Parhaiten menestyvä kasvisi ?

Ms.x

Koska moni tuskailee altaansa kasvien viihtyvyyden suhteen, olisi mielenkiintosta tietää, löytyykö ns.takuuvarmoja kasveja. (muovikasvi ei kelpaa ;) )

Kertokaa siis kasvista, joka teidän akvassa kasvaa parhaiten, mikä lämpötila ja vesiarvotkin voi laittaa. Ja lisäksi googlella kuvalinkki, niin kaikki voi katsoa kasvin ulkomuodon.

Mulla ehdottomasti paras alusta asti on ollut
MELALEHTI TROPICA, Cryptocoryne "tropica"

http://www.aquaplantpost.com/popup_image.php?pID=80&osCsid=791a10fcccc98e05198c405154d17c69

Meillä kummassakin altaissa. Kovuus n.8, pH emäksisen puolella, lämpötila 25 ja 27 astetta. Viihtyy erinomaisesti ! Levät ei viihdyy niinkään tässä kasvissa, tai sitten sitä ei huomaa kasvin tumman värin vuoksi.
Suosittelen.

10

1109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scoopy11

Mulla selviytyy parhaiten miekkakasvi(saattaa olla useita nimityksiä,muttah...

• Rihma

Miekkakasvi on ihan oikein, mutta niitä lajia/lajikkeita on sitten enempi. Lähinnä lehtien muodosta voi päätellä mikä se sitten onkaan. ;)

• hoitaja

On niin monta, siis akvaario on ns. tukossa noin viikossa. Mutta nopeiten kasvaa vedensuosikki, sitten ruusumiekka (tms.nimi sillä on), sitten vallu, sitten ruskomelalehti (pohjanmyötäinen) ja intianvesitähdikki viimeisenä, näistä nopeista.
      Nyt sitten olen alkanut haeskeleen jotain nättiä ja punaista suht hidaskasvuista tuohon isoon altaaseen.
      Kovisten altaassa parhiten kasvaa argentiinavesirutto ja pikkulimaska, kumpikaan ei menesty pehmolassa.
      Ai niin ja tuosta isosta jouduin viskaan roskiin isoimman kellussaniaisen, läpimitta oli noin neljäkymmentä senttiä (meinas itku tulla), kun hidasti pahasti pintavedenkiertoa.

• Rihma

Roskiin??
        Lahjoita toki tarvitsevalle tai vie akvaariokauppaan, sieltä saa pikkusen ruokapurkin varmaan vaihtariksi.

• fish KING

monet melalehdet, herttalehdet, miekkakasvit, anubiaat, lumpeet oon todennut hyviksi kasveiksi.

• RRR

Juu elikkä en ole silleen huomannu mikä menisi ylimuiden..Hyvä valo ,lannoitus easy carbo jne...
      Kaikki ihan OK.
      Lämpötila altaissa 26-27 astetta PH 7 hujakoissa ;)

Lumpeet,tiikerivallu,riccia,jättiläisvallu,melalehdet,anubiaat,jaavansaniaiset,"höpö höpö"heinä,suippomiekkakasvi,vauvankyynel,saniaiset yleensä,miekkakasvit,jaavansammal,vesitähdikit,rose ja tavis,.jne.....lista jatkuis loputtomiin ..pinnalla amerikan kilpukkaa,salvinian joku muoto,ja sitten iki ihanaa pikkulimaskaa joka on MUKA poistettu jo ainakin satakertaa kokonaan heheh...
      Levää ei ole mutta kierteisiä on ihan muillekkin jakaa ;)
      Ei oikeen ole kunnon kuvia kasveista mutta muuten kuvia löytyy kyllä..täältäkin linkki kun vähä "kelaa " taaksepäin juttuja hih..

Rihma!!! Oliko tarvetta vielä kierteisille???
      Olin lukevinaan AW:stä että olis hakusessa???

• Rihma

Kyllä vaan RRR!
        Olen pahasti kierteissarvikotilo-puutteessa. :D

• RRR
        Rihma kirjoitti:

Kyllä vaan RRR!
        Olen pahasti kierteissarvikotilo-puutteessa. :D

Ei muutaku kylätteleen vaan ja hakeen kierteisiä....Saatat tavata muitakin tuttuja täällä ;)

• selkauimari

Meillä parhaiten voi anubias nana, jaavansaniainen, karvaleväpallo(se ei tosin kasva mutta ei kuolekaan)seä muutama muu kasvi joiden lajia en tiedä.

Akvaarioni lämpö on 26 astetta. Sorapohja. Vaihdan jossain vaiheessa hiekkapohjaan.

• Ms.x

Mukavaa lukea, mitkä kasvit viihtyvät muilla.

Kierteisvallisneria on nyt yhtäkkiä vallan riehaantunut kasvuun. Hyvin ´leviää ja nopeasti tunkee sitä rönsyä eteenpäin hiekassa, varmaan easy carbon ansiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      68
      7574
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2989
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1679
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      122
      1512
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1461
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1192
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe