Mennyt aikamoiseksi sisäpiirin hommaksi kyllä. Nyt sitä pyörittää ne samat naamat jotka siellä ovat "aina äänessä". Kohta sinne ei varmaan pääse enää mihinkään osioon ilman että ihanitse olis koko elämä. Vaan kyllä mua harmittaa pikkusen, kun olen kaikenäkösen harrastaja ja ihan itsessä on monenlaista jutunjuurta kädentaidoista ollut.
Ikävää että pääsy evätään joiltaki. Ei kai millään muulla foorumilla oo noin tarkkaa aktiivisuudesta ym, tavalliset ihmiset niitäki ylläpitää. Jatkuva napina joka toisesta viestistä. Käsittämätöntä. Ja osioita poistellaan kun niissä muka riidellään liikaa. Vaikka oikeesti niissä ei riidellä yhtään enempää kuin muillakaan foorumeilla.
Mä en kyllä jaksa enää tuota, kun aina kun menen sinne niin jotain on taas muutettu enkä ikinä pääse kuin kahteen osioon, ei niissä aina juttua riitä heidän vaatiman aktiivisuuden saavuttamiseen.
Että ei kiitos, onnea valitsemallanne tiellä.
Mitä on tapahtunut ihanitse-foorumille?
50
3870
Vastaukset
- kästyöläinen
Ei kannata asiasta valitella täällä, kun ei tätä palstaa koske.
Jos ei viihdy niin ei auta kuin pysyä poissa. - kirjautumaton
Meinaan, että eihän sinne tarvitse edes rekisteröityä, kun pääsee jo lukemaan Askartelu-osiota (6 aluetta), Tekstiilitöitä (7 aluetta) sekä Puu, Lasi, jne. -osiota (6 aluetta). Rekisteröitymällä saa sitten noihin samoihin kirjoitusoikeuden. Ja taitaa saada vielä lukuoikeudet muutamaan lisää...
Toukokuun lopussa Ihanitsellä oli kyllä vakavia tietoteknisiä ongelmia ja sen seurauksena on foorumin osoite vähän muuttunut (löytyy vanhankin kautta) ja automaattinen sisäänkirjautuminen ei myöskään onnistu vanhoilla tiedoilla, pitää tyhjätä selaimesta piparit ja yrittää sitten uudelleen. Mutta siis kirjautumattakin pitäisi löytyä lukemista ihan kohtalaisesti.
Vinkki: jos googlella tulee vastaa ihanitsessä oleva viesti, joka ei sitten löydykään, niin sen saa yleensä näkyviin, kun vaihtaa osoitteen alun tekstin "www" tekstiin "foorumi", eli siis http://www.ihanitse..... -> http://foorumi.ihanitse.......
Tästä lisää Ihanitsen tiedotealueella, ei se ole mikään salaisuus, näkyy siellä ihan kelle lukijalle vain. Ja googlekin varmaan päivittyy aikanaan, kun muutoksesta on vähän pidempi aika... - Kateellisia riittää
Viestisi tarkoitus on ilmiselvästi vain haukkua ja tuottaa foorumia pyörittäville pahaa mieltä.
Foorumi on mielestäsi todella hyvä ja sinua harmittaa lähinnä vain se, että osallistumatta foorumin tomintaan et pääse joka alueelle. Tiedätkö mitä? Minusta on oikeasti todella typerää että ihan itse on avoinna ulkopuolisille. Minusta se pitäisi sulkea rekisteröitymättömiltä käyttäjiltä kokonaan. Emme me kirjoittajat erityisemmin kaipaa kaltaisiasi valittajia, eikä siitä että te saatte lukea toisten tekstejä ole meille mitään hyötyä.
Kummallista että syytetään Ihan itseä sisäpiiriksi. Vaikka millä mittarilla vertaan se on esim. miljoona kertaa ystävällisempi ja avoimempi kuin yksikään muu kädentaitofoorumi mitä olen löytänyt. Siellä voi viihtyä myös silloin, kun on itse aktiivinen. Foorumin säännöt ovat selkeät ja niitä myös valvotaan.
Ainoa erimielisyys säännöistä itselläni koskee tuota foorumin julkisuutta. Ei sen tarvitsisi olla koko netin luettavissa. Rekisteröityminen on ymmärtääkseni kaikille avointa joten foorumi voitaisiin mielestäni sulkeakin kaikilta rekisteröitymättömiltä kenenkään foorumilla kirjoittavan siinä mitään häviämättä. Se voisi mielestäni olla hyväkin idea koska tyhmää ja valheellista kirjoitelua siitä että me foorumilaiset olemme sisäpiiri on niin paljon.
Jokatapauksessa oli se avoin tai ei siitä valitetaan. Musta voisi sitten korjata tilanteen vastaamaan huhuja ja sulkea sen vain niille, joilla on jotain annettavaakin muille.- Iha itte
Olen kirjoitellut joskus ihan itseen, mielestäni oikeaan paikkaan ja tekstini mahdollisine vastauksineen onkin siirretty "lukkojen taakse", jonne en pääse sisään, kun en ole joka päivä kirjoittelemassa jotain tyhjää kuten : voi kuinka ihana tai miten osasitkin tai ihanat värit tms. kommentteja. Jos ei keksi järkevää kirjoitettavaa tai kommentoitavaa on mielestäni joutavaa kirjoittaa ihan tyhjää tekstiä. On alkanut sisäpiiriltä tuntua koko juttu ei voi mitään. Ko. sivuillahan ei saa poikittaista arvostelua sanoa, joten täällä saa sentään kai vielä ihan vapaasti kommentoida.
- ????
Mikä tuossa mahdollisesti aiheuttaisi kateutta?
- tyhmä vai laiskako olet?
Iha itte kirjoitti:
Olen kirjoitellut joskus ihan itseen, mielestäni oikeaan paikkaan ja tekstini mahdollisine vastauksineen onkin siirretty "lukkojen taakse", jonne en pääse sisään, kun en ole joka päivä kirjoittelemassa jotain tyhjää kuten : voi kuinka ihana tai miten osasitkin tai ihanat värit tms. kommentteja. Jos ei keksi järkevää kirjoitettavaa tai kommentoitavaa on mielestäni joutavaa kirjoittaa ihan tyhjää tekstiä. On alkanut sisäpiiriltä tuntua koko juttu ei voi mitään. Ko. sivuillahan ei saa poikittaista arvostelua sanoa, joten täällä saa sentään kai vielä ihan vapaasti kommentoida.
Eihän ne jäsenedut tuolla minkään kiven takana ole. Viidellä viestillä kuussa ne saa. Vissiin ei kuitenkaan viidellä kehuviestillä vaan ihan oikealla keskusteluun osallistumisella.
Itsestäsi se on kiinni mitkä oikeudet sulla foorumilla on. Pelisäännöt on kuitenkin ennalta kerrottu ihan selvästi mutta nää ulkopuoliset tulee foorumille huutelemaan ostoskyselyitä ja vaatimaan palvelua ja sitten valittaa kun ei saanutkaan uusina erilaisia sääntöjä omalle kohdalleen vaan joutuu nekin sinne roinataivaaseen. - OLEN KIIREINEN
tyhmä vai laiskako olet? kirjoitti:
Eihän ne jäsenedut tuolla minkään kiven takana ole. Viidellä viestillä kuussa ne saa. Vissiin ei kuitenkaan viidellä kehuviestillä vaan ihan oikealla keskusteluun osallistumisella.
Itsestäsi se on kiinni mitkä oikeudet sulla foorumilla on. Pelisäännöt on kuitenkin ennalta kerrottu ihan selvästi mutta nää ulkopuoliset tulee foorumille huutelemaan ostoskyselyitä ja vaatimaan palvelua ja sitten valittaa kun ei saanutkaan uusina erilaisia sääntöjä omalle kohdalleen vaan joutuu nekin sinne roinataivaaseen.Parempaa tekemistä löytyy kuin kirjoitella kaiken maailman ihanitseihin ja siksi riepoo kun tietoa ei saa silloin kuin haluaa. Taidat olla ylläpitäjiä haukkumisestasi päätellen.
- sisällöntuottaja
OLEN KIIREINEN kirjoitti:
Parempaa tekemistä löytyy kuin kirjoitella kaiken maailman ihanitseihin ja siksi riepoo kun tietoa ei saa silloin kuin haluaa. Taidat olla ylläpitäjiä haukkumisestasi päätellen.
Tämähän se ydinkysymys onkin: onko nettifoorumit tarkoitettu yksi- vai kaksisuuntaiseen kommunikaatioon? Ihan Itsen perusperiaate tuntuu olevan, että kaksisuuntaisesta kommunikaatiosta palkitaan lisäkeskustelualueilla, mutta tekniikkakeskusteluita voi seurata ihan kuka vain. Jotkut muut foorumit antavat kaikille kaikki oikeudet, itse kukin voi sitten päätellä, ovatko ne parempia, huonompia vai vain erilaisia.
Toisin sanoen: miksi muiden ihmisten pitäisi käyttää aikaansa tiedon hankkimiseen sinulle, jos et ehdi jakaa omia tietojasi heille? JOKU käyttää aina aikaansa siihen, että vastaa esittämääsi kysymykseen - entä jos tällä jollakulla olisi myös "parempaa tekemistä", mutta hän vastaa sinulle auttavaisuuttaan; mitä hän saa siitä vastineeksi? Yhdellekään Ihan Itsen kirjoittajalle ei tietääkseni makseta hänen tuotoksistaan.
Jos haluat tietoa nopeasti ja helposti, kirjakaupat on keksitty. Kirjan tekijä ei odota, että annat palautetta kirjasta tai kerrot hänelle parhaat vinkkisi - mutta sinä annatkin kirjan tekijälle ja kustantajalle rahaa vastineeksi siitä, että saat tietoa. Nykyisin saa erinomaisia kirjoja monista erilaisista askartelu- ja käsityöaiheista eikä tarvitse edes ehtiä kirjakauppaan, nettikaupoistakin löytyy vaikka mitä. - jakamastaan tiedosta!?
sisällöntuottaja kirjoitti:
Tämähän se ydinkysymys onkin: onko nettifoorumit tarkoitettu yksi- vai kaksisuuntaiseen kommunikaatioon? Ihan Itsen perusperiaate tuntuu olevan, että kaksisuuntaisesta kommunikaatiosta palkitaan lisäkeskustelualueilla, mutta tekniikkakeskusteluita voi seurata ihan kuka vain. Jotkut muut foorumit antavat kaikille kaikki oikeudet, itse kukin voi sitten päätellä, ovatko ne parempia, huonompia vai vain erilaisia.
Toisin sanoen: miksi muiden ihmisten pitäisi käyttää aikaansa tiedon hankkimiseen sinulle, jos et ehdi jakaa omia tietojasi heille? JOKU käyttää aina aikaansa siihen, että vastaa esittämääsi kysymykseen - entä jos tällä jollakulla olisi myös "parempaa tekemistä", mutta hän vastaa sinulle auttavaisuuttaan; mitä hän saa siitä vastineeksi? Yhdellekään Ihan Itsen kirjoittajalle ei tietääkseni makseta hänen tuotoksistaan.
Jos haluat tietoa nopeasti ja helposti, kirjakaupat on keksitty. Kirjan tekijä ei odota, että annat palautetta kirjasta tai kerrot hänelle parhaat vinkkisi - mutta sinä annatkin kirjan tekijälle ja kustantajalle rahaa vastineeksi siitä, että saat tietoa. Nykyisin saa erinomaisia kirjoja monista erilaisista askartelu- ja käsityöaiheista eikä tarvitse edes ehtiä kirjakauppaan, nettikaupoistakin löytyy vaikka mitä.En tiedä kuinka paljon teitä "puolustajia" on vai onko vain yksi, mutta on tullut selväksi että te haluatte hyötyä tiedoistanne. Suosittelen vaikka toiminimen perustamista, silloin voitte rahastaa ihmisiä ;)
- haluavat hyötyä muiden tied...
jakamastaan tiedosta!? kirjoitti:
En tiedä kuinka paljon teitä "puolustajia" on vai onko vain yksi, mutta on tullut selväksi että te haluatte hyötyä tiedoistanne. Suosittelen vaikka toiminimen perustamista, silloin voitte rahastaa ihmisiä ;)
No kyllä nämä valittajatkin haluavat nimenomaan hyötyä muiden tiedoista ja kiukuttelevat kun eivät voikaan ryöstökalastaa kaikkea.
- ratkaisu ongelmaanne
haluavat hyötyä muiden tied... kirjoitti:
No kyllä nämä valittajatkin haluavat nimenomaan hyötyä muiden tiedoista ja kiukuttelevat kun eivät voikaan ryöstökalastaa kaikkea.
Ehdotan että otat(te) selville miksi tuo foorumi alunperin perustettiin eli mitkä oli lähtökohdat. Minulla on aivan eri kuva siitä kuin millaiseksi se on muuttunut ja miten käyttäjät sen tuovat esille (nykyisin halveksutaan todella suurta osaa harrastajista).
Eihän sinun eikä muidenkaan tarvitse foorumille kirjoittaa kerran pelkäät(te) muiden hyötyvän huippusalaisesta tiedostanne.. - Ihanitsessä
ratkaisu ongelmaanne kirjoitti:
Ehdotan että otat(te) selville miksi tuo foorumi alunperin perustettiin eli mitkä oli lähtökohdat. Minulla on aivan eri kuva siitä kuin millaiseksi se on muuttunut ja miten käyttäjät sen tuovat esille (nykyisin halveksutaan todella suurta osaa harrastajista).
Eihän sinun eikä muidenkaan tarvitse foorumille kirjoittaa kerran pelkäät(te) muiden hyötyvän huippusalaisesta tiedostanne..säännöllisesti käyvä ja kirjoitteleva käsityönarkkari.
Ja siksi siellä käyn, kun se on mielestäni erittäin hyvähenkinen foorumi. Suuri kiitos siitä kuuluu moderaattoreille, jotka hommaa valvovat.
Kuten tässäkin keskustelussa on jo käynyt ilmi, se hyvä henki ei säily luonnostaan. Aina on joukossa räyhähenkiä, joita pitää taltutella.
Aiemmin jo taidettiin mainita, Ihanitsessä ammattilaiset ja harrastajat ruotivat asioita rinta rinnan. Apua saa kun tarvitaan, ja vastineeksi sitä annetaan kun on mitä antaa. Ilman pelkoa että ketään leimataan tyhmäksi.
Jos jollekin ei tuo systeemi sovi, onneksi hänellä on valta olla menemättä kyseiselle foorumille.
Tuota "nykyisin halveksutaan todella suurta osaa harrastajista" en lainkaan ymmärrä. Jos tuollaisen lauseen heittää ilmaan, minusta se vaatii perusteluita ollakseen ollenkaan uskottava. Minä en ole nähnyt ainuttakaan viestiä Ihanitsessä, jossa halveksuttaisiin yhtään ketään. - selvää asiaa
Ihanitsessä kirjoitti:
säännöllisesti käyvä ja kirjoitteleva käsityönarkkari.
Ja siksi siellä käyn, kun se on mielestäni erittäin hyvähenkinen foorumi. Suuri kiitos siitä kuuluu moderaattoreille, jotka hommaa valvovat.
Kuten tässäkin keskustelussa on jo käynyt ilmi, se hyvä henki ei säily luonnostaan. Aina on joukossa räyhähenkiä, joita pitää taltutella.
Aiemmin jo taidettiin mainita, Ihanitsessä ammattilaiset ja harrastajat ruotivat asioita rinta rinnan. Apua saa kun tarvitaan, ja vastineeksi sitä annetaan kun on mitä antaa. Ilman pelkoa että ketään leimataan tyhmäksi.
Jos jollekin ei tuo systeemi sovi, onneksi hänellä on valta olla menemättä kyseiselle foorumille.
Tuota "nykyisin halveksutaan todella suurta osaa harrastajista" en lainkaan ymmärrä. Jos tuollaisen lauseen heittää ilmaan, minusta se vaatii perusteluita ollakseen ollenkaan uskottava. Minä en ole nähnyt ainuttakaan viestiä Ihanitsessä, jossa halveksuttaisiin yhtään ketään.Perustelenpa nyt vaikkei siihen kyllä ole tarvetta.
"Minä en ole nähnyt ainuttakaan viestiä I***, jossa halveksuttaisiin yhtään ketään."
Ethän sinä siellä mitään halveksuvia viestejä näekään, kaikki siivotaan bittiavaruuteen. Jopa sellaisetkin viestit joita ei tarvitsisi. Syynähän on vain ja ainoastaan julkisivun kiillottaminen.
Se missä näet halveksuvia viestejä on muut foorumit joissa ylistysvirret raikuu ja samalla haukutaan heitä jotka esittävät oman mielipiteen kyseisestä foorumista. En ole törmännyt kuin muutamaan asiattomaan mielipiteeseen jotka ovat olleet erimieltä kuin foorumin vakikävijät. Kaikki muut ovat olleet ihan asiallisia, mutta koska ne eivät ole ylistäneet foorumia heitä on alettu haukkua ties miksikä. Ei teillä todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Käyttäydytte todella törkeästi. - aloittaja
Iha itte kirjoitti:
tuntuu kyllä ettei kohta missään saa sananvapauttaan käyttää, minkä tämäki ketju osoittaa aika selvästi. Meillä on kuiteski kaikilla oikeus sananvapauteen.
Oon ihan samaa mieltä kanssas muuten. En mäkää keksimällä jaksa keksiä sanomista...että saisin ehkä mahdolisesti sitten oikeudet päästä joihinki juttuihin mukaan. - selvää asiaa
selvää asiaa kirjoitti:
Perustelenpa nyt vaikkei siihen kyllä ole tarvetta.
"Minä en ole nähnyt ainuttakaan viestiä I***, jossa halveksuttaisiin yhtään ketään."
Ethän sinä siellä mitään halveksuvia viestejä näekään, kaikki siivotaan bittiavaruuteen. Jopa sellaisetkin viestit joita ei tarvitsisi. Syynähän on vain ja ainoastaan julkisivun kiillottaminen.
Se missä näet halveksuvia viestejä on muut foorumit joissa ylistysvirret raikuu ja samalla haukutaan heitä jotka esittävät oman mielipiteen kyseisestä foorumista. En ole törmännyt kuin muutamaan asiattomaan mielipiteeseen jotka ovat olleet erimieltä kuin foorumin vakikävijät. Kaikki muut ovat olleet ihan asiallisia, mutta koska ne eivät ole ylistäneet foorumia heitä on alettu haukkua ties miksikä. Ei teillä todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Käyttäydytte todella törkeästi.Hipshoijjaa, minulta on kyllä totaalisesti mennyt ohi jos jotakuta on haukuttu siksi ettei ole ylistänyt foorumia. Se kyllä kuullostaa naurettavalta, ja epäuskottavalta.
Ja vielä jäi epäselväksi;
kenellä ei ole puhtaat jauhot pussissa?
ketkä käyttäytyvät törkeästi?
Onko tämä nyt jonkun foorumin käyttäjien yleistys?
Eihän koko foorumin kävijäkuntaa voi yleistää, se koostuu yksittäisistä persoonista, ja jos joukossa on yksi mätä omena, yleistykset hänen toiminnastaan loukkaavat sitä "kunnon" sakkia, joka haluaa keskustella asioista, monenlaisista ja monentasoisista.
...niin, ei vieläkään selvinnyt...aiemmin väitit että suurta osaa harrastajista halveksutaan. Mitä oikein tarkoitit? - yleistää
jakamastaan tiedosta!? kirjoitti:
En tiedä kuinka paljon teitä "puolustajia" on vai onko vain yksi, mutta on tullut selväksi että te haluatte hyötyä tiedoistanne. Suosittelen vaikka toiminimen perustamista, silloin voitte rahastaa ihmisiä ;)
Ei kaikki foorumilaiset halua ns. hyötyä tiedoistaan. Minusta tuollainen yleistys on jopa asiatonta. Sitä paitsi foorumilla pyörii myös ihmisiä, jotka oikesti neuvoillaan ja tiedoillaan tienaavat elantonsa, ja silti kirjoittelevat, ilmaiseksi, foorumilla.
Niin, tai ehkä enemmänkin tahallista väärinymmärrystä koko tuo edellinen juttu. - tiennyt,
OLEN KIIREINEN kirjoitti:
Parempaa tekemistä löytyy kuin kirjoitella kaiken maailman ihanitseihin ja siksi riepoo kun tietoa ei saa silloin kuin haluaa. Taidat olla ylläpitäjiä haukkumisestasi päätellen.
Googlettamallakin löytyy helposti monenlaista käyttökelpoista tietoa :)
Turha sitä on kenenkään itseään vaivata foorumilla, jonka sääntöjä ei pysty hyväksymään. - viesti.
selvää asiaa kirjoitti:
Hipshoijjaa, minulta on kyllä totaalisesti mennyt ohi jos jotakuta on haukuttu siksi ettei ole ylistänyt foorumia. Se kyllä kuullostaa naurettavalta, ja epäuskottavalta.
Ja vielä jäi epäselväksi;
kenellä ei ole puhtaat jauhot pussissa?
ketkä käyttäytyvät törkeästi?
Onko tämä nyt jonkun foorumin käyttäjien yleistys?
Eihän koko foorumin kävijäkuntaa voi yleistää, se koostuu yksittäisistä persoonista, ja jos joukossa on yksi mätä omena, yleistykset hänen toiminnastaan loukkaavat sitä "kunnon" sakkia, joka haluaa keskustella asioista, monenlaisista ja monentasoisista.
...niin, ei vieläkään selvinnyt...aiemmin väitit että suurta osaa harrastajista halveksutaan. Mitä oikein tarkoitit?Lue viesti uudelleen AJATUKSEN kanssa.
- halua selittää
viesti. kirjoitti:
Lue viesti uudelleen AJATUKSEN kanssa.
sanomisiasi, jaätän ne omaan arvoonsa ja luulen, että olet niitä ihmisiä, jotka osaavat ajatella asioita vain omalta kannaltaan. Suosittelen laajempaa katsantokantaa.
- selitetty
halua selittää kirjoitti:
sanomisiasi, jaätän ne omaan arvoonsa ja luulen, että olet niitä ihmisiä, jotka osaavat ajatella asioita vain omalta kannaltaan. Suosittelen laajempaa katsantokantaa.
Jos et lue uudelleen viestiä niin oletan sinulla olevan jonkinasteinen ymmärtämisongelma. Viestissä asia on jo niin yksinkertaisesti ilmaistu ettei sitä voi enää yksinkertaisemmin selittää.
- Sain minäkin kokea sen...
Oli kyllä todellla tylyä käytös koko foorumilla.Sain jäsenyyden sinne, mutta en saanutkaan lukea omia kirjoituksiani sen jälkeen kun olin sen sinne lähettänyt...Pitää olla niin yli-innokas jäsen, ettei muuhun saisi aikaa jäädäkkään kuin kyseiselle foorumille.Onneksi on olemassa muitakin paikkoja etsiä kaiken maailman askartelu- ja käsityövinkkejä.
- sitä saa mitä tilaa
Tylyä mielestäni on se, että näitä nyypiöitä foorumikäyttäjiä tulee kuin sieniä sateessa tietoisina foorumin säännöistä ja kun sitten se heidän sääntöjenvastainen viestinsä siirretään sinne minne se kaikkien foorumilaisten kuuluu laittaa, tulee hirveää rutinaa täällä suomi24:lla kuinka on niin väärin että pärstäkertoimen takia ei säännöistä heidän kohdallaan poikettu.
Jos ei viitsi sen vertaa ottaa selvää pelisäännöistä että tuo tulee yllätyksenä ei voi kuin katsoa peiliin.
Itse foorumilaisena mua rasittaa ennenkaikkea nämä ensimmäisenä ja ainoana kysymyksenä foorumilla ohjeita tai ostosvinkkejä kyselevät jotka eivät sen vertaa viitsi itse googlettaa että hakisivat itse ohjeet. Ehei, tämäkin pitää heille valmiiksi pureksittuna jonkun muun tehdä.
Mielestäni voivat ihan hyvin painua kuuseen. Itse kaipaan kädentaitofoorumilta nimenomaan ihmisiä jotka ovat myös itse valmiita jakamaan omaa tietämystään, eivät ainoastaan hakemassa muilta ilmaista opetusta kun eivät piheinä viitsi ostaa lehtiä tai kirjoja. - pysähtynyt
sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Tylyä mielestäni on se, että näitä nyypiöitä foorumikäyttäjiä tulee kuin sieniä sateessa tietoisina foorumin säännöistä ja kun sitten se heidän sääntöjenvastainen viestinsä siirretään sinne minne se kaikkien foorumilaisten kuuluu laittaa, tulee hirveää rutinaa täällä suomi24:lla kuinka on niin väärin että pärstäkertoimen takia ei säännöistä heidän kohdallaan poikettu.
Jos ei viitsi sen vertaa ottaa selvää pelisäännöistä että tuo tulee yllätyksenä ei voi kuin katsoa peiliin.
Itse foorumilaisena mua rasittaa ennenkaikkea nämä ensimmäisenä ja ainoana kysymyksenä foorumilla ohjeita tai ostosvinkkejä kyselevät jotka eivät sen vertaa viitsi itse googlettaa että hakisivat itse ohjeet. Ehei, tämäkin pitää heille valmiiksi pureksittuna jonkun muun tehdä.
Mielestäni voivat ihan hyvin painua kuuseen. Itse kaipaan kädentaitofoorumilta nimenomaan ihmisiä jotka ovat myös itse valmiita jakamaan omaa tietämystään, eivät ainoastaan hakemassa muilta ilmaista opetusta kun eivät piheinä viitsi ostaa lehtiä tai kirjoja.Juuri niin.... Kyllä vain on "rutinaa" tuolla sisäpiirissäkin. Ne "negatiiviset" ketjut vain suljetaan alta aikayksikön ja siirretään suunnilleen mappiin "ö". Sitten ihmetellään, että kuinka joku nyt tuollaista sanoo.... Kritiikkiä ja parannusehdotuksia sinne halutaan, mutta niitä kun antaa, tulee hirveä haloo. Siis jos on pakko antaa negatiivistä palautetta tai on jostain eri mieltä, sitä nyt ei kertakaikkiaan saa kertoa.
Kyllä googlettamalla löytyy ne parhaat vinkit; ei siihen mitään ihmefoorumia tarvita.
Alkuun tuo foorumi oli ihan kiva, mutta jäänyt ajan jalkoihin. Muutaman kerran olen siellä tänä keväänä piipahtanut eikä mitään uutta länsirintamalla. - ????????????
sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Mielestäni voivat ihan hyvin painua kuuseen. Itse kaipaan kädentaitofoorumilta nimenomaan ihmisiä jotka ovat myös itse valmiita jakamaan omaa tietämystään, eivät ainoastaan hakemassa muilta ilmaista opetusta kun eivät piheinä viitsi ostaa lehtiä tai kirjoja.Mitään en siellä ole ollut ostamassa tai sitten myymässä! Ihmetyttää vaan mistä senkin saitte päähänne...?! Onneksi osaan sentään hakea tietoni muualta kuin tylyltä foorumilta jossa kaikki muut tuntuvat olevan aina parempia kuin itse olet. Voisi se peili olla ihan hyvä sinne foorumin pitäjillekin vai oletteko kenties tuijotelleet sitä jo liikaa?
En voi muuta sanoa kuin että olkaa onnellisia foorumillanne.
- __Irmeli
Ihanitselle on käynyt samoin kuin monelle muullekin valtakunnalle: valta turmelee. Vallankäyttö, kuten viestien siirtely, muokkaaminen ja poistaminen, tuntuu niin makealta, että sitä on pakko saada lisää. Ihanitsessä kaivetaan syitä moderointiin vaikka tikun kanssa, mikä tuntuu monesta käyttäjästä omituiselta ja kiusalliselta, kun tällaiseen tyyliin ei ole muilla foorumeilla tottunut.
Katsokaapa vaikka Wikipediasta mikä on Janten laki ja tutkiskelkaa kyseisen foorumin ääneen lausuttuja ja lausumattomia käytäntöjä sen valossa, niin voitte kokea ahaa-elämyksen.
Toisenkin ahaa-elämyksen voi kokea, kun tajuaa, että internet on koko pallon laajuinen eikä ole mitään syytä jämähtää tiukkapipoiselle suomalaisfoorumille. Tutustukaapa vaikka craftster.org-sivuston runsaisiin ideoihin ja lämpimään ilmapiiriin, niin ette enää itke ihanitsen perään. - lopettakaa jo
En käy siellä itsekään koska en ehdi kirjoitella mitään, mutta eihän kukaan pakotakaan. Onhan muita paikkoja, tämä Suomi24kin. Eikö täältä muka tavallisesti saa vinkkejä ja linkkejä silloin kun tarvii?
Lopettakaa jo tuo saman jauhaminen. Kyllä se jo tiedetään tälläkin palstalla että jotkut on tyytymättömiä Ihanitseen. Vaikka se olisi millainen, niin aina olisi joku tyytymätön. - Hylätty hakija
Muutama kirjoitti, että rekisteröityminen tuolle foorumille on avointa, mutta ei se mielestäni sitä ole, kun hakijoista valitaan vain parhaat.
Itse yritin rekisteröityä ja perustelin hakemukseni mielestäni asiallisesti, mutta sanottiinpa vaan, että ei kelpaa. Harmitti se tietysti hiukkasen, mutta onhan noita foorumeita toisiakin, varsinkin jos englanti sujuu.
En nyt Ihanitsestä voi sanoa, kun en siis ole jäsen, mutta tiedän toisia foorumeita, joilla on myös tämä "kaikki kritiikki ja negatiiviset (mutta asialliset) kommentit poistetaan" -linja, joka on todella ärsyttävä.- ja kritiikkiä
voi esittää monella tavalla. Minusta poikkeavat ja erilaiset mielipiteet täytyy saada ilmaista, mutta on huolehdittava siitä, että valitsee sanansa niin, ettei loukkaa muita, vaan on myös itse muistettava antaa sille toista mieltä asiasta olevalle mahdollisuus säilyttää oma mielipiteensä, kunniakkasti ja ilman maahan polkemista.
Se vaan on vaikea taito, meille aikuisillekin!
- ittekkin
No, ihan alussa tuo foorumi oli suht ok, mutta pikkuhiljaa siellä maine ja kunnia ilmeisesti nousi jonkin ajatuksiin niin kovin, että eikun pyrokratisoimaan koko paikkaa.
Mikäli jollain palstalla joku kysyy, että mistä tekisin tai mistä saisin sitä ja sitä tms. niin ei voi vastata siinä heti kysymyksen alla, vaan vastaus on sitten annettava ihan jossain tavarataivaassa tai linkkivinkeissä ja mitäkaikkia niitä siellä onkaan.
Luonnollisinta kun olisi, että vastauksen saisi antaa heti siinä, missä kysymyskin on esitetty, eikä laittaa vastaukseen linkkejä, että siellä oon vastannut.
Pikkasen liianpitkälle ovat menneet tuon "mainonnan rajoittelun" kanssa, sillä rajoituksillaan rajoittaa muuta toimintaa ja kirjoittelua.
Muutenkin ns. erisnimien käyttöä tekstissä kannattaa varoa, sillä muuten joudut hyllylle.
Sitten on tuo vähimmäismäärä teksteille aikayksikössä ja jos jostainsyystä et saa viestejä aikaan määräajassa, niin lennät pihalle ja ano sitten "hattu kourassa" pääsyä takaisin.
Valitettavaa sinänsä, sillä tuolla on paljon hyvääkin porukkaa, mutta jotka sitten pääkäyttäjää peläten, tekee kuin pääkäyttäjä määrää ja niinhän se tietenkin on, että "kenen palstoilla kirjoittelet, sen sensuuriin sitoudut", vaikka mielekkyys ja tekstien havainnollisuus kärsiikin. - perustakaa oma foorumi joka...
Pikkuvinkki teille kaikille kärsiville: perustakaa itse oma foorumi ja kutsukaa sinne sellaista porukkaa kuin haluatte. Ei ole mikään pakko tyytyä olemassa olevaan tarjontaan, kyllä maailmaan foorumeita mahtuu.
Jos jotkut eivät halua foorumilleen teidän kaltaisia ihmisiä se on ihan okei. Samalla tavoin tekin voitte perustaa oman sisäpiirinne minne haluatte.
Sensijaan tämä jatkuva muiden työn mollaaminen ihmetyttää minua. Säälittää tosi paljon teidän elämänne jos se on jostain ihan itse foorumista kiinni ja siitä, että te ette saa jonkun toisen tontilla määrätä.
Hankkikaa elämä älkääkä roikkuko yhden ihmisen elämän perässä niin hulluina. Ihan oikeasti teillä ei tunnu olevan oikeita ystäviä tai perhettä lainkaan vaan kaikki pyhät menee tämän yhden ihmisen tekemisiä ruotiessa. Kauhean surullista että teidän elämänne tärkein tyyppi on jonkun nettipalstan pyörittäjä!- huomata
miten sinulla tuntuu olevan elämän tärkein asia etsiä käsityöfoorumeilta kaikki ne viestit joissa edes hiukan kritisoidaan tuota yhtä paikkaa ja löydettyäsi joitain negatiivisia keskusteluja ryhdyt melko rumaa kieltä käyttäen sekaantumaan asialliseen keskusteluun.
Käsitätkö että alatyylin ilmauksesi joilla käys kritiikkiä antavien kimppuun todistaa heidän kritiikkinsä melko aiheelliseksi.
En tiedä oletko mahdollisesti ihan itse tuo kyseisen foorumin ylläpitäjä tai pienempi nappula siinä hierarkiassa mutta löysää hiukan pipoasi nyt ja anna ihmisten keskustella.
Voisit ehkä jopa ottaa joitain vinkkejä fooruminne parantamiseksi sillä ei se kritiikki turhasta synny. - Narskuli
Eipä täällä kukaan ole kyllä mielestäni antanut sellaista kuvaa, että kyseinen foorumi olisi henki ja elämä, joten ihmettelen miksi vaahtoat.
- rauhassa
Oikein piti menä käväisemään tuolla foorumilla, kun siitä taas täällä puhutaan.
En kyllä ymmärää, miksi sitä edes kannattaa mainita, sillä taso onkyllä ....etten sanoisi surkea. Huippuhetken koin, kun löysin keskustelun, jossa eräs kertoi keksineensä pyöröpuikot! hallelujaa!
Ne mode-editi on ihania. Että aikuiset ihmiset jaksaa nysvätä turhien juttujen kimpussa. Joissakin kirjoituksissa saa huoletta puhua langoista niidnomilla niillä, mutta jos puhutaan muista kuin novitan langoista, mode editoi raskaalla kädellä ellei vallan siirrä pois koko tekstiä, kuten tälle ketjulle kohta käy.
Entäpä korin virkkausjuttu sitten: (mode edit: ohjekyselyt vain ohjeet- alueelle).
Nämä olivat vain ensimmäisiä, niitä on siellä pian enemmän kuin varsinaista käsityöasiaa.
No, onneksi en tarvitse siltä mitään. Mutta päivän pelastus oli taas, kun sai nauraa noille "ammattilaisille".- ei kai
tuo foorumi ole tarkoitettukaan pelkästään ammattimaiseen asioiden ruotimiseen. On olemassa ihmisiä jotka rakastavat käsitöitä vaikka eivät paljon vielä taidakaan. Annetaan heillekin mahdollisuus keskustella asioista omalla tasollaan.
Luulenpa, että meidän kaikkien kannalta, siis myös sinun, on parasta että pysyttelet poissa foorumilta. Et ole häpäisemässä vähemmän taitavia ja itse et kärsi foorumin säännöistä ja viesteistä.
- aloittaja
En halua ketään loukata tällä, mua vaan tympäsee niin vietävästi tuollanen pomottelu ja sisäpiirit.Ja joskus on sanottava asiat suoraan kun tarpeeksi sapettaa.
- vai valititko vain muualla?
"Ja joskus on sanottava asiat suoraan kun tarpeeksi sapettaa."
No sanoitko tämän saman suoraan foorumin modetiimille? Mikä oli vastaus? - ja kirjoituksestasi muuten
Luin aloituksesi uudestaan. Et halua omien sanojesi mukaan mollata, mutta aloituksessasi valehtelet räikeästi ettet pääse foorumilla kuin kahdelle alueelle vaikka rekisteröitymättömätkin netissä pääsevät parillekymmenelle. Kummallista...
- PauliK1
Tietenkin on niin, että foorumin hallitsija hallitsee sitä, mitä siellä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Kqikestahan saa kirjoittaa, kunhan se vaan on ko. foorumin kannalta positiivista, negatiiviset jutut poistetaan ja kirjoittaja saa nuhteet, tai ainakin uhataan erottaa foorumilta.
Suurin vika ko. paikassa on se, että siellä reagoidaan ja tehdään johtopäätöksiä ilman, että otetaan asioista selvää.
Syytetään vaikka mistä, ilman sen kummempia "todisteita".
Luullaan, että hallitsija tietää kaiken ja osaa kaiken, vaikka tiedoissa on puutteita, vaikka muille jakaa.
Ovat olevinaan niin lainkuuliaisia ja noudattavansa sääntöjään, mutta siellä saa kuitenkin julkaista muilta kopsattuja malleja ominaan, vaikka säännöt sen kieltää, eli "älkää tehkö kuten minä teen, vaan tehkää niinkuin minä sanon".
jokaisellahan on oltava se oma hiekkalaatikkonsa ja tuo on nyt yhden pienen piirin sellainen ja sellaisena saavat sen pitää, sillä kukin leikkiköön laatikkonsa hallitsijaa ja hallitsija saa valita alamaisensa senmukaan, mikä häntä eniten miellyttää.
Ettäpä sellainen se paikka on.- foorumin
vetäjätkään voi tietää kaikista maailmassa olevista malleista, kenelle tekijänoikeudet, tai mallioikeudet kuuluvat. Jos tiedät siellä väitettävän jotain jonkun muun mallia omaksi, olisitko ystävällinen ja ilmoittaisit foorumin ylläpidolle. Tekijänoikeudet ovat tärkeä asia, ja niihin pitäisi puuttua. Kaikkien jotka tietävät asian oikean laidan.
- ccccccccccccc
Sitäkö siis haluaisit, että ne "vakinaamat" eivät kirjoittelisi niin paljon? Eihän heidän aktiivisuutensa rajoita kenenkään muun osallistumista.
Minä en ole kokenut viestien muokkailua ongelmaksi, kun sitä ei minulle juurikaan tapahdu. Olisiko joskus jotain siirretty tavarataivaaseen. No eipä ole paha juttu. Koitan kyllä toimia ja kirjoitella sääntöjen mukaan ja sitä kautta myös vähentää talkootyönä foorumia vetävien työtaakkaa.
Ikävä, että sinulla on huonoja kokemuksia. Minä olen saanut foorumilta niin paljon...
Onhan se toki kovin harmittavaa, kun foorumin käyttöä rajoitetaan, jos ei saa aikaiseksi viittä asiapitoista juttua kuussa. Onneksi minulla ei ole sitä ongelmaa.- sulle
"Onhan se toki kovin harmittavaa, kun foorumin käyttöä rajoitetaan, jos ei saa aikaiseksi viittä asiapitoista juttua kuussa. Onneksi minulla ei ole sitä ongelmaa."
Miksi halveeraat muita ja nostat itsesi jalustalle? Juuri tuo tyyli on se mistä tässäkin ketjussa on jo mainittu (jotkut sitä vaan ei ymmärrä). - höh
sulle kirjoitti:
"Onhan se toki kovin harmittavaa, kun foorumin käyttöä rajoitetaan, jos ei saa aikaiseksi viittä asiapitoista juttua kuussa. Onneksi minulla ei ole sitä ongelmaa."
Miksi halveeraat muita ja nostat itsesi jalustalle? Juuri tuo tyyli on se mistä tässäkin ketjussa on jo mainittu (jotkut sitä vaan ei ymmärrä).Minä olen päättänyt antaa IhanItsen olla omassa rauhassaan, koska totesin, että luonteva keskustelu kaikkia IhanItsen sääntöjä noudattaen on tehty niin hankalaksi, että tosiaan on aika työlästä saada aikaiseksi se vaadittu viisi viestiä kuukaudessa.
Luontevaa olisi, että keskustelussa voisi puhua jostain asiasta ilman, että vähän väliä joutuu sanomaan, "Ai, mutta en minä voikaan sanoa sitä tässä - käydään tuolla toisessa huoneessa, niin kuiskaan sen sinulle". Toinen huone sattuu olemaan tupaten täynnä muitakin kuiskailijoita, joten usein lopputulos on se, että joutuukin toteamaan:" Kyllä minä sen kerroin siellä, mutta ääneni taisi peittyä toisten alle."
Minä pidän toisten neuvomisesta, ja kädentaitojen osalta minulla on myös aika paljon ihan itse hankittua tietoa, jonka mielelläni jaan muiden kanssa. Tosiasia kuitenkin on, että minua ei huvita keskustella ympäristössä, jossa sanojaan joutuu koko ajan varomaan ylettömästi.
Eniten ottavat päähän ne tilanteet, joissa olen huolella vastannut jonkun aloittelijan kysymyksiin, ja sitten viesti katoaa roskakoriin sen takia, että olen jollain käsittämättömällä tavalla kuulemma rikkonut sääntöjä. Ja kun erehtyy vielä kysymään, mikä viestissä oli vikana, ja ilmaisemaan pettymyksensä, kun kaikin puolin asiallinen pitkä teksti on poistettu, saa vastaukseksi syyttävän ja paheksuvan saarnan, jossa suositellaan, että jollei sääntöjä halua noudattaa, on ehkä parempi hakeutua muualle keskustelemaan. OK, ei väkisin. - ihan kaikille?
höh kirjoitti:
Minä olen päättänyt antaa IhanItsen olla omassa rauhassaan, koska totesin, että luonteva keskustelu kaikkia IhanItsen sääntöjä noudattaen on tehty niin hankalaksi, että tosiaan on aika työlästä saada aikaiseksi se vaadittu viisi viestiä kuukaudessa.
Luontevaa olisi, että keskustelussa voisi puhua jostain asiasta ilman, että vähän väliä joutuu sanomaan, "Ai, mutta en minä voikaan sanoa sitä tässä - käydään tuolla toisessa huoneessa, niin kuiskaan sen sinulle". Toinen huone sattuu olemaan tupaten täynnä muitakin kuiskailijoita, joten usein lopputulos on se, että joutuukin toteamaan:" Kyllä minä sen kerroin siellä, mutta ääneni taisi peittyä toisten alle."
Minä pidän toisten neuvomisesta, ja kädentaitojen osalta minulla on myös aika paljon ihan itse hankittua tietoa, jonka mielelläni jaan muiden kanssa. Tosiasia kuitenkin on, että minua ei huvita keskustella ympäristössä, jossa sanojaan joutuu koko ajan varomaan ylettömästi.
Eniten ottavat päähän ne tilanteet, joissa olen huolella vastannut jonkun aloittelijan kysymyksiin, ja sitten viesti katoaa roskakoriin sen takia, että olen jollain käsittämättömällä tavalla kuulemma rikkonut sääntöjä. Ja kun erehtyy vielä kysymään, mikä viestissä oli vikana, ja ilmaisemaan pettymyksensä, kun kaikin puolin asiallinen pitkä teksti on poistettu, saa vastaukseksi syyttävän ja paheksuvan saarnan, jossa suositellaan, että jollei sääntöjä halua noudattaa, on ehkä parempi hakeutua muualle keskustelemaan. OK, ei väkisin.Eihän täällä ole tuommoista sensuuria. Miksei täällä voisi keskustella ihan rauhassa ja neuvoa silloin kun ehtii jne.?
Eihän se ihanitse ole ainoa paikka maailmassa. Minusta on jotenkin surkuhupaisaa, että siitä täytyy täällä (muuallakin?) marmattaa säännöllisin väliajoin.
Minusta tämä S24 on ihan hyvä palsta, olen saanut paljon vinkkejä täältä ja tavallisesti joku erittäin osaavakin on neuvonut. - höh
ihan kaikille? kirjoitti:
Eihän täällä ole tuommoista sensuuria. Miksei täällä voisi keskustella ihan rauhassa ja neuvoa silloin kun ehtii jne.?
Eihän se ihanitse ole ainoa paikka maailmassa. Minusta on jotenkin surkuhupaisaa, että siitä täytyy täällä (muuallakin?) marmattaa säännöllisin väliajoin.
Minusta tämä S24 on ihan hyvä palsta, olen saanut paljon vinkkejä täältä ja tavallisesti joku erittäin osaavakin on neuvonut.Kyllä minulle ainakin kelpaa Suomi24, ja muut foorumit, joilla normaalisti saa keskustella. En ole II:ssä käynyt enää aikoihin, ja olen ihan hyvin pärjännyt ilmankin, varsinkin englanninkielisenä netti on tulvillaan mukavia foorumeita ja kädentaitojuttuja.
Harmillista on, että II:llä olisi ollut potentiaalia muodostua toimivaksi jutuksi, josta olisi ollut iloa kaikille, mutta näiden erikoisten sääntöjen takia siitä on tullut jotain muuta - sääli sinänsä. - säännöt näemmä takaavat sen
höh kirjoitti:
Kyllä minulle ainakin kelpaa Suomi24, ja muut foorumit, joilla normaalisti saa keskustella. En ole II:ssä käynyt enää aikoihin, ja olen ihan hyvin pärjännyt ilmankin, varsinkin englanninkielisenä netti on tulvillaan mukavia foorumeita ja kädentaitojuttuja.
Harmillista on, että II:llä olisi ollut potentiaalia muodostua toimivaksi jutuksi, josta olisi ollut iloa kaikille, mutta näiden erikoisten sääntöjen takia siitä on tullut jotain muuta - sääli sinänsä.Minun mielestäni Ihan Itse toimii paremmin kuin kilpailevat viritykset koska se perustuu siihen, että foorumilla kaikki osallistuvat foorumin tekemiseen eikä joka ikiseen ketjuun vastata ostosvinkkejä vaan ihan oikeasti autetaan muita.
Ainoa porukka jolle Ihan Itse ei taida oikein toimia on nää tällä palstalla nyyhkivät tyypit jotka ei itse halua osallistua mihinkään mutta ovat ensimmäisinä arvostelemassa muita kaikesta. En tiedä onko se nyt sitten niin suuri menetys kun tuhannet kuitenkin tuolla viihtyvät. - toki...
säännöt näemmä takaavat sen kirjoitti:
Minun mielestäni Ihan Itse toimii paremmin kuin kilpailevat viritykset koska se perustuu siihen, että foorumilla kaikki osallistuvat foorumin tekemiseen eikä joka ikiseen ketjuun vastata ostosvinkkejä vaan ihan oikeasti autetaan muita.
Ainoa porukka jolle Ihan Itse ei taida oikein toimia on nää tällä palstalla nyyhkivät tyypit jotka ei itse halua osallistua mihinkään mutta ovat ensimmäisinä arvostelemassa muita kaikesta. En tiedä onko se nyt sitten niin suuri menetys kun tuhannet kuitenkin tuolla viihtyvät.viihtymistänne ihan millä foorumilla vaan. Sitten kun tulee jotain kysyttävää, niin tänne suomi24:lle pääsee aina kysymään ja asiallisiin kysymyksiin saa asiallisen vastauksen. Tämä on hyvä ja avomielinen paikka :) Kertaakaan ei ole täällä tarvinnut asiattomuuksien takia mieltään pahoittaa, toisin kuin eräilläkin tiukasti moderoiduilla palstoilla, joilla mieli pahoittuu harva se päivä, jos siellä yrittää jotain kysyä tai kertoa :(
- koskaan
toki... kirjoitti:
viihtymistänne ihan millä foorumilla vaan. Sitten kun tulee jotain kysyttävää, niin tänne suomi24:lle pääsee aina kysymään ja asiallisiin kysymyksiin saa asiallisen vastauksen. Tämä on hyvä ja avomielinen paikka :) Kertaakaan ei ole täällä tarvinnut asiattomuuksien takia mieltään pahoittaa, toisin kuin eräilläkin tiukasti moderoiduilla palstoilla, joilla mieli pahoittuu harva se päivä, jos siellä yrittää jotain kysyä tai kertoa :(
Minullekin heti tuolle foorumille "pääsyn" jälkeen kävi nolosti: ainakin kolmeen kertaan väsäsin hyvin yleisluotoinsen kysymyksen ilman mitään erisnimiä tai vastaavaa ja jokakerta se hävisi.
Lopulta päädyin testausosiolle, jonne sitten taas väsäsin kysymystä lisäten, etten tajunnut koko juttua, kun kaikki viestini katoavat bittiavaruuteen. Ja sekin viesti hävisi, tai ei se koskaan edes ilmaantunut foorumille niinkuin ei varmaan mikään aiempi viestikään, mutta sitten sain omaan sähköpostiini kiukkuisen viestin,että ei tuollaista voi kysyä!
Siis toisessä päässä oli kokoajan istunut ihminen ja odottanut, kun kirjoitan sama viestin uudelleen ja uudelleen, mutta ei kuitenkaan päästänyt sitä ensimmäisen kerran jälkeen edes sensuurin läpi. Se, mikä kysymyksessä oli vikana, ei selvinnyt. Liekö ollut liian tyhmä kysymys.
Sama on ollut noiden yleisten juttujen kohdalle myöhemminkin. Palstalla kerrotaan, mitä mistäkin langasta tehdään, kyseessä täälläkin aiemmin mainitut Novitan langat, mutta kun itse kerroin käyttäväni muun nimistä lankaa, viesti hävisi oitis. Samoin kävi myöhemmin, kun hieman kiusallani kokeilin. Seiskaveikka on yleisnimi, ei langan nimi. Samoin Nalle. Mutta muiden valmistajien langat eivät olekaan yleisnimiä.
No, lopulta ko. ketju hävisi kokonaisuudessaan. Ilmeisesti joku muukin tajusi koko jutun naurettavuuden.
Nytkin oli joku jotain kysynyt ja vallan pyytänyt, etteivät arvoisat vastaajat kerro mitään nimiä, koska ei saa silloin vastuasta, kun tieto siirretaan hänen ulottumattomiinsa. Vaan on näemmä viesti joko poistettu kokonaan tai ainakin kysyjän ulottumattomiin.
Minulle riitti! - helix_hedera
koskaan kirjoitti:
Minullekin heti tuolle foorumille "pääsyn" jälkeen kävi nolosti: ainakin kolmeen kertaan väsäsin hyvin yleisluotoinsen kysymyksen ilman mitään erisnimiä tai vastaavaa ja jokakerta se hävisi.
Lopulta päädyin testausosiolle, jonne sitten taas väsäsin kysymystä lisäten, etten tajunnut koko juttua, kun kaikki viestini katoavat bittiavaruuteen. Ja sekin viesti hävisi, tai ei se koskaan edes ilmaantunut foorumille niinkuin ei varmaan mikään aiempi viestikään, mutta sitten sain omaan sähköpostiini kiukkuisen viestin,että ei tuollaista voi kysyä!
Siis toisessä päässä oli kokoajan istunut ihminen ja odottanut, kun kirjoitan sama viestin uudelleen ja uudelleen, mutta ei kuitenkaan päästänyt sitä ensimmäisen kerran jälkeen edes sensuurin läpi. Se, mikä kysymyksessä oli vikana, ei selvinnyt. Liekö ollut liian tyhmä kysymys.
Sama on ollut noiden yleisten juttujen kohdalle myöhemminkin. Palstalla kerrotaan, mitä mistäkin langasta tehdään, kyseessä täälläkin aiemmin mainitut Novitan langat, mutta kun itse kerroin käyttäväni muun nimistä lankaa, viesti hävisi oitis. Samoin kävi myöhemmin, kun hieman kiusallani kokeilin. Seiskaveikka on yleisnimi, ei langan nimi. Samoin Nalle. Mutta muiden valmistajien langat eivät olekaan yleisnimiä.
No, lopulta ko. ketju hävisi kokonaisuudessaan. Ilmeisesti joku muukin tajusi koko jutun naurettavuuden.
Nytkin oli joku jotain kysynyt ja vallan pyytänyt, etteivät arvoisat vastaajat kerro mitään nimiä, koska ei saa silloin vastuasta, kun tieto siirretaan hänen ulottumattomiinsa. Vaan on näemmä viesti joko poistettu kokonaan tai ainakin kysyjän ulottumattomiin.
Minulle riitti!mitä sä sitten kyselit kun aina poisteltiin?
p.s. Jännää, kuinka yksi foorumi kehittää näin paljon monenlaista tunnetta täällä... Life is life... - askarellen
ihan kaikille? kirjoitti:
Eihän täällä ole tuommoista sensuuria. Miksei täällä voisi keskustella ihan rauhassa ja neuvoa silloin kun ehtii jne.?
Minusta tämä S24 on ihan hyvä palsta, olen saanut paljon vinkkejä täältä ja tavallisesti joku erittäin osaavakin on neuvonut.On hyvä kirjoittaa asioista ja kertoa mielipiteitä voihan se olla ,että juuri joku huomaa ,että ei tuhlaa aikaansa sellaiseen vapaaehtoisesti mikä on aiheuttanut monille muillekkin pettymystä ja pahaa mieltä tai jos sivujen pitäjätkin katsoisivat peiliin muutenkin,kun vain ihaillakseen itseään Sanoithan sinäkin mielipiteesi sallittakoon se myös meille muillekkin.
- askarrellen
Minäkin sain tylyä kohtelua ihanitsessä lopulta tuntui ,että en ollut alkuunkaan tervetullut koko porukkaan näiden sivujen pitäjien puolelta.Juttuja siirreltiin omaan postiini tuli huomautus siitä että heillä on muutakin tekemistä kun siirrellä niitä no miksi ihmeessä siirtelevät.Koko ajan puhutaan sivujen pitäjästä joka saa omilla sivuillaan tehdä, niin,kuin haluaa ,niin saakin ,mutta miksi ihmeessä sitten pahaa aavistamattomia ihmisiä toivotetaan tervetulleeksi sinne sitten alkaa koulutus.Olisi asiallista laittaa koko foorumi vain heille jotka sitä hyötyä keskenään jakavat jo lähdössä olisi kirjauduttava suoraan siihen osioon joka olisi yksi ja sama kaikille että ei tule pettymystä ja pahaa mieltä,kun ei osaa mitään tehdä oikein sitten lopulta tulee vain katsottua ja ihasteltua toisten tekemisiä ja hoettua että ihania on(sitäkään ei saisi tehdä että sivut ei täyty)Meillä on sanan vapaus jotenka sanon tässä oman mielipiteeni kuinka koin asian.En yhtään ymmärrä mikä tämän sivuston tarkoitus on sanotaan ,että toiset hyötyvät jos pääsevät lukemaan kaikkea.Eihän sitä voi tietää kuinka hyödyllisiä asioita joku voisi tuoda tullessaan eihän sinne uskalla edes kirjautua jos ei osaa tässä alemmassa asteessakaan tehdä mitään oikein .Helposti täytyisi kyllä vaatimukset sinne pääsystä viisi viestiä vain ja sitten pääsisi mukaan.Kuka sinne nyt kaiken jälkeen enään haluaa mieltään pahoittamaan ainakaan jos on harrastelija askartelija ja omaksi ja vähän toistenkin iloksi askartelee.Toiminimi ihmiset ja muut myyjät voisivat olla omalla sivustollaan ihan rauhassa ei me kärkytä jotain tietoja väkisin,mutta ,kun meidänkin vähäiset tiedot suljetaan pois näkyviltä, että vain kukaan ei näe edes ne ystävät joidenka kanssa keskustelee sivuilla.Erehdyin pahasti sivujen tarkoituksesta luulin tulleeni mukavien askartelujuttujen keskustelun pariin vaihtamaan ajatuksia toisten kaltaisteni kanssa mutta minusta tehtiin kärkkyjä,toisten asioilla hyötyä tavoitteleva,todella epämiellyttävä ihminen joka mokailee koko ajan ja on loisena sivunpitäjän kiusana toisen maksamilla sivuilla.En minä ole sellainen ihminen ja olisin maksanut vaikka vähän, että kustannukset ei olisi tullut kokonaan sivunpitäjälle vaikka jäsen maksun.
Olen jo löytänyt mukavaa askarteluseuraa netistä jossa voin keskustella kaikesta.Onneksi en ollutkaan yksin pettynyt ja surullinen kun ihanitse päättyi osaltani lyhyeen huomasin kuinka paljon täällä on kirjoituksia ihanitse sivuista toisillakin on vähän näitä samoja ajatuksia ja tuntoja,kun minullakin.Toivottavasti herättää myöskin ajatuksia sivun pitäjässä ja siinä joukossa jotka ahkerasti tarkastavat "sopimattomia " kirjoituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2196232Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1805791Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155424BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2514310Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j714059- 2503775
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1393452Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1283269HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212976Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22439