useita vuosia saksaa lukeneena en vieläkään tiedä, miten pommes frites lausutaan! Pom frit? ääh oon toivoton, help :)
miten lausutaan
7
1363
Vastaukset
- pommes frites
Ihan oikein, etkä ole toivoton!
- pommes frites
paitsi että se ei ole saksaa, vaan ranskaa!
Ja tarkoittaa siis "rasvassa keitetyt perunat", kuten varmaan tiesitkin. - sanotaan
pommes frites kirjoitti:
paitsi että se ei ole saksaa, vaan ranskaa!
Ja tarkoittaa siis "rasvassa keitetyt perunat", kuten varmaan tiesitkin.Meilläpäin sanotaan ainakin vaan "pommes" (siis lausutaan kuten kirjoitetaan) ilman frites, siis ei ranskalaisittain :)
- Saksan asukki
sanotaan kirjoitti:
Meilläpäin sanotaan ainakin vaan "pommes" (siis lausutaan kuten kirjoitetaan) ilman frites, siis ei ranskalaisittain :)
Meilläkin päin pohjoisessa Saksassa sanotaan vaan "pommes" arkisesti, mutta jos haluaa olla vähän fiinimpi, niin sanotaan "pom fit" ;)
- Saksan asukki
Saksan asukki kirjoitti:
Meilläkin päin pohjoisessa Saksassa sanotaan vaan "pommes" arkisesti, mutta jos haluaa olla vähän fiinimpi, niin sanotaan "pom fit" ;)
Siis "pom frit"
- sanotaan
Saksan asukki kirjoitti:
Siis "pom frit"
Mäkin korjaan vähän, oikeestaan sanotaan "pomes", ei siis kahta ämmää painottaen. Näin siis Itävallassa :)
- YxM
sanotaan kirjoitti:
Mäkin korjaan vähän, oikeestaan sanotaan "pomes", ei siis kahta ämmää painottaen. Näin siis Itävallassa :)
Tämä on syytä joka miehen painaa mieleensä: ei kahta ämmää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092769
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262607En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761718Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2131267Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va601245- 471088
- 991001
- 107821
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 46813