Olen nyt hyppinyt lääkärillä melkein puoli vuotta hivasieni epäilyksen takia. Välillä oltiin jopa varmoja, että kyseessä onkin emätintulehdus, mutta pieleen meni. Välillä olin jo varma, että paras vaihtoehto on alapään amputointi niin hirveää kutina ja kirvely oli aika ajoi. Vihdoin viimein pääsin kunnon läkärille joka otti alapäästä näytepalan ja teki "etikka testin" eli värjääntyykö vai ei.
Tänään kävin sitten kuulemassa lääkärin painavat sanat ja puolet meni ohi. Tärkein eli mikä minulla oikein on, meni täysin ohi ja nyt yritän epätoivoisesti selvittää mikä minulla on. Tauti voi tarttua kuulemma sukupuoliyhdynnässä, mitä minulle ei ole ollut melkein vuoteen tai sitten yleisissä tiloissa esim wc:ssä. Siihen ei ole mitään lääkettä vaan elimistö itse kehittää vasta-aineen 2-2½ vuodesa, jolloin kirvelyn ja kutinna pitäisi kadota kokonaan, eikä tauti voi tulla enää ikinä uudestaan. Miehille ei tule minkäälaisia oireita.
Nyt sain vain hieman helpotuksia, vaikka kutina onkin jo helpottanut paljonkin. Lääkäri suositteli kutinaan etikka vesi sekoituksella alapään pyyhkimistä wc paperilla, erilaisia apteekeista saatavia voiteita kuten Bepanthen salva, Canestan salva ja Pimacufort salva. Muuta ei ole siis tehtävissä kuin noiden avulla yrittää selvitä euraavat kaksi vuotta, kunnes elimistö on rakentanut oman puolustuksensa.
Jos joku tietää mikä tämä juttu on nimeltään ja muuta informaatiota, niin olen erittäin kiitollinen.
Ei hiivasieni, mutta mikä?
5
4911
Vastaukset
- se viittaisi
(samoin kuin tuo 2-2,5 v-juttu) kondyloomaan. Tosin läheskään kaikilla kondy EI poistu, ei kahdessa, eikä kahdessakymmenessäkään vuodessa....
Sinulle on tehty kolposkopiakin, joten kondyloomaa kaiketi nyt sitten podet.
Kyllähän siihen lääkityksiä on olemassa. Ja kondy voi kyllä puhjeta tai tarttua uudelleen, siihen ei immuniteettia synny, HPV-viruksia on valtaisa määrä! - Kuulostaa kummalta
Canesten on hiivasieneen tarkoitettu lääke, ja en suosittelisi sen jatkuvaa ja pitkäaikaista käyttöä lainkaan, sillä aivan kuten kaikille hiivalääkkeille sille voi herkistyä. Lopeta ainakin heti jos tulee kirvelyä. Sitäpaitsi jatkuva hiivalääkkeen käyttö tappaa toki heikomman hiivan, mutta jos sinulla on muutama tosi vastustuskykyinen hiivasolu genitaaleissa, niin nämähän tietenkin jäävät eloon ja luovat uuden hiivakannan johon ei sitten tehoa enää mikään. Hiivalääkkeitä ei siis kannattaisi mielestäni käyttää kuin akuutissa pahassa hiivatulehduksessa, eikä mihin sattuu. Canesten ei todellakaan ole mikään yhdentekevä voide jota voi sivellä minne huvittaa mennen tullen.
Pimafucort puolestaan on sienilääke jota käytetään esim. kynsisieneen. En sitäkään läträisi jatkuvasti.
Bepanthem on noista mielestäni vaarattomin, sillä sitähän käytetään rikkoutuneeseen ihoon tai limakalvoihin, joten sitä voi sivellä niin ylä- kuin alapäänkin huuliin aina kun iho on rikki.
Noin muutoin kehottaisin tilaamaan lääkäriltä kopiot sairauskertomuksesta, niin sitten sinulla on siinä selkeät sanat ja diagnoosi, jonka voit halutessasi vaikka googlettaa netissä. Ettei tarvitse arvailla mikä on tautisi. - Tietoa kiitos
Kiitos jo noista vastauksista. Etsin jo tietoa, kondylomasta ja luultavasti pyydän sen lääkärinlausunnonkin vielä käsiini. Nyt kysynkin, että voinko minä tartuttaa sen mitenkään muuten kuin sukupuoliyhteydessa eli voinko käydä uimahalleissa jne. Eli olenko vaaraksi muille?
Toinen asia on, että tulisiko minun ilmoittaa henkilölle, jolta olen ehkä kyseisen taudin saanut, tietysti lääkärin mukaan myös yleinen wc voi olla paikka jossa olen sen voinut saada, mutta todennäöisesti se sitten on tullut sukupuoliyhteydessä, joten ilmoitanko miehelle vai en, kun hän ei luultavasti tule asiaa koskaan edes huomaamaan tai oirehtimaan- Kuu... jne.
...että mieshän saattaa tartuttaa sen vielä joskus johonkin toiseen - ja jos se on tauti joka naiselle tekee tosi pahoja oireita, niin sen jonkun toisen naisen kannalta ajateltuna olisi hyvä miehenkin tietää. Eri asia sitten on tietysti mitä hän sillä tiedolla tekee (eli kertooko sitä jatkossa tuleville kumppaneilleen).
Itselläni ei kokemusta kondyloomasta vai oliko se papilloomasta josta olen kuullut että periaatteessa sen voi kyllä saada melkein mistä vaan, jopa lapsi saunanlauteilta jne. Joten enpä siitä sitten esitä sen kummoisempia mutu-arvioita... Ehkä paree katsoa niitä lääkärin papereita! - kokemusta asiasta on
Kerro vain reilusti kumppanillesi.Olin itse aikoinaan niin "lapsellinen" etten ymmärtänyt että kumppanini siittimen varressa oleva pieni näppy olikin kondylooma,jota hän ei itsekään osannut epäillä.Ja kun aikaa kului ja minulla alkoi paha tulehdus kierre,niin minulta myös lopulta otettiin koepalat penslauksien kera.Sieltä se kylmä totuus sitten tuli, "piilevä kondylooma".Se kasvoi silloin melkein kaikkialla emättimessä.Vuosien varrella olen laseroinneissa käynyt.
Tiedän kuinka hankala vaiva osaa olla.Kumppani pitää myös tutkia ja hoitaa samanaikaisesti.Koska vakiparit voivat sitä tartuttaa aina uudestaa toisiinsa.
Rehellisyys kannattaa mielestäni tämmöisissä asioissa pitää mielessä.
Kondyloomasta saat paljon oikeaa tietoa netistä kun lueskelet eri sivustoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768