neitsytlapsi

sarafina

Millainen kasvatettava on neitsyttytär? Itse olen kauris...

10

2023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :) :) :)
      • sarafina

        ainakin se, että neitsyet ovat tarkkasilmäisiä! Tyttäreni on todella tarkkaavainen ja sen ovat muutkin huomanneet. Tästä kun vielä kasvaa niin näkee miten muuten pitää paikkansa.


      • "neitsyt lapsi"ol...
        sarafina kirjoitti:

        ainakin se, että neitsyet ovat tarkkasilmäisiä! Tyttäreni on todella tarkkaavainen ja sen ovat muutkin huomanneet. Tästä kun vielä kasvaa niin näkee miten muuten pitää paikkansa.

        Sanon sulle rakkaudella,älä koskaan yritä alistaa neitsyt lasta,sillä hän saa niistä ikuisia traumoja eläänsä.Minä olen yksi esimerkki,kauris äidin kastuksen tuloksesta.Koska neitsyt lapsi on hirveän omatoiminen jo hyvin pienenä,vahinkojahan sattuu,ja lapsi vaan yrittää auttaa niin kehu häntä,älä missään tapauksessa vähättele hänen taitojaan,ei hän ilkeyttään tee vaan aina on tekemässä"minä ite".Neitsyellä on liian pitkä muisti,hän muistaa lapsuuden vääryydet vielä vanhanakin,usein rakentaa elämänsä juuri itsensä näköiseksi,älyä tällä lapsella on enemmän kuin monella toisella ihmisillä yhteensä,neisyt on pitkä vihainen joka häntä vääryydellä selkään "puukottaa"ei anna ikinä anteeksi,ja rakkauden näyttäminen aikuisempana on vaikeaa,vaikka tuleekin toimeen kenen kanssa"itse"haluaa,tieto taitoa tässä merkeissä syntyneille lapsille on annettu liikaa,siksi elämässä on usein vaikeaa löytää se oikea ammtti,ala,mikä vaativaa neitsyttä tyydyttää,meillä kaikilla ihmisillä on tietty"intiimi-ympyrä"neitsyillä ainoastaan se on 2 kertaa laajempi kuin millään muulla merkillä.ter.S:H:K-T.


      • nyt neitsyt nainen
        "neitsyt lapsi"ol... kirjoitti:

        Sanon sulle rakkaudella,älä koskaan yritä alistaa neitsyt lasta,sillä hän saa niistä ikuisia traumoja eläänsä.Minä olen yksi esimerkki,kauris äidin kastuksen tuloksesta.Koska neitsyt lapsi on hirveän omatoiminen jo hyvin pienenä,vahinkojahan sattuu,ja lapsi vaan yrittää auttaa niin kehu häntä,älä missään tapauksessa vähättele hänen taitojaan,ei hän ilkeyttään tee vaan aina on tekemässä"minä ite".Neitsyellä on liian pitkä muisti,hän muistaa lapsuuden vääryydet vielä vanhanakin,usein rakentaa elämänsä juuri itsensä näköiseksi,älyä tällä lapsella on enemmän kuin monella toisella ihmisillä yhteensä,neisyt on pitkä vihainen joka häntä vääryydellä selkään "puukottaa"ei anna ikinä anteeksi,ja rakkauden näyttäminen aikuisempana on vaikeaa,vaikka tuleekin toimeen kenen kanssa"itse"haluaa,tieto taitoa tässä merkeissä syntyneille lapsille on annettu liikaa,siksi elämässä on usein vaikeaa löytää se oikea ammtti,ala,mikä vaativaa neitsyttä tyydyttää,meillä kaikilla ihmisillä on tietty"intiimi-ympyrä"neitsyillä ainoastaan se on 2 kertaa laajempi kuin millään muulla merkillä.ter.S:H:K-T.

        Minulla samoja kokemuksia, kuin sinulla, vaikka äitinä olikin vaaka. Parhaani yritin ja tavoittelin täydellisyyttä jo pienenä ja jos en jossain onnistunut niin siitä raivostuin. Tätä ei vaaka äitini ymmärtänyt vaan sai hirvittäviä raivon puuskia (en kuulema osannut mitään eikä minusta tule koskaan mitään). Sitten kun näppärä kielisenä annoin takasin (puollustin itseäni)niin olin kuulema kaikista ilkein hänen lapsistaan ja sitten vaille huomiotta jäin. Silti sinulle kauris äiti kaikkea hyvää.


    • Neitsyt___Nainen

      olin tällainen:
      Jos joku asia ei mennyt niinkuin tahdoin niin raivostuin.Minua on kohdeltu väärin lapsena ja muistan kaiken sen todella hyvin,vaikka olenkin aikuinen.Muistelen sitä vihalla koska ei ole tullut pyytämään anteeksi vaikka olikin perheenjäsen.Olin tarkkasilmäinen.tuo kaikki on totta.

    • neitsykkä

      Minulla on jäänyt lapsuudestani paljon huonoja muistoja. Olin vielä ainut lapsi. Äitini (kalat) alisti minua. Aina yritin auttaa kaikessa, mutta kaikki mitä tein oli aina väärin, vaikka olisin tehnyt juuri hänen ohjeidensa mukaisesti. Siitäpä sitten sain kauheat haukut päälleni. Minusta ei ole mihinkään, en osaa tehdä mitään oikein. Tämän kaiken kautta kasvoin todella epävarmaksi ihmiseksi. Harvemmin minua otettiin syliin tai muuta vastaavaa. Ohjeeksi voisin sanoa: anna paljon hellyyttä ja huomiota lapsellesi. Äläkä hauku. Neitsyt ottaa sen todella raskaasti. Tai minä ainakin otin. Mutta kaiken tämän jälkeen minusta kasvoi sittenkin ihmeen vahva ja 'normaali' ihminen.

      • nyt neitsyt nainen

        Kaiken kokemani jälkeen minustakin tuli itsenäinen, omillani toimeen tuleva, hyvä ja pidetty työntekijä, tosin en kumartele auktoritteeja (ja tästä piirteestä esimiehet eivät pidä). Minulla on oma asunto, siis ihan oma, en ottanut miehen kanssa yhteistä asuntolainaa, koska haluan olla riippumaton muista ja eihän sitä koskaan tiedä milloin mies alkaa kyllästyttää niin eipähän sitten tarvitse jakaa omaisuutta. No, mies kyllästytti - ei ollut tarpeeksi vahva minulle ja nyt elelen kaksin ihanan tyttäreni kanssa ja asuntolainaa enää parivuotta maksettavana.


      • näin minulla
        nyt neitsyt nainen kirjoitti:

        Kaiken kokemani jälkeen minustakin tuli itsenäinen, omillani toimeen tuleva, hyvä ja pidetty työntekijä, tosin en kumartele auktoritteeja (ja tästä piirteestä esimiehet eivät pidä). Minulla on oma asunto, siis ihan oma, en ottanut miehen kanssa yhteistä asuntolainaa, koska haluan olla riippumaton muista ja eihän sitä koskaan tiedä milloin mies alkaa kyllästyttää niin eipähän sitten tarvitse jakaa omaisuutta. No, mies kyllästytti - ei ollut tarpeeksi vahva minulle ja nyt elelen kaksin ihanan tyttäreni kanssa ja asuntolainaa enää parivuotta maksettavana.

        Minäkin olen neitsyt-nainen, ja edellä kuvattu tuntuu tutulta. Olen myös kasvanut itsenäiseksi ja vahvaksi "koettelemusten" kautta; luulen, että tämä on neitsyiden kohtalo.

        Lapsena olin melko kontrolloitu ja tietoinen itsestäni jo hyvin aikaisessa vaiheessa; minua ärsyttivät lapselliset, pillittävät muut lapset. Minusta ihmisen piti säilyttää arvokkuutensa jo lapsena. Minäkin karsastan auktoriteetteja, ja karsastin niitä jo lapsena (- ja tästähän eivät aikuiset tykänneet).

        Koska neitsyt on tarkkailija, on hän myös herkkä ja vaikutuksille altis; siksi on hieman huono juttu, jos neitsyt-lasta kasvattaa epäkypsä, tunnetasolla lapsen tasolle jäänyt aikuinen, tai huonolla itsetunnolla varustettu ihminen. Moni neitsyt joutuu näistä syistä käymään läpi aikuiseksi kasvaessaan "kriisin", jotta voi tulla lopulta vahvaksi ja itsenäiseksi.

        Uskon nimittäin, että vahvuus ja itsenäisyys on monelle neitsyelle sisäsyntyinen tavoite elämässä. Siihen on pyrittävä kaikin keinoin, kaikista vaikeuksista huolimatta.


    • Neitsyt72

      Kaikki edellä mainittu sopii myös itseeni ja omaan lapsuuteeni. Olin ainoa lapsi ja äitini rauhaton oinas, jolla oli omat ongelmansa elämässä. Hän ylisuojeli minua ja siksipä kasvoin melkoisen ujoksi ja araksi nuoreksi. Minua ei hellitelty juurikaan ja varmaan siksi en sitä itsekään tee toisille, esim. ihmisten halailuun on minulla suuri kynnys.
      Vasta aikuisiällä olen pikkuhiljaa kerännyt itseluottamusta ja en enää tee kaikkea toisten mielipiteiden mukaan sekä muistutan aina itseäni että kaikkia ei voi eikä tarvitse miellyttää!
      Olisin toivonut vanhemmiltani enemmän kannustusta, rohkaisua ja opettamista sosiaaliseen kanssakäyntiin.

    • Nimetön

      on -03 syntynyt neitsyttytär, ja on todella hankala. itse olen myös neitsyt ja olen myös ollut etenkin teini-iässä vaikea. en kuulemati ollut mikään ihan helppo pienenäkään. muut lapseni on poikia, ettei sinänsä ole vertauskohteita, mutta ylivoimaisesti hankalin on ollut tyttö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe