Psyykkausta,vanhat konstit

Ajatteleva nainen

Jos ei ihminen opi olemaan ruodussaan niin laitetaan kirjoittamaan sata kertaa työtön, työtön, työtön. Olisko jo aika lopettaa vanhat iänikuiset konstit nöyryyttää ihmistä.Tässä pakkosaumassa jos tämän ikäisenä ei ymmärrä mitä meinataan . Täytyy olla todella tonttu.Ei tartte häävi olla kun sanomaan pääsee.Vähemmälläkin ihminen luhistuu ja sitten ihmetellään mielenterveys lukuja ja tuottamattomia ihmisiä kuinka kalliiksi kaikki tulee ja ne kun tekee vielä uusia ihmisiä niin voi voi kun parku, voivotus ja taivastelu on suuri. Siihen se yleensä sitten jääkin auttaminen yksilötasolla ei pitkällä kepilläkään kohenneta heikommin pärjäävää.

28

1384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ensin kun kirjoittaa tarpeeksi kauan, työtön työtön, sitten joutuu töihin, mikä on työnantajalle ilmaista tai lähes ilmaista.

Itse en pystyisi koskaan teettämään sairaalla tai vammaisella itselleni ilmaiseksi työtä.

• eräsN1

Eikä sen työttömän asema tuosta yhtään parane. Tuottamattoman työn tekeminen aiheuttaa aina työttömälle jonkin verran kuluja (työmatkat/ruoka). Eli se "työtön, työtön, työtön", vain ahdistuu entistä enemmän, näistä työvoimaponnisteluista.

Pätkätyön tekeminen sovitellulla päivärahalla on tehty sellaiseksi, että työtön loppupeleissä huomaa pian, että uurastus menee pahasti tappion puolelle. Vähäiset satunnaiset tulot pätkätöistä käsitellään aina verollisenatuloina Kelassa. Ja näiden tulojen pohjalta seuraa se tosiasia, että tulorajat ylittyvät. Ja jatkossa työtön saa seuraavalta työttömyysjaksolta noin puolta pienemmän sovitellun päivärahan.

Eli työnteosta rankaistaan, vaikka todelliset tulot pienentyivät ja kulut kasvoivat. Eikö tällaisen työllistämistuen tulisi tuke työllistymistä, eikä aiheuttaa sille työttömälle jo ahdingossa olevalle lisää ahdinkoa.

• eräsN1 kirjoitti:

Eikä sen työttömän asema tuosta yhtään parane. Tuottamattoman työn tekeminen aiheuttaa aina työttömälle jonkin verran kuluja (työmatkat/ruoka). Eli se "työtön, työtön, työtön", vain ahdistuu entistä enemmän, näistä työvoimaponnisteluista.

Pätkätyön tekeminen sovitellulla päivärahalla on tehty sellaiseksi, että työtön loppupeleissä huomaa pian, että uurastus menee pahasti tappion puolelle. Vähäiset satunnaiset tulot pätkätöistä käsitellään aina verollisenatuloina Kelassa. Ja näiden tulojen pohjalta seuraa se tosiasia, että tulorajat ylittyvät. Ja jatkossa työtön saa seuraavalta työttömyysjaksolta noin puolta pienemmän sovitellun päivärahan.

Eli työnteosta rankaistaan, vaikka todelliset tulot pienentyivät ja kulut kasvoivat. Eikö tällaisen työllistämistuen tulisi tuke työllistymistä, eikä aiheuttaa sille työttömälle jo ahdingossa olevalle lisää ahdinkoa.

Minä teen määräaikaisia töitä ja viihdyt pätkätyöläisenä, koska olen vaihtelunhaluinen. Viimeinen pätkä oli sijaisuus ja sitä edelliset pätkät 10kkX2 projektityö.

Minulla on kuitenkin onni ollut päästä ansiosidonnaiselle, ja senvuoksi olen ihan mielelläni tässäiässä pätkätyöläinen.

• työtön-työtön-työtön
        eräsN1 kirjoitti:

Olin pitkään sairaslomalla. Tein välillä pätkätöitä kolmena päivänä viikossa. Jouduin kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeelle. Nuo pätkätyöt eivät kartuttaneet eläkettä edes. Piti olla määrätty päivien määrä kuukaudessa työtä ennen kuin se hyväksyttiin eläkettä kartuttamaan. Eläkkeelle ei pääse helposti, vaikka työtön-työtön-työtön kohdassa pitäisi oikeasti lukea sairas-sairas-sairas ja työkyvytön-työkyvytön....

• työtön-työtön-työtön kirjoitti:

Olin pitkään sairaslomalla. Tein välillä pätkätöitä kolmena päivänä viikossa. Jouduin kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeelle. Nuo pätkätyöt eivät kartuttaneet eläkettä edes. Piti olla määrätty päivien määrä kuukaudessa työtä ennen kuin se hyväksyttiin eläkettä kartuttamaan. Eläkkeelle ei pääse helposti, vaikka työtön-työtön-työtön kohdassa pitäisi oikeasti lukea sairas-sairas-sairas ja työkyvytön-työkyvytön....

Itse olen myös fyysisesti vajaakuntoinen ja teen vain kuuden tunnin töitä. Minulle kuuluisi osa-aikaeläke, mutta en ole hakenut sellaista,koska siihen kuuluu niitä ns.työkokeiluja. Ja en halua vajaakuntoisten "palveluja". Onneksi palkkani on sen kokoinen, että minulle riittää tuo kuusituntia per päivä ja jopa pystynkin siihen tuntimäärään.

• mikhaildenisov
        miljoona kirjoitti:

Minä teen määräaikaisia töitä ja viihdyt pätkätyöläisenä, koska olen vaihtelunhaluinen. Viimeinen pätkä oli sijaisuus ja sitä edelliset pätkät 10kkX2 projektityö.

Minulla on kuitenkin onni ollut päästä ansiosidonnaiselle, ja senvuoksi olen ihan mielelläni tässäiässä pätkätyöläinen.

ja 20 v. päästä ei varmaan muuta ookkaan,ammatti-
        taidottomat joutuvat ku***n,luulisin!

• levoton!!
        miljoona kirjoitti:

Saatuani 11-vuotta sitten vakituisesta työstä potkut säntäsin ensimmäiseen, tarjottuun, määräaikaiseen ( 7 kk ) projektiin.

Sen jälkeen pari lyhyempää toimeksiantoa.

Niiden jälkeen aloitin "normaalin", vakituisen työn mutta vuoden jälkeen totesin ko. työsuhteen minulle sopimattomaksi.

Palasin vaihteleviin pätkätöihin joissa viihdyn paljon paremmin kuin puurtamassa jossain vakituisessa.

Tehtävät, ihmiset, paikkakunnat, aikataulut ym. vaihtuvat.
        Inhottavatkin hommat tekee mielellään koska takaraja on tiedossa.
        Vapaata voi pitää harkintansa mukaan. Ei ota pätkää!
        Maksuton asunto, päivärahat ja matkakorvaukset edesauttavat puutteen torjunnassa.

Pisin on ollut 7kk, lyhyin 2pv.

Lyhyiden keikkojen yhteydessä inhottaa soviteltu päiväraha!
        4pv:n toimeksianto eikä loppukuun aikana kassalta saa mitään.

• levoton!! kirjoitti:

Saatuani 11-vuotta sitten vakituisesta työstä potkut säntäsin ensimmäiseen, tarjottuun, määräaikaiseen ( 7 kk ) projektiin.

Sen jälkeen pari lyhyempää toimeksiantoa.

Niiden jälkeen aloitin "normaalin", vakituisen työn mutta vuoden jälkeen totesin ko. työsuhteen minulle sopimattomaksi.

Palasin vaihteleviin pätkätöihin joissa viihdyn paljon paremmin kuin puurtamassa jossain vakituisessa.

Tehtävät, ihmiset, paikkakunnat, aikataulut ym. vaihtuvat.
        Inhottavatkin hommat tekee mielellään koska takaraja on tiedossa.
        Vapaata voi pitää harkintansa mukaan. Ei ota pätkää!
        Maksuton asunto, päivärahat ja matkakorvaukset edesauttavat puutteen torjunnassa.

Pisin on ollut 7kk, lyhyin 2pv.

Lyhyiden keikkojen yhteydessä inhottaa soviteltu päiväraha!
        4pv:n toimeksianto eikä loppukuun aikana kassalta saa mitään.

Aivan. Sellainen puolivuotta työssä ja muutama kuukausi työtön välissä olisi ihan kiva.

Minun uusi työ tulee parissa vuodessa valmiiksi, joten ensin minulla on vuoden sopimus ja ehkä tulee toinen perään. Mutta kun asennoituu oikein, se on ihan mukava kun on se takaraja, kuten kirjoitit.

Kiva, että joku muukin tykkää pätkistä vaikka niitä pätkätöitä niin paljon haukutaan.

• mikhaildenisov

ku työttömiä täällä(Ruottissa) kattelisin pian oksaa johon voi narun kiinnittää!

• kokenut ja nähnyt

Koulussa,armeijassa ja varmaan jossain muuallakin käytettiin samaa niin johan oppi.Varmaan tuntee olevansa työtön kun aikansa kirjoittaa joka päivä erikseen.Vielä lisää nöyryytystä,jos haluat sen mikä on edes lailla turvattu tulo niin esitä pankkitositteet.Matkustus ilmoitettava.Ole aina tavoitettavissa vaikka sua ei haluta edes töihin.Ikä tai joku muu epäilynvarjo miksi olet ollut työtön.Ei minun lahjani ole ainakaan mihinkään hukkuneet.

• mikhaildenisov
        kokenut ja nähnyt kirjoitti:

Koulussa,armeijassa ja varmaan jossain muuallakin käytettiin samaa niin johan oppi.Varmaan tuntee olevansa työtön kun aikansa kirjoittaa joka päivä erikseen.Vielä lisää nöyryytystä,jos haluat sen mikä on edes lailla turvattu tulo niin esitä pankkitositteet.Matkustus ilmoitettava.Ole aina tavoitettavissa vaikka sua ei haluta edes töihin.Ikä tai joku muu epäilynvarjo miksi olet ollut työtön.Ei minun lahjani ole ainakaan mihinkään hukkuneet.

sama tyyli ku täällä,aivan on ku vanki pallo
        jalassa.Vaimoni oli pätkätöissä ja vo h***ti
        sitä paperisotta,puheluja,e-postia.....ja n.e.

• Espanjaaan!

Ainakaan siellä ei tarvitse täyttää sitä lappua.
      Kerran kuukaudessa kuittaa pankin kassalla edellisen kuukauden päivärahat.
      3-kuukautta menee hyvin.

• mikhaildenisov

oon työt jättäny taakseni,oman osani tehny!!

• Tyypillinen

Et ymmärrätänyt ajatuksen kulkua.

• Espanjaan!
        Tyypillinen kirjoitti:

Jos tuon kirjoittelun kokee nöyryyttäväksi niin menee sellaiselle alueelle jos se on tarpeetonta.

Jos tarkoitat muuta ajatuksen kulkua niin HITTOJAKO SIITÄ VÄLITTÄÄ.

Ihmiset itse rakantavat trauumoja korviensa väliin!

• Ymmärtänyt
        Tyypillinen kirjoitti:

Jokseenkin sekava sinun ajatuksenkulku ehkä on. Täällä kun ei kukaan ole edes ajatustenlukija.

• Rocellii

jota kontrolloidaan

kyllä sitä työelämässäkin ilmenee

euroakaan ei heru, ellei ole kontrolloitua- arkistoitua- todennettua suoritetta

"työtön" on rooli...työelämän näkökulmasta..työkykyinen..työmarkkinoiden käytettävissä oleva...

se ei ole mikään lepoloma,,,,

ja työttömän velvollisuus on huolehtia "työkalunsa" kunnosta---niin henkisestä- kuin fyysisestä

säilyttää rutiinit....joiden avulla pysyy niin henkisesti- kuin fyysisesti kunnossa

• ihan viriili iskussa

Voi voi kapea-alaisuutta.Täytyyhän sitä työtä tehdessäkin ottaa vastuu "työkalustaan".Kysyisin mistä johtuu työuupumus, masennus? Ihmisiä me kaikki ollaan eikä me tulla toimeen ilman toinen toisiamme.Olisi varmaan tukalaa ja ahdistavaa jos töissä alettais kontrolloimaan mihin olet senttisi laittanut.Työttömätkö holhottavia? Alaikäisyys meni jo eikä olla vielä holhouksessa.

• Rocellii
        ihan viriili iskussa kirjoitti:

Voi voi kapea-alaisuutta.Täytyyhän sitä työtä tehdessäkin ottaa vastuu "työkalustaan".Kysyisin mistä johtuu työuupumus, masennus? Ihmisiä me kaikki ollaan eikä me tulla toimeen ilman toinen toisiamme.Olisi varmaan tukalaa ja ahdistavaa jos töissä alettais kontrolloimaan mihin olet senttisi laittanut.Työttömätkö holhottavia? Alaikäisyys meni jo eikä olla vielä holhouksessa.

ei kai sitä kukaan valvo..ainakaan työllisyysviranomaiset

nehän valvovat, että "perusteetonta" korvausta ei tulisi maksaa
        eli ..työllinen...korvaus eli palkka sovitusta, tehdystä työstä/suoritteesta

työtön..korvaus työmarkkinoiden käytettävissä olosta

sitten se on jokaisen henkilökohtainen asia mihin -ja miten tuon korvauksen käyttää

yhteiskunnan suorittama korvaus ammattiliiton
        työttömyyskassamaksu = eikö niillä jotenkin tule toimeen
        ellei niin sitten täytyy hakea toimeentulotukea..

joka kyllä myöskin vaatii erinäisiä "selvityksiä"
        maksajainstanssille sekä mahdollisesti myöskin velvollisuuden suorittaa korvaus takaisin
        ( = typerä homma! )

no..olisiko "kansalaispalkka" sitten enemmän kannustava ?

• "jos ihminen ei opi

olemaan ruodussaan",missä ruodussa? niin pistetään kirjoittamaan etc...

Minulle on sattunut vain määräaikaisia ruotuja.
      Että se siitä ruodussa pysymisestä, olisin halunnut jäädä pidemmäksikin aikaa ja samoin olisi työnantaja (kuntasektori)halunnut, mutta kun seuraava työtön oli jo tulossa tilalle.

Sossujen lanseeraama työllistämistapa peräisin 80-luvulta. Alkoi siitä Rinteen-mallista.

Tuolla alempana joku kirjotti työkalujensa kunnossa pitämisestä. Minulle tuli sellainen tilanne, että pakko turvautua kirurgin apuun. Olkapäänleikkaus tehtiin ja nyt menen syksyllä lonkkaleikkaukseen, ne ei parane omatoimisesti.
      Sairauslomaa en saanut, koska olen työtön. Näin nykysuomessa, kiitos sossujen.

• ajatteleva nainen

Tarkoitan sitä että pitäis vaan olla hiljaa ja nöyrä. Kuka tervepäinen haluaa olla oikeasti työtön.Markkinatuki mitä siitäkin tulee mielleyhtymäksi. Ihan kuin ois vapaata kauraa kaikkien arvostella 370eurolla mitä jää käteen.Ihmisarvo kaukana. Todella nöyryyttävää.Mantrana työtön,työtön.

• Angel of The Morning

Miten sossut tuohon liittyy ? Ei ne työtä tarjoa, ei kirjoita työvoimapoliittista lausuntoa, ei maksa työttömyyspäivärahaa eikä kirjoita lähetettä leikkaukseen.

• luukulta luukulle
        Angel of The Morning kirjoitti:

Miten sossut tuohon liittyy ? Ei ne työtä tarjoa, ei kirjoita työvoimapoliittista lausuntoa, ei maksa työttömyyspäivärahaa eikä kirjoita lähetettä leikkaukseen.

Terveyskeskus lääkärisi on saanut ohjeet. Sossu kysyy kelalta. Lääkärin todistuskin täytyy viedä kelaan ja työkkäriin, tietokoneet keksitty??Eikö vielä voitais keksiä jotain uutta luukkua millä ilmoittautua että ei tulis aika pitkäks.

• Angel of The Morning
        luukulta luukulle kirjoitti:

Terveyskeskus lääkärisi on saanut ohjeet. Sossu kysyy kelalta. Lääkärin todistuskin täytyy viedä kelaan ja työkkäriin, tietokoneet keksitty??Eikö vielä voitais keksiä jotain uutta luukkua millä ilmoittautua että ei tulis aika pitkäks.

Sossu voi katsoa KELA:n tiedot tietsikalta.

• sosiaalidemo-
        Angel of The Morning kirjoitti:

kraattien aikaansaannoksia.

• "jos ihminen ei opi"

tarkoitin tuolla sos.demejä ja niiden politiikkaa. Julkista terveydenhuoltoa sen hitauden takia en jaksanut odotella, vaan menin sitten yksityiselle sektorille. Aika hintavaa, mutta hyvin siitä korvattiin Kelassa. Ja on hintansa väärtti. Olen ansiosidonnaisella pv-rahalla.
        Muka hoitotakuu ja kattia kanssa.
        Sossuilla en tarkoittanut sosiaalivirastoa. Olis varmaan pitänyt vääntää sitä rautalankaa taas.

Olin eilen kirurgin siis yksityisen, vastaanotolla ja hän kirjoitti sairauslomaa (ja on sillä rahallistakin merkitystä) siihen asti kunnes lonkkaleikkaus suoritetaan, olkapää pitää olla kunnossa ensin.
        Että kyllä tässä on koitettu työkaluista pitää huolta, tosiin kalliisti mutta parempi se kuin pitkä kituminen.

• korvaus?
        "jos ihminen ei opi" kirjoitti:

tarkoitin tuolla sos.demejä ja niiden politiikkaa. Julkista terveydenhuoltoa sen hitauden takia en jaksanut odotella, vaan menin sitten yksityiselle sektorille. Aika hintavaa, mutta hyvin siitä korvattiin Kelassa. Ja on hintansa väärtti. Olen ansiosidonnaisella pv-rahalla.
        Muka hoitotakuu ja kattia kanssa.
        Sossuilla en tarkoittanut sosiaalivirastoa. Olis varmaan pitänyt vääntää sitä rautalankaa taas.

Olin eilen kirurgin siis yksityisen, vastaanotolla ja hän kirjoitti sairauslomaa (ja on sillä rahallistakin merkitystä) siihen asti kunnes lonkkaleikkaus suoritetaan, olkapää pitää olla kunnossa ensin.
        Että kyllä tässä on koitettu työkaluista pitää huolta, tosiin kalliisti mutta parempi se kuin pitkä kituminen.

Ymmärsinkö oikein?
        KELA korvannut hyvin.

Minulla lienevät käsitteet sekaisin kuin humalaisen uloste koska kaihileikkausteni noin 3000E:n kokonaiskustannuksista KELA korvasi noin 200E eikä matkoja ollenkaan.
        Työttömyyseläkeläisen perhebudjetissa tuo 200/3000 ei tunnu hyvälle korvaukselle!

Hoitotakuu!
        Sain lähetteen kaihileikkaukseen yksityislääkäriltä. Ei ole vaihtoehtoa kenelläkään!
        Minulle kerrottiin olevani vuorossa noin puolen vuoden kuluttua.
        Pyynnöstäni ko. keskussairaala faxasi lähetteeni yksitysklinikalle. Kerroin hakeutuvani sinne leikkauksiin.
        Silmäni leikattiin yksityisklinikalla kolmen viikon kuluttua.

Puolen vuoden kuluttua, ollessamme lomamatkalla, minulle soitettiin keskussairaalasta tieto: Nyt voisin tulla näyttämään silmää, ilmeisesti huonompaa.
        2800E:n erotus kannatti mielestäni maksaa.
        Muutkin työkalut ovat kunnossa vaikka niitä tarvitsee vain kuntosalilla!

• puliainen

Pääsevät tärkeilemään työttömien ihmisten kustannuksella. Itsestä heistä 15 v koulutuksenkaan jälkeen ole esimerkiksi yrittäjiksi, mutta julkisille sektorille, siellä ovat tärkeitä, jukupliuta sentään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1819
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1691
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      33
      1363
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1177
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1151
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1046
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      352
      974
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50