Pääsykoe /OAMK

~Hämmästynyt ~

Olin OAMK:n hoitoalan pääsykokeissa ja hämmästyin kovasti, kun siellä ei ollut mitään muuta kuin 2 opettajan (?) haastattelu. Koko homma kesti noin 20 min. Ei ollut mitään ryhmäkeskusteluja, eikä psykologin haastatteluakaan. NO, toivottavasti ovat niin kokeneita haastattelijoita, että näkevät ketkä soveltuvat alalle. Jotenkin jäi hämmentynyt olo !

8

1384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Todella kiva kuulla et noinkin.. Turussa psykologin haastattelu, opettajan haastattelu, ryhmäkeskustelu, kielikokeet(eng-ru), kykytestejä, matikka jne.. eli miten itussa noit oikein valitaan kun toisilla paikkakunnilla VAIN 20 min haastattelu. Todella tasapuolista!!! No, pitää vaan koittaa jaksaa odottaa tuloksia. Hauskaa kesää!!!

• minäkin siellä

Olin myös pääsykokeissa siellä ja olin yllättynyt samasta asiasta, haastattelijatäti oli jo valmiiksi aika väsyneen ja tylyn oloinen, yhden ihmisen käsissä siis aika paljon pisteitä lopulliseen valintaan...:) Luulenpa, ttä olen niitä, jotka aloittavat avoimen puolella syksyllä :)

• ......

olen myös ällistynyt OAMK:n pääsykokeista. Vaikka toisaalta en olisi ainakaan halunnut mitään haastatteluja/testejä englanniksi tai saatika ruotsiksi.

Olen myös tulossa syksyllä avoimeen ammattikorkeaan, se on aika varmaa. Ei taida alle 80 pisteillä päästä sisäänkään.

• sdfasd

Samaa hommaa itekin ihmettelin. Yksi haastatteli ja toinen istua taaempana kuuntelemassa. Toivottavasti pärstäkerroin miellytti, sillä ei tuossa ajassa muuta oikeen ehdi nähdä.

• myös paikalla

Aikä köykäinen juttu oli, melkeinpä kokelaiden vähättelyä. Motivoituneisuuttaanhan tuossa lähinnä yritti sitten vakuuttaa. Jos ei pärstä miellyttänyt, niin ei taida olla mahiksia. Vaikka olisi ollut kuinka kokenut haastattelija, ei hän tuossa ajassa ja noilla keinoilla alalle soveltuvuutta kyllä takuulla saanut selville.

Tiedä sitten, plaraavatko niitä "portfolioita" lainkaan "haastattelun" jälkeen - toisaalta, miksi olisi annettu ns. urasuunnitelman enimmäissivumäärästäkin ohjeita, jos sitä ei sitten kukaan vaivaudu lukemaan. Minä ainakaan en haastattelutilanteessa ehtinyt mainita kaikkia niitä hyviä syitä, miksi juuri minut pitäisi valita. Urasuunnitelmaan olin kyllä pannut niitä runsaasti.

Yksi asia, joka myös jäi mietityttämään, oli se, että opiskelijavalinnan henkilötietolomakkeeseen vaadittiin valokuva. Minkä vuoksi? Onkohan se edes laillista? Eihän tässä mihinkään mallikouluun kuitenkaan pyritty. Panee miettimään sitä pärstäkertoimen vaikutusta enemmänkin.

• jjjjjjjjjjjjjjjjj

että olikoha ne kuvat sen takia, että haastattelijat osaisivat yhdistää oikeat henkilöt oikeisiin portfolioihin?

Mua kyllä ärsytti koko pääsykoe. Ihan kuin siinä parissakymmenessä minuutissa haastattelijakaan ehtisi saada todellista kuvaa hakijasta...

• jiojpkp
        jjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

että olikoha ne kuvat sen takia, että haastattelijat osaisivat yhdistää oikeat henkilöt oikeisiin portfolioihin?

Mua kyllä ärsytti koko pääsykoe. Ihan kuin siinä parissakymmenessä minuutissa haastattelijakaan ehtisi saada todellista kuvaa hakijasta...

Olkaa kuule onnellisia. Itse vietin pääsykokeissa koko päivän 8-14.30. Oma mielipiteeni koko testeistä on se, että ne on huuhaa touhua!!!!mitä lyhyempi sen parempi. Mielivaltaa käyttävät kuitenkin. Totuus on , että se on se pärstä millä sisään mennään jos testeihin asti pääsee.Kuka tarkistaa mitä kukakin psykologi tai opettaja kenestäkin on papereihin kirjoittanut. Tulokset sitten vain julkaistaan ja kaikki tyytyy osaansa.

• jjjjjjjjjjjjjjjjj
        jiojpkp kirjoitti:

Olkaa kuule onnellisia. Itse vietin pääsykokeissa koko päivän 8-14.30. Oma mielipiteeni koko testeistä on se, että ne on huuhaa touhua!!!!mitä lyhyempi sen parempi. Mielivaltaa käyttävät kuitenkin. Totuus on , että se on se pärstä millä sisään mennään jos testeihin asti pääsee.Kuka tarkistaa mitä kukakin psykologi tai opettaja kenestäkin on papereihin kirjoittanut. Tulokset sitten vain julkaistaan ja kaikki tyytyy osaansa.

Voi kuule, itse olet paljon paremmassa asemassa. Meillä pääsy riippuu YHDEN opettajan mielipiteestä, siitä mitä mieltä meitä jokaista haastatellut opettaja on. Jos naama ei miellytä, niin sitten on aika vaikea päästä sisään. Mieluummin olisin ottanut vaikka kahdeksan tunnin pääsykokeet (jollaiset minulla oli toiseen paikkaan), koska niissäkin on enemmän mahdollisuuksia päästä sisään, kun koko pääsy ei riipu vain yhdestä opettajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11654
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7926
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2920
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2238
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      152
      2168
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1636
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      53
      1084
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe