Minkälaisista kokemuksia, onko edes siedettävät korvissa, torjuvatko meteliä jne.
Naapurin hirveä norsunainen ravaa koko ajan asunnossaan, TAAS.. Kämppäni tärisee..!
Parhaat korvatulpat?
20
6459
Vastaukset
- vastaus...
EAR classic soft. Auttaa norsuihin ja lehtipuhaltimiin mutta ei sentään kaikkeen. Käytä niitä kunnes löydät paremman kämpän.
HUOM. elementtitaloissa askelten äänet voivat kuulua myös viereisestä kämpästä, joten ylimmän kerroksen kämpän valitseminen ei välttämättä auta. Se on kiinni naapureista.- Kreisiä touhua
Joo, tää on tosta seinän takaa..
Kiitos vinkeistä! Mulla on tähtiajatus päästä rivariin, vaikka kyllähän sielläkin noi askeläänet kuuluu.. - Pertta P.
Lähes parikymmentä vuotta ollut käytössä keltaiset EAR-tulpat; nykyään ostan kerralla 250 kpl laatikon jostain agrimarketista (ei viitsi mainostaa tässä, googlettamalla löytyneet puoteja). Eihän niitä viitsi käyttää kuin korkeintaan 3 yötä, sitten ne menevät vaikusta koppuraksi.
Koska olen erittäin herkkäuninen ja -hermoinen, olen joitakin vuosia käyttänyt tulppien lisänä tai sijasta myös kuulosuojaimia. Niitä saa alle 5 euron erinäisistä halparoinaliikkeistä. Haittapuolena se että tyynyt lätsähtävät aika pian, eivätkä kaikki tietenkään pysty nukkumaan joka asennossa häkkyrä päässä...
Tulpilla lähtee kyllä vienoimmat mökät, mutta esim. sateen pauke metalliseen ikkunanpuitteeseen on välillä sellainen konekiväärituli, tai naapuruston kekkerit keskellä yötä että ei aina tulpatkaan auta. - Kreisiä touhua
Pertta P. kirjoitti:
Lähes parikymmentä vuotta ollut käytössä keltaiset EAR-tulpat; nykyään ostan kerralla 250 kpl laatikon jostain agrimarketista (ei viitsi mainostaa tässä, googlettamalla löytyneet puoteja). Eihän niitä viitsi käyttää kuin korkeintaan 3 yötä, sitten ne menevät vaikusta koppuraksi.
Koska olen erittäin herkkäuninen ja -hermoinen, olen joitakin vuosia käyttänyt tulppien lisänä tai sijasta myös kuulosuojaimia. Niitä saa alle 5 euron erinäisistä halparoinaliikkeistä. Haittapuolena se että tyynyt lätsähtävät aika pian, eivätkä kaikki tietenkään pysty nukkumaan joka asennossa häkkyrä päässä...
Tulpilla lähtee kyllä vienoimmat mökät, mutta esim. sateen pauke metalliseen ikkunanpuitteeseen on välillä sellainen konekiväärituli, tai naapuruston kekkerit keskellä yötä että ei aina tulpatkaan auta.Mua ei tollaset niinku sateet haittaa, eikä niin kovasti toi ulkoa tuleva meteli. Olen tottunut nukkumaan vilkkaasti liikennöidyllä alueella.
Juna saa vislata, ei haittaa vaikka nukun ikkuna auki.
Mutta toi naapurin töminä on jotenkin aivan uskomatonta. Kyllähän siis muutkin voi tömistää, mut ei sentään ravaa edestakas kämpässä solkenaan, yöllä ongelma on pahimmillaan. Siis oikeesti niin uskomaton jyske! Tuntuu oikeesti että talo tärisee..
No, kyllähän tää nyt naurattaa, mutta auta armias kun kahteen saakka valvot siinä jytinässä niin kyllä hermo menee. Ja miten tollasesta vois edes nätisti sille sanoa? - mulla...
Kreisiä touhua kirjoitti:
Mua ei tollaset niinku sateet haittaa, eikä niin kovasti toi ulkoa tuleva meteli. Olen tottunut nukkumaan vilkkaasti liikennöidyllä alueella.
Mutta toi naapurin töminä on jotenkin aivan uskomatonta. Kyllähän siis muutkin voi tömistää, mut ei sentään ravaa edestakas kämpässä solkenaan, yöllä ongelma on pahimmillaan. Siis oikeesti niin uskomaton jyske! Tuntuu oikeesti että talo tärisee..
No, kyllähän tää nyt naurattaa, mutta auta armias kun kahteen saakka valvot siinä jytinässä niin kyllä hermo menee. Ja miten tollasesta vois edes nätisti sille sanoa?Helsingissä pitkänsillan huonommalla puolella asui joku iltatyötä tekevä tyyppi ja marssi läävässään välillä neljäänkin asti aamulla.
EAR classicit päässä pystyin nukkumaan, mutten tajunnut lähteä ajoissa. Nyt asuntoni on hiljainen, mutta ehdin jo herkistyä metelille niin paljon, etten oikein voi nukkua ilman tulppia edelleenkään.
Lähde ajoissa. Minäkin yritin kusipäälle sanoa, että alapuolellasi asuu joku, mutta tyyppi vaan jatkoi marssimistaan.
Lähtiäisiksi tein pienen kepposen, mutta ei siitä sen enempää. Sinne jäi paska läävä - luojan kiitos. - Kreisiä touhua
mulla... kirjoitti:
Helsingissä pitkänsillan huonommalla puolella asui joku iltatyötä tekevä tyyppi ja marssi läävässään välillä neljäänkin asti aamulla.
EAR classicit päässä pystyin nukkumaan, mutten tajunnut lähteä ajoissa. Nyt asuntoni on hiljainen, mutta ehdin jo herkistyä metelille niin paljon, etten oikein voi nukkua ilman tulppia edelleenkään.
Lähde ajoissa. Minäkin yritin kusipäälle sanoa, että alapuolellasi asuu joku, mutta tyyppi vaan jatkoi marssimistaan.
Lähtiäisiksi tein pienen kepposen, mutta ei siitä sen enempää. Sinne jäi paska läävä - luojan kiitos.Hyvä että kekkasit jonkun jäynän.
On mullakin yksi hyvä juttu mielessä muhimassa, ja on vielä ihan ok, noin muita asukkaita ajatellen ja josta ei kukaan voi tulla mulle mitään sanomaankaan. - Korvatulppiin tottuu.
mulla... kirjoitti:
Helsingissä pitkänsillan huonommalla puolella asui joku iltatyötä tekevä tyyppi ja marssi läävässään välillä neljäänkin asti aamulla.
Lähtiäisiksi tein pienen kepposen, mutta ei siitä sen enempää. Sinne jäi paska läävä - luojan kiitos.Minä en enää osaa nukkua ilman korvatulppia vaikka hiljaista olisikin, pienikin ääni herättää. Hyvin toimii EAR:it ja naapurisopu säilyy vaikka naapuripariskunta keskenään tappeleekin ;)
- Melissatar
mulla... kirjoitti:
Lähtiäisiksi tein pienen kepposen, mutta ei siitä sen enempää. Sinne jäi paska läävä - luojan kiitos.Kerro :)
Mulla asuu alakerrassa koiria ja yläkerrassa näköjään norsuja, sellainen jytinä sieltä kuuluu.
Korvatulpat ei juuri auta.
Eikö niitä nyt luulis olevan jossain rautakaupassa sellasia ettei takuulla mitään kuulu?! Ei oikein noi kuulosuojaimet iske... - pois!
Melissatar kirjoitti:
Kerro :)
Mulla asuu alakerrassa koiria ja yläkerrassa näköjään norsuja, sellainen jytinä sieltä kuuluu.
Korvatulpat ei juuri auta.
Eikö niitä nyt luulis olevan jossain rautakaupassa sellasia ettei takuulla mitään kuulu?! Ei oikein noi kuulosuojaimet iske...Kokemuksesta tiedän, että ihminen muuttuu hermoraunioksi, jos ei tajua metelistä lähteä. Siitä palautuminen vaatii pitkän ajan ja monilta ei onnistu enää ollenkaan. Kyse on vakavasta asiasta.
Parempi, etten kerro minkä yllärin järjestin. Käytä mielikuvitustasi! - Pertta P.
Mua ei tollaset niinku sateet haittaa, eikä niin kovasti toi ulkoa tuleva meteli. Olen tottunut nukkumaan vilkkaasti liikennöidyllä alueella.
No, kyllähän tää nyt naurattaa, mutta auta armias kun kahteen saakka valvot siinä jytinässä niin kyllä hermo menee. Ja miten tollasesta vois edes nätisti sille sanoa?...vielä jostain kumman syystä aina samat ihmiset joista lähtee kaikki mahdollinen mekkala ja häiriö. Asuin eräässä vaiheessa jonkun tuhdin tädin alla, ja tämä saavuttuaan kotiinsa siinä klo 0 - 1 välillä soitti heti välittömästi jollekin kaverilleen ja puhui öpaut kahteen asti harva se yö puhelimessa. Tai siis huusi, eli puhui erittäin kovalla äänellä ja välillä päästi aina hyeenamaisen naurunrätkätyksen.
Kun sitten rohkenin valittaa lapuin (kohteliaasti) että voisiko sitä puhelua harjoittaa pienemmällä volyymilla, rauhoittui toki tämä puoli hänen harrasteistaan, mutta sitten alkoi tai korostui se norsuna ravaaminen. Töminää pitkin yötä ja sitten hän alkoi heitellä tai pudotella tavaroitakin pitkin lattioitaan - mutta huojennuksekseni myöhemmin havaitsin että tämä ilmeisesti oli jo pakkaamisvaihetta eli hän muutti pois.
Levottomat ja liikehtiväiset ihmiset eivät muutenkaan kovin kauaa, onneksi, jaksa aina yhdessä ja samassa paikassa asua...
Varsinaisesti kuitenkin aloitin kuulosuojainten pidon siinä vaiheessa kun yläkerrassa sattui asumaan joku ovilla hakkaamista harjoittava tyyppi. On siinäkin kanssa harrastus, räiskiä kaappien ovien niin että raikuu... - Kreisiä touhua
Pertta P. kirjoitti:
...vielä jostain kumman syystä aina samat ihmiset joista lähtee kaikki mahdollinen mekkala ja häiriö. Asuin eräässä vaiheessa jonkun tuhdin tädin alla, ja tämä saavuttuaan kotiinsa siinä klo 0 - 1 välillä soitti heti välittömästi jollekin kaverilleen ja puhui öpaut kahteen asti harva se yö puhelimessa. Tai siis huusi, eli puhui erittäin kovalla äänellä ja välillä päästi aina hyeenamaisen naurunrätkätyksen.
Kun sitten rohkenin valittaa lapuin (kohteliaasti) että voisiko sitä puhelua harjoittaa pienemmällä volyymilla, rauhoittui toki tämä puoli hänen harrasteistaan, mutta sitten alkoi tai korostui se norsuna ravaaminen. Töminää pitkin yötä ja sitten hän alkoi heitellä tai pudotella tavaroitakin pitkin lattioitaan - mutta huojennuksekseni myöhemmin havaitsin että tämä ilmeisesti oli jo pakkaamisvaihetta eli hän muutti pois.
Levottomat ja liikehtiväiset ihmiset eivät muutenkaan kovin kauaa, onneksi, jaksa aina yhdessä ja samassa paikassa asua...
Varsinaisesti kuitenkin aloitin kuulosuojainten pidon siinä vaiheessa kun yläkerrassa sattui asumaan joku ovilla hakkaamista harjoittava tyyppi. On siinäkin kanssa harrastus, räiskiä kaappien ovien niin että raikuu...Tässäkin norsunaisessa kumuloituu kaikki äänekäs häirintä.
Kaappien ovet paiskotaan kiinni, partsin ovi paiskataan kiinni useita kertoja yössä (rymistää parsille tupakalle) mennen tullen, huoneiston ovi paiskataan kiinni, imuroidessa tökitään lattialistat (varmaan tuusannusskana), jyrätään siinä sivussa mööpeleitä syrjään. Siivouspäivä on, kuinka ollakaan, sunnuntaina!
Keskustelut käydään kovaäänisesti, teeveetä ja stereoita huudatetaan, oli kello mitä hyvänsä. Pesukone yöaikaan pyörimään linkoukset! AAAH!
Levoton ihminen, kertakaikkiaan. Paitsi päivisin. Silloin se kait nukkuu, että jaksaa yöllä mesota.
Ei muuten kohta nuku päivälläkään, mulla on kosto jo mietittynä. - Melissatar
pois! kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että ihminen muuttuu hermoraunioksi, jos ei tajua metelistä lähteä. Siitä palautuminen vaatii pitkän ajan ja monilta ei onnistu enää ollenkaan. Kyse on vakavasta asiasta.
Parempi, etten kerro minkä yllärin järjestin. Käytä mielikuvitustasi!Olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt.
Ylimmässä kerroksessa on varmaan rauhallisinta.
Ja kyllä musta ihan varteenotettava hermoraunio vielä sukeutuu tällä menolla... - akka
No, kyllähän tää nyt naurattaa, mutta auta armias kun kahteen saakka valvot siinä jytinässä niin kyllä hermo menee. Ja miten tollasesta vois edes nätisti sille sanoa?Joo sympatiat on täysin sun puolellas, itse kärsin norsun jytinästä peräti 5 vuotta, ennenkuin muutin omakotitaloon, nyt ei kukaan jytise. Ja muuten, nukuin tuon viisi vuotta joka helvetin yö korvatulpat korvissa.
- Kreisiä touhua
akka kirjoitti:
Joo sympatiat on täysin sun puolellas, itse kärsin norsun jytinästä peräti 5 vuotta, ennenkuin muutin omakotitaloon, nyt ei kukaan jytise. Ja muuten, nukuin tuon viisi vuotta joka helvetin yö korvatulpat korvissa.
Miten ihmeessä kestit viisi vuotta!
Mä en varmaan kestä niin kauaa, voin vaan toivoa että naapuri muuttais pois ja tilalle tulisi joku järkevämpi (ja kevyempi) päiväeläjä.
Tai sitten muutan itse.
Mutta katsotaan nyt miten tulpat pelaa!
- Rane1967
Muutamia kokeillut ja olen todennut silikoniset korvatulpat itselle parhaimmiksi. Niitä saa apteekista. Viimeksi käytin etelän lomalla, että sai nukuttua hotellissa.
- Kreisiä touhua
Kokeillaan näitäkin!
- Melissatar
Safe pro- merkkiset korvatulpat. Maksaa 30 egee, mutta voitti ainakin Nyt-liitteen testaukset.
- Kreisiä touhua
Aika kova hinta, mut jos ne sitten on hintansa väärtti. Pitänee kokeilla.
- korvatulppa
Ihan hirveä tömistely yläkerrasta, vuorokaudenajalla ei väliä...ravataan edestakas makuuhuoneen ja keittiön/eteisen väliä...jumalauta että se sapettaa! Kävellään niin kantapäillä kun vaan voi...olohuoneessa ikkunalasit tärisee vaan...pakko käyttää joka yö korvatulppia!!! Kerran laskin niin tyyppi käveli 5 min. sisällä 14 kertaa makuuhuoneeseen ja pois...sairasta. Eikä kävelystä kai voi valittaakkaan....?
Mulla on käytössä 3M 1100D-korvatulpat ja niihin olen tyytyväinen!! Tosin välillä tömistely kuuluu niittenkin läpi....- Kreisiä touhua
Hitto kun kehtaisikin sanoa päin näköä tolle tallaajalle, että se askeltaa siihen malliin että puoli taloa jytisee.. mua kyllä hävettäis jos kävelisin niin äänekkäästi. Välillä oikein kontrolloin omaa kävelyäni, etten vaan syyllisty tömistelyyn. Mutta ihan ihmisiksi osaan tallustaa, onneksi.
Öisinhän toi on pahinta, ei saa nukahdettua, tai sitten saattaa herätä siihen kun ravaaminen taas alkaa. Apuva.. Ja ottaa se pattiin päivälläkin, teeveetä jos haluaa katsoa niin volyymiä pitää lisätä. Jos on vieraita niin kaikki kysyy mikä norsu sulla on naapurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264