Ihoon sattuu

Epäilty

On ollut näköhermon tulehdus ja toinen jalka umpitunnoton muutaman kuukauden ajan sekä huimausta ja kompurointia aikoinaan. Aivokuvissa löytyi pari pientä plänttiä. Selkäydin koetta ei saatu kun pökräsin kummallakin kerralla kun sitä yritettiin. Jäi siis tutkimukset kesken ms-taudin osalta toistaiseksi.
Nyt on ollut sellaisia kummia kausia aina silloin tällöin, että iho tuntuu paikoitellen hirveän kipeältä koskettaa ja samalla kuumottaa. Joskus kipeä kohta on ihan pieni ja joskus puoli selkää. Vaatteet päällä sattuvat ja suihkukin on kivuliasta. Kestää parista päivästä noin pariin viikkoon. Perspakarat ja ko. alueen yläpuolinen seutu olivat ensimmäinen paikka jossa nämä tuntemukset ilmenivät. Lääkärin mielestä liittyi juuri sairastamaani noidannuoleen. Mutta sen jälkeen samaa on ollut mm. käsi- ja olkavarsissakin useaan kertaan, joten se noidannuoliteoriasta. Onko muilla tällaista? Mitä teidän lääkärinne ovat sanoneet? Juuri nytkin on vasemmassa kädessä noin 20 cm ihopläntti todella kipeä. Siis aina vain ihon pinta ei lihakset.

4

3726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä milloinkin..

      voi kuule, en enää muistakaan millaisia tunnottomuus / kipu häiriöitä on nahassa ollut, löytyy ihan joka lähtöön. Viimeisimpänä koko yläkroppa (navasta ylöspäin) oli ihan sekaisin. Tai siis tuntoaistin toiminta heitti häränpyllyä.. Kuuma sattui, kylmä poltti, kipu tuntui kuumalta ja painallus taisi tuntua kylmältä. Kaippa tuoklin vaihteli kuun asennon mukaan..

      Mitäpä lääkäri sitten siihen sanoisi? Osa pyörittelee päätään kun kuvailee omituisia oireita mitä mielikuvituksellisimmilla sanoilla ja osa antaa viikon saikkua. Vihdoin ja viimein sain suunkautta otettavan kortisoonin ja lopulta viikkojen päästä alkoi helpottamaan. Sairaslomaa ei tietenkään, ei normaali ihminen tajua miltä tuommoinen esim. kämmenissä tuntuu. Ei siinä oikein mitään tarkkuutta vaativaa pysty käsillään tekemään..

      *vuodatus*

      Tsemppiä, voihan tuo johtua tosiaan noidannuolestakin. :-)

    • ( )

      minulla on ollut ihan samanlaista oiretta, tälläkin hetkellä vasemmassa käsivarressa kipeä alue. mitään noidannuolta en ole sairastanut ja olenkin ihmetellyt, voiko tuo nyt johtua ms-taudista kun lääkärit eivät tällaisesta oireesta mitään ole puhuneet (siitä ei ole kauan kun sain diagnoosin, kaikki on vielä aika uutta), mutta nyt kun ilmeisesti en ole ainoa tämän oireen kanssa niin syy selvisi. lääkärille en ole tästä puhunut kun eivät tunnu olevan kiinnostuneita juuri muusta kuin puutumisista ja näköhermon tulehduksista... kai niitä oireita riittääkin joka lähtöön, joten ei niitä kaikkia voisi edes tietää.

    • Tuttua on.

      Itse olen sairastanut n. 20 vuotta ms:a. Itsellä on milloin minkäkinlaisia tuntemuksia; välillä vaatteet aiheuttaa epämiellyttäviä tuntemuksia aina kipuun asti, myös hiusten kampaus, suihku, toisen kosketus eläimen/ihmisen, kylmä, kuuma saattavat aiheuttaa kipua. Pahinta on"korsettimainen "kipu.On kuin olisi hyvin tiukka korsetti päällä 24 h/vrk eikä sitä saa pois. Iho ihmisen laajin tuntoelin ja sisältää paljon hermopäätteitä; jos viesti aivoihin kulkeutuu väärin voi seurauksena olla hyvinkin erilaisia tuntemuksia; tunnottomuudesta kipuun asti.

      • piiu76

        minulla myös ollut tuota ihmeellistä tuntoarkuuta/herkkyyttä vuosia noin 2-5 kertaa vuodessa. nyt viimeaikoina noin joka toinen kuukausi.. ennen oli jompikumpi puoli kasvoista/päänänahasta jolloin en kärsinyt kammata tukkaa tai nukkua tai hipaistakkaan ihoa. kesto n. 1-3 pvää. nyt viimeksi tämä tuli ristiselän alueelle ja olipas mielenkiintoinen juttu, kovin ikävältä tuntuu housujen vyötärö tai paidan helma.. diagnoosia ei ole tehty, mutta ....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe