Olen valmistumassa oleva opiskelija (tuleva KTM). Kaikki kurssit ovat suoritettija ja gradu on työn alla. Tarkoitukseni on valmistua maisteriksi viimeistään syksyn aikana. Millaisia kokemuksia on, onko vaikeaa päästä työharjoitteluun tilitoimistoon (pk-seutu)?
työharjoittelu tilitoimistossa
10
5088
Vastaukset
- hankkiutuisit
harjoitteluun, jos työkkäri on täynnä taloushallinnon suorittavia tehtäviä. Kannattaa varmaan pitää rima mahdollisimman korkealla.
- harjoittelija07
Ilman kokemusta ei valitettavasti pääse mihinkään. Harjoittelun kautta voi saada työkokemusta, jotta sitten voi hakea töitä.
- ............
harjoittelija07 kirjoitti:
Ilman kokemusta ei valitettavasti pääse mihinkään. Harjoittelun kautta voi saada työkokemusta, jotta sitten voi hakea töitä.
surkee on tilanne. Kyllä amk-papereilla saa ilman harjoitteluakin paikan. Oletko edes ajatellut kokeilla?
- kysyjällä pian ktm
............ kirjoitti:
surkee on tilanne. Kyllä amk-papereilla saa ilman harjoitteluakin paikan. Oletko edes ajatellut kokeilla?
Menikö nyt koulut sekaisin sulla? Ktm ja amk eroaa toisistaan kun yö ja pvä.
Aloittajalle, pahveja vetämään nyt jo jos vielä alan työkokemus puuttuu. Jostain on aloitettava, äläkä myy itseäsi ilmaiseksi mihinkään. - vastavalmistunutta
KTM:ää minkäänlaiseen toimistohommaan, kokemusta on. Yksi ei osannut käyttää niitinpoistajaa, toinen ei ymmärtänyt mille kuukaudelle ostolaskut kuuluu laittaa ja kolmas saattoi käyttää puoli tuntia pohtiakseen onko likakaivon tyhjennyksen alv vähennyskelpoinen vaiko ei.
Aloittaja on aivan oikeilla jäljillä, työura kannattaa aloittaa riittävän alhaalta ja tilitoimisto on se paras mahdollinen paikka siihen. Sitten kun olet hankkinut näkemystä ja kokemusta oikeista töistä niin kannattaa hakea niitä päällikön ja controllerin hommia.