Lähes joka lehdestä voi lukea horoskooppinsa. Myös astrologin palstat ovat yleisiä aikakausilehdissä. Minä olen tyypillinen vesimies: en usko missään tapauksessa horoskooppeihin tai astrologien juttuihin. Ne ovat kahdesta myrkyllisestä lähteestä.
Joko ennustukset ovat huijausta ja satua. Tai sitten niissä on mukana pahan kosketus.
Ja silloin mennään jo mielenterveyden järkkymisen maisemiin.
Se, miksi me haluamme lukea horoskooppeja ja kyselemme astrologeilta vinkkejä, johtuu siitä, että emme kestä totuutta, emme jaksa oikein todellista elämää ja kaipaamme valheita, satuja ja humpuukia. Että olisi vähän helpompaa kohdata harmaa arki ja monet vastoinkäymiset ihmisten kanssa, rakkaudessa, talouden ollessa kuralla.
Tosielämässä ei nimittäin eteemme tule prinsessoja eikä prinssejä, emme saa yllättäen suuria rahasummia, emme elä terveinä kuin pukit. Päinvastoin: ihmiset masentavat – ainakin muutamat hankalat tyypit. Rahaa ei tule kaikista ovista. Päinvastoin. taskussa on reikä – pysyvästi. Ja tervettä päivää ei oikein meille suoda: jokaisella on kipuja, kolotuksia ja vakavampia sairauksia aivan riittävästi.
Totuus ja valo tällaiseen oikeaan elämään ei löydy mistään muualta kuin Jumalalta:
meidän toivomme on tosiasioiden tunnustamisessa ja heräämisessä!
”Juuri siihen aikaan Jeesuksen luo tuli ihmisiä, jotka kertoivat Pilatuksen surmauttaneen uhraamaan tulleita galilealaisia, niin että heidän verensä oli sekoittunut uhrieläinten vereen. Jeesus sanoi siihen: "Luuletteko, että he olivat suurempia syntisiä kuin kaikki muut galilealaiset, koska saivat tuollaisen lopun? Eivät suinkaan - samalla tavoin te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny.”
Jotenkin minua surettaa ihmisten tyhmyys ja ylpeys. Tässä kylässä, meidän jokaisen lähipiirissä tai kenties meidän omalla kohdalla voidaan puhua maineesta, kunniasta, elämänurasta ja menestyksestä - huolimatta niistä ihmissuhdeongelmista ja rahahuolista.
Muiden silmissä elämä voi näyttää menestyksen täyttämältä. Mutta kaikki on turhuutta, petosta ja valhetta, jos emme ole tarttuneet kiinni Jeesuksen sanoihin kääntymisestä, heräämisestä, parannuksenteosta. Olenko ilonpilaaja sanomalla, että ilman Jeesusta olemme matkalla kadotukseen? Olen mielelläni ilonpilaaja tänä päivänä, jos se auttaa sinua miettimään sitä, missä olet, mihin kuljet, keneen turvaudut?
Minua mahtavampi ilonpilaaja suostui kulkemaan ristille asti: kidutukseen ja kuolemaan, jotta ihmiset heräisivät, kääntyisivät ja etsisivät turvaa Jumalan luota!
Totuus on nimittäin siinä, että koko elämämme, jo ennen syntymämme päivää oli
Jumalan tiedossa. Hän suunnitteli ja valmisteli meidän tiemme ja matkamme.
Jos elämme tuon suunnitelman mukaan, meidän käy hyvin jo tässä elämässä.
Jos elämme itsenäisen itsekkäästi luottaen omiin voimiimme ja taitoihimme, olemme kuoleman omia. Kuljemme kohti tuhoa ja ikuista kuolemaa.
Nyt olen mielestäni tarpeeksi selkeästi jo kertonut sen Jumalan sanan totuuden ja yksinkertaisen ilosanoman: Usko Jeesukseen tuo pelastuksen. Kääntyminen Jumalan puoleen siirtää meidät Saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan. Tässä ja nyt.
Tämä on hyvä uutinen meille jokaiselle. Meillä on mahdollisuus kääntyä, voima valita
Jumalan ystävyys, taito valita vapaus ja hyvä, yltäkylläinen elämä.
Kaikki alkaa totuuden ymmärtämisestä: kun käännymme Jeesuksen puoleen, me emme tuhoudu, emme kuole, emme joudu hukkaan.
Kun käännymme Jumalan puoleen (sanomalla vaikka hiljaa mielessämme tässä ja nyt):
Jeesus, tässä olen! Pidä minusta huolta. Näin me olemme Taivaan kansalaisia, Jumalan ystäviä, pelastettuja, armahdettuja ja voimakkaita vastustamaan kaikkea pahaa elämässämme, olemme voittajia!
Onko se näin helppoa! Sanoa vain muutama sana ja sillä selvä? Se on juuri näin helppoa ja vielä helpompaa. Se, miksi kipuilemme elämän heitellessä meitä, johtuu siitä, että me luulemme, että kärsimys, työ ja tuska kuuluvat Jumalan lapsille kuin nyrkki silmään!
Ajattele Paratiisia. Esivanhemmillamme Adamilla ja Eevalla oli mukavat oltavat.
Pelkkää hyvää ja vielä parempaa: maailman paras elinympäristö, suora yhteys Jumalaan
ilman uskon ja epäuskon kipuilua, ja vielä mahtavasti keskinäistä juopumista rakkaudesta ja seksistä ilman mitään syyllisyydentuntoja tai krapulan pelkoja.
Tällainen oli Jumalan suunnitelma. Täydellinen elämä, ylitsevuotavaa iloa, rakkautta ja
rauhaa…Ja esivanhempamme valitsivat – kiitos Saatanan – onnettoman, kivuliaan ja kuoleman täyttämän elämän.
Minusta suurin Saatanan huijaus on siinä, kun hän on saanut monet ihmiset uskomaan, että Jumala on ilonpilaaja ja elämä ilman Jumalaa on vapaata ja mahtavaa!
Rakas ystävä! Mieti vähän. Onko sinulla joskus mennyt roolit sekaisin? Oletko pitänyt paratiisin Luojaa ilonpilaajana ja Saatanaa kuoleman ja kärsimyksen aiheuttajaa pelastajana?
Mieti vaikka Psalmin sanoja Jumalan lapsen elämästä ja Paratiisin löytymisestä uudestaan uskon kautta - Jeesukseen kääntymisen kautta: ”Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni." (Ps 40:9)
”Täytän mielelläni tahtosi…” En pakosta, en tehdäkseni uhrauksia, en saavuttaakseni jotakin kovalla työllä, vaan mielelläni. Rakas ystävä. Tähän meillä on ollut matkaa, mutta tänään saamme ottaa sen askeleen, jonka jälkeen koemme, elämme ja tunnemme:
- Mielelläni, ilosta seuraan Jeesusta, koska Hänen seurassaan saan tuntea turvaa, iloa, rauhaa ja odotan innolla tulevaisuutta, jossa kerran olen paremmissa tuntemisissa kuin
esivanhempani Paratiisissa! Minun käy elämässä hyvin. Se on totta jo tänään.
Siksi on hyvä kääntyä Jumalan puoleen, tulla ehtoolliselle, aloittaa alusta. Tänään on pelastuksen päivä – Sinua varten tehty. Aamen.
http://www.karjalohjanseurakunta.fi/
Kestätkö totuutta ??
4
679
Vastaukset 4
Hieno juttu tuo sinun, sen jaksoi lukeakin, vaikka oli pitkä.
Astrologiasta olen samaa mieltä, ja hyvin kuvasit astrologian ja käsityksesi siitä.
Mutta jos Jumalan kanssa eläminen ei ole yhtä vaikeaa kuin ihmiset ajattelevat, niin miten saamme ihmiset irti uskontojen, kirkkojen ja lahkojen sudenkuopista? Kirkkoja on tuhansia, ja kaikki ne vaativat ihmisiltä jotain mahdotonta ja joidenkin pykälien pitämistä, jotka ovat pikkumaisia, eivätkä ole Jumalan totuuksia.
Vapautus lienee siinä, että tarvitsee tarkkaan katsoa minne menee, ja siellä pitäisi toivottaa tervetulleeksi sellaisena kuin on (jolloin sitten ehkä on oikeassa paikassa), eikä sitten pidä yrittää itse, yksin, tulla hyväksi, vaan antaa Jumalan tehdä työnsä, ja antaa hänen tehdä minut hyväksi.
Helppo sanoa, kun kuitenkin kaikki hermostumme ja kompastelemme. Mutta se on ihmisen osa, uskosta Jeesukseen ei ole mitään syytä luopua, eikä saa luopua, vaikka kuinka pahaksi tuntisi itsensä.- kalaN
että juuri sinun totuutesi on se oikea?
Kukaan ei ole todistanut astrologiaa todeksi, muttei myöskään kristinuskoa.
Minä pidän astrologiasta, mutta en tiedä, onko siinä mitään perää. Se on kuitenkin hauska harrastus, enkä usko että joudun helvettiin sen takia. Tosin en usko koko helvettiin tai sitten se on täällä maan päällä.
Jotenkin vaan ärsyttää ihmiset, jotka ikään kuin ylhäältä käsin määrittelevät meille "pimeydessä eläville" mikä on totuus ja mikä ei. Minusta se on suurinta ylimielisyyttä ylipäätään luulla tietävänsä totuus tästä kaikesta.
Jokainen pitäköön oman satunsa. Kyllä tähän maailmaan kaikenlaista hölynpölyä riittää. Mutta älä tule kertomaan, että juuri sinulla olisi jokin ainutkertainen tietämys tästä hullusta maailmasta, se on jotenkin niin lapsellista. - ON?
Taitaa viestin alkuperäinen kirjoittaja olla Kauris.
- on oma
totuutensa. Miksi sinä olisit oikeassa ja joku toinen ei tai päinvastoin. Kunioittakaamme jokaisen omaa tapaa uskoa ja ajatella. Sinä vesimies, et usko horoskooppeihin, mutta jaksat silti kirjoittaa astrologia palstalle noin pitkän vuodatuksen aiheesta!? Eiköhän sekin kerro jotain suhteestasi astrologiaan. Jokin mystinen voimakas kiinnostus sinulla tuntuu aihetta kohtaan olevan. Muuten kai suhtautuisit välinpitämättömästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3921476- 71798
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et38737Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri29684- 52652
- 44635
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht383609- 63543
- 88527
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474