Turkulaiset

tylyjä

Onko totta että turkulaiset on tylyjä varsinkin vieraita ihmisiä kohtaan? Tai muuten sellaisia että ei sanota päivää, tai muuta tervehtimistä?

19

1249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Turussa asuu 175 398 ihmistä, joten eiköhän tuohon joukkoon aika monenlaista tallaajaa mahdu.

• Päin vastoin

Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.

Olen perheeni kanssa muuttanut Turkuun 10 vuotta sitten ja varsinkin alussa ihmeteltiin että mistä ihmeestä ne turkulaisiin liittyvät jutut ovat oiken kotoisin, kun omat kokemukset ovat olleet hyvin positiivisia.

Tuttavallista ja mukavaa sakkia.

• muuttivat kaikki

HELSINKIIN ja TAMPEREELLE, kun kuulivat että siellä sitä kultaa vuollaan ja kenties telkkariinkin pääsee jos hyvin sattuu. Siellä ne nyt asustaa ja Turku jäi muiden paikkakuntien sekä ulkomaalaisten sisäänmuuttajien asuinpaikaksi. Ei täällä montaa alkuperäistä Turkulaista enää tapaa, ne asuu kaikk´ muuall´

• pidä paikkaansa!
        muuttivat kaikki kirjoitti:

HELSINKIIN ja TAMPEREELLE, kun kuulivat että siellä sitä kultaa vuollaan ja kenties telkkariinkin pääsee jos hyvin sattuu. Siellä ne nyt asustaa ja Turku jäi muiden paikkakuntien sekä ulkomaalaisten sisäänmuuttajien asuinpaikaksi. Ei täällä montaa alkuperäistä Turkulaista enää tapaa, ne asuu kaikk´ muuall´

Turkkulaiset on tunnetusti niin nurkkapatriootteja, etteivät lähde täältä kuin pakon edessä (opiskelu, työ), eivätkä yleensä viihdy muualla, kun siellä ihmiset ovat erilaisia; s.o. ei-turkulaisia.

• Jönttis
        pidä paikkaansa! kirjoitti:

Turkkulaiset on tunnetusti niin nurkkapatriootteja, etteivät lähde täältä kuin pakon edessä (opiskelu, työ), eivätkä yleensä viihdy muualla, kun siellä ihmiset ovat erilaisia; s.o. ei-turkulaisia.

Taas joku idiootti levittelee omia ennakkoluulojaan...

• mutta tyhmiä

Ei ne turkulaiset niin tylyjä ole, mutta vähän tyhmiä, eivät esimerkiksi ymmärrä tervehtiä hississä.

• kukaan sentään

hissiä viitsi tervehtiä?
        Vai meet sä hissiin ja tervehdit sitä? Ennen vai jälkeen sisään menon, sanotko myöskin hissille "näkemiin", vai "terve nähdään taas"?

• tyhmiä ovat
        kukaan sentään kirjoitti:

hissiä viitsi tervehtiä?
        Vai meet sä hissiin ja tervehdit sitä? Ennen vai jälkeen sisään menon, sanotko myöskin hissille "näkemiin", vai "terve nähdään taas"?

turkulaiset, tuskin niin tyhmiä onkaan. Nyt en ymmärrä, minä mukako tyhmä, sanoi turkulainen.

• tyhmä..
        kukaan sentään kirjoitti:

hissiä viitsi tervehtiä?

Mä sitten varmaan osoitan tyhmyyteni... mutta miksi ihmeessä hississä pitää tervehtiä muita!!??? pitääkö sitten tervehtiä kanssamatkustajia bussissa ja junassa, entäpä liikennevaloissa seistessä?? Ehkäpä jossain kyläpahasessa on moinen tapa, mutta jos täällä alkaa joka kumminkaiman kanssa juttelemaan, ei kyllä ikinä pääse perille.

• ymmärrä
        tyhmä.. kirjoitti:

Mä sitten varmaan osoitan tyhmyyteni... mutta miksi ihmeessä hississä pitää tervehtiä muita!!??? pitääkö sitten tervehtiä kanssamatkustajia bussissa ja junassa, entäpä liikennevaloissa seistessä?? Ehkäpä jossain kyläpahasessa on moinen tapa, mutta jos täällä alkaa joka kumminkaiman kanssa juttelemaan, ei kyllä ikinä pääse perille.

- kaikkialla muualla Suomessa tervehditään hississä, samoin ulkomailla, esim, Saksassa jopa hotellivieraat tervehtivät aina toisiaan. Turku ainoa poikkeus, todella tyhmiä ovat.

• halooo....
        tyhmä.. kirjoitti:

joo kyllä niitä naapureita ainakin on tapana tervehtiä muualla suomessa. vaikka sitten hississä. minä kiusallani tervehdin naapureita joka kerta vaikka en yleensä vastausta saakkaan ;) joo on ne turkulaset tylyjä tuntemattomille, siitä ei kannata ottaa itseensä. Se on varmaan joku turkulaisten tapa... tietenkään kaikki turkulaisetkaan eivät ole samanlaisia, mutta kyllähän eripuolella suomea on erilaisia tapoja... lappalaiset ovat erilaisia kun pohjanmaalaiset jne. ei sitä kannata lähteä kieltämään

• citydiggari ...
        halooo.... kirjoitti:

joo kyllä niitä naapureita ainakin on tapana tervehtiä muualla suomessa. vaikka sitten hississä. minä kiusallani tervehdin naapureita joka kerta vaikka en yleensä vastausta saakkaan ;) joo on ne turkulaset tylyjä tuntemattomille, siitä ei kannata ottaa itseensä. Se on varmaan joku turkulaisten tapa... tietenkään kaikki turkulaisetkaan eivät ole samanlaisia, mutta kyllähän eripuolella suomea on erilaisia tapoja... lappalaiset ovat erilaisia kun pohjanmaalaiset jne. ei sitä kannata lähteä kieltämään

Se on täysin talokohtaista miten tervehditään. Talon tavoille oppii aika pian. Itselläni oli tapana aina tervehtiä, mutta talossa jossa asun nyt, ei niin näytä olevan tapana.

Joillekin anonymiteetti on tärkeää. Mitä vähemmän tunnet ihmisiä talossasi, sitä vähemmän heitä kiinnostaa asiasi.

Tämä voi olla vaikea ymmärtää, jos tulee paikkakunnalta, jossa kaikki tuntee toisensa, eikä anonymiteetin säilyttäminen voisi alunperinkään onnistua.

• citydiggari ...
        ymmärrä kirjoitti:

- kaikkialla muualla Suomessa tervehditään hississä, samoin ulkomailla, esim, Saksassa jopa hotellivieraat tervehtivät aina toisiaan. Turku ainoa poikkeus, todella tyhmiä ovat.

Että jopa saksassa on käyty.. joo kyllä sinä nyt voit puhua yleispätevästi. Kaikki turkulaisetkin tunnet.

• malliesimerkki
        citydiggari ... kirjoitti:

Että jopa saksassa on käyty.. joo kyllä sinä nyt voit puhua yleispätevästi. Kaikki turkulaisetkin tunnet.

ei osaa edes kirjoittaa!

• citydiggari ...
        malliesimerkki kirjoitti:

ei osaa edes kirjoittaa!

..ehkä se johtuu siitä, että en ole paljasjalkainen, vaan bussintuoma.

• Jönttis
        ymmärrä kirjoitti:

"Kaikkialla muualla Suomessa" -väite ei vaan pidä paikkaansa. Ihmisen pitää olla jotenkin katkera tai tyhmä jos sellaista väittää...

• riittää

Meidän taloyhtiössä tervehditään ja puhutaan hississä ja pihalla. Kaupassa jutellaan kun tavataan tuttuja ja koiran kanssa ulkoillessa tulee monia uusiakin tuttavuuksia.

Ihan turha väittää, että turkulaiset eivät juttele tai ovat tylyjä.

Jos itse näytät esimerkkiä ja tervehdit hissiin tulijaa tai itse mennessäsi, niin melko varmaan saat vastauksen. Tällä tavalla osoitat toisille, että tervehtiminen on kohteliasta.

Voi olla, että ensimmäisellä kerralla vastapuoli on hieman ihmeissään, mutta seuraavalla kerralla hän ehkä vastaa ja kolmannela jopa tervehtii itse ensin. Älä syytä muita, jos itse olet tuppisuuna.

Totta kai eri heimoissa on eri piirteitä, mutta kyllä turkulaiset ovat ihan mukavia ja puheliaita ihmisiä. Meitä vaan mollataan niin mielellään valtakunnallisissa tiedotusvälineissä ja viihdeohjelmissa.

Itse olen asunut 30 vuotta Turussa ja viihdyn.

• tyhmä..

No tervehdin toki minäkin naapureita ja muita tuttuja hississä, bussissa tai vaikkapa niissä liikennevaloissa!! Mutta kuka oikeasti tervehtii tuntemattomia ihmisiä esim. jonkun virastotalon hississä??

• citydiggari ...
        tyhmä.. kirjoitti:

No tervehdin toki minäkin naapureita ja muita tuttuja hississä, bussissa tai vaikkapa niissä liikennevaloissa!! Mutta kuka oikeasti tervehtii tuntemattomia ihmisiä esim. jonkun virastotalon hississä??

Mutta ei sillä ole väliä loppujen lopuksi. Nuo ovat täysin kulttuurisidonnaisia pinnallisia asioita. On aivan turha lähteä matkimaan muita ja leikkiä sitä myöden parempaa ihmisiä.

Turkulaiset ovat turkulaisia. Turkulaiset ovat eurooppalaisia. Me olemme yksi esimerkki tästä kokonaisuudesta, eikä saksalaisuuskaan ole meitä mitenkään parempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe