Olin OAMK:n hoitoalan pääsykokeissa ja hämmästyin kovasti, kun siellä ei ollut mitään muuta kuin 2 opettajan (?) haastattelu. Koko homma kesti noin 20 min. Ei ollut mitään ryhmäkeskusteluja, eikä psykologin haastatteluakaan. NO, toivottavasti ovat niin kokeneita haastattelijoita, että näkevät ketkä soveltuvat alalle. Jotenkin jäi hämmentynyt olo !
Pääsykoe /OAMK
8
1377
Vastaukset
- ....
Todella kiva kuulla et noinkin.. Turussa psykologin haastattelu, opettajan haastattelu, ryhmäkeskustelu, kielikokeet(eng-ru), kykytestejä, matikka jne.. eli miten itussa noit oikein valitaan kun toisilla paikkakunnilla VAIN 20 min haastattelu. Todella tasapuolista!!! No, pitää vaan koittaa jaksaa odottaa tuloksia. Hauskaa kesää!!!
- minäkin siellä
Olin myös pääsykokeissa siellä ja olin yllättynyt samasta asiasta, haastattelijatäti oli jo valmiiksi aika väsyneen ja tylyn oloinen, yhden ihmisen käsissä siis aika paljon pisteitä lopulliseen valintaan...:) Luulenpa, ttä olen niitä, jotka aloittavat avoimen puolella syksyllä :)
- ......
olen myös ällistynyt OAMK:n pääsykokeista. Vaikka toisaalta en olisi ainakaan halunnut mitään haastatteluja/testejä englanniksi tai saatika ruotsiksi.
Olen myös tulossa syksyllä avoimeen ammattikorkeaan, se on aika varmaa. Ei taida alle 80 pisteillä päästä sisäänkään.
- sdfasd
Samaa hommaa itekin ihmettelin. Yksi haastatteli ja toinen istua taaempana kuuntelemassa. Toivottavasti pärstäkerroin miellytti, sillä ei tuossa ajassa muuta oikeen ehdi nähdä.
- myös paikalla
Aikä köykäinen juttu oli, melkeinpä kokelaiden vähättelyä. Motivoituneisuuttaanhan tuossa lähinnä yritti sitten vakuuttaa. Jos ei pärstä miellyttänyt, niin ei taida olla mahiksia. Vaikka olisi ollut kuinka kokenut haastattelija, ei hän tuossa ajassa ja noilla keinoilla alalle soveltuvuutta kyllä takuulla saanut selville.
Tiedä sitten, plaraavatko niitä "portfolioita" lainkaan "haastattelun" jälkeen - toisaalta, miksi olisi annettu ns. urasuunnitelman enimmäissivumäärästäkin ohjeita, jos sitä ei sitten kukaan vaivaudu lukemaan. Minä ainakaan en haastattelutilanteessa ehtinyt mainita kaikkia niitä hyviä syitä, miksi juuri minut pitäisi valita. Urasuunnitelmaan olin kyllä pannut niitä runsaasti.
Yksi asia, joka myös jäi mietityttämään, oli se, että opiskelijavalinnan henkilötietolomakkeeseen vaadittiin valokuva. Minkä vuoksi? Onkohan se edes laillista? Eihän tässä mihinkään mallikouluun kuitenkaan pyritty. Panee miettimään sitä pärstäkertoimen vaikutusta enemmänkin.- jjjjjjjjjjjjjjjjj
että olikoha ne kuvat sen takia, että haastattelijat osaisivat yhdistää oikeat henkilöt oikeisiin portfolioihin?
Mua kyllä ärsytti koko pääsykoe. Ihan kuin siinä parissakymmenessä minuutissa haastattelijakaan ehtisi saada todellista kuvaa hakijasta... - jiojpkp
jjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:
että olikoha ne kuvat sen takia, että haastattelijat osaisivat yhdistää oikeat henkilöt oikeisiin portfolioihin?
Mua kyllä ärsytti koko pääsykoe. Ihan kuin siinä parissakymmenessä minuutissa haastattelijakaan ehtisi saada todellista kuvaa hakijasta...Olkaa kuule onnellisia. Itse vietin pääsykokeissa koko päivän 8-14.30. Oma mielipiteeni koko testeistä on se, että ne on huuhaa touhua!!!!mitä lyhyempi sen parempi. Mielivaltaa käyttävät kuitenkin. Totuus on , että se on se pärstä millä sisään mennään jos testeihin asti pääsee.Kuka tarkistaa mitä kukakin psykologi tai opettaja kenestäkin on papereihin kirjoittanut. Tulokset sitten vain julkaistaan ja kaikki tyytyy osaansa.
- jjjjjjjjjjjjjjjjj
jiojpkp kirjoitti:
Olkaa kuule onnellisia. Itse vietin pääsykokeissa koko päivän 8-14.30. Oma mielipiteeni koko testeistä on se, että ne on huuhaa touhua!!!!mitä lyhyempi sen parempi. Mielivaltaa käyttävät kuitenkin. Totuus on , että se on se pärstä millä sisään mennään jos testeihin asti pääsee.Kuka tarkistaa mitä kukakin psykologi tai opettaja kenestäkin on papereihin kirjoittanut. Tulokset sitten vain julkaistaan ja kaikki tyytyy osaansa.
Voi kuule, itse olet paljon paremmassa asemassa. Meillä pääsy riippuu YHDEN opettajan mielipiteestä, siitä mitä mieltä meitä jokaista haastatellut opettaja on. Jos naama ei miellytä, niin sitten on aika vaikea päästä sisään. Mieluummin olisin ottanut vaikka kahdeksan tunnin pääsykokeet (jollaiset minulla oli toiseen paikkaan), koska niissäkin on enemmän mahdollisuuksia päästä sisään, kun koko pääsy ei riipu vain yhdestä opettajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834