Hetki sitten näin pihalla tuomessa mustavalkoisen tiaisen, jossa oli enemmän mustaa kuin valkoista.
Mikähän tiaislaji on kyseessä? Yritin kattoa wikipediasta, mutta kuvaa ei löytynyt. Veikkaisin itse mustatiaista.
Mikä tiainen?
8
843
Vastaukset
- Parate
Kuusitiainen
- Silja.
ei ollut harmaata lainkaan.
- mustatiainen?
Mustatiainen on hömö- ja kuusitiaisen vanhakantainen nimitys.(yleisiä lintuja molemmat)
Mistä päättelit ylipäätään tiaiseksi?
Jospa se olikin koiras kirjosieppo.(myös hyvin yleinen)- Silja.
kun se oli musta, jossa oli valkoistakin ns. viiruina, ja sillä oli tiaisen muoto.
En mä silti linnuista mitään tiedä.
Sitten googletin veikkaukseni mustatiaisen ja huomasin, että sellainenhan on olemassa. Kuvaa vain en löytänyt. - Silja.
Silja. kirjoitti:
kun se oli musta, jossa oli valkoistakin ns. viiruina, ja sillä oli tiaisen muoto.
En mä silti linnuista mitään tiedä.
Sitten googletin veikkaukseni mustatiaisen ja huomasin, että sellainenhan on olemassa. Kuvaa vain en löytänyt.Näytti kyllä hieman siltä, mutta mun mielestä vatsakin oli mustempi.
- mustatiainen?
Silja. kirjoitti:
Näytti kyllä hieman siltä, mutta mun mielestä vatsakin oli mustempi.
en ole koskaan kuullutkaan.
ei kuulu ainakaan suomen lintuihin. - Silja.
mustatiainen? kirjoitti:
en ole koskaan kuullutkaan.
ei kuulu ainakaan suomen lintuihin.mutta en löytänyt kuvaa.
mm. täältä:
http://www.teuva.fi/maisema/linnut_js.htm
On meillä niitä kottaraisiakin,
mut en mä edelleenkään tiedä linnuista (juurikaan) mitään. Ehkä 30 (-40) lintulajia saatan tunnistaa hyvin arvaamalla, mutta siihen se jääkin. - Silja.
Silja. kirjoitti:
mutta en löytänyt kuvaa.
mm. täältä:
http://www.teuva.fi/maisema/linnut_js.htm
On meillä niitä kottaraisiakin,
mut en mä edelleenkään tiedä linnuista (juurikaan) mitään. Ehkä 30 (-40) lintulajia saatan tunnistaa hyvin arvaamalla, mutta siihen se jääkin.mutta sanoin vahingossa kottaraisia, kun oli kyse kirjosieposta, sori, oli vähän pitkä tauko edellisestä kommentista, ehdin jo unohtaa, mistä oli puhe. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213