ollut? Esimerkiksi että olet epäillyt että kyseessä on syöpä ja on osoittautunutkin rasvapatiksi?
Rasvapatti kaulalla?
10
1327
Vastaukset
Miehelläni oli kaulalla iso patti, jota kävi näyttämässä lääkärissä. Lääkäri totesi, että hyvä että tuli, sillä kaikki patit pitää aina tutkia, ei välttämättä syövän mutta esim. kilkpirauhashäiriöiden varalta. Patti kuvattiin ultraäänellä jolloin selvisi sen tosiaankin olevan -onneksi- pelkkä kysta = rasvapatti kuten lääkäri oli arvellutkin. Ei vaatinut toimenpiteitä, sen voi kai imeä pois tms. jos aiheuttaa kipua tai muuta ikävyyttä, mutta yleensä ihan harmiton. Eli käy kysymässä vaikka ihan terveyskeskuksesta, kyllä se kannattaa tutkituttaa niin ei sitten tartte hermoilla.. Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa Sinulle!
- on mennäkin
Mietin vaan ensin että mitä vaihtoehtoja voisi olla olemassa syövän lisäksi.. Millainen ja minkä kokoinen miehesi patti oli? Kipeä?
on mennäkin kirjoitti:
Mietin vaan ensin että mitä vaihtoehtoja voisi olla olemassa syövän lisäksi.. Millainen ja minkä kokoinen miehesi patti oli? Kipeä?
mutta ihan iso se oli, ei mikään herne vaan ihan silminnähtävä patti. Voisi viitata myös struumaan eli kilpirauhasen toimintahäiriöön (en nyt millään muista oliko kyse vajaa- vai liikatoiminnasta). Jos patti ei ole kovin iso, kyse voisi ehkä olla myös turvonneesta imusolmukkeesta - tämän kesän hyttyset ja mäkärät ovat niin myrkyllisiä että pistäessään aiheuttavat noita patteja - tämän kertoivat terveyskeskuksesta kun kysyin poikani 'kaulaherneistä'.. Tuo kysta on kai kanssa aika yleinen, vaaraton syy.. Mutta tutkimalla asia selviää! Tsemppiä ja rohkeutta vaan sulle asian kanssa!
- mutta patti
cherrykirsikka kirjoitti:
mutta ihan iso se oli, ei mikään herne vaan ihan silminnähtävä patti. Voisi viitata myös struumaan eli kilpirauhasen toimintahäiriöön (en nyt millään muista oliko kyse vajaa- vai liikatoiminnasta). Jos patti ei ole kovin iso, kyse voisi ehkä olla myös turvonneesta imusolmukkeesta - tämän kesän hyttyset ja mäkärät ovat niin myrkyllisiä että pistäessään aiheuttavat noita patteja - tämän kertoivat terveyskeskuksesta kun kysyin poikani 'kaulaherneistä'.. Tuo kysta on kai kanssa aika yleinen, vaaraton syy.. Mutta tutkimalla asia selviää! Tsemppiä ja rohkeutta vaan sulle asian kanssa!
on ollut kyllä jo kuukausia ja kananmunan kokoinen pehmeä eikä kipeä. Eikä näy muuta kuin päätä sivuun kääntämällä. Ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen kauhukuvat syövästä ja siksi halusinkin kysäistä josko tämänkokoinen patti vois olla jotain "hyvänlaatuista" esim. se rasvapatti. Olen menossa ensi viikolla lääkäriin mutta pelottaaaaaaaa.....
- kirjautua
mutta patti kirjoitti:
on ollut kyllä jo kuukausia ja kananmunan kokoinen pehmeä eikä kipeä. Eikä näy muuta kuin päätä sivuun kääntämällä. Ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen kauhukuvat syövästä ja siksi halusinkin kysäistä josko tämänkokoinen patti vois olla jotain "hyvänlaatuista" esim. se rasvapatti. Olen menossa ensi viikolla lääkäriin mutta pelottaaaaaaaa.....
..mutta sama cherry edelleen :) Suunnilleen kuvailemasi kaltainen ja kokoinen oli miehenikin vaarattomaksi osoittautunut patti, eli suuri todennäköisyys on ihan hyvänlaatuiseen kystaan tms. Eli pidä nyt vaan pääsi kylmänä siihen lääkärissä käyntiin asti, etukäteen hermoilusta et hyödy mitään, menetät vain mielenrauhasi ja yöunesi.. Tsemppiä edelleen, cherry :)
- rauhoitti
kirjautua kirjoitti:
..mutta sama cherry edelleen :) Suunnilleen kuvailemasi kaltainen ja kokoinen oli miehenikin vaarattomaksi osoittautunut patti, eli suuri todennäköisyys on ihan hyvänlaatuiseen kystaan tms. Eli pidä nyt vaan pääsi kylmänä siihen lääkärissä käyntiin asti, etukäteen hermoilusta et hyödy mitään, menetät vain mielenrauhasi ja yöunesi.. Tsemppiä edelleen, cherry :)
jo vähän. Syövänpelko vaan on jäänyt isäni kuotua siihen 2 vuotta sitten joten se on aina ensimmäisenä mielessä kun jostain kolottaa:o/ Täytyy vaan toivoa parasta.
- tehtiin?
kirjautua kirjoitti:
..mutta sama cherry edelleen :) Suunnilleen kuvailemasi kaltainen ja kokoinen oli miehenikin vaarattomaksi osoittautunut patti, eli suuri todennäköisyys on ihan hyvänlaatuiseen kystaan tms. Eli pidä nyt vaan pääsi kylmänä siihen lääkärissä käyntiin asti, etukäteen hermoilusta et hyödy mitään, menetät vain mielenrauhasi ja yöunesi.. Tsemppiä edelleen, cherry :)
eli poistettiinko vai seurataanko vaan tilannetta? Mulla ainakin on niin vaikeassa paikassa ton jänteen alla että en tiedä voisko edes poistaa vaikka oliskin "vaan" rasvapatti.
- mitään tehneet
tehtiin? kirjoitti:
eli poistettiinko vai seurataanko vaan tilannetta? Mulla ainakin on niin vaikeassa paikassa ton jänteen alla että en tiedä voisko edes poistaa vaikka oliskin "vaan" rasvapatti.
..kun ei ollut ärtynyt tai muuta sellaista, sanoivat että voi soittaa jos se rupeaa vaivaamaan, sen voi kai poistaa ihan imemällä. Mutta välttämättä eivät siis edes tee sille mitään jos paljastuu pelkäksi rasvakasautumaksi.
- miehelläsi
mitään tehneet kirjoitti:
..kun ei ollut ärtynyt tai muuta sellaista, sanoivat että voi soittaa jos se rupeaa vaivaamaan, sen voi kai poistaa ihan imemällä. Mutta välttämättä eivät siis edes tee sille mitään jos paljastuu pelkäksi rasvakasautumaksi.
on ollut se? Kuinka se tutkittiin, ultra vai muitakin kokeita esim. ohutneulanäyte?
miehelläsi kirjoitti:
on ollut se? Kuinka se tutkittiin, ultra vai muitakin kokeita esim. ohutneulanäyte?
ainakin jo ollut, tutkittiin vain ultralla, ei muuten.. Mitäs sinulle muuten sanottiin siellä lääkärissä -'hyviä' vai huonompia uutisia..??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634