Laatoitus neliöhinnalla?

rakentamassa

Ottaisitko laatoittajan joka tekee työn neliöhinnalla? Kuiville tiloille ja kosteille eri neliöhinta, silti jotenkin arveluttaa.

Olisi kyllä hyvä tarjous...

29

26376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adfasfsdf

      Mikä olisi hyvä tarjous? Hki tuntuu olevan 40 euroa laatoitusneliöllä hintaa saumattuna. Pohjatyöt ei kuulu tähän eikä vesieristeet yms vaan pelkkä laatoitus

      • tosi on

        Itse otin laatoittajan, joka teki laatoitustyöt silikoonaukseen asti 13 euron neliöhinnalla. Kaveri teki loistavaa jälkeä eikä ollut missään muussakaan asiassa valittamista. Näin siis maakunnassa.

        Tuo pääkaupunkiseudun 40 euron neliöhinta on jo täyttä kusetusta. Melko pahvi saa olla jos tuon hinnan suostuu maksamaan...


      • vaan?
        tosi on kirjoitti:

        Itse otin laatoittajan, joka teki laatoitustyöt silikoonaukseen asti 13 euron neliöhinnalla. Kaveri teki loistavaa jälkeä eikä ollut missään muussakaan asiassa valittamista. Näin siis maakunnassa.

        Tuo pääkaupunkiseudun 40 euron neliöhinta on jo täyttä kusetusta. Melko pahvi saa olla jos tuon hinnan suostuu maksamaan...

        13 euroo neliöltä on pimee hinta vai?
        Siis eihän sellasella palkalla kukaan elä vaikka miten hyvin tekis työnsä jos siitä vielä maksaa verot ym.
        Kukahan se pahvi mahtaa olla?


      • ekee
        vaan? kirjoitti:

        13 euroo neliöltä on pimee hinta vai?
        Siis eihän sellasella palkalla kukaan elä vaikka miten hyvin tekis työnsä jos siitä vielä maksaa verot ym.
        Kukahan se pahvi mahtaa olla?

        neliö, on kyllä sangen kohtuullinen palkka, kauankos luulet neliötä tehtävän, laatankoosta riippuvainen asia, mutta tuntipalkaksi jää jokatapauksessa 100€, vaikka kuinka hidas olis, just itse laattoja latoneena tämän varmasti tiedän!


      • kiskontaa

        pitää varmaan lähtee sinne töihin, ja sanoo vaiks 10 neliö, niin sangen hyvin tienaa silti, minä lätkin kyllä helposti 5m2 tunnissa, eikä tuu edes hiki!


      • oet
        ekee kirjoitti:

        neliö, on kyllä sangen kohtuullinen palkka, kauankos luulet neliötä tehtävän, laatankoosta riippuvainen asia, mutta tuntipalkaksi jää jokatapauksessa 100€, vaikka kuinka hidas olis, just itse laattoja latoneena tämän varmasti tiedän!

        eli olet latonut yli 10 neliötä tunnissa,
        meidän 30 neliöisen laitaisit kuntoon 3 tunnissa.

        eli 110 neliötä tunnissa, 13 € neliö = 130 € tunti.
        myäs valmisteluun menee aikaa, matkoihin, ym.


        Jos laatat pysyvär edes 5 vuota, ei kukan tee alle 30 € missään,
        40 € on halpa hesan hinnaksi,
        koska kunnonyekijöistä on kova puute.


      • täältä...
        ekee kirjoitti:

        neliö, on kyllä sangen kohtuullinen palkka, kauankos luulet neliötä tehtävän, laatankoosta riippuvainen asia, mutta tuntipalkaksi jää jokatapauksessa 100€, vaikka kuinka hidas olis, just itse laattoja latoneena tämän varmasti tiedän!

        näköjään löytyy aikamoisia ammattilaisia! 10m2 tunnissa on aika kova vauhti! ja jos saumat on tasan,pykäliä ei löydy,niin tule ihmeessä tuolla palkalla ja määrillä mulle töihin!!!! oot varmasti pätevä jätkä, ei luulis töistä olevan pulaa??? jätähän yhteystietosi, niin katsotaan se tunnin aikaansaannos ja sen jälkeen työsopimus kuntoon...


      • laattamiehen vaimo

        mulla on mies laatta firmassa töissä ja tekee urakalla tai jos tunti töitä 12e/t. käteen jää kk 1400e.


      • näin meillä

        jos hyvin tekee.ja mistä toi 100e tunti palkka ...aika puppua sanon minä.kannattaa ottaa urakka tarjous laatta firmalta kylppäristä.yleensä asiaks itse ostaa laatat.firma kaikki muut.


      • yrittäjänä 6v
        kiskontaa kirjoitti:

        pitää varmaan lähtee sinne töihin, ja sanoo vaiks 10 neliö, niin sangen hyvin tienaa silti, minä lätkin kyllä helposti 5m2 tunnissa, eikä tuu edes hiki!

        sitä latoo mut on lopputulos varmaan aivan kaameeta,ei pysy kiinni,toisesta reunasta täydellä ja toiseen reunaan 1cm suikale ja vedät viel varmaan ristikoilla.tiedoksi yleensä laatoissa heittoja.olin sellaisessa firmassa töissä mis tehtiin niin,vaikka seinät oli vinoja niin aina täydellä olipa hyvän näköinen ylhäällä 2cm silikoni sauma.voi perkele et hävetti olla siinä firmassa töissä.onnea vaan kaikille ns."laattamiehille"


      • laattamies pohjoise
        tosi on kirjoitti:

        Itse otin laatoittajan, joka teki laatoitustyöt silikoonaukseen asti 13 euron neliöhinnalla. Kaveri teki loistavaa jälkeä eikä ollut missään muussakaan asiassa valittamista. Näin siis maakunnassa.

        Tuo pääkaupunkiseudun 40 euron neliöhinta on jo täyttä kusetusta. Melko pahvi saa olla jos tuon hinnan suostuu maksamaan...

        tuommoset 13euron miehet pitäis karkottaa maasta... mielestäni työtä tekevien pitäisi vetää jonkinlaista yhtäköyttä. 13e ei ole lähellekkään oikea hinta urakalla ja jos siitä vielä veron maksaa... ei ne työt lopu mailmasta joten miksi polkea hintoja siinä tulee vain väsy kun tekee itsestä narrin ja joutuu ilmaiseksi leivän eteen konttaamaan JÄRKI KÄTEEN!!!


      • mk
        tosi on kirjoitti:

        Itse otin laatoittajan, joka teki laatoitustyöt silikoonaukseen asti 13 euron neliöhinnalla. Kaveri teki loistavaa jälkeä eikä ollut missään muussakaan asiassa valittamista. Näin siis maakunnassa.

        Tuo pääkaupunkiseudun 40 euron neliöhinta on jo täyttä kusetusta. Melko pahvi saa olla jos tuon hinnan suostuu maksamaan...

        Tuo 40€ on ammattimiehen palkka koska melkein sama homma eli neliöön menee se tunit aikaa että silleen ja jos vielä yrittäjä ja tuosta maksaa verot niin jotain jää. Itsellekkin tulossa kylppäriremontti niin kaverini jolla on oma saman alan yritys niin sa oiettä 50e neliö niin on käypä hinta että silleen. Ei tuosta 13€ neliöhinnsat paljon alv ja muitakaan veroja maksta ja pitäisi 3m2 tehdä tunnissa että palkoille pääsee.


      • kaapittaja
        ekee kirjoitti:

        neliö, on kyllä sangen kohtuullinen palkka, kauankos luulet neliötä tehtävän, laatankoosta riippuvainen asia, mutta tuntipalkaksi jää jokatapauksessa 100€, vaikka kuinka hidas olis, just itse laattoja latoneena tämän varmasti tiedän!

        on melkoisia laatta miehiä=) jo on kovan luokan tekijöitä kerta kaikkiaan......

        minä kun luulin että laastin sekoittamiseen kuluu se 15 minuuttia ja välineiden pesuun toinen 15 minuuttia. työ aikaa jää 30 minuuttia

        10x10cm laattoja menee 100kpl neliölle..... tekee 1000 laattaa

        äkkiä laskien 1,8 sekuntia/laatta. =) ja jossain välissä voidellaan laastitkin väliin=) näin se käy kun on Ammatti miehet asialla.....

        Itse laatoittelin 1,5tuntia per neliö. Saumaukseen tunti. mutta kun halusin laatoittaa ite.
        Että hyvin ammattimiehelle maksan tunti/neliö saumattuna.


      • Laattamies
        laattamiehen vaimo kirjoitti:

        mulla on mies laatta firmassa töissä ja tekee urakalla tai jos tunti töitä 12e/t. käteen jää kk 1400e.

        Aika huonolla palkalla tekee!


      • Laattamies
        ekee kirjoitti:

        neliö, on kyllä sangen kohtuullinen palkka, kauankos luulet neliötä tehtävän, laatankoosta riippuvainen asia, mutta tuntipalkaksi jää jokatapauksessa 100€, vaikka kuinka hidas olis, just itse laattoja latoneena tämän varmasti tiedän!

        Melkonen latoja kyllä oot täytyy sanoa! Et tiiä kyllä yhtään mistä puhut! :D


    • neliöhinnalla tehty

      Tai no, pojat katteli paikat, laatat yms ja laskivat arvion. 30€/m2 eristystöineen. Kosteita tiloja melkein kaikki (yht 100m2, kuivia alle 20)

    • n.12000 neliötä laattaa/vuosi

      ny et hinnat on aivan eri luokkaa uudis ja remontti kohteissa.remonttikohteissa meil on n.180€/neliö alusta loppuun ja uudis kohteissa 40€/neliö tavaroineen,ilman laattoja.no täytyy yrittää ymmärtää että olette amatööööörejä.perkele

      • Laattamies

        Kyllä tuo 180,00€/m2 on vielä edullinen hinta vaikka ei sisältäisi edes alv, koska kyllä 50 ja 60-luvun taloissa vaan on sitä pohjatyötä niiiin perskeleesti että heikkoa hirvittää !! purku tasoitukset vesieristykset laatoitus saumaus silicon kalusteasennus putkityöt sähkötyöt kaatopaikkakäynnit ja kalustosiirrot yhteensä ... niiin kyllä se alv hinta pitää olla 270,00 320,00€/m2 välillä (saneerauskohteissa) mikäli rehellisesti tekee ja hyvillä tuotteilla!!


    • tympääntynyt

      joo saahan niitä tehä muttako kaiken maailman harrasteliat pyrkii tekemään laatoituksia ja hinnasta ole mittää käsitystä. vituttaa nuita tarjouksia ees antaa kun sielä on joku eläkeläinen tekemässä ilmaseksi, tavarat kyllä saa maksaa hunajaa mutta kuka ne laittais vielä ilmaseksi seiniin?se pittää itte laittaa jos on saatana liian kallista. minä en ala ainakaan hyväntekeväisyyttä harjottaan

      • Gaageli

        Ihan samaa mieltä. Tyhjän saa katos pyytämättäkin.


    • 20v kokemusta

      Joo, Laatoitustakin on monenlaista,mita jos on paljon ulkokulmia,syvennyksia tai kyseessa vanha tila missa vinoutta joka suuntaan ja pitaisi haivyttaa vinoudet ilman oikaisua.

    • kari789

      Kun kysytään kylpärin laatoituksen hintaa, niin pitäisi pikemminkin katsoa montako pintaa siinä on, eikä montako neliötä. Samassa ajassa, kun mittaa, leikkaa ja laittaa yhden reunalaatan, lätkii ainakin 5 keskilaattaa.

      Kuten 20v kokemus kertoo, niin se kulmien määrä on ihan oleellista.
      Helpoimmillaan kylpärissä on vain 4 seinäpintaa. Eilen kävin kattomasta ihan tavallisen kokoista kylpäriä, jossa oli 10 seinäpintaa. Varmasti sen tekemiseen menee aikakin tupla-aika verrattuna saman pinta-alan kohteeseen, jossa on vain 4 seinäpintaa.

    • _

      Tuntuu ihmeelliseltä jos joku yksityinen teettää urakalla jonkun laatoituksen,luuleeko et se tulee halvemmaksi?.
      Yleensä kun kattoo työn jälkeä ni on helppo sanoa et onko urakka mies ollu töissä.

    • JäsenReiska Porista

      Laattamiehelle

      Olen kanssasi samaa mieltä. Suorakaiteen muotoinen kylpyhuone, jonka lattiapinta-ala on 3,5m2 eli laatoitettavaa pintaa on 22m2. Hintapyyntömme on Porin alueella 378,00€ /m2 alv 0. Hinta sisältää kaiken purkutyöstä lähtien, laatoitukset, vesieristyksen, lattialämmityksen, kaikki tarvikkeet, aina uusien kalusteiden asennukseen. Kalusteiden hinta 940€ Ilman kalusteita neliön hinta on 260,00€. Remontti ei sisällä runkotöitä, lahovaurioiden korjauksia, ei kuivatusta.

    • laat

      40-45e.

    • Jäkeläinen

      8 tuhatta keskikokoinen kylppäri ja asukas ostaa tarvikkeet ja alvi päälle viikon homma ja ains on ollut hommia halvemmalla en tee.muut tekee.

    • Laattamies

      1250€ kertaa lattia neliöt alv
      työn osuus per kylppäri!
      1500€ saunaan vaihto samalla käynnillä
      Laattamies.fi 0 4 6 5 2 0 0 1 8 1

    • v1incent

      Eikös se neliöhinta ole loppujen lopuksi sama asia kuin urakkahinta? Jos laatoitettavia neliöitä on 20, niin kertomalla yhden neliön hinnalla saadaan kokonaissumma. Monet saattavat käyttää märkä- ja kuivatiloissa eri neliöhintaa. Meillä maksoi vähän aikaa sitten keittiön laatoitustyöt 500 euroa. Ei ollut halvin tarjous https://kodinplaza.fi/ kautta, mutta laatoittajalla oli referenssit kunnossa.

      • olette_te_tyhmiä

        Oletteko te Tony, Jesse ja Markus kimppahomokolmikko, kun teillä tuntuu aika paljon olevan noita remontteja? Lähes joka päivä teillä on "juuri ollut" remontti, johon kas kummaa löytyi ratkaisu ja tekijä omalta ylläpitämältänne kodinpaska.fi-sivustolta :DDDDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe