Joensuun

yliopisto

Kerrotteko minkälainen paikka Joensuu on asua ja onko vaikea päästä sisälle?

9

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiri.

Olen sieltä idästä kotoisin, mutta opiskelen Tampereella. Joensuu on kyllä paikkana paaaljon parempi kuin Tampere, vaikka tietysti pienempi. Ihmiset ovat siellä mukavampia, välittömämpiä, puheliaampia kuin täällä. Siellä ei katsota kieroon, jos erehdyt sanomaan jotain vaikka bussissa vierustoverille. Siellä on kunnon talvi, että ehtii hiihtääkin monta kuukautta ja IlosaariRock. Talvella voipi olla hiljaista, mutta silti asuisin Joensuussa monta kertaa mieluummin kuin Tampereella. Yliopistosta en tiedä mitään, kun en siellä ole opiskellut, mutta haukkujakaan en ole kuullut. Minulla on kyllä ystäviä, jotka opiskelevat siellä mm. matematiikkaa, kieliä ja julkisoikeutta ja he ovat olleet ihan tyytyväisiä.

• kokenut

Hei, itse en ole "jönssistä" vaan eräästä suuremmasta kaupungista. Kaupungissa nyt opiskelleena ja asuneena sanoisin, että on ollut aikamoinen pettymys tämä joensuu. Ihmiset eivät mielestäni ole kovinkaan ystävällisiä (ainakaan tuolla asioidessa), ja kaupunki on kovin ankea ja pieni. Tosin kovasti yritetään nyt rakentaa ja kehittää, mutta siinä kaupunki ottaa vasta ensi askeliaan. Yliopisto on, noh, se on ihan ok, ihan mukavan kokoinen ja yhteen paikkaan keskittynyt. Kannattaa varmaan harkita sen mukaan, minne kaupunkiin oikeasti haluaa. Kyllä täällä vuoden tai pari viettää jos pakko on..Mutta älä odota liikoja!

• Anonyymi

Kyllä on porukan käytös muuttunut sitten vuoden
        2007. Kaikki kävelevät kaduilla kuin p#s#aa haukanneina. Naamat nyrpällään. Bussissa ei tod kannata puhella vierus- eikä muillekaan tovereille sanaakaan. Jos jtk sanoo, niin kyllä katsotaan vihaisesti. Etenkään kirjakieltä ei kannata puhua missään. Paitsi jos sattuu olemaan joku julkisuuden henkilö tms yleisesti suvaittu persoona.
        Tavallinen ihminen ei saa erottua joukosta.
        Köytöstavat puuttuvat lähes jokaiselta Joensuussa asuvalta henkilöltä.
        Tylyä käytöstä. Mulkoilua. Tuhahtelua. Piilovittuilua jne.... Kiteytettynä; joensuulainen on erittäin itsekäs joustamaton ja kylmä ihminen, joka ei näe ketään muuta kuin itsensä.
        Minä, minä on etusialla.

• .shanti.

Olen asunut Joensuussa nyt pari vuotta, olen alunperin Savosta lähtöisin ja olen kyllä viihtynyt tosi hyvin. Mielestäni ihmiset todella ovat ystävällisiä, on ollut todella helppo tutustua uusiin ihmisiin ja saada ystäviä...
      Yliopisto on sopivan kokoinen, ei liian pieni eikä liian suuri.
      Kapunkina Joensuu on toki suppeampi esimerkiksi palveluiltaan kuin vaikkapa Tampere, mutta esimerkiksi asuminen on huomattavasti halvemaa kuin isommissa kaupungeissa. Opiskelijan kukkarolle Joensuu onkin varmasti sopivampi kuin Helsinki, Tampere tai Turku.
      Ja kyllä palveluita on ainakin minun tarpeisiini enemmän kuin tarpeeksi :)
      Yliopistoon sisäänpääsy riippuu ihan alasta jolle olet hakemassa, esimerkiksi luonnontieteisiin taitaa olla aika helppo päästä sisään. Kannattaa katsoa yliopiston sivuilta, sieltä muistaakseni löytyy hakijamäärät ja sisäänpäässeet.
      Mutta hae ihmeessä Joensuuhun, harvan ihmisen suusta olen kuullut pahaa sanottavaa :)

• duunit?

Halpaa on asua ja pari vuotta kestää kyllä..? Mutta mites on opiskelujen ohessa työskentely? Tuskin löytyy töitä ulkopaikkakuntalaisille, vai? Vai onko asuminen NIIN halpaa, että opintotuella elelee kivasti ilman duuniakin? Mä en ainakaan suostu köyhäilemään vuosikausia. Mielummin teen töitä.

• Anonyymi

Asiaa.

• joensuulainen..

Joensuu on pienikokoinen, mutta varsin mukava ja kiva paikkakunta sekä asua että opiskella. Yliopistoon on joitakin aloja lukuunottamatta (esim. biologia) helpohkoa päästä, asuminen on suht edullista ja omasta mielestäni Joensuu on tosi kaunis kaupunki! Itse kuitenkin haluan suurempaan kaupunkiin opinnot suorittamaan.. :D

• Anonyymi

Varmasti opiskelijoiden näkökulmasta kaikki näyttää erilaiselta .
        Etenkin , kun on aikeissa muutta opintojen jälkeen muualle. Se onkin suositeltavaa.

• Anonyymi

Hyvä kaupunki on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7011
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4766
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      55
      2656
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2138
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1113
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1078
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1023
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      853
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      783
    Aihe