Autoni öljypohjassa on pienenpieni reikä, josta tihkuu vähän öljyä. Onko mitään ainetta jolla voisi yrittää korjata vai onko pakko hitsata? Ei kehtaisi ruveta noin pientä reikää hitsaamaan. Ja pitääkö öljyt laskea pihalle korjauksen ajaksi?
Reikä öljypohjassa
19
9907
Vastaukset
- plastic pudding
...seuraavaa viestiäsi jossa tiedustelet kannattaako bensatankki tyhjentää ennenkuin siinä olevaa reikää rupeaa hitsaamaan :D
Öljypohja on sen verran paksua materiaalia että siihen ei korroosion tai kolhun vaikutuksesta saa oikein mitenkään "pienenpientä" reikää. Se voi kyllä näyttää siltä ulospäin...
Jos keksit jonkin tavan jolla metallikitti tai vastaava tarttuu moottoriöljyä tihkuvaan pintaan niin siitä vaan turaamaan öljyt koneessa. Ei sitä mikään laki kiellä.- Saapuu
KENTillä on korjausmassa jonka voi levittää öljyiseen pintaan mutta kun en nyt muista nimeä
Kyseles tarvikeliikkeestä
Toinen vaihtoehto on kiertää reikään peltiruuvi jossa on kumitiiviste kannan alla
Edellinen kirjoittaja ei varmaankaan ole autojen kanssa juuri touhunnut kun ei ole puhkuruostunutta öljypohjaa nähnyt
Peltisen öljypohjan paksuus on 0,75-1,20 välillä joten ei tuota voi oikein paksuksi kutsua - pientä reikää vaan
Saapuu kirjoitti:
KENTillä on korjausmassa jonka voi levittää öljyiseen pintaan mutta kun en nyt muista nimeä
Kyseles tarvikeliikkeestä
Toinen vaihtoehto on kiertää reikään peltiruuvi jossa on kumitiiviste kannan alla
Edellinen kirjoittaja ei varmaankaan ole autojen kanssa juuri touhunnut kun ei ole puhkuruostunutta öljypohjaa nähnyt
Peltisen öljypohjan paksuus on 0,75-1,20 välillä joten ei tuota voi oikein paksuksi kutsuaSe öljypohja on ruostunut puhki sisään kondensoituneen veden ja ties minkä palotapahtuman jäänteenä syntyneen mömmön yhteisvaikutuksesta. Siinä vaiheessa kun ulkoapäin erottaa vain sellaisen pienen reiän, on sisäpuolelta katsottuna tilanne vähän toinen.
Sarjassamme "joo, mulla tulee oven helmasta läpi ihan vaan sellainen pieni pieni ruostekukka" (tuntematon Mondeon omistaja) - diplinssi
pientä reikää vaan kirjoitti:
Se öljypohja on ruostunut puhki sisään kondensoituneen veden ja ties minkä palotapahtuman jäänteenä syntyneen mömmön yhteisvaikutuksesta. Siinä vaiheessa kun ulkoapäin erottaa vain sellaisen pienen reiän, on sisäpuolelta katsottuna tilanne vähän toinen.
Sarjassamme "joo, mulla tulee oven helmasta läpi ihan vaan sellainen pieni pieni ruostekukka" (tuntematon Mondeon omistaja)Ulkopuolelta se on ruostunut, kun siellä ei oo öljyä. Yritä vain erilaisia paikkausaineita. Puhdista ensin öljyt pois jollain liuottimella.
Painele vähän peukalolla reiän ympäristöstä. Jos siellä ei oo rapeaa, se on vain pistemäinen reikä. Silloin korjaat jollain kitillä tai tuolla ruuvin vääntämällä. Sitten hiot ruosteet myös muualta ja sinkkimaali ja pintamaali. - nosaatanavittu
vittu sinäkään tunnu tietävän mitn itellä kans auton öljypohja ihan ruostees pitäs vaihtaa kohta puoliin että eine kyllä mitn kovin kestäviä/paksusta materiaalista ole-,-
- yksityis
diplinssi kirjoitti:
Ulkopuolelta se on ruostunut, kun siellä ei oo öljyä. Yritä vain erilaisia paikkausaineita. Puhdista ensin öljyt pois jollain liuottimella.
Painele vähän peukalolla reiän ympäristöstä. Jos siellä ei oo rapeaa, se on vain pistemäinen reikä. Silloin korjaat jollain kitillä tai tuolla ruuvin vääntämällä. Sitten hiot ruosteet myös muualta ja sinkkimaali ja pintamaali.Just 3 viikkoa sitten tuli öljyt pihaan, onneksi huomasin, ennen ajoon lähtöä, kääntämistä lukuun ottamatta. Tikku aivan kuiva, mutta kone säästyi tuurilla!. Otin muovisuojan vek, kiersin peltiruuvin kumitiivisteen kanssa ja puhdistin, kuin just maalatun öljypohjan pölystä. Vedin sikaflexiä kerroksen lisäksi ja nyt ajellut pari tonnia ilman vuotoa. Kyllä oli reikä melkoinen yllätys, onkohan yleinen ongelma. Ave on 2003.
- ajastettu
Kinkki pelti se ajan kanssa mätänee! Alumiini sentään hapettuu ja lohkeilee!
- Ooolannin
Itte täs hitsailin migillä vähän helmakoteloja ku löyty pari reikää. Toisella puolella huomasin että sinne oli kipattu jotain öljyä sisälle joka alko tirisemään ja syttyi hetkeksi jopa palamaan. Siinä nous kuule vähän jo niskakarvat pystöön... Joten eiköhän se öljypohja ole järkevintä ottaa vähintään irti hitsailun ajaksi...
- minä vaan
Se öljypohjan irrotus ei kaikissa kärryissä mikään läpihuutojuttu. Joissakin voi joutua nostamaan vähän konetta...
- jonne7
joo'o itellä auton öljypohja paskana prkl millä helevetin aineella sen saa paikattuu? vai saako sen hitsattua?
- jonne7
tai ei se koonaan ole paskana siin jotai pieniä ruttuja mist tulee öljyä mut voiko sitä hitsata?
- Anonyymi
Wurtilta löytyy!
- Anonyymi
Varsinkin japanilaisissa öljypohjat ruostuvat herkästi puhki. Metallipinnan päällä on vain pintamaali ilman pohjamaalia. Se ei pysy ja pohja ruostuu ulkopuolelta puhki.
Pojan autosta irrotettiin öljypohja, pestiin ja hiekkapuhallettiin. Samalla ilmeni että se on mennyt paikoitellen ihan pitsiksi. Vaikuttaa olevan pistesyöpymäherkkää tavaraa. Kuonavasarala koputtamalla ei alkanut murentua enempää vaan pienen pieniä reikiä siellä täällä. Reijät juotettiin hopealla umpeen ja koritinaa alkaviin syöpymiin. Sen jälkeen ruosteelta suojaava pohjamaali pintaan ja sen päälle pintamaali. Tuosta on jo kymmenen vuotta ja vieläkin öljypohja näyttää hyvälle. Nyt alkaa korissa olla paikkausta vaativia kohteita. Niihin uutta peltiä migillä ja taas mennään. - Anonyymi
Peltinen öljypohja maksaa muutaman kympin ja tiivisteliimatuubi vajaan kympin. Vaihto ei ole kummoinenkaan homma. En kyllä lähtisi vanhaa osaa tekohengittämään.
- Anonyymi
Saahan sillä ongelmaa lykättyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sillä ongelmaa lykättyä.
Jep. Moni tekee ensin kymmenen purkkakorjausta ennen kuin kuitenkin joutuu koko osan vaihtamaan.
- Anonyymi
On täällä oikeita popppakonstailijoita. Paikaatte varmaan vuotavan renkaankin purukumilla.
Öljypohjien ruostuminen on ihan tyypilinen japsiautojen ongelma. Ei niitä ole tehty pitkäikäiseksi alunperinkään. Suurinpana syynä on pistesyöpymäherkka materiaali jota ei ole kunnolla edes maalatttu.
Omasta Toyotasta alkoi myös pohja vuotamaan. Uusi pohja oli melko kallis ja tilaustavaraa. Irrotin pohjan ja pesin sen kunnolla. Sitten kunnnollinen hiekkapuhallus puhtaaksi. Vuotokohta paikatttiin hopeajuotteella. Ölypohja oli muutenkin kuin rotasyömä. Syöpymäalueisiin kunnolla koritinaa koska kohta olisi tullut uusi vuoto. Viimeistelynä kunnollinen maalaus ruostesuojamaalilla sekä pintaväri. Ei enää yritä edes ruostua ja pohja on edelleen hyvän näköinen vaikka operaatiosta on jo kymmenen vuotta. - Anonyymi
Voiko öljypohjan raahaaminen rikkoa öljypohjan
- Anonyymi
En usko, me vedettiin öljypohjaa hankiaiskelillä kelkan perässä yli 50 kilsaa, tuli puhtaaksi, oli kuin uusi, kaksi vanhaa reikää siinä näkyi mutta uusi ei.
Vedettiin kerros kosteantilan laattalaasti tasainen kerros, maalattiin miranolilla kahteen kertaan. Nyt on ollut 14 vuotta ja hyvin kestää edelleen. Uusi nokka-akseli olis maksanut monta sataa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 984214
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.783477Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723084SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812549Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52366Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2072162Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302091- 41880
- 73811
- 52776