Olen valmistumassa oleva opiskelija (tuleva KTM). Kaikki kurssit ovat suoritettija ja gradu on työn alla. Tarkoitukseni on valmistua maisteriksi viimeistään syksyn aikana. Millaisia kokemuksia on, onko vaikeaa päästä työharjoitteluun tilitoimistoon (pk-seutu)?
työharjoittelu tilitoimistossa
10
5088
Vastaukset
- hankkiutuisit
harjoitteluun, jos työkkäri on täynnä taloushallinnon suorittavia tehtäviä. Kannattaa varmaan pitää rima mahdollisimman korkealla.
- harjoittelija07
Ilman kokemusta ei valitettavasti pääse mihinkään. Harjoittelun kautta voi saada työkokemusta, jotta sitten voi hakea töitä.
- ............
harjoittelija07 kirjoitti:
Ilman kokemusta ei valitettavasti pääse mihinkään. Harjoittelun kautta voi saada työkokemusta, jotta sitten voi hakea töitä.
surkee on tilanne. Kyllä amk-papereilla saa ilman harjoitteluakin paikan. Oletko edes ajatellut kokeilla?
- kysyjällä pian ktm
............ kirjoitti:
surkee on tilanne. Kyllä amk-papereilla saa ilman harjoitteluakin paikan. Oletko edes ajatellut kokeilla?
Menikö nyt koulut sekaisin sulla? Ktm ja amk eroaa toisistaan kun yö ja pvä.
Aloittajalle, pahveja vetämään nyt jo jos vielä alan työkokemus puuttuu. Jostain on aloitettava, äläkä myy itseäsi ilmaiseksi mihinkään. - vastavalmistunutta
KTM:ää minkäänlaiseen toimistohommaan, kokemusta on. Yksi ei osannut käyttää niitinpoistajaa, toinen ei ymmärtänyt mille kuukaudelle ostolaskut kuuluu laittaa ja kolmas saattoi käyttää puoli tuntia pohtiakseen onko likakaivon tyhjennyksen alv vähennyskelpoinen vaiko ei.
Aloittaja on aivan oikeilla jäljillä, työura kannattaa aloittaa riittävän alhaalta ja tilitoimisto on se paras mahdollinen paikka siihen. Sitten kun olet hankkinut näkemystä ja kokemusta oikeista töistä niin kannattaa hakea niitä päällikön ja controllerin hommia.
Pääkaupunkiseudun tilannetta en tiedä, mutta noin yleensä ottaen tämä vuodenaika ei ole kovin hyvä työllistymisen suhteen. Vuoden ensimmäiset neljä kuukautta ovat tilitoimistoissa kiireisimmät, joten silloin luultavasti löytyy enemmän duunia harjoittelijallekin.
Laita muutamaan tilitoimistoon avoin hakemus, toivotaan että tärppää.
Tsemppiä sulle! - Just niin
kysyjällä pian ktm kirjoitti:
Menikö nyt koulut sekaisin sulla? Ktm ja amk eroaa toisistaan kun yö ja pvä.
Aloittajalle, pahveja vetämään nyt jo jos vielä alan työkokemus puuttuu. Jostain on aloitettava, äläkä myy itseäsi ilmaiseksi mihinkään.Yliopisto on enemmän teoreettispainotteinen. Mutta yliopisto ja amk ovat molemmat korkeakouluja, yliopiston käynyt hieman korkeammin koulutettu kuin ammattikorkean käynyt, ei kuitenkaan niin paljoa että yö ja päivä... Oleppas realistinen.
- totuus3
Just niin kirjoitti:
Yliopisto on enemmän teoreettispainotteinen. Mutta yliopisto ja amk ovat molemmat korkeakouluja, yliopiston käynyt hieman korkeammin koulutettu kuin ammattikorkean käynyt, ei kuitenkaan niin paljoa että yö ja päivä... Oleppas realistinen.
Ei amk ole korkeakoulu, se on ammattikorkeakoulu. Molemmat ovat korkea-asteen koulutusta.
- merkonominainen
no jos me taloushallinnon merkonomit päästään tilitoimistoihin työharjoitteluun niin kaipa ne ottavat tulevan KTM:n sinne myös :) Tekstistäsi ei nyt ilmene mihin olet suunnannut opintosi tarkemmin jne. mutta haku käytiin vaan ja ei kannata masentua jos ei heti tärppää, joiltakin saa tylynkin vastauksen ensin.
- risto-pekka1
Kannattaa olla aktiivinen kun haet noita paikkoja. Työharjoittelu tällä alalla on KULTAA! Kun vietät muutaman kuukauden työharjoittelussa, vaikka ilman palkkaakin niin se on PELKKÄÄ PLUSSAA kun haet sitten töitä! Ja miksipä et saisi myös töitä siitä paikasta mistä olit harjoittelemassa?
Ja nyt ne tahvot jotka sanoo että miks mennä työharjoitteluun orjuuttamaan itseensä niin olkaa hiljaa!! teette elämästänne vaikeeta kun ette käy sitä työharjoittelua. voitte valita että teettekö sitä palkattomana vai ootteko työttöminä ja meette sitten johonkin ihan toisen alan tehtäviin??
terveisin,
Risto-Pekka
tilitoimisto-yrittäjä - harjoittelija07
risto-pekka1 kirjoitti:
Kannattaa olla aktiivinen kun haet noita paikkoja. Työharjoittelu tällä alalla on KULTAA! Kun vietät muutaman kuukauden työharjoittelussa, vaikka ilman palkkaakin niin se on PELKKÄÄ PLUSSAA kun haet sitten töitä! Ja miksipä et saisi myös töitä siitä paikasta mistä olit harjoittelemassa?
Ja nyt ne tahvot jotka sanoo että miks mennä työharjoitteluun orjuuttamaan itseensä niin olkaa hiljaa!! teette elämästänne vaikeeta kun ette käy sitä työharjoittelua. voitte valita että teettekö sitä palkattomana vai ootteko työttöminä ja meette sitten johonkin ihan toisen alan tehtäviin??
terveisin,
Risto-Pekka
tilitoimisto-yrittäjäHei,
olen sama mieltä.
Olet itse tilitoimisto-yrittäjä, joten varmasti tiedät mitä puhut!
Tarvitsetko sitten itse työharjoittelijaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059