mites, jääkö muovisista taulukoukuista joissa on pienet naulat millaset jäljet (kivi)seinään?
Vuokrakämppä, vanha kivitalo, mutta tauluja ois kiva seinälle silti laittaa...
ajattelin vaan että uskallanko moista tehdä ihan vaan omine lupineni...?
taulujen ripustuksesta
5
1981
Vastaukset
- jää..
Kyllä niistä tiestysti jää pienet reiät seinään. Poismuuttaessa kannattaakin jättää taulukoukut paikoilleen, eikä repiä pois, niin ehkä niitä pystyy sitten seuraavakin vuokralainen hyödyntämään..
- kait, mutta
niin mä vähän ajattelinkin...
mutta eikai se seinä murene tommosten koukkujen alta, tai käy muuten hullusti?
luulis ettei 20-luvun kivitalossa seinät ihan höttöä ole... - eiköhän...
kait, mutta kirjoitti:
niin mä vähän ajattelinkin...
mutta eikai se seinä murene tommosten koukkujen alta, tai käy muuten hullusti?
luulis ettei 20-luvun kivitalossa seinät ihan höttöä ole.....niiden seinien luulis olevan aika vahvaa tekoa. Itse oon käyttänyt taulukoukkuja kyllä monissa asunnoissa (tosin en noin vanhassa), mutta ei oo kyllä ikinä seinä murentunut alta.
- ettei murennu
eiköhän... kirjoitti:
..niiden seinien luulis olevan aika vahvaa tekoa. Itse oon käyttänyt taulukoukkuja kyllä monissa asunnoissa (tosin en noin vanhassa), mutta ei oo kyllä ikinä seinä murentunut alta.
koska se vanha seinä murentuu helposti, jää äkkiä kamala kraateri.
Jos ei murennu niin lohkeaa.
- on usein
todella paksu rappaus/tasoitepinta seinissä. Seinä on kyllä vankka, mutta pintatasoite (yleensä sammuttamatonta kalkkia) saattaa olla jopa 50 mm paksu. Rappausta pitelee seinässä siis monesti käytännössä vain maali-/tapettikerrokset.
Helpoin konsti on kiinnittää taulut taustalevystään suoraan seinään vaikkapa elastisella Sikaflex liimalla (Samalla aineella kiinnitetään nykyään wc-pytyt lattiaan, joten taulu pysyy seinässä).
Taulut saa irti rautalangalla tai vaikkapa pianonkielellä. Lanka laitetaan taulun ja seinän väliin ja vedetään liimanökköjen läpi. Ylimääräiset liimat on helppo irroittaa seinästä kaapimalla. Jälkiä ei jää juuri lainkaan, eikä turhia reikiä tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835