Fevarin 50mg

Ginster

Tiedustelisin miten paniikki-ihmiset on reagoineet Fevariniin. Kun joka puolella missä lääke mainitaan puhutaan vaan masennuksenhoidosta, ja alkuperäiset oireet on tietty silloin aika erilaisia. Haluaisin tietää millasia vaikutuksia on tullut kun nimenomaan se paniikki ja ahdistus on se pahin ongelma, ei niinkään masennus.

Tämä on nyt neljäs SSRI-lääke mitä nyt kokeilen. Aiemmilla on tullut välillä ihan kammottavia vaikutuksia jo pienilläkin annoksilla (oon vähän turhan herkkä...), mm. jatkuvaa epätodellista oloa Zoloftilla, joka lähti pois vasta kun lopettelin lääkkeen. Siksi olen vähän epäileväinen tän Fevarinin suhteen. Tiedä mitä siitäkin seuraa...

Pakkausselosteen oon toki lukenut, mutta teoria ja käytännön kokemukset on kuitenkin ihan eri asioita, ja pakkausselosteessa ei ole eritelty potilaita masentuneisiin ja panikoiviin. Pieni hermostuneisuus saattaa olla masentuneelle ihan siedettävä oire, kun taas panikoivalla se saattaa laukasta kohtauksen.

Tämmöstä. :) Olis kiva kuulla miten on muilla mennyt. Ite vielä mietin ottaisko sen ekan annoksen tänä iltana vai panttaisinko vielä pari päivää... Ajatus siitä että olen ihan järkyttävän yliuninen on aika inhottava.

4

1115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvinnyt

Sinä et kärsi masenukseta vaan paniikkihäiriöstä. Itse söin kauvan Sentralin Ratiopharmia(masennuslääke) ei auttanut mitään paitti, et suolisto toimi vallan mainiosti. Olen syönyt paniikkiin monia eri lääkkeitä yksi varma nappi on olemassa xanor se on ainoo jolla saa normaalin olotilan,(todella vaikea saada,aiheuttaa riippuvuutta) jota kautta voi oppia elämään ajatustensa kanssa. Paniikkihan on päästä kiinni!

• Ginster

Niin, ja? Kyllä mä varsin hyvin tiedän että kärsin paniikkihäiriöstä enkä masennuksesta. En missään vaiheessa ole sitä kyseenalaistanutkaan. Tarkoitinkin sitä että kaikki Fevarinista löytyvä tieto tuntuu olevan masennuksesta kärsivien kertomaa, ei niinkään paniikkihäiriöisten. En sitä että itse olisin masentunut.

Mitä taas SeRtraliiniin ja Xanoriin tulee, niin kyllä tuo Sertralin on joillekin toiminut. Kuten sulle, niin mullekaan se ei ollut hyvä. Xanoriakin käytän kohtauksiin ja välillä "estolääkityksenä" tiukan paikan tullen, mutta harvakseltaan ja varovasti, sillä sitä en todellakaan halua käyttää pysyvästi riippuvuuden takia. Joten vaihtoehto että käyttäisin sitä kaiken aikaa ei ole mulle ollenkaan sopiva, sanoi muut mitä tahansa sen plussapuolista.

En nyt tiedä vastasitko väärälle ihmiselle vai miksi kommenttisi on mitä on, mutta tuosta vastauksesta ei oikein ollut apua. Olisin halunnut kuulla panikoijien kokemuksia nimenomaan Fevarinista, en sitä miten Xanor on paras vaihtoehto jolla tästä vaivasta pääsee eroon.

• Fevarin
        Ginster kirjoitti:

Niin, ja? Kyllä mä varsin hyvin tiedän että kärsin paniikkihäiriöstä enkä masennuksesta. En missään vaiheessa ole sitä kyseenalaistanutkaan. Tarkoitinkin sitä että kaikki Fevarinista löytyvä tieto tuntuu olevan masennuksesta kärsivien kertomaa, ei niinkään paniikkihäiriöisten. En sitä että itse olisin masentunut.

Mitä taas SeRtraliiniin ja Xanoriin tulee, niin kyllä tuo Sertralin on joillekin toiminut. Kuten sulle, niin mullekaan se ei ollut hyvä. Xanoriakin käytän kohtauksiin ja välillä "estolääkityksenä" tiukan paikan tullen, mutta harvakseltaan ja varovasti, sillä sitä en todellakaan halua käyttää pysyvästi riippuvuuden takia. Joten vaihtoehto että käyttäisin sitä kaiken aikaa ei ole mulle ollenkaan sopiva, sanoi muut mitä tahansa sen plussapuolista.

En nyt tiedä vastasitko väärälle ihmiselle vai miksi kommenttisi on mitä on, mutta tuosta vastauksesta ei oikein ollut apua. Olisin halunnut kuulla panikoijien kokemuksia nimenomaan Fevarinista, en sitä miten Xanor on paras vaihtoehto jolla tästä vaivasta pääsee eroon.

..tuo lääke ainakin on auttanut paljon, nyt käyttänyt noin kuukauden 100mg päivässä. Tosin paniikkihäiriö ei päässyt itselläni kovin kauaa "jylläämään", alle kuukauden sisään kohtausten alkamisesta (onneksi) hakeuduin ammattiauttajan puheille. Minulla tilanne siis sellainen että stressi laukaisi masennuksen ja masennus puolestaan paniikkihäiriön.

Fevarinin ansiosta ahdistunut olo helpottunut ja muutenkin olo positiivisempi, tuntuu, että voin oikeasti selvitä tästä vaivasta! Lisäksi "pahat" kohtaukset ovat jääneet pois, eikä esim. kauppaan meno jännitä läheskään samalla lailla kuin aiemmin. Mitään sivuvaikutuksia itselläni en ole huomannut, muista psyykelääkkeistä ei ole kokemusta.

• Ginster
        Fevarin kirjoitti:

..tuo lääke ainakin on auttanut paljon, nyt käyttänyt noin kuukauden 100mg päivässä. Tosin paniikkihäiriö ei päässyt itselläni kovin kauaa "jylläämään", alle kuukauden sisään kohtausten alkamisesta (onneksi) hakeuduin ammattiauttajan puheille. Minulla tilanne siis sellainen että stressi laukaisi masennuksen ja masennus puolestaan paniikkihäiriön.

Fevarinin ansiosta ahdistunut olo helpottunut ja muutenkin olo positiivisempi, tuntuu, että voin oikeasti selvitä tästä vaivasta! Lisäksi "pahat" kohtaukset ovat jääneet pois, eikä esim. kauppaan meno jännitä läheskään samalla lailla kuin aiemmin. Mitään sivuvaikutuksia itselläni en ole huomannut, muista psyykelääkkeistä ei ole kokemusta.

Pystyin käyttämään parisen viikkoa ja pahimmat aloitusoireet lähti pois, mutta muuten olosta alkoi tulla ahdistuneempi ja epämukavampi, ja olin kaiken lisäksi vielä väsynyt ja tokkurainen varsinkin aamuisin, joten oli pakko lopettaa vaikken päässyt 25mg korkeammalle.

Sä olet kyllä onnellinen kun niistä oli sulle apua. :) Kuulostaa ainakin siltä että saat siitä tosi paljon irti. Mulla on paha juttu se että mulla on ollut paniikkihäiriö jo vuosikausia (lähemmäs pariakymmentä vuotta kun ekat kohtaukset tuli jo ala-asteikäisenä) niin ehkä senkin takia lääkkeet ei aina niin helposti tehoa.

Ei varmaan auta kuin katsella taas lääkärin kanssa mitä seuraavaksi. Kai sieltä joku löytyy joka mullekin sopii. Fevarin ei vaan nyt ollut mulle se oikea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe