8 vuoden haaveksinnan jälkeen aion kokeilla ihastuttavan, edesmenneen Bob Rossin tekniikaa. En ole kuunaan maalannut, mitä nyt amiksessa kymmenisen vuotta sitten kokeilin öljyjä, joten en ajattele itsestäni suuria enkä oleta osaavani heti. Kunhan viihdyttelisin itseäni ja katsoisin että miltä tuntuu. "Joy of painting" :)
Bob käyttää wet on wet -tekniikkaa eli ilmeisesti se on suomennettu muotoon märkää märälle. Mitä se "liquid white" on mitä Bob käyttää siellä alla?
Kiitos paljon jo etukäteen :)
Bob Ross -tekniikasta kysymys (wet on wet)
12
3573
Vastaukset
- BARE
Bob Ross on paskaa
Se käyttää "Wet on Wet tekniikkaa" mutta siis noi sen opit vaan yleisesti ottaen on aivan paskaa... Se ei opeta mitään perusteita, selittää läpi vaan kasan jotain idioottimaisia kikkoja joita yhdistelemällä sitten syntyy jotain, jota joku TeroTorsti voi luulla sitten maalaukseks...
Oikeesti jos haluat ruveta maalaamaan niin osta:
Harold Speed - Practice of oil painting
Harold Speed - Practice and science of drawing
http://www.gutenberg.org/etext/14264 (ilmais versio)
Gerald M. Ackerman - Charles bargue drawing course
Richard Schmid - Alla prima
Burton Silverman - Painting people
Solomon J Solomon - The Practice of Oil painting
http://www.painting-technique.com/
Daniel Parkhurst - The painter in oil
http://www.artrenewal.org/articles/2002/Parkhurst/parkhurst1.asp
Andrew Loomis - Figure Drawing for all its worth
http://acid.noobgrinder.com/Loomis/
Ei tietenkään ehkä järkevää lähteä ostamaan kaikkea kerralla... mutta siis ainakin ensiksi kannattaa treenata pelkkää piirtämistä jonkun aikaa sen jälkeen lähteä maalaamaan. Parhaita piirustus oppaita, mitä saa ilmaseks netistä on just Harold Speed - Practice and science of drawing ja Andrew loomis - Figure drawing for all its worth. Maalauksen hyviä perustekirjoja on noi kummatkin ilmaiset netistä saatavat (Solomon ja Daniel Parkhurst) ja sitten Harold Speedin - Practice of oil painting ja Richard Schmidin - Alla Prima.
Oikeesti maalaus sisältää tärkeitä periaatteita, eikä vaan hauskoja pikku kikkoja.
Jos videot kiinostaa niin:
http://www.madisonartshop.com/busipoofyogi.html
http://www.richardschmid.com/video.html
http://www.academyofrealistart.com/learntodrawvideo.asp- Mrs. Väri
Siis kysyin Bob Ross -tekniikasta siksi, koska tykkään että hänen tekniikkansa on tarpeeksi yksinkertaista ja kaunista minulle. EN ole kiinnostunut muusta. Bob oli hieno mies, ja minä nyt olen niin monta vuotta halunnut kokeilla hänen tapaansa tehdä.
Ihan turha alkaa huudella että Bob Ross on paskaa, kun en sitä kysynyt.
Onko sillä tekniikalla muka jotain väliä? Jos lopputulos on kuitenkin nätti? Taidat olla joku tosi nuori ja angstinen kun et näe kuin oman suppean katsantokantasi. Sait ainoastaan minut kiukustumaan, kiitos vaan.
En aio ostaa mitään Bob Ross (TM) -tuotteita, mutta aion kokeilla hänen oppejaan. Enkä halua alkaa piirtelemään ja nyhräämään tms. vaan todellakin kokeilla värejä, siveltimiä, suteja, kaikenlaisia tavaroita millä voi siirtää väriä pintaan. Ja katsoa mitä sieltä tulee.
MIelestäni Bob Rossin työt ovat kauniita, yksinkertaisia ja hänen opetuksensa on just sellaista mistä on hyvä alkaa. Ei kai sitä ole tarkoituskaan jäädä siihen mistä aloitti?? Jos haluan, voin edetä rauhassa muunlaisiin tyyleihin, mutta just NYT haluan Bob Rossin oppien mukaan ja sillä hyvä.
Voisiko joku nyt kertoa että MITÄ se wet on wet oikein sisältää? Mikä se Liquid white (tms.) on minkä päälle hän maalaa? MItä ainetta? Mnä en muuta nyt kysynyt ja toivon saavani tähän vastauksen, kiitos. - BARE
Mrs. Väri kirjoitti:
Siis kysyin Bob Ross -tekniikasta siksi, koska tykkään että hänen tekniikkansa on tarpeeksi yksinkertaista ja kaunista minulle. EN ole kiinnostunut muusta. Bob oli hieno mies, ja minä nyt olen niin monta vuotta halunnut kokeilla hänen tapaansa tehdä.
Ihan turha alkaa huudella että Bob Ross on paskaa, kun en sitä kysynyt.
Onko sillä tekniikalla muka jotain väliä? Jos lopputulos on kuitenkin nätti? Taidat olla joku tosi nuori ja angstinen kun et näe kuin oman suppean katsantokantasi. Sait ainoastaan minut kiukustumaan, kiitos vaan.
En aio ostaa mitään Bob Ross (TM) -tuotteita, mutta aion kokeilla hänen oppejaan. Enkä halua alkaa piirtelemään ja nyhräämään tms. vaan todellakin kokeilla värejä, siveltimiä, suteja, kaikenlaisia tavaroita millä voi siirtää väriä pintaan. Ja katsoa mitä sieltä tulee.
MIelestäni Bob Rossin työt ovat kauniita, yksinkertaisia ja hänen opetuksensa on just sellaista mistä on hyvä alkaa. Ei kai sitä ole tarkoituskaan jäädä siihen mistä aloitti?? Jos haluan, voin edetä rauhassa muunlaisiin tyyleihin, mutta just NYT haluan Bob Rossin oppien mukaan ja sillä hyvä.
Voisiko joku nyt kertoa että MITÄ se wet on wet oikein sisältää? Mikä se Liquid white (tms.) on minkä päälle hän maalaa? MItä ainetta? Mnä en muuta nyt kysynyt ja toivon saavani tähän vastauksen, kiitos.Et pääse siitä yli etkä ympäri että Bob Ross on paskaa. Tajuatko koko taiteen tekemisestä edes mitään?
Lopputulos on aivan roskaa... siis oletko edes katsonut tämän päivän mestarien töitä? Sinä näet suppeasti, kun et viitsi edes ottaa selvää mikä on oikeasti hyvää ja mikä huonoa. - Mrs. Väri
BARE kirjoitti:
Et pääse siitä yli etkä ympäri että Bob Ross on paskaa. Tajuatko koko taiteen tekemisestä edes mitään?
Lopputulos on aivan roskaa... siis oletko edes katsonut tämän päivän mestarien töitä? Sinä näet suppeasti, kun et viitsi edes ottaa selvää mikä on oikeasti hyvää ja mikä huonoa.MItä väliä sillä sinulle on jos tykkään Bobista ja hänen tyylistään? Eikö ole tärkeämpää että itsellä on kivaa ja saa toteuttaa itseään?
Sinun mielipiteesi on sinun, pointti tuli selväksi, mutta älä sinä ala selittämään minulle sitä että mistä muka "saa" tykätä.
Esimerkiksi Van Gogh on mielstäni ihan silkkaa silmiäsärkevää paskaa, mutta jostain syystä se on arvossaan - asia joka ei mahdu kaaliini yhtään. Kukin tykkää mistä tykkää.
En todellakaan ala keskustelemaan enempää tykkäämisistäni, haluan vain tietää mitä se Liquid White on eli mikä märkää märälle -tekniikan alusta on.
Kiitos. - öö-aapinen
sellaista sievää näperrystä. Tuon tyylinen 'taide' valitettavasti uppoaa tosi moneen.
Kerran tein tilausmuotokuvaa eräälle kotirouvalle. Hakiessaan maalausta oli hirveän tohkeissaan...hänestäkin tulee nyt taidemaalari! On kuulemma niin helppoa ettei uskoisi! Oli katsonut Rossin ohjelmaa...Ajattelin että voi f**k mille tyypille pitikin tilaus tehdä! - BARE
Mrs. Väri kirjoitti:
MItä väliä sillä sinulle on jos tykkään Bobista ja hänen tyylistään? Eikö ole tärkeämpää että itsellä on kivaa ja saa toteuttaa itseään?
Sinun mielipiteesi on sinun, pointti tuli selväksi, mutta älä sinä ala selittämään minulle sitä että mistä muka "saa" tykätä.
Esimerkiksi Van Gogh on mielstäni ihan silkkaa silmiäsärkevää paskaa, mutta jostain syystä se on arvossaan - asia joka ei mahdu kaaliini yhtään. Kukin tykkää mistä tykkää.
En todellakaan ala keskustelemaan enempää tykkäämisistäni, haluan vain tietää mitä se Liquid White on eli mikä märkää märälle -tekniikan alusta on.
Kiitos.Bob Ross myrkyttää kuvataidetaidemaailmaa omalla roskallaan. Kaikki jotka siitä pitävät, antavat oman tippansa myrkkyä soppaan mukaan... Ota maalaus tosissasi ja unohda tollanen roska.
- Mrs. Väri
öö-aapinen kirjoitti:
sellaista sievää näperrystä. Tuon tyylinen 'taide' valitettavasti uppoaa tosi moneen.
Kerran tein tilausmuotokuvaa eräälle kotirouvalle. Hakiessaan maalausta oli hirveän tohkeissaan...hänestäkin tulee nyt taidemaalari! On kuulemma niin helppoa ettei uskoisi! Oli katsonut Rossin ohjelmaa...Ajattelin että voi f**k mille tyypille pitikin tilaus tehdä!Miten musta tuntuu että kaikki muut paitsi minä ovat oikein syntyneet taiteilijoiksi ja osaavat tehdä kaiken heti ilman mitään harjottelua.
Miksi se kaikertaa nyt yhtäkkiä kauheasti jos minä omassa kotona haluan tehdä jotain mikä minua itseäni kiinnostaa ja johon voin purkaa omaa oloani? En aio taidemaalariksi enkä mitään muutakaan famea, vaan haluan hitto vie KOKEILLA samaa!
Minkä sille voin että Bob maalasi/teki/whatever tauluja jotka näyttävät MINUN mielestäni hyviltä. Ei kaikkia voi miellyttää, mutta minua ne teokset miellyttävä.
Bob opetti, että ei kannata aloittaa vaikeasta, ja että kaikki kehittyvät. Minusta hänen videonsa ovat todella rentouttavia pelkästään kuunnella ja katsella, ja nyt näin monen vuoden jälkeen ajattelin kokeilla itsekin. OMAKSI ILOKSENI.
Nyt kun joku vaan kertoisi vastauksen tähän yhteen ainoaan kysymykseen mikä on vielä jäänyt minulta hämärän peittoon. - Mrs. Väri
BARE kirjoitti:
Bob Ross myrkyttää kuvataidetaidemaailmaa omalla roskallaan. Kaikki jotka siitä pitävät, antavat oman tippansa myrkkyä soppaan mukaan... Ota maalaus tosissasi ja unohda tollanen roska.
Älä viitsi tuputtaa minulle näkemyksiäsi kun et näemmä osaa vastata kysymykseeni asiallisesti.
Toivottavasti sulle tuli hyvä mieli siitä että sait minulle pahan mielen ja kiukun nousemaan. Tuliko?
Pidän Bobin tyylistä vaikka kuinka vittuilisit. - puuleani
BARE kirjoitti:
Bob Ross myrkyttää kuvataidetaidemaailmaa omalla roskallaan. Kaikki jotka siitä pitävät, antavat oman tippansa myrkkyä soppaan mukaan... Ota maalaus tosissasi ja unohda tollanen roska.
Ei helvetti, tyyppi on ihan hitusen taidenatsi! Sä annat loistavan kuvan taiteilijoista.... Pidä ny pääs kiinni ja lue hienoja kirjojas tai jotain ja anna toisten toteuttaa itteensä miten itte haluu. Ittekkö et muka o ollu alottelija koskaan? Tympee tyyppi.
- Taiteilija.
Mrs. Väri kirjoitti:
Miten musta tuntuu että kaikki muut paitsi minä ovat oikein syntyneet taiteilijoiksi ja osaavat tehdä kaiken heti ilman mitään harjottelua.
Miksi se kaikertaa nyt yhtäkkiä kauheasti jos minä omassa kotona haluan tehdä jotain mikä minua itseäni kiinnostaa ja johon voin purkaa omaa oloani? En aio taidemaalariksi enkä mitään muutakaan famea, vaan haluan hitto vie KOKEILLA samaa!
Minkä sille voin että Bob maalasi/teki/whatever tauluja jotka näyttävät MINUN mielestäni hyviltä. Ei kaikkia voi miellyttää, mutta minua ne teokset miellyttävä.
Bob opetti, että ei kannata aloittaa vaikeasta, ja että kaikki kehittyvät. Minusta hänen videonsa ovat todella rentouttavia pelkästään kuunnella ja katsella, ja nyt näin monen vuoden jälkeen ajattelin kokeilla itsekin. OMAKSI ILOKSENI.
Nyt kun joku vaan kertoisi vastauksen tähän yhteen ainoaan kysymykseen mikä on vielä jäänyt minulta hämärän peittoon....mutta voin kyllä myydä liquid whiteä sinulle. Mikäli olet halukas ostamaan sitä. Ton Baren jutuista on ihan turha välittää, tuskin se itse edes osaa maalata.
- Anonyymi
BARE kirjoitti:
Et pääse siitä yli etkä ympäri että Bob Ross on paskaa. Tajuatko koko taiteen tekemisestä edes mitään?
Lopputulos on aivan roskaa... siis oletko edes katsonut tämän päivän mestarien töitä? Sinä näet suppeasti, kun et viitsi edes ottaa selvää mikä on oikeasti hyvää ja mikä huonoa.Bare, ensimmäiseksi opettelisit viestintää jottet huutelisi sitä mitä sisälläsi tunnet. Opettele vastaamaan siihen mitä sinulta kysytään/ mihin haluat vastata. Sivistymätöntä ja ala-arvoista käytöstä sinulta.
- Felis artistis
Liquid white on erittäin juokseva öljyväri, niin kuin Bob Ross-värit muutenkin. Niitä myydään Suomessa Farbe Oy:ssä Helsingin Kaapelitehtaalla, kuten myös Bob Ross-siveltimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983