tumman/myrkynvihreä läiskä?!?

aaapuaa

moi! mun kääpiöakaralla (kirjoahven) on toisen kiduksen kohdalla tumumman/myrkynvihreä läiskä. läiskä on nuppineulanpään kokoinen.akva on 80l.kamuina sillä on tyttö kääpiöakara ja monni.
lämpötile akvassa on 24-26astetta. vaihdan vettä 1 kerran viikossa, ja puhdistan suodattimen 1 kahessa viikossa. mikä kalaa vaivaa??? kala on ollu mulla jo puol vuotta, eikä ennen oo ilmenny mitään. onko se läiskä jotain tautia, vaan vainkuvio. mielestäni kalalla ei sitä "värivirhettä" oo ennen ollut.

2

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

KALASI SAIRAS, AKVAARIO EI PELITÄ ...
      Kirjoittanut: fish KING 30.1.2007 klo 12.19

Kun sulla on ongelmia akvaarion hoidon ja kalaston kanssa voisitko kertoa heti ekalla kirjotus kerralla seuraavat seikat; Säästytään monelta harmilta jonka olis voinut hoitaa heti kysyessäsi ongelmaasi ratkaisua.

1. AKVAARION TILAVUUS, IKÄ, JOS UUSI, KYPSYTYS TAPA (milloin kypsytetty ja miten, kauanko kypsytykseen kului aikaa, mitä käytit ymppinä jne...)

2. VESIARVOT, pH, KOVUUSMITAT = dh, NITRIITTI NO2 JA NITRAATTI NO3 (mg/l) MITATTUNA ENNEN JA JÄLKEEN VEDEN VAIHDON, LÄMPÖTILA (nää pitäis nyky päivänä olla jokaisen alkavan akvaristin hallinnassa!)

3. KALASTO, KUKIN LAJI MÄÄRÄLLISESTI, KALOJEN IKÄ

4. HIEMAN HOITORUTIINEISTASI, VIIKOTTAISET TEHTÄVÄT, KUUKAUDEN VÄLEIN HOITAMASI TOIMEN PITEET JNE.
      KALOJEN RUOKA TOTTUMUKSET JOS TARPEELLISTA

5.TEKNIIKKA, SUODATTIMEN MERKKI MALLI JOPA VIRTAUS TEHO TUNNISSA VALAISIMIEN MERKKI JA MALLI (lukee putkessa) JA KÄYTTÖ AIKA VUOROKAUDESSA SEKÄ TOT. IKÄ JOS TARPEELLISTA

MITÄ AKVAARIOSSA ON TAPAHTUNUT VIIMESTEN VIIKKOJEN AIKANA

MIKÄ ON NYT HÄTÄ JA ASIA JOSTA HALUAT LISÄ TIETOA

Mahdollisimman tarkka kerronta tapahtuneesta niin pystytään vastaamaan heti huoleesi akvaarion ja kalaston osalta.

Tietenkään joka kerta ei näitä kaikkia seikkoja tarvitse kirjoittaa vaan jos sulla on kalojen terveydestä huoli, esiin; kalat, akvaario, hoitorutiinit, vesiarvot...

Niin tälä tavalla voidaan vastata täsmällisemmin eikä tarvitse lähteä tinkaamaan tietoja joiden saanti näyttää välillä kestävän useita päiviä, siinä ajassa ollaan jo pahimmassa tapauksessa kalojen hautuumaalla.

Kiitos vaan jo etu käteen kaikille halukkaille osallistujille!

On jättebra asia kun tällekin palstalle viitsitään kirjoitella ja kysellä akvaarion hoidosta. Kalojen kuuluu saada ihan yhtä hyvät lähtökohdat harrastelemmikkeinä kuin koirilla, kissoilla, kaneilla, käärmeillä tai millä tahansa muilla lemmikeillä.

Kiitos myös avusta; Rihma, hoitsu, RRR, harakka1 jne. jotka viitti auttaa niin uusia kuin kokeneempiakin akvaristeja.

! Kiitos !

copy pastaa tuo ja vastaile muutamiin kysymyksiin ;)
      Tuossa linkkiä kalojen sairauksista
      http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/index.php

• fish KING

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe