Joensuun

yliopisto

Kerrotteko minkälainen paikka Joensuu on asua ja onko vaikea päästä sisälle?

9

1988

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiri.

Olen sieltä idästä kotoisin, mutta opiskelen Tampereella. Joensuu on kyllä paikkana paaaljon parempi kuin Tampere, vaikka tietysti pienempi. Ihmiset ovat siellä mukavampia, välittömämpiä, puheliaampia kuin täällä. Siellä ei katsota kieroon, jos erehdyt sanomaan jotain vaikka bussissa vierustoverille. Siellä on kunnon talvi, että ehtii hiihtääkin monta kuukautta ja IlosaariRock. Talvella voipi olla hiljaista, mutta silti asuisin Joensuussa monta kertaa mieluummin kuin Tampereella. Yliopistosta en tiedä mitään, kun en siellä ole opiskellut, mutta haukkujakaan en ole kuullut. Minulla on kyllä ystäviä, jotka opiskelevat siellä mm. matematiikkaa, kieliä ja julkisoikeutta ja he ovat olleet ihan tyytyväisiä.

• kokenut

Hei, itse en ole "jönssistä" vaan eräästä suuremmasta kaupungista. Kaupungissa nyt opiskelleena ja asuneena sanoisin, että on ollut aikamoinen pettymys tämä joensuu. Ihmiset eivät mielestäni ole kovinkaan ystävällisiä (ainakaan tuolla asioidessa), ja kaupunki on kovin ankea ja pieni. Tosin kovasti yritetään nyt rakentaa ja kehittää, mutta siinä kaupunki ottaa vasta ensi askeliaan. Yliopisto on, noh, se on ihan ok, ihan mukavan kokoinen ja yhteen paikkaan keskittynyt. Kannattaa varmaan harkita sen mukaan, minne kaupunkiin oikeasti haluaa. Kyllä täällä vuoden tai pari viettää jos pakko on..Mutta älä odota liikoja!

• Anonyymi

Kyllä on porukan käytös muuttunut sitten vuoden
        2007. Kaikki kävelevät kaduilla kuin p#s#aa haukanneina. Naamat nyrpällään. Bussissa ei tod kannata puhella vierus- eikä muillekaan tovereille sanaakaan. Jos jtk sanoo, niin kyllä katsotaan vihaisesti. Etenkään kirjakieltä ei kannata puhua missään. Paitsi jos sattuu olemaan joku julkisuuden henkilö tms yleisesti suvaittu persoona.
        Tavallinen ihminen ei saa erottua joukosta.
        Köytöstavat puuttuvat lähes jokaiselta Joensuussa asuvalta henkilöltä.
        Tylyä käytöstä. Mulkoilua. Tuhahtelua. Piilovittuilua jne.... Kiteytettynä; joensuulainen on erittäin itsekäs joustamaton ja kylmä ihminen, joka ei näe ketään muuta kuin itsensä.
        Minä, minä on etusialla.

• .shanti.

Olen asunut Joensuussa nyt pari vuotta, olen alunperin Savosta lähtöisin ja olen kyllä viihtynyt tosi hyvin. Mielestäni ihmiset todella ovat ystävällisiä, on ollut todella helppo tutustua uusiin ihmisiin ja saada ystäviä...
      Yliopisto on sopivan kokoinen, ei liian pieni eikä liian suuri.
      Kapunkina Joensuu on toki suppeampi esimerkiksi palveluiltaan kuin vaikkapa Tampere, mutta esimerkiksi asuminen on huomattavasti halvemaa kuin isommissa kaupungeissa. Opiskelijan kukkarolle Joensuu onkin varmasti sopivampi kuin Helsinki, Tampere tai Turku.
      Ja kyllä palveluita on ainakin minun tarpeisiini enemmän kuin tarpeeksi :)
      Yliopistoon sisäänpääsy riippuu ihan alasta jolle olet hakemassa, esimerkiksi luonnontieteisiin taitaa olla aika helppo päästä sisään. Kannattaa katsoa yliopiston sivuilta, sieltä muistaakseni löytyy hakijamäärät ja sisäänpäässeet.
      Mutta hae ihmeessä Joensuuhun, harvan ihmisen suusta olen kuullut pahaa sanottavaa :)

• duunit?

Halpaa on asua ja pari vuotta kestää kyllä..? Mutta mites on opiskelujen ohessa työskentely? Tuskin löytyy töitä ulkopaikkakuntalaisille, vai? Vai onko asuminen NIIN halpaa, että opintotuella elelee kivasti ilman duuniakin? Mä en ainakaan suostu köyhäilemään vuosikausia. Mielummin teen töitä.

• Anonyymi

Asiaa.

• joensuulainen..

Joensuu on pienikokoinen, mutta varsin mukava ja kiva paikkakunta sekä asua että opiskella. Yliopistoon on joitakin aloja lukuunottamatta (esim. biologia) helpohkoa päästä, asuminen on suht edullista ja omasta mielestäni Joensuu on tosi kaunis kaupunki! Itse kuitenkin haluan suurempaan kaupunkiin opinnot suorittamaan.. :D

• Anonyymi

Varmasti opiskelijoiden näkökulmasta kaikki näyttää erilaiselta .
        Etenkin , kun on aikeissa muutta opintojen jälkeen muualle. Se onkin suositeltavaa.

• Anonyymi

Hyvä kaupunki on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2014
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      128
      895
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      138
      701
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      626
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      597
    6. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      541
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    8. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      537
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      533
    10. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      66
      527
    11. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      526
    12. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    13. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      36
      492
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      470
    16. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      106
      447
    17. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      437
    18. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      434
    19. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    20. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      10
      412
    Aihe