Onko jollain kokemusta vauvan syntymästä yhdistettynä terapiassa käymiseen? Tai oletko vain miettinyt sitä?
Mitä terapeuttisi on ollut siitä mieltä??
Minulla terapeutti sanoi että hänen olisi hyvä oppia tuntemaan minut "itsenäni" ettei olisi hormonaalisia muutoksia raskaudesta johtuen...
Haluaisin lukea muiden kokemuksia aiheesta!!
Raskaus + psykoterapia...
4
3193
Vastaukset
- Varjolilja
Etukäteen on vaikea tietää, miten raskaus vaikuttaa. En ole ollut sen tunneherkempi kuin muulloinkaan. Vain pahoinvointia on ollut. Olin kuin en olisi ollutkaan raskaana, niin paljon haukkumista olen siitä saanut, vaikka olen ollut naimisissakin saman miehen kanssa koko ajan. Ei ole ollut tunteita, olin kuin salaa raskaana. Ei se tila edes paljon näkynyt. Kun odotin nuorimmaistamme, äiti huomasi minun odottavan vasta alle kaksi kuukautta ennen lapsen syntymää. Ei ole hyvä tuollainen tunteettomuus. Se kätkee sisälleen paljon ahdistusta ja pahaa oloa. Jokaisen odottavan äidin tulisi saada ympäristöltään vain tukea ja rohkaisua, ei halveksintaa ja mitätöintiä, loputonta kateutta tyyliin "miehesi on taas raiskannut sinut". Meni näköjään asian vierestä, sainhan taas hiukan puretuksi ahdistustani. Käy vain terapiassa, jos tunnet sen auttavan. Minäkin käyn, en tosin odota. Nyt on laitettu putket kiinni, Essuret laitettiin, helposti kävi. Vielä ei kukaan käyttäjä ole tullut raskaaksi. Ei tosin tule seksistäkään paljon mitään. Ehkä tämä haluttomuuteni vielä joskus helpottaa.
- uskaltaako
Aloitin tuonne vähän aikaisemmin masennus vauvahaave ketjun, jossa olen kertonut omasta tilanteestani jos haluat vilkaista.
Minulla terapeutti on sitä mieltä että olisi hyvä jatkaa terapiaa raskauden ajan ja vauvan syntymän jälkeen. Olen nyt käynyt terapiassa puolitoista vuotta ja saman verran on vielä Kelan tukemana jäljellä.
Millainen tilanne sinulla on? Oletko kuinka kauan ollut masentunut ja miten vaikeasti. Onko sinulla jo lapsi, vai onko vasta tulossa vai suunnitteluasteella
Olisi kiva vaihtaa kuulumisia.- ...onnistuuko?
Niin, taisin jo lukea sen toisen ketjun.
En uskalla tänne nettiin tarkemmin kirjoittaa itsesätäni ettei tunnisteta, mutta lapsi/lapsia minulla jo on.
Olisi siis erittäin mukava tietää mitä muiden terapeutit ovat olleet mieltä mahdollisesta vauvasta terapian aikana???
kyllähän varmaan osa käy terapiassa suht hyväkuntoisenakin että vauva olisi ihan mahdollinen mutta kun minulla terapeutti tosiaan suositteli että hän oppisi minut tuntemaan minuna itsenäni ettei olisi niitä raskauden tuomia mielen myllerryksiä lisänä, olisin vain minä niin normaalitilassa kuin suinkin.
sitä minä vain että pitäisikö minun tosiaan kunnioittaa tuota näkemystä vai ei? - luutu
...onnistuuko? kirjoitti:
Niin, taisin jo lukea sen toisen ketjun.
En uskalla tänne nettiin tarkemmin kirjoittaa itsesätäni ettei tunnisteta, mutta lapsi/lapsia minulla jo on.
Olisi siis erittäin mukava tietää mitä muiden terapeutit ovat olleet mieltä mahdollisesta vauvasta terapian aikana???
kyllähän varmaan osa käy terapiassa suht hyväkuntoisenakin että vauva olisi ihan mahdollinen mutta kun minulla terapeutti tosiaan suositteli että hän oppisi minut tuntemaan minuna itsenäni ettei olisi niitä raskauden tuomia mielen myllerryksiä lisänä, olisin vain minä niin normaalitilassa kuin suinkin.
sitä minä vain että pitäisikö minun tosiaan kunnioittaa tuota näkemystä vai ei?Terapeuttisi täytyisi kunnioittaa sinua sellaisena kuin olet,
olit raskaana tai et.
Ja raskaushan on ihana asia,
ihmetyttää,
miten jotku kohtelevat noin.
Ja tuli myös mieleeni,
että paljon paremminhan terapeuttisi sinut oppii tuntemaan,
kun se näkee millainen olet raskaana.
Kaikkea ei voi ymmärtää kyllä =/
Mutta sellaistahan se elämä on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005