Parhaiten menestyvä kasvisi ?

Ms.x

Koska moni tuskailee altaansa kasvien viihtyvyyden suhteen, olisi mielenkiintosta tietää, löytyykö ns.takuuvarmoja kasveja. (muovikasvi ei kelpaa ;) )

Kertokaa siis kasvista, joka teidän akvassa kasvaa parhaiten, mikä lämpötila ja vesiarvotkin voi laittaa. Ja lisäksi googlella kuvalinkki, niin kaikki voi katsoa kasvin ulkomuodon.

Mulla ehdottomasti paras alusta asti on ollut
MELALEHTI TROPICA, Cryptocoryne "tropica"

http://www.aquaplantpost.com/popup_image.php?pID=80&osCsid=791a10fcccc98e05198c405154d17c69

Meillä kummassakin altaissa. Kovuus n.8, pH emäksisen puolella, lämpötila 25 ja 27 astetta. Viihtyy erinomaisesti ! Levät ei viihdyy niinkään tässä kasvissa, tai sitten sitä ei huomaa kasvin tumman värin vuoksi.
Suosittelen.

10

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scoopy11

      Mulla selviytyy parhaiten miekkakasvi(saattaa olla useita nimityksiä,muttah...

      • Rihma

        Miekkakasvi on ihan oikein, mutta niitä lajia/lajikkeita on sitten enempi. Lähinnä lehtien muodosta voi päätellä mikä se sitten onkaan. ;)


    • hoitaja

      On niin monta, siis akvaario on ns. tukossa noin viikossa. Mutta nopeiten kasvaa vedensuosikki, sitten ruusumiekka (tms.nimi sillä on), sitten vallu, sitten ruskomelalehti (pohjanmyötäinen) ja intianvesitähdikki viimeisenä, näistä nopeista.
      Nyt sitten olen alkanut haeskeleen jotain nättiä ja punaista suht hidaskasvuista tuohon isoon altaaseen.
      Kovisten altaassa parhiten kasvaa argentiinavesirutto ja pikkulimaska, kumpikaan ei menesty pehmolassa.
      Ai niin ja tuosta isosta jouduin viskaan roskiin isoimman kellussaniaisen, läpimitta oli noin neljäkymmentä senttiä (meinas itku tulla), kun hidasti pahasti pintavedenkiertoa.

      • Rihma

        Roskiin??
        Lahjoita toki tarvitsevalle tai vie akvaariokauppaan, sieltä saa pikkusen ruokapurkin varmaan vaihtariksi.


    • fish KING

      monet melalehdet, herttalehdet, miekkakasvit, anubiaat, lumpeet oon todennut hyviksi kasveiksi.

    • RRR

      Juu elikkä en ole silleen huomannu mikä menisi ylimuiden..Hyvä valo ,lannoitus easy carbo jne...
      Kaikki ihan OK.
      Lämpötila altaissa 26-27 astetta PH 7 hujakoissa ;)

      Lumpeet,tiikerivallu,riccia,jättiläisvallu,melalehdet,anubiaat,jaavansaniaiset,"höpö höpö"heinä,suippomiekkakasvi,vauvankyynel,saniaiset yleensä,miekkakasvit,jaavansammal,vesitähdikit,rose ja tavis,.jne.....lista jatkuis loputtomiin ..pinnalla amerikan kilpukkaa,salvinian joku muoto,ja sitten iki ihanaa pikkulimaskaa joka on MUKA poistettu jo ainakin satakertaa kokonaan heheh...
      Levää ei ole mutta kierteisiä on ihan muillekkin jakaa ;)
      Ei oikeen ole kunnon kuvia kasveista mutta muuten kuvia löytyy kyllä..täältäkin linkki kun vähä "kelaa " taaksepäin juttuja hih..

      Rihma!!! Oliko tarvetta vielä kierteisille???
      Olin lukevinaan AW:stä että olis hakusessa???

      • Rihma

        Kyllä vaan RRR!
        Olen pahasti kierteissarvikotilo-puutteessa. :D


      • RRR
        Rihma kirjoitti:

        Kyllä vaan RRR!
        Olen pahasti kierteissarvikotilo-puutteessa. :D

        Ei muutaku kylätteleen vaan ja hakeen kierteisiä....Saatat tavata muitakin tuttuja täällä ;)


    • selkauimari

      Meillä parhaiten voi anubias nana, jaavansaniainen, karvaleväpallo(se ei tosin kasva mutta ei kuolekaan)seä muutama muu kasvi joiden lajia en tiedä.

      Akvaarioni lämpö on 26 astetta. Sorapohja. Vaihdan jossain vaiheessa hiekkapohjaan.

      • Ms.x

        Mukavaa lukea, mitkä kasvit viihtyvät muilla.

        Kierteisvallisneria on nyt yhtäkkiä vallan riehaantunut kasvuun. Hyvin ´leviää ja nopeasti tunkee sitä rönsyä eteenpäin hiekassa, varmaan easy carbon ansiosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe