Tuskaisen kipeät rauhaset kaulalla

...

Elikkäs.. Onko kellään kokemusta sellaisesta kun kaulan rauhaset kipeytyvät kovasti. Mulla ollut nyt neljä päivää uskomattoman kipeät rauhaset, ihan leukaluiden alla pahin aristus. Koko kaulan alue tuntuu kosketusaralta, ihan kuin mustelmilla. Kurkku ei siis varsinaisesti ole sisältä kipeä, nielastessa ei tunnu kipua. Kuumetta yms. normaaleita flunssan oireita ei ole. Luulin että tämä muuttuisi normaaliksi flunssaksi, joskus aiemmin minulla flunssa alkanut rauhaskivulla, mutta kipu kaulalla vain jatkuu ja jatkuu..
Kokemusta kellään? Lääkäriin varailen ajan kyllä, mutta ihan mielenkiinnosta pistin kysymyksen tänne palstalle josko joku osaisi jotain ongelmaani vastata.

Kiitos kovasti vastauksista ja hyvää kesää!

8

18722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imusolmukkeet

      jotka turpoavat flunssan yhteydessä. Oletko huomannut että aina kun menet nuhan takia lääkäriin niin ne yleensä tunnustellaan? Menee taas verorahoja hukkaan kun menet flunssan takia lääkäriin... perkele kun vielä ihmetellään kun resurssit ei riitä...

      • ap.

        Niin tyhmä en kuitenkaan ole ettenkö tietäsi kaulallani olevan turvonneita imusolmukkeita, enhän sitä kysynytkään. Kysyin onko kellään kokemusta oudosta "flunssasta" tms jossa ainoa oire kova kipu kaulan rauhasissa?
        Niin ja mitä verorahoihin tulee, niin aion käydä yksityisellä, ettei vaan mene verorahat hukkaan turhan takia.. Joten älä huoli..


      • Anonyymi

        voi se olla imusolmuke tulehds paha hammastulehdus tai vastaavaa nielurisatulehdus imusolmuke syöpä taikka korvbatulehdus kun ei niitä plunssan oireita siis ollut ollenkaan .sikotaudissakin menee kaikki imusolmukkeet kipeäksi.et kyllä siellä lääkärissä kannattaa käydä antipiotit hakemassa


    • pattikaula

      kipeät..?
      Itselläni samanlaisia ollut.. Eli 3-4 imusolmuketta kipeänä max.4päivää, ja sitten tuvotus laskee ja kipu häviää.. Ei ole mullakaan ole ollut flunssaa, tai muuta yleissairautta, kun patit ovat ilmestyneet.. Kuumetta en ole sairastanut moneen vuoteen, ja viimeksi kun sitä oli niin kesti kuume sahaavana 3kuukautta.. Olisi kiva tietää mikä voisi ärsyttää imusolmukkeet ilman flunssaa..?
      Ja ne imusolmukkeet on mullakin ärsyttävän kipeät, tunne että ne painaa älyttömästi, ja "hölskyykin" kun kävelee.. en ole käynyt pattien takia lääkärissä, kun ne onneksi häviää 4n päivän sisällä aina.. =)

      PS.kiva huomata että en ole ainoa outoja imusolmukkeita ilman flunssaa poteva!! =)

      • Äispä

        Minulla samanlaiset oireet. Nyt neljättä kertaa elämässäni. Järkyttävän kova viiltokipu vasemmalla puolella. Ei mitään flunssaa. Silmä ollut muutamana päivänä ajetuksessa. Iltaa kohti kipu pahenee ja aamulla parempi.
        Olen käynyt lääkärissä edellisen kerran verikokeet Ok. Diagnoosi virus, joka aiheuttaa rauhasten turpoamisen. Buranaa täytyy syödä 4krt/vrk.(800) Muutoin kipua ei kestä. Silti tämä Hämmästyttää joka kerta, et miten voikaan olla yksi rauhanen, joka näin voimakkaasti kipuilee.


      • Maija Lai
        Äispä kirjoitti:

        Minulla samanlaiset oireet. Nyt neljättä kertaa elämässäni. Järkyttävän kova viiltokipu vasemmalla puolella. Ei mitään flunssaa. Silmä ollut muutamana päivänä ajetuksessa. Iltaa kohti kipu pahenee ja aamulla parempi.
        Olen käynyt lääkärissä edellisen kerran verikokeet Ok. Diagnoosi virus, joka aiheuttaa rauhasten turpoamisen. Buranaa täytyy syödä 4krt/vrk.(800) Muutoin kipua ei kestä. Silti tämä Hämmästyttää joka kerta, et miten voikaan olla yksi rauhanen, joka näin voimakkaasti kipuilee.

        Minulla oli flunssa ennen joulua ja uudelleen uutena vuonna tänä vuonna. Nyt on vaivannut rauhaset 5 pv. Kävin tänään lääkärissä ja sain antibiottikuurin joten odotan että kipu ja turvotus helpottaa ja saan syötyä.


    • samoin + nuha

      Minulla tuli nuha aivan yllättäen. Aamulla kitalaki oli takaa kipeä ja ääni alkoi kuulostaa nuhaiselta. Päivän mittaan aloin tarvita yhä enemmän nenäliinoja. No, sitten imusolmukkeet tulivat todella kipeiksi! Tuntuu että siellä oikein jumittaa joku kun ei päätä raskis kääntää. Sattuu. Nielastessa tuntuu rauhasissa, mutta ei kurkussa. Ohihan tämä menee, kiva vain juuri ennen lomalle lähtöä.. Elikkä täällä sitä samaa nuhan kera.

    • Anonyymi

      Auttaako pepantteeni rajuun flunsaan vai mitää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe