Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kirvat ongelmana

ruusu raukat

Pihassani kasvavat ruusut (ilmeisesti kurtturuusua) kituvat vuodesta toiseen eivätkä kasva. Ruusuissa on todella paljon kirvoja enkä ole saanut niitä mäntysuopaluoksellakaan hävitettyä. Mikä neuvoksi kannattaisiko jo luovuttaa ja istuttaa jotain muuta tilalle vai onko kirva-ongelmaan ratkaisua?

4

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmituuli

      Nyt on paljon leppäkerttuja, joita voisit pyydystää (vaikka lasipurkkiin) ja laittaa purkin sisältö elävänä ruusuihin. Leppäkertut syövät kirvat ja ei lähde pensaista ennenkuin viimeinenkin kirva on syöty. Olen käyttänyt tätä luonnollista totjujaa puutarhassani ja myös sisällä, kun kiinanruusuuni tuli kirvoja. Kun kiinanruusu oli puhdas kirvoista, päästin leppikset takaisin ulos.

      • Kikka

        Olipa hauska neuvo. Pitää kokeilla, kun esim. ruusuihin tulee kirvoja. Leppiksiä kyllä olen nähnyt pihallamme, mutta en tiennyt, että ne pitää viedä ruokapöytään ;) Kiitos vinkistä!


    • hujanahajan

      Kokeile pyretiinipitoista puutarha-aerosolia.

    • halua..

      varsinaisia myrkkyjä käyttää niin hyvä keino on nokkosvesi.
      Kerää saaviin muutama ämpärillinen nokkosia,haaleaa vettä päälle niin että saavi täyttyy.
      Anna muhia muutama päivä,haju on melkoinen joten saavi mieluusti takapihan perimmäiseen nurkkaan.
      Sillä kastelet niin pitäisi kyllä kirvojen kaikota.
      On myös lannoittava vaikutus.

      Olen joskus joutunut mansikatkin tuolla kastelemaan ja parin päivän kuluttua kypsyneissä mansikoissa ei ollut tippaakaan vierasta hajua tai makua,se liuos lemuaa vain muhiessaan ja kastellessa,ei enää sen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe