Hiiren nuoli-merkintä jämähtää vähän väliä paikoilleen näytöllä ja joudun sulkea koneen väärin. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Missähän vika voisi olla? Laitteeni ovat 2,5 vuotta vanhoja.
hiiren osoitin jämähtää paikoilleen näytöllä
15
3285
Vastaukset
- arvailla
onko langaton vai langallinen optinen hiiri, saako vastaanotin singaalin????
- vanhempi naishenkilö
Hiiri on Logitechin langallinen. Singnaalit ei kulje mihinkään suuntaan silloin kun nuoli jumiutuu näytölle. Välillä hiiri taas saattaa toimia moitteettomasti koko päivän. Näyttö on Acerin ja se oli juuri "takuukorjauksessa" (3v takuu), koska sammui aika usein itsekseen. Lopulta näyttö sammui tykkänään. Nyt sen pitäisi olla kunnossa. Keskusyksikkö on Dtk:n ja siinä ei huollossa todettu mitään vikaa. Itse olen vanhempi naishenkilö, jolla ei ole juuri mitään tietokonealan tuntemusta. Kysymykseni ja vastaukseni voivat siksi olla hyvinkin puutteellisia.
- ¨¨¨¨¨¨¨¨
vanhempi naishenkilö kirjoitti:
Hiiri on Logitechin langallinen. Singnaalit ei kulje mihinkään suuntaan silloin kun nuoli jumiutuu näytölle. Välillä hiiri taas saattaa toimia moitteettomasti koko päivän. Näyttö on Acerin ja se oli juuri "takuukorjauksessa" (3v takuu), koska sammui aika usein itsekseen. Lopulta näyttö sammui tykkänään. Nyt sen pitäisi olla kunnossa. Keskusyksikkö on Dtk:n ja siinä ei huollossa todettu mitään vikaa. Itse olen vanhempi naishenkilö, jolla ei ole juuri mitään tietokonealan tuntemusta. Kysymykseni ja vastaukseni voivat siksi olla hyvinkin puutteellisia.
alustalla käytät hiirtä? Optiset hiiret jumittavat helposti kiiltävillä pinnoilla. Itsellänikin joskus jumittaa, mutta homma ratkeaa usb-piuhan irrotuksella ja takaisin laitolla. Itse asiassa jumitukset ovat vähentyneet viime aikoina joko itsestään tai sitten puhdistus- ja rekisterinkorjausohjelmat ovat vaikuttaneet asiaan.
- Ruussi
Omassa koneessa oli kuvaamasi ongelma ja syynä oli rikkoontunut hiiren johto. Koita toimiiko se jos liikutat johtoa kun se jumittuu. Jos toimii niin vika on todennäköisesti johdossa.
- pähkäillä
Ohjelmia saattaa olla paljon samaa aikaan päällä ja usb portit ei aina kunnolla toimi portin vaihtoa kannattaa yrittää. Kokemusta on esim. vanhemmalla koneellamme jos usb portissa hiiri ja samaan aikaan ulkoinen kovalevy päällä lakkaa hiiri toimimasta. Ja
niinkuin alla jo mainittiin mattokin ratkaisee. Ota
johto irti seuraavaksi. - hiiren matto toisinpäin
¨¨¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:
alustalla käytät hiirtä? Optiset hiiret jumittavat helposti kiiltävillä pinnoilla. Itsellänikin joskus jumittaa, mutta homma ratkeaa usb-piuhan irrotuksella ja takaisin laitolla. Itse asiassa jumitukset ovat vähentyneet viime aikoina joko itsestään tai sitten puhdistus- ja rekisterinkorjausohjelmat ovat vaikuttaneet asiaan.
Vaihdoin hiiren alla käyttämäni alustan toisinpäin. Ennen käytin kiiltävämpipintaista, vaaleanharmaata, liukkaampaa puolta ja nyt käytän mattapintasta, mustaa, vähemmän liukasta puolta. Kääntämisen jälkeen hiiri on toiminut moitteettomasti. Aika näyttää voiko ratkaisu olla näin yksinkertainen. Kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Windows on kovin jämähtelevä ja jäärtyilevä! Ihan paska os.
- Anonyymi
Blue Screen Of Death eli BSoD eli Siniruutu on Microsoftin vuonna 1992 kehittämä ajanvietepeli. Se pitää hallussaan maailman pelatuimman taidepelin titteliä yhdessä Microsoftin Http 404 – File not found -Internet-roolipelin kanssa. Pelimaailma kuvaa käyttöjärjestelmän elämänkaaren kriittistä hetkeä, kahden Notepadin suorittamista samaan aikaan. Pelaajan tarkoituksena on purkaa tekoälyn tuottamat kinkkiset heksadesimaaliarvoitukset. BSoD muodosti kulmakiven koko Microsoftin pelituotannolle aina vuosituhannen vaihteeseen asti, jolloin lyhyehkön Y2K-lisäosan epäonnistuttua kaupallisesti Microsoft julkaisi jatko-osan "Green Screen Of Death".
- Anonyymi
WINDOWS LAGAA JA KAATUU AINA!
- kääpä
Mulla toi homma on ratkennu sillä että tiivistän tiedostot eli eheytän kiintolevyn ja putsaan hiiren eli tän pallon sieltä sisältä.Varmaan joku koneista oikeasti ymmärtävä nauraa tälle paskaset naurut mutta niin se vaan menee :D
- mummeli.
Heti huomenna heität sen tullarotan roskiin, ja haet atk-liikkeestä uuden optisen hiiren, ei maksa ku alle kympin. Ja takuulla mukavampi käyttää ku rulla paskasi.
- Anonyymi
Minulla on sama ongelma. En ole osannut sitä korjata. Laitteeni on aika uusi. Hiiri jumittuu. Suljen koneeni ,ja hetkenkuluttua aukaisen , taas toimii pienen ajan . Kunnes toistaa jumittumisen .
- Anonyymi
Langaton tarkka missä vastaanotin sijaitsee. Laitoin usb-hubiin ja jos näytön yläreunassa niin ei toimi kun polvi hiiren ja hubin välissä, mutta alareunassa näytön jalassa toimii vaikka jalka paljon enemmän edessä. Nyt on vastaanotin eripäin, saattaa sekin vaikuttaa. Jos on suoraan usb-paikassa niin ei välttämättä saa hyvään paikkaan.
- Anonyymi
Buuttaminen, eli koneesta virta pois ja takaisin päälle, auttaa joskus. Hiiri ei pljon maksa, voi kokeilla toista. Joissakin hiirissä on ominaisuus, että se "nukahtaa", kun on hetken käyttämättömänä. Se herää taas, kun korvia heiluttaa.
Nämä nyt tulivat ensin mieleen. - Anonyymi
Windows on jäätylevä ja jämähtelevä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894