Moikka.
Minun kannettavassa on joskus sellainen ongelma että
virta jää päälle ja tuuletin hurisee, kun sammutan koneen (ei aina), kuvaruutu kyllä pimenee.
Käyttis on vista home bacis. Laitteiston ajurit on kunnossa ei anna virheilmoitusta mistään.
Tietsikka on acer 5044, uusi.
Onko kokemusta? Minun täytyy lähteä töihin..mutta kiitos nouvoistanne.
T. Kake.
Vistan
4
537
Vastaukset
Jos painat Käynnistä -valikosta sitä nappia missä on ympyrän katkaiseva pystyviiva niin oletuksena kone laitetaan valmiustilaan, eli käyn niin kuin kuvailit. Napin vieressä on toinen nappi joka lukitsee koneen (eli pitää kirjoittaa käyttäjän salasana että voi jatkaa). Sen veressä on pieni nuoli jota painamalla saa kaikki vaihtoehdot esille. Jos painoit sieltä "Sammuta/Shut down", en tiedä mistä johtuu.
Tuon oletuksen voi vaihtaa virransäästöominaisuuksista jos ei tykkää. Itse vaihdoin sen laittamaan koneeni lepotilaan joten jatkaminen onnistuu paljon nopeammin mutta koneesta menee silti virta pois päältä. Perustuu siihen että koneen keskusmuisti tallentuu kiintolevylle mistä se palautetaan takaisin kun virta kytketään uudestaan.- läppärissä
Kone menee nukkumaan aina, kun läpän sulkee?
- ..........
läppärissä kirjoitti:
Kone menee nukkumaan aina, kun läpän sulkee?
Tekee samoin..
.......... kirjoitti:
Tekee samoin..
Se on määritelty virranhallinta-asetuksista. Kun kansi suljetaan, oletuksena se menee nukkumaan. Pois laitto/muuttaminen (Win):
Ohjauspaneeli > Virranhallinta-asetukset > Lisäasetukset > pudotusvalikko "Kun kannettava tietokoneen kansi suljetaan" niin muuta se miksi tykkäät ja sitten "OK".
Control Panel > Power Options > Advandec (?) > "When I close laptop lid" tai jotain, sama juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403012- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827