Onkohan jollain tietoa kasvista nimeltä Kuningaskissus? Mä sain tutulta kasvin oksia ja laitoin juurtumaan maljakkoon, nyt on juuret ja olen istuttanut sen ruukkuun... Mulla ei ole hajuakaan miten kyseistä kasvia tulee kastella/lannoittaa... Se on hyvin innokas kasvamaan ja olis kiva tietää jotain sen hoidosta ennenkun saan sen tapettua... Olen kastellut sitä kerran viikkoon ja ei ole vielä kuukahtanut... Ideota vastaanotetaan! :) kiitos jo etukäteen...
Kuningaskissus...
2
2196
Vastaukset
- kammaripalvelijan aatoksia
Sain tapettua yhden kuningaskissuksen ja onnistuin saamaan viimeisen latvapistokkaan juurrutettua. Pistokkaan koko oli n.4 cm.
Opittua: Älä laita paahteiselle ikkunalle, lehdet menee. Älä myöskään synkkään varjoon se näivettyy. Olen nähnyt pari komeaa kunkkua ja ne ovat kummatkin olleet itä-etelä ikkunalla ohuen pitsiverhon kattaessa ikkunan ja lehtien välistä yhteyttä. Jotenkin tuntuu että tuo varjoköynnöksen imago ei istu kunkulle ollenkaan. Se tarvii valoa, että vesi vaihtuu. Omani on vielä ikkunalaudalla itäikkunalla jos jatkoja on saa nähdä.
Kunkulla on pieni juuristo, siksi se ei tarvitse mitään valtavaa ruukkua eikä kestä myöskään seisovaa vettä juurillaan.
Lannoituksena käy viherkasveille tarkoitetut lannoitteet. Viime kesän kunkkuni istui pihalla varjossa ja niin näyttää tekevän tänäkin kesänä. - Anonyymi
Meillä kasvoi monta vuotta roikissus keittiön itäikkunalla. Hoitoon kuului valoa, liraus vettä tarpeen mukaan, pakkasella varovasti tuuletellen, patterin säätöä joskus. Se viihtyi niin hyvin, että kiipesi kattoon asti ja vähitellen siitä keskikattoon asgti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2315847SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784699Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.813508SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2462959Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1462719Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur1762179Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2591651Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491175Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall281098- 621086