Vasamatie

P. Niemi

Olen muuttamassa Ouluun töitten perässä ja Työnant. on tarjonnut minulle asuntoa osoitteesta Vasamatie 10.
En tunne Oulua kovinkaan hyvin enkä tiedä missäpäin Oulua tämä osoite sijaitsee ja minkälainen asuinympäristö siellä on. Onko se kaukana keskustasta ja onko hyvät kulkuyhteydet (bussi-, pyörätie, mutta mielluusti ei venettä).

6

2345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on.

Kaakkurissa näkyy olevan. Pyörällä pääsee hyvin keskustaan vaikkapa Tahkokankaan ja Kaukovainion kautta. Siis keskustan eteläpuolella. Monta kilometriä on polkemista. Busseja tietysti myös menee.

• enirosta
      • drgdrgr

Eiköhän selkeämpi kartta löydy Oulun kaupungin sivuilta.

• Koiran kanssa

Tosiaan ulkoilen koiran kanssa ja usein kävelen siitä ohitse. Siistinnäköinen ympäristö. Parikerroksisia taloja. Alue vaikuttaa rauhalliselta ainakin silloin, kun olen siellä kulkenut. Asukkaista en tiedä, mutta vaikuttaa mukavalta alueelta. Hyvät pyörätiet. Suht' hyvät bussiyhteydet voit tarkistaa www.koskilinjat.fi
      Sittari pyörämatkan päässä. Kaupunkiin olisiko viitisen kilsaa. Siinä sinulle tietoja :)

• Crommower

Kaakkuri oli sellainen 5v sitten melko levotonta seutua, mutta nykyään rauhallinen ja kaunis paikka. Nämä vuosien takaiset hullut on muuttanut pois/aikuistunut jne, että kyllä se on mukavaa seutua asua. Kaupat ja muut palvelut lähellä.

Vissiin ainut huono puoli on tämä etäisyys keskustaan. Uskaltaisin väittää sellaista 7-8km pyöräteitä pitkin.

• Kuka vaan

Itse olen asunut Vasamatiellä (en muista numeroa enää, veikkaisin 8 tai 10), siitä on jo aikaa vajaa kolme vuotta kun muutin pois, mutta itse tykkäsin asua ko. paikassa, vaikka asuin kaupungin vuokra-asunnossa. Asunto oli ok, taitaa kaikki olla luhti- ja rivitaloja kyseisellä tiellä, ellen väärin muista. Ainoa mitä kaipasin oli oma sauna. Naapurit olivat asiallisia, ei ollut mitään juoppoporukoita harmitonta ja hyväntuulista naapurin ukkoa lukuunottamatta. Ikäjakauma alueella varmaan laidasta laitaan, veikkaisin kuitenkin keski-iäksi 30-40 vuotta. Nuoria aikuisia ja lapsiperheitä näkyi olevan paljon.
      Koira jos on, ihan hyvät ulkoilutus- ja lenkkimaastot vieressä, nykyään jopa koirapuisto. Hiihtoladut ja kelkkareitti kiven heiton päässä, busseja kulkee tasaiseen tahtiin kaupunkiin päin (matkaa siis ydinkeskustaan tulee 7-8 km).
      Kaakkurissa nykyään myös Citymarket, josta löytyy niin Alko, apteekki kuin pankkipalvelutkin - eli kaikki oleellinen. Myös Siwa on ihan vieressä, samoin paikallinen kuppila löytyy jos se kiinnostaa.
      Merenrantaan tulee matkaa varmaan viitisen kilometriä, lähimmän uimapaikan löytää siis jo varmasti tuolla km-määrällä, mutta esim. Nallikariin taitaa tulla matkaa 10-15 km. Joenrantaan tulee matkaa varmaan lähes saman verran kuin merellekin. Lämsänjärvi myös viiden kilometrin säteellä, uimapaikkana etenkin lapsiperheiden suosiossa.

Vasamatie löytyy siis Kaakkurista, Oulun eteläpuoliskolta. Kaakkuri melkein lähimpiä kaupunginosia suhteessa Kempeleeseen.

Toivottavasti tästä oli jotain iloa vielä ;) Ja jos ei, sekään ei haittaa - toivottavasti kuitenkin viihdyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe