Hei!
Anteeksi kaikille miehille että kirjoitan tänne isien palstalle naisena.
Reilun kuukauden seurustelun jälkeen totesin olevani raskaana. Ehkäisystä ei seurustelukumppanini kanssa ollut koskaan puhe, enkä syönyt e-pillereitä. (Olin jättänyt ne pois edellisen suhteen päätyttyä 1,5 v sitten ja ajatuksena oli alkaa syömään uudestaan ensimmäisten kuukautisten alettua). No, niitä ensimmäisiä kuukautisia ei koskaan tullut vaan olin tullut saman tien raskaaksi.
Tarkoituksellisesti en siis ole itseäni tähän tilaan hankkinut. Miesystäväni on raivoissaan tapahtuneesta. Hän painostaa minua hankkimaan abortin. Henkisesti abortti on niin raskas, jotta en usko että pystyn siihen menemään. Yhden abortin nuorena läpikäyneenä tiedän että siitä ei koskaan toivu henkisesti. Vaihtoehtona itselläni on ainoastaan ottaa vastuu tekemisestäni ja synnyttää lapsi, vaikka se ei suunniteltu olekaan. Kummallakaan miestä ei muuten lapsia ole entuudestaan.
Eikö ehkäisy kuitenkin kahden aikuisen suhteessa (mies 37 ja minä 33) ole kummankin asia? Nykyinen tilanne painaa aivan hirveästi mieltäni. Tykkään todellakin tästä miehestä, mutta suhteemme päättyi tämän raskauden takia välittömästi. Hänen mielestään olen pettänyt hänen luottamuksen ja kokeillut tarkoituksen mukaisesti ärsytyskynnystä. Nyt ajatuksena on synnyttää lapsi ilman isää. En voi kuvitella antavani lapsen tietoihin sellaisen isän tietoja joka olisi halunnut synnyttämisen sijaan tehtäväksi abortin. Tiedän, että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, mutta onko oikein että mies joka vastustaa lasta joutuu kuitenkin isäksi? Taloudellisesti teen varmasti erittäin tyhmästi, mutta en koe muutakaan vaihtoehtoa olevan.
Ottakaa kantaa onko päätöseni oikea ja mitä mieltä muuten olette!
Ei toivottu raskaus
45
12017
Vastaukset
- sairas
kun panet ilman ehkäsyä ja pakotat toisen isäksi!!! Mies on tyhmä kun saapas kun sinua pani vastuuttomasti!!! hoh hoijaa kyllä on nykylapsilla ihana tulevaisuus...
- se äijä
voinut itsekkin sen ehkäisyn muistaa!
- -viisastelu
on tietysti turhaa, mutta aikuinen ihminen ei voi vakavissaan väittää, ettei ole tietoisesti vastaavaan tilanteeseen hankkiutunut.
Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma (pidättäytymistä lukuunottamatta). Jos ehkäisyä ei käytetä ollenkaan (pelkkä aikomus tai ajatus ei ole sitä), on raskaus aina suunniteltu.
Vrt tilanteeseen, jossa juot pullollisen viiniä ja väität, että päihtymys tuli yllätyksenä. Selvää pässin lihaa... - biologi
Siis et syönyt pillereitä tai käyttänyt muuta ehkäisyä ja harrastit seksiä ja olet sitä mieltä, ettet tietoisesti ole itseäsi raskaaksi taattanut. Juuri tuolla laillahan sitä raskaaksi tullaan :)
- teki mies.......
jos kerran osaltaan jätti ehkäisyn tekemättä. Pata kattilaa soimaa. Niin tai näin, LAPSELLA on oikeus kahteen tunnustettuun vanhempaan.
Samoin meillä kanssa-ihmisillä on oikeus olla maksamatta kyseisen lapsen ruokkoja, ne kuuluvat isälle, hänen oli myös kyseinen orgasmi.
- rikosilmoitus;)
"Tarkoituksellisesti en siis ole itseäni tähän tilaan hankkinut."
Harrastitko vahingossa suojaamatonta seksiä, vai pakotettiinko sinut siihen? - ?????????
"Tarkoituksellisesti en siis ole itseäni tähän tilaan hankkinut" Etkö?
Ymmärrän hyvin, että miesystäväsi on raivoissaan. Ettekö puhuneet ehkäisystä lainkaan? Olettiko mies sinun syövän pillereitä? Miten olet olettanut lasten saavan alkunsa?
Näinhän monet naiset toimivat, mutta silloin ei pidä kummastella miehen reaktiota asiaan. Onhan se niin iso asia miehellekkin saada lapsi. Jos ei muuten niin kylmästi ajatellen rahallisessa mielessä ainakin.- vihainen........
itselleen, omasta tyhmyydestäänhän kärsii......
Mies on todellakin 100% vastuussa omasta ehkäisystään jos ei lasta halua. Tai tauteja.
Luulot ehkäisystä ei todellakaan riitä.
Turha tulla sanomaan ettei tiennyt...... - --------------------
Jos mies ei halunnut lasta, hänen olisi pitänyt tajuta käyttää kumia. Niin se joka tapauksessa on. Toki myös aloittajalla on osansa asiassa, mutta niin oli miehelläkin.
- Memmu_
minulla oli lähes sama tilanne.. ehkäisyä ei ollut ja kumpikin sen tiesi.. tulin sitten raskaaksi ja mies syytti minua kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta,vaati aborttia (mikä ei minulla käynyt mielessäkään..) ja jätti sitten..
raskausaika oli vaikeaa henkisesti kun olisin kaivannut toista,jonka kanssa asiat jakaa,mutta kun lapsi syntyi ja sai siis "muuta ajateltavaa" ei isä-asiakaan pyörinyt päässä enää niin paljon.
mun lapsi on kohta jo 2v ja tosi mukavasti mennyt meillä! :) ikinä en voisi päätöstäni katua!
vaikka isä ei siis ole edelleenkään ikinä lasta edes nähnyt (ehtinyt toisenkin jo tässä välissä tehdä..)
ja edelleen tuo asia päässä pyörii,kun se jäi niin kesken. ikinä emme asiasta puhuneet.. ja sitä mietin miten lapselle kerron.. mutta eiköhän nämä asiatkin sitten hoidu omalla painollaan! :)
mutta hyvin sinä pärjäät siis.. ei ole mitenkään ainut laatuaan tilanteesi!
minusta ainakin elämäni on nyt paljon parempaa kuin ennen lasta (vaikka onkin kauhea uhmaikä just yms.. :))
tsemppiä !!- Memmu_
ja nyt vastaluin näitä miesten vastauksia, ja kovasti vahvistavat mun näkemystäni miehistä..
vastuuttomia kusipäitä kaikki!!
jos ei ole ehkäisyä käytetty ja kumpikin sen tietää,niin miten muka silloin nainen on hankkiutunut raskaaksi?? -kyllä minun mielestä sillon ollaan ihan yhdessä tähän tilanteeseen päädytty?
ihme ajatusmaailma teillä...
ja jos on yhdessä lapsi saatu alulle niin MIKSI vastuu tästä jää vain naiselle ja mies voi häipyä..?
vastuutonta ja lapsellista sanon minä. - Panacea
Memmu_ kirjoitti:
ja nyt vastaluin näitä miesten vastauksia, ja kovasti vahvistavat mun näkemystäni miehistä..
jos ei ole ehkäisyä käytetty ja kumpikin sen tietää,niin miten muka silloin nainen on hankkiutunut raskaaksi?? -kyllä minun mielestä sillon ollaan ihan yhdessä tähän tilanteeseen päädytty?
ja jos on yhdessä lapsi saatu alulle niin MIKSI vastuu tästä jää vain naiselle ja mies voi häipyä..?
vastuutonta ja lapsellista sanon minä.Nuorena naisena minun suurin pelkoni oli tulla vahingossa raskaaksi, sillä en haluaisi tehdä aborttia missään olosuhteissa. Loogista kyllä, olin HYVIN tarkka ehkäisyn suhteen.
Nimenomaan huolehdin itse ehkäisystä, koska näin tärkeässä asiassa en voinut jättää mitään sattuman tai toisen ihmisen huolehtimisen varaan.
En ymmärrä yhtälöä, jossa ei halua lasta ja ei halua aborttia, ja silti ei huolehdi ehkäisystä. Siinä ei ole mitään järkeä.
Mieleeni tuleekin vain kaksi vaihtoehtoa: joko nainen haluaa (vaikka ei sitä myöntäisi edes itselleen) tulla raskaaksi tai sitten hän on omasta elämästään kaiken hallinnan menettänyt ajopuu. - biologi
Memmu_ kirjoitti:
vastuutonta ja lapsellista sanon minä.Tiesikö alkuperäisen kumppani, ettei nainen käytä ehkäisyä? Voisi kuvitella, että mies on olettanut naisen syövän pillereitä (kuten aikaisemmatkin kumppanit ovat tehneet).
- Memmu_
Memmu_ kirjoitti:
vastuutonta ja lapsellista sanon minä.en ap:sta tiedä,mutta minulle raskaus ei ollut mikään katastrofi. iloinen yllätys,vaikka ei mitenkään suunniteltu ollutkaan. eli jos miehelle on katastrofi koko ajatus niin kannattaa käyttää ehkäisyä jos ei lapsia halua! (ja siis edelleen korostan että lapseni isä TIESI ettei meillä ehkäisy ollut käytössä..ja minä olin se joka muutamaan kertaan kondomin käyttöä ehdottelin.)
- vastuu?
Memmu_ kirjoitti:
vastuutonta ja lapsellista sanon minä.Ei muissa kirjoituksissa eikä omastakaan mielestäni ole väistelty miehen vastuuta, vaan ihmetelty naisen asennetta. Miten voi väittää, ettei ole tietoisesti tullut raskaaksi, jos ei käytä mitään ehkäisyä? Varmaan kirjoittaja tarkoitti, ettei tarkoitus ollut vedättää miestä, kun koko ehkäisystä ei ollut puhettakaan, mutta kirjoittajan logiikka horjuu siitä huolimatta pahasti.
Ihmettelen kovasti miten nainen voi ottaa tällaisen riskin, jos tarkoitus ei ole tulla raskaaksi? Miten voi ajatella aloittavansa ehkäisyn ensi kuussa, eikö biologiasta ole perusopitkaan menneet perille? Kyllä se on ihan tietoista riskin ottamista raskauden alkamisen suhteen, ei missään nimessä vahinko.
Naisella on ehdottomasti oma vastuunsa ehkäisyssä, samoin miehellä, jos ei siitä huolehdi on raskaus aina mahdollinen. - vastuu???
vastuu? kirjoitti:
Ei muissa kirjoituksissa eikä omastakaan mielestäni ole väistelty miehen vastuuta, vaan ihmetelty naisen asennetta. Miten voi väittää, ettei ole tietoisesti tullut raskaaksi, jos ei käytä mitään ehkäisyä? Varmaan kirjoittaja tarkoitti, ettei tarkoitus ollut vedättää miestä, kun koko ehkäisystä ei ollut puhettakaan, mutta kirjoittajan logiikka horjuu siitä huolimatta pahasti.
Ihmettelen kovasti miten nainen voi ottaa tällaisen riskin, jos tarkoitus ei ole tulla raskaaksi? Miten voi ajatella aloittavansa ehkäisyn ensi kuussa, eikö biologiasta ole perusopitkaan menneet perille? Kyllä se on ihan tietoista riskin ottamista raskauden alkamisen suhteen, ei missään nimessä vahinko.
Naisella on ehdottomasti oma vastuunsa ehkäisyssä, samoin miehellä, jos ei siitä huolehdi on raskaus aina mahdollinen.se vaan tuntuu unohtuvan. koska sitä ei ole. on teillä helppoa.
- Panecean kanssa!
Panacea kirjoitti:
Nuorena naisena minun suurin pelkoni oli tulla vahingossa raskaaksi, sillä en haluaisi tehdä aborttia missään olosuhteissa. Loogista kyllä, olin HYVIN tarkka ehkäisyn suhteen.
Nimenomaan huolehdin itse ehkäisystä, koska näin tärkeässä asiassa en voinut jättää mitään sattuman tai toisen ihmisen huolehtimisen varaan.
En ymmärrä yhtälöä, jossa ei halua lasta ja ei halua aborttia, ja silti ei huolehdi ehkäisystä. Siinä ei ole mitään järkeä.
Mieleeni tuleekin vain kaksi vaihtoehtoa: joko nainen haluaa (vaikka ei sitä myöntäisi edes itselleen) tulla raskaaksi tai sitten hän on omasta elämästään kaiken hallinnan menettänyt ajopuu.Tässä juuri oli kiteytettynä tämä logiikan puute alkuperäisen tekstissä, turha miehiä syyttää tilanteesta.
Jos ei halua lasta, on käytettävä ehkäisyä. Jos haluaa lapsen, ei käytä ehkäisyä. Aika yksinkertaista oikeastaan. - nainen69
Panecean kanssa! kirjoitti:
Tässä juuri oli kiteytettynä tämä logiikan puute alkuperäisen tekstissä, turha miehiä syyttää tilanteesta.
Jos ei halua lasta, on käytettävä ehkäisyä. Jos haluaa lapsen, ei käytä ehkäisyä. Aika yksinkertaista oikeastaan.Miehellä on aina kohtalaisen luotettava mahdollisuus varmistautua siitä ettei joudu "yllätysisäksi". Kondomiehkäisy on täysin miehen käytettävissä, eipähän tarvitse miettiä käyttääkö naisystävä pillereitä vai ei (vai sanooko käyttävänsä mutta haluaakin spermanluovuttajan). Ehkäisee jopa suurimman osan seksiteitse tarttuvista taudeistakin, joten uudessa suhteessa joka tapauksessa pitäisi käyttää. Moniko nainen sanoo miehen kaivaessa kondomipaketin esiin, että eipä nyt viitsitä käyttää...? Enemmänkin tuntuu siltä, että mies sanoo näin jos nainen sen paketin kaivaa esiin?
Joka tapauksessa, en ymmärrä suhdetta, jossa seksiä harrastetaan, mutta ehkäisystä ei missään vaiheessa ole mitään puhetta! Raskaus, kuten sanottu, on luonnollinen seuraus seksistä.
Ap. kirjoittaja tekee ratkaisunsa itse, kun kerran miehen kanssa ei ole ehkäisystäkään pystynyt sopimaan. Voin vaan kuvitella millaista olisi sotkea miestä lapsen kuvioihin, jos alullepanosta jo tuli tällainen soppa! - biologi
vastuu??? kirjoitti:
se vaan tuntuu unohtuvan. koska sitä ei ole. on teillä helppoa.
Vaikka nainen olenkin niin minusta tässä vastuuttomampi osapuoli on ollut tuo nainen, joka on ilmeisesti ollut ainoa osapuoli, jolla on ollut täysin tiedossa se seikka, ettei mitään ehkäisyä ole. Monelle miehelle pillerit, kapselit, ehkäisyruiskeet ja renkaat ovat outoja asioita.
Miehelle olisin todennut että luulo ei ole tiedon väärti ja ettei naisten puheisiin tai vielä enempää puhumattomuuteen ole luottamista. - Panacea
nainen69 kirjoitti:
Miehellä on aina kohtalaisen luotettava mahdollisuus varmistautua siitä ettei joudu "yllätysisäksi". Kondomiehkäisy on täysin miehen käytettävissä, eipähän tarvitse miettiä käyttääkö naisystävä pillereitä vai ei (vai sanooko käyttävänsä mutta haluaakin spermanluovuttajan). Ehkäisee jopa suurimman osan seksiteitse tarttuvista taudeistakin, joten uudessa suhteessa joka tapauksessa pitäisi käyttää. Moniko nainen sanoo miehen kaivaessa kondomipaketin esiin, että eipä nyt viitsitä käyttää...? Enemmänkin tuntuu siltä, että mies sanoo näin jos nainen sen paketin kaivaa esiin?
Joka tapauksessa, en ymmärrä suhdetta, jossa seksiä harrastetaan, mutta ehkäisystä ei missään vaiheessa ole mitään puhetta! Raskaus, kuten sanottu, on luonnollinen seuraus seksistä.
Ap. kirjoittaja tekee ratkaisunsa itse, kun kerran miehen kanssa ei ole ehkäisystäkään pystynyt sopimaan. Voin vaan kuvitella millaista olisi sotkea miestä lapsen kuvioihin, jos alullepanosta jo tuli tällainen soppa!Niin, miehellä on (tietääkseni) kolme ehkäisytapaa:
pidättäytyminen seksistä, vasektomia ja kondominkäyttö.
Naisella taitaa näiden kolmen lisäksi olla muutama lisää: kondomi (vaginansisäinen), ehkäisykapseli, spermisidit, kierukka (hormonilla ja ilman), e-pillerit, pessaari. Varmaan jotain unohtuikin. Lisäksi sitten ns. katumuspilleri.
Näistä kondomi on epävarmimpia (mm ystäväni kumpikin lapsi on seurausta rikki menneestä kondomista). Sterilisaatiota voidaan pitää melko radikaalina ehkäisykeinona. Pidättäytyminen seksistä taas ei oikein luonnu aktiivisesti seksiä harrastavan ihmisen ehkäisykeinoksi :)
Joten miehelle jää siis yksi todellinen vaihtoehto - kondomin käyttö. Jos pari ei siitä pidä (tuntemistani naisista kukaan ei pidä kondomista), ehkäisy jää KÄYTÄNNÖSSÄ naisen hoidettavaksi.
Sinänsä se on järkevää, koska nainen päättää yksin mahdollisen raskauden jatkumisesta - miehellähän ei ole mitään kenoja estää naista abortoimasta siittämäänsä sikiötä.
Näin vanhanaikaisesti ns. terveellä maalaisjärjellä ajateltuna ehkäisyn hoitaminen on sekä naisen intresseissä että hänelle (ainakin tällä hetkellä) vaihtoehtojen puolesta helpompaa.
Ei siis ole ihme, että suurin osa naisista myös hoitaa ehkäisyn ilman sen kummempia ongelmointeja tai "kenen vastuu" -pohdintoja. - Panacea
Panacea kirjoitti:
Niin, miehellä on (tietääkseni) kolme ehkäisytapaa:
pidättäytyminen seksistä, vasektomia ja kondominkäyttö.
Naisella taitaa näiden kolmen lisäksi olla muutama lisää: kondomi (vaginansisäinen), ehkäisykapseli, spermisidit, kierukka (hormonilla ja ilman), e-pillerit, pessaari. Varmaan jotain unohtuikin. Lisäksi sitten ns. katumuspilleri.
Näistä kondomi on epävarmimpia (mm ystäväni kumpikin lapsi on seurausta rikki menneestä kondomista). Sterilisaatiota voidaan pitää melko radikaalina ehkäisykeinona. Pidättäytyminen seksistä taas ei oikein luonnu aktiivisesti seksiä harrastavan ihmisen ehkäisykeinoksi :)
Joten miehelle jää siis yksi todellinen vaihtoehto - kondomin käyttö. Jos pari ei siitä pidä (tuntemistani naisista kukaan ei pidä kondomista), ehkäisy jää KÄYTÄNNÖSSÄ naisen hoidettavaksi.
Sinänsä se on järkevää, koska nainen päättää yksin mahdollisen raskauden jatkumisesta - miehellähän ei ole mitään kenoja estää naista abortoimasta siittämäänsä sikiötä.
Näin vanhanaikaisesti ns. terveellä maalaisjärjellä ajateltuna ehkäisyn hoitaminen on sekä naisen intresseissä että hänelle (ainakin tällä hetkellä) vaihtoehtojen puolesta helpompaa.
Ei siis ole ihme, että suurin osa naisista myös hoitaa ehkäisyn ilman sen kummempia ongelmointeja tai "kenen vastuu" -pohdintoja.Ilmaisin itseni epäselvästi:
"Sinänsä se on järkevää, koska nainen päättää yksin mahdollisen raskauden jatkumisesta - miehellähän ei ole mitään kenoja estää naista abortoimasta siittämäänsä sikiötä. "
Tarkoitin:
miehellähän ei ole mitään keinoja pakottaa naista aborttiin tai estää naista abortoimasta. - miehen osuus
Panacea kirjoitti:
Nuorena naisena minun suurin pelkoni oli tulla vahingossa raskaaksi, sillä en haluaisi tehdä aborttia missään olosuhteissa. Loogista kyllä, olin HYVIN tarkka ehkäisyn suhteen.
Mieleeni tuleekin vain kaksi vaihtoehtoa: joko nainen haluaa (vaikka ei sitä myöntäisi edes itselleen) tulla raskaaksi tai sitten hän on omasta elämästään kaiken hallinnan menettänyt ajopuu."En ymmärrä yhtälöä, jossa ei halua lasta ja ei halua aborttia, ja silti ei huolehdi ehkäisystä. Siinä ei ole mitään järkeä.
Mieleeni tuleekin vain kaksi vaihtoehtoa: joko nainen haluaa (vaikka ei sitä myöntäisi edes itselleen) tulla raskaaksi tai sitten hän on omasta elämästään kaiken hallinnan menettänyt ajopuu."
Eiköhän siinä ole mieskin samassa vastuussa jos on tietoisti painanut ilman ehkäisyä, vai meinaatko, että miehellä on jokin ihmeen oikeus olla saapas ja siten syyntakeeton? Siitä olen samaa mieltä, että ehkäisystä pitää aina huolehtia molempien/ yhdessä, en siitä, että jos sitä ei ole käytetty, nainen on heti yksin syyllinen. Kyllä siinä on silloin kaksi eri saapasta samassa veneessä. - vastuussa omista
biologi kirjoitti:
Vaikka nainen olenkin niin minusta tässä vastuuttomampi osapuoli on ollut tuo nainen, joka on ilmeisesti ollut ainoa osapuoli, jolla on ollut täysin tiedossa se seikka, ettei mitään ehkäisyä ole. Monelle miehelle pillerit, kapselit, ehkäisyruiskeet ja renkaat ovat outoja asioita.
Miehelle olisin todennut että luulo ei ole tiedon väärti ja ettei naisten puheisiin tai vielä enempää puhumattomuuteen ole luottamista.tekosistaan, paskaa jauhat jos sanot että mies on jotenkin tietämättömämpi ehkäisystä.
Tyhmempi ehkä, mutta tyhmyydestä sakotetaan. Ja se on aivan oikein.
Mies on velvollinen IHAN ITSE ehkäisemään jos ei lasta halua. Turha räpistellä paska housussa, sitten vain kannetaan vastuu. - olettaa..
biologi kirjoitti:
Tiesikö alkuperäisen kumppani, ettei nainen käytä ehkäisyä? Voisi kuvitella, että mies on olettanut naisen syövän pillereitä (kuten aikaisemmatkin kumppanit ovat tehneet).
pitää kysyä!!
- rakasta lastasi
selvitä itsellesi mikä on tärkeää lapsesi kannalta tulevaisuudessa.kannustan kertomaan lapselle asiat niinkuin ne ovat ,sillä tavalla että lapsi ymmärtää ikänsä puitteissa asiat.älä musta maalaa isää ,sillä lapsi tekee omat johto päätökset ajallansa .ja kerro etä lapsi on sinulle kaikki mitä sinä omistat ja että rakastat häntä aina vaikka isä ei olekkaan kuvioissa.on ikävää että lapsen isä puikkaroi itsensä pois suhteesta ja sitten teki toisen ihmisen kanssa lapsen .vastuuta ei ole eikä myötä tuntoa saatikka rakkautta.sinun lapsesi tarvitsee sinua ja sitä että muistat kertoa lapsellesi että hän on sinulle arvokas ja rakkaudella hoida .semppiä sinulle .
- Härkä
Kovin on tilanne tuttu vaikka vähän päinvastainen.Heilastelin ehkä noin parisen kuukautta erittäin hyvän ystäväni kanssa jonka olen tuntenut n.20v.Suhteemme alussa sovimme ettemme pitäisi kiirettä koska molemmilla takana pitkät suhteet myös ystäviemme kanssa josta minulla yksi lapsi ja ennestään kaksi.Eli olemme kaikki toivottavasti edelleenkin ystäviä.kaikki sujui aivan loistavasti ja jopa ehkä vähän unelmoidenkin yhteisestä tulevaisuudesta,olimmehan saaneet jo"hyväksynnän"kummankin ex-kumppaneilta.Kuitenkin aivan yllättäen hän lopetti yht.pidon kuin seinään,lähetti kuitenkin viikon päästä viestissä sitä mitä yleensä lähetetään.o.k!olin tietysti vähän ulalla vaikka jo silloin epäilin hänen olevan raskaana.Tieto varmistui kun soitti ja pyysi näkemään että olis puhuttavaa.Nähtiin ja puhuttiin että varmistaa lääkärinkäynnillä asian josta se lopullinen fakta sitten tulikin.kun yritettiin puhua asioista hänellä oli jo mielipiteensä asiaan että pitää lapsen yksin koska ei halua olla se "neljäs".Missään vaiheessa en yrittänytkään puhua abortin puolesta koska luulen ja tiedän että tämä nainen on juuri se jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni!!Tämän keskustelun jälkeen emme ole nähneet kuin kerran vahingossa ja joitakin viestejä vaihdettu,välillä huonoja ja välillä erittäin huonoja.o.k muutama hyväkin mahtuu joukkoon.Ajattelin antaa asioiden mennä omalla painollaan ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.Nyt hän muutti toiselle paikkakunnalle ja haluaa nähdä mikä on tosi positiivista koska tämä asia on nyt painanut minua 6kk.nähdään tänä viikonloppuna ja toivon että saadaan asiat järjestymään parhainpäin!kaikkia vaihtoehtoja miettiessäni ja yhden toisensa perään hylätessäni haluan edelleen tämän naisen ja tulevan lapsemme elämääni.jos ei yhdessä niin ainakin läheisissä väleissä mutta tiedän sitten ainakin kuinka oman elämäni järjestelen heidän parhaaksi.Olishan se helppo luovutta ja antaa olla mut ku en o perix antavaa sorttia,siihen mitä kunkin omissa tapauksissa olis järkevä tehdä ei tiedä kukaan muu kuin itse,tosin kyl näiltä palstoilta saa ehkä vähän jotakin osviittaa teetkö niin tai näin.Jokatapauksessa kaikille teille erittäin hyvää kesää!ja voimia omiin päätöksiinne!t.H
- itse..
olisin sinun tilanteessa, tekisin juuri niinkuin olet tuohon kirjoittanut.
Jos mies ei asiaa hyväksy niin en häntä julki antaisi. Päätös on rankka, teit niin tai näin. Suhteenne ei tule olemaan ennallaan koskaan vaikka tekisit sen abortin.
Jos OIKEASTI haluat sen lapsen niin tee se yksin ja kanna vastuusi.
Tosin aikuisten vastuu tuolla saralla kuuluu molemmille, mutta ei voi toista väkisin jos toinen ei halua.
Täältä on helppo kommentoida mutta selkärankaa tekemisistään pitää olla...
T: 3xisä - niinpäjuu
Ehdottomasti molemmat olette vastuussa. Ihmettelen kyllä suuresti, että olet ollut yhdynnässä, ilman ehkäisyä, lähes tuntemattoman ihmisen kanssa. Että se siitä moralisoinnista.
Kun nyt on tapahtunut, mitä on tapahtunut, sinun on todellakin turhaa syytellä tai moralisoida tätä miestä. Tuntuu ihan älyttömältä jos ala häntä haukkumaan. Olitte molemmat ilman ehkäisyä yhdynnässä, se on ihan teidän molempien juttu. - alkamiseen
on aina tarkoitus, tämä seuraava on nyt vähän uskonnollisesti kirjoitettu, mutta so what?
jokainen lapsi joka alun saa niin sen on tarkoitus syntyä, jos ei niin luonto ns. hoitaa pois. mieheni ja minun suhteen alussa EN TIENNYT mitään naisten ehkäisyistä, koulussakaan ei puhuttu, raskaus-asia nyt oli selvä, mutta kaikki että missä vaiheessa kiertoa yms.
olivat aivan utopiaa, emme ikinä suhteemme alussa keskustelleet ehkäisystä, se oli itsestäänselvyys onneksi miehelleni että kumia käyttää.
saimme kokea täydellisen elämänmuutoksen 2005 uutena vuotena, tuli tunne että tee testi, koska kiertoni olivat aivan sekavat, ja tein joka kuu testin että mieli ns. rauhoittuisi ja menkat alkaisivat, toimi hyvin kun en yrityksistä ja hormonihoidoista huolimatta ollut tullut raskaaksi kahteen ja puoleen vuoteen, se oli rankkaa aikaa joten sen asian annettiin olla, menin kouluun syksyllä 2005, tuli se uusi vuosi, tein testin, näytti postitiivista, mielessä samantien sekosi, että nyt on koko elämä aivan sekaisin, koulu kesken ja suurin murhe koko ajan pystynkö rakastamaan sitä lasta yhtä paljon kuin kahta vanhempaa lastani jotka silloin olivat 4v. ja 5v. raskaus eteni kuitenkin, en halunnut ajatellakaan aborttia, koska vaikutti tunteisiin se että niin kauan toivottiin ja odotettiin, jo ensimmäinen vauvan potku sitten herätti rakkauden tunteen siihen lapseen, oli ihanaa saada ne ajatukset sivuun ettenkö rakastaisi.
tuon takia vahvasti tuli se ajatus että lapsi tulee jos on tullakseen ja jos niin on tarkoitettu...elämällä on tarkoitus jatkua ja se tapahtuu omalla painollaan. mielestäni tuo ehkäisy asia on niinkuin käännelty versio esim. koirankasvattajan pentujen teettämisestä, silloin tarkoituksella halutaan, mutta pysytään nyt ihmisissä, se on ihmisen omaa jumaluutta hallita ettei tule lapsia, kun on kaikenmaailman ehkäisyt, vaikka elämä niitä tarkoituksella yrittää järjestää että se elämä saa alkunsa.
ne joilla on esim. lapsettomuusongelma uskon siinä että heille ei ole tarkoitettu elämänjatkuminen, siinäkin alettu jumalaksi että se lapsi tehdään vaikka elämä ei sitä tarkoita, ja jos se jumaluus ei siinäkään toimi eli ei hoidoista huolimatta tule raskaaksi se vahvistaa sen ettei heille ole sitä tarkoitettu.
meillä ei edelleenkään ole ehkäisyä mieheni kanssa, elämästä otamme kaiken irti vaikka ei olisi sitä suunniteltukaan, sillä valmiiksi suunniteltu elämä on patskaa, kuten oma isäni sai todeta kun kuuli kolmannan lapsemme tulosta, ettei nyt mennytkään tyttären elämä kuinka hän sen suunnitteli, ja taidetaan kohta taas pettymys tuottaa...hmph voi harmi! tai niinkuin äidilläni on se mielipide että kaikki raskauteni olen itseaiheuttanut/tehnyt/teettänyt miten nyt muotoili aina välillä, just, suunniteltuja kaikki kaksi kolmas oli se ihana yllätys, mutta ei kait mulla miestä siinä ollut osallisena ollenkaan...
kun teetätin lapseni itse, sallikaa nauraa...ja se että ei kannata talous-asiaoita ajatella jos lapsen haluaa, ei mekään niin tehdä, raha on vain rahaa mutta se ei ikinä saisi olla tärkeämpi kuin se lapsi jonka päättää pitää.
olkaamme suomalaisia, ei amerikkalaisia jotka laskee talouttaan että koska varaa teetättää se vauva taloon, se kuullostaa siltä koirankasvattaja-periaatteelta, teetetään kun varaa teettää, helevetti lapsia ei teetetä, niitä saadaan jos on saadakseen, lapsen teko on juuri se jumaluus-juttu että väkisin tehdään jossain hikisellä klinikalla se lapsi alulleen, eli siis lapsia ei TEHDÄ siellä sängyssä-> ne raskaudet saadaan alulleen, jos luonto niin määrää, niin siellä sängyssä, jos niin on tarkoitettu, ja se on siinä piste!
loppuun vielä se että jos se mies ei halua lasta niin se ei halua, vaikka luonto sen on antanut tapahtua, niin anna sen mennä, hoida itseäs ja tulevaa ihanuuttasi, voin taata että kun tunnet ensipotkut et ajattele enää sitä lapsen isää jos hän itse on elämästäsi päättänyt häipyä, keskity itseesi nyt sitä se pieni viaton elämä sisälläsi odottaa.
iloa ja onnea elämääsi toivottelee kolmen lapsen äippä jolle elämä ei ole itsestäänselvyys ja suunniteltu - teoistaan!!!!
Todellinen haaska olet jos et isäänsä pane vastuuseen teostaan. Lapsen oikeus on se, että biologinen isänsä elättää hänet, elatus-avun muodossa, ellei muuten. Samalla tämä opettaa tälle kusipäiselle miehelle vastuun kantoa elämästä.
Se ei todellakaan ole yhteiskunnan asia kustantaa tämän miehen orkut.
Aikuinen mies on ehkäisyvelvollinen jos ei lapsia haluta, turha tulla mitään muuta seidaa selittämään. Hyvää tekee vastuun opettelu.
Lisäksi lapsi perii joskus biologisen isänsä/tämän suvusta isälleen mahdollisesti tulevan perinnön, ja tätä et voi lapselta riistää, Se on lapsen laillinen OIKEUS. Sinun velvollisuutesi on ajaa lapsen etua tässä asiassa. - Mustamieli
Eli siis.. Tyttöystävä nyt raskaana.. Asiaa sotkee se, että narsistinen veljeni käytti häntä hyväkseen raskauden alkuvaiheissa.. Minä siitä hermoilin että aborttia, koska oli ei toivottu raskaus ainakin minun osalta.. Tyttö päättää pitää lapsen.. nyt on mukava ajatella onko lapsi mahassa minun vai veljeni.. Ihan sama mitä sanotte, mutta minusta tuntuu pahalta koko paska ja veikkaan että tätä on vaikea unohtaa elämässä.. tapahtuman jälkeen elämä on ollut vaikeaa.. ja tuntuu vain vaikenevan.. syksyllä sitten tietää kuinka paljon asiat vielä pyörivät.. ei ole vastuunkantaminen päällimäisenä mielessä..että sellasta.
- raskauden alkuvaiheissa??
käytti hyväkseen raskauden alkuvaiheissa, eli tiesittekö jo odotuksesta sitten?? jos tiesitte, niin eikö se sitten oo sun lapsi?? vai missasinko muka tekstistäsi jotain?
tehkää isyystesti niin ratkeaa sekin vaiva pääkopasta ja sitten tiedät onko sulla vastuuta vai ei siitä lapsesta, tsiisus! - mustamieli
raskauden alkuvaiheissa?? kirjoitti:
käytti hyväkseen raskauden alkuvaiheissa, eli tiesittekö jo odotuksesta sitten?? jos tiesitte, niin eikö se sitten oo sun lapsi?? vai missasinko muka tekstistäsi jotain?
tehkää isyystesti niin ratkeaa sekin vaiva pääkopasta ja sitten tiedät onko sulla vastuuta vai ei siitä lapsesta, tsiisus!jep.. syksyllä selviää..
- vieläkin
Älä synnytä lasta yksin. Lapsen kasvattaminen yksin on rankkaa, niin rankkaa, ettet voi sitä kuvitellakaan. Sinä olet lapsessakiinni 24 tuntia päivässä joka viikonpäivä. Vessaan mennessäsikin sinun on hoidettava lasta.
Jos kuvittelet, että miehen rakkaus lapseen syttyy jossain vaiheessa kun hänet synnytät, niin voi olla että se syttyy, mutta vain lapseen EI SINUUN.
Ehkäisy on miehen, että naisen kontolla. Jos et ole tarpeeksi aikuinen sopimaan ehkäisystä miehen kanssa, et ole tarpeeksi aikuinen kasvattamaan lastakaan. - isä,
Kyllä mies pitää elatus ja tapaamisvastuuseen saattaa. Kyllähän nyt mies ymmärtää mitä varten seksiä harrastetaan - ainakin naisen kanssa... nyrkkikyllikki on sitten eri asia. Jos ei ole ehkäisyä ottanut puheeksikaan, on jotain mietinyt kuitenkin. Hän on ehkä aikonut kuitenkin laittaa lapsia jonkun muun kuin sinun kanssasi, siksi suuttui eikä haluakaan sitoutua tai sitten on vastuuta pakoileva tyyppi yleensäkin. Niin tai näin abortin sanovat suomalaiset naiset olev an hyvin rankka kokemus - esim.venäläiset eivät jostain syystä tästä asiasta paljoa tunteile - mutta uskon tässä mieluummin suomalaisia.
Kun synnytät lapsen, sinun on vaikeampi saada uutta "tuoretta" lapsetonta miestä enää suhteeseen kanssasi, mutta voithan löytää jonkun au-isän vallan hyvin. Toisaalta aika kuluu ja vuodet vierivät, jos vielä haluat lapsen, niin löytyykö millainen mies isäksi.- loop
no voihan naisetkin sanoutua irti lapsesta esim. abortilla tai adoptiolla. mitäs sitten jos mies haluaisi pitää lapsen mutta nainen ei? eli miehillä ei mitään väliä, kunhan elatusmaksut maksavat.
ja tuolle uskikselle joka yläpuolella kirjoitti niin ihan oikeesti meeppä vähän ittees. onko sun mielestä esim. lapsen kuoleminen kolarissa "jumalan tahto"? haloo! kaikki on selitettävissä ihan faktajutuilla. ja helppohan sun on sanoa et ne joilla lapsettomuutta niin niin on tarkotettu kun itse lisäännytte kuin puput. taidat aika itsekäs olla. miltä sä luulet ton tekstin tuntuvan sellasista (esim. minä itse) jotka ovat lasta yrittäneet monta vuotta? et meillä ei olis oikeutta lapseen, mut tollasilla ihme hihhuleilla on? ja entäs narkkariäidit? sun jumalas on kyl aika sekoboltsi jäbä.
- rakasta tulevaa lastasi
ymmärrän täysin sinua .vastuu raskaudesta kuuluu kummallekkin aikuiselle.raskaaksi ei voi tulla yksin .kannustan sinua pitämään tämän lapsen .vaikkakin tulet kantamaan vastuun itse ,tiedän että selviät ,sillä nykyään on monenlasita apua tarjolla ,tueksi.kun mies lähtee luultavasti luulee että ei joudu vastuuseen ,mut kyllä joutuu lapsen syntyessä elatus velvollisuuus on myös hänellä.elämä ei ole aina niiin helppoa mut kyllä kannattaa kantaa vastuu asioista johon on itsekkin ollu osallisena.jos kaksi aikuista ei käytä ehkäisyä siitä melko varmuudella tulee raskaaksi. hienoa että sinä kannat vastuun .luulen että tämä isä on kauhuissaan koska ei osaa suhtautua asiaan aikuismaisesti .aikuisen ihmisen täytyy osata ottaa vastuu tekemisistään.ja jos ei käytä kondoomia silloin tietoisesti tekee vastuu asioita joista myös on vastuussa .ole iloinen että sinulla on mahdollisuus äitiyteen ,ikäsikin puolesta kannustan sinua.
- ......
Itse olen tällä hetkellä noin 8vko raskaana ja tiennyt tästä viikon verran. Ehkäsynä käytimme kortsua ja yhden kerran kun lipsahti otin aivan ajoissa jälkiehkäsy pillerin. Kaikki piti olla hyvin kunnes menkat oli myöhässä ja raskaustesti oli positiivinen. Mies osapuoli tästä tietää ja olisi abortin kannalla. Itsekkin olin aluksi mutta nyt ajatukset ovat helvetin sekaisin. Tuntuu etten pystyisikään aborttia tekemään, ja voisinkin haluta pitää sikiöni.. Pikkasen tästä poden huonoa omatuntoa koska 'mieheni' ei ole painostanut kumminkaan aborttiin taikka haukkunut minua asiasta ja silti joudun ehkä tekemään hänen tahtoaan vastaan. Ja tämän takia voi olla että tämä alkanut suhde oikein kestä vaikka mies onkin erittäin vastuuntuntoinen niin onhan tämä ehkä vähän liian iso asia purtavaksi.. ja periaatteessa ymmärrän sen jos ei halua olla missään tekemisessä kanssani.
Mutta siitä olen samaa mieltä että turha teidän miesten on haukkua naisia siitä että paksuna ollaan. Molempien täytyy ottaa vastuu siitä ehkäsystä ja valitettavasti se on niin että kun nainen on se osapuoli joka raskaaksi tulee niin sille päätöksen teko aborttiin on vähäsen vaikeampaa. Luulin ennen että jos näin tapahtuisi niin tekisin abortin mutta nyt kun olen paksuna ja keho/mieli on jollain tapaa mukana siinä niin ei se olekkaan niin helpoa. - etuskoitsekään
...... kirjoitti:
Itse olen tällä hetkellä noin 8vko raskaana ja tiennyt tästä viikon verran. Ehkäsynä käytimme kortsua ja yhden kerran kun lipsahti otin aivan ajoissa jälkiehkäsy pillerin. Kaikki piti olla hyvin kunnes menkat oli myöhässä ja raskaustesti oli positiivinen. Mies osapuoli tästä tietää ja olisi abortin kannalla. Itsekkin olin aluksi mutta nyt ajatukset ovat helvetin sekaisin. Tuntuu etten pystyisikään aborttia tekemään, ja voisinkin haluta pitää sikiöni.. Pikkasen tästä poden huonoa omatuntoa koska 'mieheni' ei ole painostanut kumminkaan aborttiin taikka haukkunut minua asiasta ja silti joudun ehkä tekemään hänen tahtoaan vastaan. Ja tämän takia voi olla että tämä alkanut suhde oikein kestä vaikka mies onkin erittäin vastuuntuntoinen niin onhan tämä ehkä vähän liian iso asia purtavaksi.. ja periaatteessa ymmärrän sen jos ei halua olla missään tekemisessä kanssani.
Mutta siitä olen samaa mieltä että turha teidän miesten on haukkua naisia siitä että paksuna ollaan. Molempien täytyy ottaa vastuu siitä ehkäsystä ja valitettavasti se on niin että kun nainen on se osapuoli joka raskaaksi tulee niin sille päätöksen teko aborttiin on vähäsen vaikeampaa. Luulin ennen että jos näin tapahtuisi niin tekisin abortin mutta nyt kun olen paksuna ja keho/mieli on jollain tapaa mukana siinä niin ei se olekkaan niin helpoa.haluat sitoa ukon itseesi ja kääröön !
- .....
etuskoitsekään kirjoitti:
haluat sitoa ukon itseesi ja kääröön !
En todellakaan tätä suunnitellut. Ja mies itse maksoi ja katsoi kun söin jälkiehkäsypillerin heti sen lisahduksen jälkeen. Tämä ei ollut mikään naisen kieroilun tulos. Jotkut miehet heti ajattelevat tätä.. ja kyllähän tottakait kieroja naisia on olemassa mutta ei se tarkoita että puoletkaan tälläisiä olisi.
Mitä miehen sitomiseen tulee... en todellakaan halua mitään väkinäistä perhettä perustaa ja pitää siitä kiinni viimeiseen asti. Onnellisuutta ei sillä tavalla mielestäni saavuteta. En olisi edes valmis siihen että kyseinen mies muuttaisi asumaan kanssani yhteen. Mutta tottakait toivosin että hän haluasi tavata lasta ja että voisimme jatkaa omalla painollaa sitä seurustelua.. Jos se voisi olla mahdollista ja jos hän ja minä sitä haluaisi. Onko sitten liian naivia vai.. - etuskoitsekään
..... kirjoitti:
En todellakaan tätä suunnitellut. Ja mies itse maksoi ja katsoi kun söin jälkiehkäsypillerin heti sen lisahduksen jälkeen. Tämä ei ollut mikään naisen kieroilun tulos. Jotkut miehet heti ajattelevat tätä.. ja kyllähän tottakait kieroja naisia on olemassa mutta ei se tarkoita että puoletkaan tälläisiä olisi.
Mitä miehen sitomiseen tulee... en todellakaan halua mitään väkinäistä perhettä perustaa ja pitää siitä kiinni viimeiseen asti. Onnellisuutta ei sillä tavalla mielestäni saavuteta. En olisi edes valmis siihen että kyseinen mies muuttaisi asumaan kanssani yhteen. Mutta tottakait toivosin että hän haluasi tavata lasta ja että voisimme jatkaa omalla painollaa sitä seurustelua.. Jos se voisi olla mahdollista ja jos hän ja minä sitä haluaisi. Onko sitten liian naivia vai..on muutaman vuoden päästä toisen naisen kanssa avolittossa tai naimisissa, ehkä hankkinut lapsia tämän kanssa. Sinua se ei muistakaan / tai halua muistaa. Sille perheelle olet vain riesa menneisyydestä. Lapselle joudut etsimään isähahmon jostain.
- Siiri...
...niin kuinkakohan käy lapsen kanssa? Mieti tätä.
Pidä lapsi joka tapauksessa ja ota välitön ero moisesta lapsenvihaajasta. Pärjäät kyllä. Saat
- äitiysrahaa
- lapsilisää
- yksinhuoltajalisää
- elatusmaksun lapsen isältä.- ......
Sitten jos on niin oli parempi näin meille molemmille. Niin kuin sanoin en halua ketään sitoa itseeni. En saa siitä minkäänlaista tyydytystä :D En todellakaan ole tämän miehen suhteen epätoivonen. Jos pidän lapsen niin onhan se parempi että sillä olisi molemmat vanhemmat, mutta jos kyseiset vanhemmat on onnettomia yhdessä niin eikö se vasta pahin ratkaisu ole.
Joten siis mieluummin mies on perustanut toisen perheen ja ei halua muistaa minua, kun että jäisi hampaat kiristellen luokseni. Ja saisimme molemmat katsoa 18v toistemme hapannaamoja. Ei kiitos itselleni eikä myöskään lapselle.
Siiri: Kyllä tiedän että tuellisesti lapsen kanssa tulisin toimeen. Saattaisi olla vähäsen niukkaa, mutta kyllä noilla pärjäisi. Ainoa mikä huolestuttaa on jaksaminen ja se vapaus joka vähän kärsii lapsen kanssa. Olen isosisko kolmelle ja lapsuuteni kun olen hoitanut siskojani niin tiedän mitä se saattaa syödä.. Varsinkaan jos isä päättääkin lätkiä.
Kysymys muuten jos on kolmen vuoden määräaikainensopimus niin maksaako työnantaja äityispäivärahaa ja pitääkö paikkaa vai koskeeko nämä vakituista työsuhdetta ainostaan? Tuon kolmen vuoden jälkeen minulle on luvattu kirjallisesti vakituinen työsuhde. - think think
...... kirjoitti:
Sitten jos on niin oli parempi näin meille molemmille. Niin kuin sanoin en halua ketään sitoa itseeni. En saa siitä minkäänlaista tyydytystä :D En todellakaan ole tämän miehen suhteen epätoivonen. Jos pidän lapsen niin onhan se parempi että sillä olisi molemmat vanhemmat, mutta jos kyseiset vanhemmat on onnettomia yhdessä niin eikö se vasta pahin ratkaisu ole.
Joten siis mieluummin mies on perustanut toisen perheen ja ei halua muistaa minua, kun että jäisi hampaat kiristellen luokseni. Ja saisimme molemmat katsoa 18v toistemme hapannaamoja. Ei kiitos itselleni eikä myöskään lapselle.
Siiri: Kyllä tiedän että tuellisesti lapsen kanssa tulisin toimeen. Saattaisi olla vähäsen niukkaa, mutta kyllä noilla pärjäisi. Ainoa mikä huolestuttaa on jaksaminen ja se vapaus joka vähän kärsii lapsen kanssa. Olen isosisko kolmelle ja lapsuuteni kun olen hoitanut siskojani niin tiedän mitä se saattaa syödä.. Varsinkaan jos isä päättääkin lätkiä.
Kysymys muuten jos on kolmen vuoden määräaikainensopimus niin maksaako työnantaja äityispäivärahaa ja pitääkö paikkaa vai koskeeko nämä vakituista työsuhdetta ainostaan? Tuon kolmen vuoden jälkeen minulle on luvattu kirjallisesti vakituinen työsuhde.hampaitasi, kun yhärinä taivallat ja lapsen isä on muissa maisemissa. Et mene itse enää kaupaksi kuin yhäri-papoille. Mieti. Haluaisitko itse lapsen miehen mukana. Not ? Kas vain ?
- .....
think think kirjoitti:
hampaitasi, kun yhärinä taivallat ja lapsen isä on muissa maisemissa. Et mene itse enää kaupaksi kuin yhäri-papoille. Mieti. Haluaisitko itse lapsen miehen mukana. Not ? Kas vain ?
Nääh, oma äitini on 4 lapsen yh-äiti ja vientiä on sillä ollut välillä liikaakin ja sekä vieläkin. Ja kihloissakin oli 8 vuotta . Että en tuolta kannalta punnitse kyllä asiaa. Ja jos mietin asiaa toistepäin niin olen seurustellutkin kahden miehen kanssa joilla molemmilla lapsi on. Eipä se mitenkään vaikuttanut kun asiat vaan niin mukavasti järjestää. Ei saa olla liian epäileväinen.
Vaikka toiseen ratkaisuun päätyisinkin niin puollan ja uskon yh-vanhemmuuteen siltikin. Onhan se parempi että kaksi on ottamassa vastuuta ja auttamassa toisiaan mutta jossain tapauksissa 1vanhempi lapsi voi olla paljon onnellisempi vaihtoehto. Itse kokenut tämän! YH sanana on kuin kirosana vieläkin, ja se on on surullista.
Mutta juu pohditaan parhaillaan asiaa nykyiseni kanssa, ja olen jo sen verran rauhoittunut ajatukseen että uskon että mikä ratkaisu onkin niin tullaan siitä selviämään.
Onneksi olen päätynyt yhteen rauhallisen ja ymmärtäväisen miehen kanssa. Että tästä pystyy hänen kanssaan ajatuksia rauhallisesti vaihtamaan ja jossittelemaakin näinkin arkaa ja hankalaa aihetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793