhuvat paljon, kun tilaisuus tulee ja he antavat mielellään oppitunnin käsiteltävästä asiasta, sukupuolesta riippumatta (oman kokemuksen perusteella), eli kyseinen vuosikymmenten takaisen tanssin pyörteissä kuiskattu näkemys sisältää selvän tosiasian.

Sairaanhoitajat eivät muuten ole mitenkään erityisasemassa. Siinä elää vain tunnettu sota-ajan iskelmä.

Mahtaako puheliaisuus olla syynä sille ilmiölle, että opettajien joukossa on perinteisesti ollut keskitasoa enemmän naimattomia naisia? Sehän on ollut jopa tunnetusti ikäneitojen ammatti, sellaisten jotka eivät muuten ole lainkaan variksenpelättimen näköisiä.

Naisopettajien on syytä huolehtia ulkonäöstäänkin ja se lisännee heidän suosiotaan tässä käsiteltävällä alalla.

• tosi mies

ja tulinen sekä riittävän varakas. Mieluusti omakotitalon ja mökin omistaja. Perintömetsäkään ei olisi pahaksi ja sen verran suuri, että saisi sieltä hakea kotitarvepuut. Ammatilla ei olisi niin kauheasti väliä. Pääasia olisi, ettei narise turhista, eikä hänelle aina tarvitse tehdä tiliä siitä, missä olen ollut. Kirvesmiehen ja muut miehen työt hoitaisin suurella innolla ja rakkaudella.

• madam

nuo kaikki mainitsemasi,mutta kuitenkaan kynnykselleni en sinua huolisi,koska olisit sellainen mesimättäiden kolua. Kun hengissä selvisin yhdestä "TOSIMIEHESTÄ"niin toista en ota. Minä haluaisin hellän ja yhteistyökykyisen tavallisen miehen en kolokallea.

• Sille varakaalle miehelle

En osaa arvata millä luulet nuo kaikki hyvät saavasi.

• tuolle nikille joka
        Sille varakaalle miehelle kirjoitti:

En osaa arvata millä luulet nuo kaikki hyvät saavasi.

kirjoitti nimimerkillä .Tosimies.

Niin mitä sinulla on antaa takasin miehelle, kun näkyy olevan kaikilla naisilla pyyntöjä ja vaatimuksia vaan.

Mitään ei tarjota,ihmeellistä.

Minä kyllä haluan jotain muutakin kun olla antajana.

• Tallaajatar

Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari. Kaikki käy.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      356
      2447
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      60
      2034
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1712
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1415
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      185
      1390
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      73
      1344
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1335
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1267
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1237
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1076
    Aihe