Bandit 1250 miten menee

käyttökokemuksia

Ei ole 1250 banditista juttuja näkynyt,ei hyviä eikä huonoja.Olisi kiva lukea käyttäjien kokemuksia.Itselläni 1250,tosin ekapyörä.Tuntuu ihan hyvältä.

16

6285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSF

      On tuolla vanhemmissa aiheissa käsitelty jonkinverran.

      Mulla on n. puolet kesän kilsoista takana ja hyvältähän tuo tuntuu. Ketjut venyy ja rengas kuluu vaikken ole suditellut enkä osaa keulia.
      Polvikulma on se meikäläisen heikko kohta. Polvet on edellisessä elämässä rikkoutuneet ja joinain päivinä ajaminen on yhtä kiemurtelua ja koipien oikomista. Osasyy on pyörässä, toinen kuskissa.

      Sen olen kuitenkin jo päättänyt, ettei tämä ole se mun viimeinen pyörä. Kyllä se on sitten möhköenduro, Varadero, Bemari tms. , johon isompikin julppi mahtuu reilusti istumaan.

      Mutta pienin varauksin olen ollut tyytyväinen ja jollen ole, mietin maksettua hintaa, joka antaa kyllä lohtua päätökseen.
      Hintansa väärtti !

    • 1250 s ABS

      Hyvin menee,reilu 2000 km takana.Eipä ole löytyny moitteen sijaa.Muutamassa lehdessä kyllä ollut testi tänä keväänä ja kehuja tullut,ja hinta kyllä todella edullinen.Onhan joidenkin irvileukojen mielestä tälläkin palstalla ollut kaikenlaista haukkumista malliin;moottoripyörien lada,vanhanaikainen putkirunko,pappa pyörä,ei tehoja,tehty halvoista osista ym.ym. No tälläiset asiantuntijat voi jättää oman onnen nojaa,hyvä kun pyörällä ajaneet kyseisellä vehkeellä varsinkaan.
      12490€ ja 1250 kone ja ABS jarrut,ei paha kun alkaa 600 maksaa lähelle 11000 euroa.
      On hieno mylly uudessa rosvossa,vääntää todella hyvin ja alhaalta.Ei tarvii vingutella et jotain tapahtuu ja tarvittaessa kyllä lähtee kun kahvaa kääntää vaikka ei 200 heppaa olekaan!Kiva ajella
      2 päälläkin kun sitä voimaa eli vääntöä on.
      Muutenkin olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan ja onhan pyörän kova kysyntä(lienee enää tuusmotorilla muutamia jäljellä)ja tälle vuodelle ei lisää saa,puhunut puolestaan pyörän hinta/laatu suhteesta.

      • 1250 S ABS

        Joo toi takarenkaan kuluminen tuttu juttu mullekii.Reilu 2000 ajettu ja olen jo varannu uuden renkaan joka varmaa tonnin päästä pitää laittaa alle.Siihen vaikuttaa kyl moni asia.esim tänä keväänä tiet ollu todella karkeita kun lähes koko talvi ajettu nastoilla paljaalla asvaltilla.Ja ovat vieläkin monin paikoin todella karkeita.
        Lisäksi voi olla hieman pehmeämpi kumi seos tossa ensiasennus Dunlopissa,esim,eräässä testissä kehuvat sen pitoa erinomaiseksi,lisäksi tuntuu että uudessa Continentalissa jonka varasin on hieman enemmän pintaa jo uutuuttaan,mittasin 4mm ja kun dunlopista mittasin renkaan laidasta joka ei juuri kulunut niin noin 3mm.
        Ja vaikka ei keulikkaan ja suttaa niin varsinkin karkeilla teillä ja vaantävä mylly niin vejätykset lähdössä ja mutkista ulos tietysti sorvaavat aina kumia.Niin ja tietystivaikuttaa ajaako paljon 2 päällä vai yksinää. No kumeja paistetaa joka päivä lisää.
        Ketjujenkin venymiseen vaikuttaa moni asia,ja varsinkin ekan 1000-1500 kilometrin aikana venyvät nopeasti.Ite tein eka tiukkauksen 1500km:n jälkeen ja nyt hyvin pysyneet kuosissa ja liian tiheään ei kannata kiristellä ja pitää liian kireällä.Itellenikin huomauttivat eka huollossa johon mennessä 2000km taulussa että ketjut liian kireällä.


      • Dr.Big
        1250 S ABS kirjoitti:

        Joo toi takarenkaan kuluminen tuttu juttu mullekii.Reilu 2000 ajettu ja olen jo varannu uuden renkaan joka varmaa tonnin päästä pitää laittaa alle.Siihen vaikuttaa kyl moni asia.esim tänä keväänä tiet ollu todella karkeita kun lähes koko talvi ajettu nastoilla paljaalla asvaltilla.Ja ovat vieläkin monin paikoin todella karkeita.
        Lisäksi voi olla hieman pehmeämpi kumi seos tossa ensiasennus Dunlopissa,esim,eräässä testissä kehuvat sen pitoa erinomaiseksi,lisäksi tuntuu että uudessa Continentalissa jonka varasin on hieman enemmän pintaa jo uutuuttaan,mittasin 4mm ja kun dunlopista mittasin renkaan laidasta joka ei juuri kulunut niin noin 3mm.
        Ja vaikka ei keulikkaan ja suttaa niin varsinkin karkeilla teillä ja vaantävä mylly niin vejätykset lähdössä ja mutkista ulos tietysti sorvaavat aina kumia.Niin ja tietystivaikuttaa ajaako paljon 2 päällä vai yksinää. No kumeja paistetaa joka päivä lisää.
        Ketjujenkin venymiseen vaikuttaa moni asia,ja varsinkin ekan 1000-1500 kilometrin aikana venyvät nopeasti.Ite tein eka tiukkauksen 1500km:n jälkeen ja nyt hyvin pysyneet kuosissa ja liian tiheään ei kannata kiristellä ja pitää liian kireällä.Itellenikin huomauttivat eka huollossa johon mennessä 2000km taulussa että ketjut liian kireällä.

        ole normaalia katuajossa renkaan vaihtokuntoon kuluminen alta kolmen tonnin! Joku mättää ja pahasti! Mitkä sulla oli rengaspaineet? Mielummin kannattaa pitää hivenen suositusten yli,eikä missään tapauksessa ainakaan alle,vaikuttaa huomattavasti renkaan kulumiseen! Toinen asia mikä ihmetyttää on,että veit pyöräsi ensihuoltoon vasta 2000km:n kohdalla,etkö välitä yhtään uudesta pyörästäsi!? Ensiarvoisen tärkeää on,että ensiöljynvaihto suoritetaan mielummin huomattavasti ennen tonnin täyttymistä!


      • Turo--Inkeri
        Dr.Big kirjoitti:

        ole normaalia katuajossa renkaan vaihtokuntoon kuluminen alta kolmen tonnin! Joku mättää ja pahasti! Mitkä sulla oli rengaspaineet? Mielummin kannattaa pitää hivenen suositusten yli,eikä missään tapauksessa ainakaan alle,vaikuttaa huomattavasti renkaan kulumiseen! Toinen asia mikä ihmetyttää on,että veit pyöräsi ensihuoltoon vasta 2000km:n kohdalla,etkö välitä yhtään uudesta pyörästäsi!? Ensiarvoisen tärkeää on,että ensiöljynvaihto suoritetaan mielummin huomattavasti ennen tonnin täyttymistä!

        niin huono km-tulos kuin 2-3tkm on normaalia vain superpitäville (80% rata 20% katu) kumeille... en tiedä, mitkä Bandiitissa on ensiasennuksena, mutta olen melkoisen varma, etteivät ne sentään aivan tuommoista luokkaa ole, kun jopa GSX-R:issäkin on astetta kovemmat vakiona.

        Kevätkarheat asfaltit toki kuluttaa enemmän, se on selvä... ja jos sattuu olemaan väärät rengaspaineet niin sitten vielä vauhdikkaammin.

        Tonnin huolto ei ole niin kilsan päälle.. mutta kahta tonnia en ilkeäisi itsekään ajaa, semmoinen plus/miinus 300km eli 700-1300km välille olen pyrkinyt sen aina osuttamaan.


      • kumilla
        1250 S ABS kirjoitti:

        Joo toi takarenkaan kuluminen tuttu juttu mullekii.Reilu 2000 ajettu ja olen jo varannu uuden renkaan joka varmaa tonnin päästä pitää laittaa alle.Siihen vaikuttaa kyl moni asia.esim tänä keväänä tiet ollu todella karkeita kun lähes koko talvi ajettu nastoilla paljaalla asvaltilla.Ja ovat vieläkin monin paikoin todella karkeita.
        Lisäksi voi olla hieman pehmeämpi kumi seos tossa ensiasennus Dunlopissa,esim,eräässä testissä kehuvat sen pitoa erinomaiseksi,lisäksi tuntuu että uudessa Continentalissa jonka varasin on hieman enemmän pintaa jo uutuuttaan,mittasin 4mm ja kun dunlopista mittasin renkaan laidasta joka ei juuri kulunut niin noin 3mm.
        Ja vaikka ei keulikkaan ja suttaa niin varsinkin karkeilla teillä ja vaantävä mylly niin vejätykset lähdössä ja mutkista ulos tietysti sorvaavat aina kumia.Niin ja tietystivaikuttaa ajaako paljon 2 päällä vai yksinää. No kumeja paistetaa joka päivä lisää.
        Ketjujenkin venymiseen vaikuttaa moni asia,ja varsinkin ekan 1000-1500 kilometrin aikana venyvät nopeasti.Ite tein eka tiukkauksen 1500km:n jälkeen ja nyt hyvin pysyneet kuosissa ja liian tiheään ei kannata kiristellä ja pitää liian kireällä.Itellenikin huomauttivat eka huollossa johon mennessä 2000km taulussa että ketjut liian kireällä.

        on nyt takana 3800km ja pintaa jäljellä 2,0mm. Uutena pintaa oli 3,8mm.


    • tekstiä :)

      Nyt on kerrankin asiallista juttua, mutta kohtahan se TURSKA-IRMELI saapuu jotain sönkkäämään. "just koeajoin viime viikonloppuna, plaa,plaa...."

      • 1250 S ABS

        Niin tonnissahan se eka huolto on mutta minkäs teet jos ei huoltoa saa aikaisemmin vaikka heti luovutuksen yhteydessä varattu ja kilsat menee yli.Tosin empä nyt niin kamalasti ole huolestunut vaikka tonnin tai tarkemmin kai vähän vähemmin meni yli.Kyllä ne tehtaankin laittamat öljyt sen kestää,ja muutenkin aika varmanpäälle toi öljynvaihto rosvossa kun on kuudentonnin välein.Monella merkillä jo 12000 vaihtoväi.Tosin eipä se huono juttu ole vaihella vähän tiheämmin.

        Niin tuntuuhan se renkaan kuluminen oudolta.On vielä pintaa yli merkin ja katellaa nyt miten kehittyy.Paineet kyllä iha suositusten mukaiset.
        Ja just tossa kaveri kertoili että viime syksynä hommatussa black birdissä vähä reilu 4 tonnia mitskussa ja nakki valmis.Itte ajoin 600 hondalla viime vuonna reilu 6000 tonnia ja oli syksyllä merkissä.Toisaalta sitten on vähän vertailukohtaa kun laitan jossain vaiheessa uuden continentalin alle että miten rupee kulumaan tohon ensiasennus Dunloppiin nähden ja tietkin tasoittuneet keväästä/alkukesästä.


      • Flexstone

        Ensimmäinen joka veti asiattomalle linjalle taisit olla tällä kertaa sinä itse. Ihmetyttää muutenkin tuo T-I:n mollaaminen, mistä lienee saanut alkunsa? Saisi kuitenkin jo loppua. Rauhoitutaanpas ja lähdetään ajelemaan prätkillä varovaisuuta noudattaen!


      • Jusba
        1250 S ABS kirjoitti:

        Niin tonnissahan se eka huolto on mutta minkäs teet jos ei huoltoa saa aikaisemmin vaikka heti luovutuksen yhteydessä varattu ja kilsat menee yli.Tosin empä nyt niin kamalasti ole huolestunut vaikka tonnin tai tarkemmin kai vähän vähemmin meni yli.Kyllä ne tehtaankin laittamat öljyt sen kestää,ja muutenkin aika varmanpäälle toi öljynvaihto rosvossa kun on kuudentonnin välein.Monella merkillä jo 12000 vaihtoväi.Tosin eipä se huono juttu ole vaihella vähän tiheämmin.

        Niin tuntuuhan se renkaan kuluminen oudolta.On vielä pintaa yli merkin ja katellaa nyt miten kehittyy.Paineet kyllä iha suositusten mukaiset.
        Ja just tossa kaveri kertoili että viime syksynä hommatussa black birdissä vähä reilu 4 tonnia mitskussa ja nakki valmis.Itte ajoin 600 hondalla viime vuonna reilu 6000 tonnia ja oli syksyllä merkissä.Toisaalta sitten on vähän vertailukohtaa kun laitan jossain vaiheessa uuden continentalin alle että miten rupee kulumaan tohon ensiasennus Dunloppiin nähden ja tietkin tasoittuneet keväästä/alkukesästä.

        Kyse ei ole rosvosta vaan isommasta, painavammasta,vääntävämmästä ja tehokkaammasta pyörästä, ensiasennus kumilla ajelin 16,5ktm, xx:ssä kesti 18,5. Etunen kestää vielä pitempään. En mielestäni edes hissuttele, mutta kaupunkiajo on vähäistä. Tulee mieleen jarrutustapasi, et kai ole niitä pääasiassa takajarrulla jarruttelijoita? Kyllä tuo 6tkm huollolle on aivan liian vähän, kub autopuolella mennään jo yli 30tkm. Itse vaihdan yleensä talveksi puhtaat, oli ajomäärä mikä tahansa, mutta ajokaudella ajetaan.


      • Turo--Inkeri
        Jusba kirjoitti:

        Kyse ei ole rosvosta vaan isommasta, painavammasta,vääntävämmästä ja tehokkaammasta pyörästä, ensiasennus kumilla ajelin 16,5ktm, xx:ssä kesti 18,5. Etunen kestää vielä pitempään. En mielestäni edes hissuttele, mutta kaupunkiajo on vähäistä. Tulee mieleen jarrutustapasi, et kai ole niitä pääasiassa takajarrulla jarruttelijoita? Kyllä tuo 6tkm huollolle on aivan liian vähän, kub autopuolella mennään jo yli 30tkm. Itse vaihdan yleensä talveksi puhtaat, oli ajomäärä mikä tahansa, mutta ajokaudella ajetaan.

        vaihtamaan öljyt ja suodattimen 6t välein, niin on silloin syytä tehdä. Tuppaavat nimittäin tietämään niistä valmistamistaan koneista ja niiden huollosta/kestävyydestä AINAKIN enemmän kuin internetin loputon HevosmiestenTietotoimisto.

        Onhan noissa toki varmuusmarginaalit olemassa, mutta niitä ei mattimeikäläisen kannata alkaa venyttämään, kun ei ole todettua tietoa aiheesta (mitä taas tehtaalla on). Prätkän kone EI kuitenkaan ole sama asia kuin auton kone, vaikka 4-tahtisia ja ruiskuja alkavatkin melkein kaikki jo olemaan.

        Lisäksi se öljyjen suotimen vaihto on paitsi ylivoimaisesti tärkein yksittäinen huoltotoimenpide, myös kokonaisuutta ajatellen niin mitätön kustannus, etten vain ihan yksinkertaisesti leikkisi asian kanssa ollenkaan. Voi olla sitten mahdollisimman väärä paikka alkaa säästelemään.


      • 1250 s ABS
        Jusba kirjoitti:

        Kyse ei ole rosvosta vaan isommasta, painavammasta,vääntävämmästä ja tehokkaammasta pyörästä, ensiasennus kumilla ajelin 16,5ktm, xx:ssä kesti 18,5. Etunen kestää vielä pitempään. En mielestäni edes hissuttele, mutta kaupunkiajo on vähäistä. Tulee mieleen jarrutustapasi, et kai ole niitä pääasiassa takajarrulla jarruttelijoita? Kyllä tuo 6tkm huollolle on aivan liian vähän, kub autopuolella mennään jo yli 30tkm. Itse vaihdan yleensä talveksi puhtaat, oli ajomäärä mikä tahansa, mutta ajokaudella ajetaan.

        En ole niitä takajarru miehiä.Takajarrun käyttö vähäistä,pääasiassa jarrutus kuten puörällä jarrutetaan eli etujarrulla.Saa nyt sit nähä miten toi loppu kuluminen edistyy takalimpussa.Kieltämättä ainakin alku mennyt tosi livakkaa.Katsotaan nyt sitten loppuun ja verrataan vielä miten seuraava kumi menee ja ihmetellään sit jos tarvis missä vika.

        Aivan samaa mieltä tosta öljynvaihdosta.Nyky öljyt sitä luokkaa että 6000km motskarissakiin kyllä aika alakanttiin.Ja tosta eka huollon pitkäksi menosta sen verran,että esim. monella automerkilläkin nykyisin eka öljynvaihto huolto on vapaaehtoinen.No tietysti kun näin on että 6000km huoltoväli ja kuuluu öljynvaihto ni tehdään sit niin.


      • Dr:Big
        1250 S ABS kirjoitti:

        Niin tonnissahan se eka huolto on mutta minkäs teet jos ei huoltoa saa aikaisemmin vaikka heti luovutuksen yhteydessä varattu ja kilsat menee yli.Tosin empä nyt niin kamalasti ole huolestunut vaikka tonnin tai tarkemmin kai vähän vähemmin meni yli.Kyllä ne tehtaankin laittamat öljyt sen kestää,ja muutenkin aika varmanpäälle toi öljynvaihto rosvossa kun on kuudentonnin välein.Monella merkillä jo 12000 vaihtoväi.Tosin eipä se huono juttu ole vaihella vähän tiheämmin.

        Niin tuntuuhan se renkaan kuluminen oudolta.On vielä pintaa yli merkin ja katellaa nyt miten kehittyy.Paineet kyllä iha suositusten mukaiset.
        Ja just tossa kaveri kertoili että viime syksynä hommatussa black birdissä vähä reilu 4 tonnia mitskussa ja nakki valmis.Itte ajoin 600 hondalla viime vuonna reilu 6000 tonnia ja oli syksyllä merkissä.Toisaalta sitten on vähän vertailukohtaa kun laitan jossain vaiheessa uuden continentalin alle että miten rupee kulumaan tohon ensiasennus Dunloppiin nähden ja tietkin tasoittuneet keväästä/alkukesästä.

        6000 TONNIA?! Ehket sentään.


    • Siinä asiallista

      keskustelua.
      Rekisteröityminen pakollista,jos osallistuu
      keskusteluun.
      Vierailu ja selailu sallittu.

      • hiljaa

        Se nyt vielä puuttuisi että terska--irmeli tulisi sinne häiriköimään.


      • motomake
        hiljaa kirjoitti:

        Se nyt vielä puuttuisi että terska--irmeli tulisi sinne häiriköimään.

        vaihdossa meni edellinen iso bandiitti -04 ja uutta absi pyörää odottelen .liike myi entiseni jo ja käytän vaihtopyöriä halujeni mukaan .kokeiltu on fjr,-03 vtr -98,gsx1400 -03 thunderace -00.ettei.punainen bandiitti seilaa jossakin tulossa,en valita tilannetta saan kokeilla monia,ettei vaan mieli muuttuisi tällä välin pyörän suhteen ,näin joensuun kupeessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2198
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe