Rinnan tunnustelu?

hohhoijaa...

Toinen rintani on hieman suurempi kuin toinen. Lisäksi se on aina ollut ennen kuukautisia arempi kuin toinen ja nykyään se on arka "puristelulle". Kun toista rintaa puristaa hieman, se tuntuu "löysältä" kun taas tämä toinen on kovempi. Nyt pelkään että minulla on rintasyöpä, olen vasta 20.

14

2225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansikki

      Kai käyt gynegologilla? Mainitsepa hänelle asiasta seuraavalla kerralla!

      • vielä kertaakaan

        ... Sitä olen lykännyt jatkuvasti, koska se inhottaa ja pelko sinne menemisestä ja kivusta on kamala.


      • n-87
        vielä kertaakaan kirjoitti:

        ... Sitä olen lykännyt jatkuvasti, koska se inhottaa ja pelko sinne menemisestä ja kivusta on kamala.

        Minullakin on samanlaisia oireita toisen rinnan kohdalla kuin sinulla. Rinnat ovat yleensäkin ennen kuukautisia arkana, mutta toinen rinta on arkana paljon aikaisemmin kuin toinen. Lisäksi tunnen kovia myhkyröitä (tammikuussa olen rintani tutkituttanut, ei kuulemma mitään epänormaalia). Gynekologilla en ole käynyt kertaakaan. Yksinkertaisesti ällöttää koko ajatuskin. En halua että intiimejä paikkojani mennään sörkkimään.


      • Ansikki
        vielä kertaakaan kirjoitti:

        ... Sitä olen lykännyt jatkuvasti, koska se inhottaa ja pelko sinne menemisestä ja kivusta on kamala.

        ei gynegologi satuta... heitäkin on kyllä monenlaisia. Kysypä joltakin tutultasi suositusta. Ei rintasyöpä ole ainoa huolestuttava asia naisilla. Myös kohdunkaulasyöpä ja munasarjasyöpä on kontrolloitava.
        Kaikkein paras tapa huolehtia itsestään on säännöllinen lääkärissäkäynti ja "itsensä tunteminen".


      • Ansikki
        n-87 kirjoitti:

        Minullakin on samanlaisia oireita toisen rinnan kohdalla kuin sinulla. Rinnat ovat yleensäkin ennen kuukautisia arkana, mutta toinen rinta on arkana paljon aikaisemmin kuin toinen. Lisäksi tunnen kovia myhkyröitä (tammikuussa olen rintani tutkituttanut, ei kuulemma mitään epänormaalia). Gynekologilla en ole käynyt kertaakaan. Yksinkertaisesti ällöttää koko ajatuskin. En halua että intiimejä paikkojani mennään sörkkimään.

        kehotus säännölliseen gynegologilla käyntiin. Hän huomaa muutkin "vaivat" kuin syövän. Itselläni ollut endometrioosi, kystia ja myooma.


      • mitä se gyne
        Ansikki kirjoitti:

        ei gynegologi satuta... heitäkin on kyllä monenlaisia. Kysypä joltakin tutultasi suositusta. Ei rintasyöpä ole ainoa huolestuttava asia naisilla. Myös kohdunkaulasyöpä ja munasarjasyöpä on kontrolloitava.
        Kaikkein paras tapa huolehtia itsestään on säännöllinen lääkärissäkäynti ja "itsensä tunteminen".

        oikeastaan oikein tekee? Koko juttu? Itselläni on muutenkin "arat paikat", siis todella arat, joten kaikenlainen sörkkiminen tuntuisi varmasti epämukavalta.


      • Ansikki
        mitä se gyne kirjoitti:

        oikeastaan oikein tekee? Koko juttu? Itselläni on muutenkin "arat paikat", siis todella arat, joten kaikenlainen sörkkiminen tuntuisi varmasti epämukavalta.

        heti ensimmäiseksi lääkärille, että sinua arkailuttaa. Jos ensimmäinen gyne ei miellytä , vaihda toiseen!
        Lääkäri tekee mm. "sisätutkimuksen" eli tutkii "sisältäsi", onko jotain kyhmyjä tai poikkeavaa. Hän myös painelee vatsaasi päältäpäin munasarjojen kohdalta. Koko tutkimus ei kestä montaa minuuttia. Yleensä hän myös tutkii rinnat.

        ps. jostain syystä, olen huomannut, mieslääkärit ( yllätys kyllä) ovat hellempikätisiä...


      • gynekologii
        Ansikki kirjoitti:

        heti ensimmäiseksi lääkärille, että sinua arkailuttaa. Jos ensimmäinen gyne ei miellytä , vaihda toiseen!
        Lääkäri tekee mm. "sisätutkimuksen" eli tutkii "sisältäsi", onko jotain kyhmyjä tai poikkeavaa. Hän myös painelee vatsaasi päältäpäin munasarjojen kohdalta. Koko tutkimus ei kestä montaa minuuttia. Yleensä hän myös tutkii rinnat.

        ps. jostain syystä, olen huomannut, mieslääkärit ( yllätys kyllä) ovat hellempikätisiä...

        metallisia "välineitä"??


      • Ansikki
        gynekologii kirjoitti:

        metallisia "välineitä"??

        No, riippuu tilanteesta. Jos pelkäät niitä, niin kerro rehellisesti lääkärille.
        Tavallisessa tutkimuksessa lääkäri työntää toisen käden sormensa sisällesi ja tunnustelee toisella kädellä vatsan päältä munasarjoja ja kohtua.
        Jos mitään hälyyttävää ei löydy, koko tutkimus on ohi muutamassa minuutissa!
        Muista mainita rintojen tunnustelu. Lääkäri neuvoo sinua, miten voit itse tutkia rintasi kuukausittain.


      • monesti gynellä ollut
        gynekologii kirjoitti:

        metallisia "välineitä"??

        Niin sitä vaan, että kyllä gynekologi käyttää metallisia välineitä. tai siis se spekula millä levitetään emätintä on metallinen eikä satu lainkaan, voi tuntua kylmältä. Ja jos jännittää paljon niin se voi tuntua epämiellyttävältä, täytyy olla rento niin ei tunnu missään. ja muista käydä vessassa ennen kuin menet gynekologille, koska kauhea vessahätä pakottaa pidättämään ja tutkimuksesta ei tule mitään...


      • vessattaa
        monesti gynellä ollut kirjoitti:

        Niin sitä vaan, että kyllä gynekologi käyttää metallisia välineitä. tai siis se spekula millä levitetään emätintä on metallinen eikä satu lainkaan, voi tuntua kylmältä. Ja jos jännittää paljon niin se voi tuntua epämiellyttävältä, täytyy olla rento niin ei tunnu missään. ja muista käydä vessassa ennen kuin menet gynekologille, koska kauhea vessahätä pakottaa pidättämään ja tutkimuksesta ei tule mitään...

        koko ajan odotushuoneessa ja siinä sitä sitten miettii, että ehtisikö vielä...


    • Rautista

      Opettele tunnustelemaan rinnat. Niiden tuntu vaihtelee kuukautiskierron mukaan, joten on hyvä tunnustella ne läpi vaikka aina kuukautisten loputtua, jolloin ne on pehmeimmillän yleensä ja patit tuntuu.

      Kannattaa opettaa myös poikakaverit tähän hommmaan. Mun kokemuksella ne on ihan innolla mukana tässä tunnusteluoperaatiossa ;)

      • viimeinen

        on hyvä vinkki! Miehet hommiin!!!

        ps. ihan oikeasti, rintojen tunnusteleminen säännöllisesti on TODELLA TÄRKEÄÄ!


      • Anonyymi

        Oon 12 ja mun toinen rinta on kovempi kun toinen pitääkö huolestua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe