Miten on mahdollista että tuntipalkkani on 7,5 €/h tes:n mukaiset lisät, vaikka työsopimuksessa lukee että noudatetaan majoitus- ja ravintola-alan työehtosopimusta? Ja kun sitä työehtosopimusta tutkiskelin niin pienin palkka oli yli 8 €, taisi olla 8,15. Ja vuosi on työkokemusta takana... En nyt viitsi tästä alkaa työnantajalle marisemaan, työsuhde on kuitenkin vain muutaman kuukauden määräaikainen sopimus ja mulla on toinenkin työ samanaikaisesti.
Ravintola-alan palkasta..
15
11097
Vastaukset
- mimgsa
ettei sulle vaan maksettais harjoittelijan palkaa? se taitaa olla sen 7 ja jotain jos nyt en ihan väärin muista
- .....
ollut puhetta työsopimusta tehtäessä mistään harjoittelijan palkasta, eikä työsopimuksessa lue mitään sellaista. Mutta ihan sama... :)
- -mää-
Saan 5,80 tunnilta, saanko liian vähän? Teen tarjoilijaharjoittelijan nimikkeellä töitä.
- Riperii..
Tuossa jo aikaisemmin joku laittoikin tuosta harjoittelijan palkasta. Niin siis ravintola-alalla saa maksaa uudelle työntekijälle harjoittelijan palkkaa max. 4 kk ajan. Tämä pitäisi kyllä lukea työsopimiksessa jos näin on. Nimikkeenä pitäisi olla esim. tarjoilijaharjoittelija tms.
- Neuvo
Hei!
Mikäli saat alempaa palkkaa kuin taulukossa, niin poislähtiessä pyydät korjaamaan asian!
Älkää tehkö töitä hinnalla millä hyvänsä!!! - keikkarit
Harjoittelijan palkka maksetaan henkilölle, jolla ei
ole alan koulutusta, jos niin sovitaan
t. keikkari - puolesi
Tottakai työnantaja käyttää hyväkseen halpaa työvoimaa. Muutaman kuukauden määräaikaisuus ja sitten tulee taas toinen työntekijä halvalla.
Pidä vain puolesi ja vaadi se mikä sulle työehtosopimuksen kuuluu.- sen takia
koska kyseinen ravintola ei ole syksyllä ja talvella auki, kesäisin vain. -Aloittaja-
- turhuudenjumala
helvetin lampaat... onpas kumma jos tällä alalla ei ole kunnon palkkakehitystä. "en viitsi työnantajalle alkaa marisemaan" no omapa on asiasi jos suostut tekemään töitä alemmalla palkalla mitä sinun kuuluisi saada... No, itse ainakin pidän huolen että saan sen verran palkkaa mitä pitääkin. oma palkkani 4€ parempi tunnilta lisät... että silleen.
- varmaankin
on alan koulutus ja työkokemusta! Mulla on toisessa ravintola-alan työssä yli 9 euron palkka, tuo toinen työ on vain keikkatyö. Ei luulis sulta olevan pois.
- turhuudenjumala
varmaankin kirjoitti:
on alan koulutus ja työkokemusta! Mulla on toisessa ravintola-alan työssä yli 9 euron palkka, tuo toinen työ on vain keikkatyö. Ei luulis sulta olevan pois.
kokemusta on pitkälle toistakymmentä vuotta. itse teen myös keikkahommia oman työn ohella ja keikoista pyydän vähintään samaa liksaa, ellen enemmän. kuten sanottu, ei ole minulta pois jos joku haluaa tehdä töitä orjaliksalla. ilmaisin vain oman mielipiteeni.
- extrat
silti työnantajat kusettavat palkoissa, kehtaavatkin.
Liittykää liittoon ja pitäkää puolianne palkka-ja työajoissa!- em
Huono palkka on täytyy sanoa...Itse en ole tehnyt 10v.kokin hommia, nyt kävin haastattelussa yhdessä ravintolassa (suurtalous) ja sielä on n.9,40e tunti, vanhassa työssä sain tunnilta melkein 20e. Köyhyys tulee soppajauha kädessä. Ei ole ihme että joutuu ottamaan montaa työtä yhtäaikaa ja juosta keikkahommissa!
En taida kovin kauan sitä soppaa sitten keitellä noilla palkoilla :(.
Se vaan on niin että sitä annetaan mihin tyydytään.
- Helenia
Mikäli et ole toimittanut työnantajallesi (ja hänen palkanlaskentaan) (työ)todistusta ravintola-alan työkokemuksestasi, on hänellä oikeus odottaa se nollaksi ja antaa harjoittelualan palkkaa. Joten eikun työtodistusta viemään. :)
Valita sitten kun olet irtisanoutunut paikasta tai jos paikka ei mielytä. Aika pieni liksa kuitenkin. Kysy maksaako pimeesti vaikka 10 egee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877