Miksi kaikki hyvät ideat

...kun olen ottanut nukahtamis- ja muut iltalääkkeet? Yhtäkkiä alkaa innostaa elämä ja sen mahdollisuudet ja olen valmis vaikka mihin. Mutta sitten kun aamulla katsoo, mitä on tullut raapustettua ennen nukahtamista johonkin muistivihkon laitaan, ei huvita tippaakaan, vaan haluaisi vain nukkua koko päivän. Mistä tämä johtuu? Laittavatko ne jotain lääkkeisiin? Miksen voi aamulla olla täynnä virtaa ja rynnätä kohti päivän haasteita?

Terv. eräs pitkäaikaismasentunut
4385
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Olet kai sinäkin sitten enempi sellainen ns. "yökyöpeli-tyyppi". Meitä on sellaisia, ja aamauisin kaikki toiminta ja liikkuminen tuntuu siltä kuin olisi "täi tervassa"... Se vaan on, on se vaan semmoosta...

Äänestä
  • Inspiroidun siis vasta lääkkeet otettuani. Sitä ennen olen yhtä apaattinen kuin yleensäkin. Nukahtamislääkkeen jälkeen voisin vaikka siivota koko kämpän, syödä hirveät määrät herkkuja tai kirjoittaa viestejä puolitutuille. Nämä ovat asioita, jotka päiväsaikaan eivät kiinnosta yhtään. Epäilen, että syy on nukahtamislääkkeessä tai sen ja muiden lääkkeiden yhteisvaikutuksessa.

    Äänestä

Paitsi että kun otan lääkkeet niin tulee huono olo..
Mutta illalla ajatukset "lentää" ja energiaa riittäisi.
Yö on päivän parasta aikaa..

Jaa, enpä tiedä mistä johtuu.

Äänestä

Minulla on tismalleen sama juttu. Unilääkkeet ovat rauhoittavia lääkkeitä ja huumaavat myös hieman päätä. Uskon, että se johtuu siitä. Minulle tulee niistä sellainen haaveileva, mukava olo. Joskus ne myös piristävät huomattavasti. Pidemmän päälle rauhoittavista on kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä, joten ei kannata tehdä sitä virhettä, että alkaa käyttämään enemmän kuin mitä on määrätty.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


syntyvät aina kirjoitti:

...kun olen ottanut nukahtamis- ja muut iltalääkkeet? Yhtäkkiä alkaa innostaa elämä ja sen mahdollisuudet ja olen valmis vaikka mihin. Mutta sitten kun aamulla katsoo, mitä on tullut raapustettua ennen nukahtamista johonkin muistivihkon laitaan, ei huvita tippaakaan, vaan haluaisi vain nukkua koko päivän. Mistä tämä johtuu? Laittavatko ne jotain lääkkeisiin? Miksen voi aamulla olla täynnä virtaa ja rynnätä kohti päivän haasteita?

Terv. eräs pitkäaikaismasentunut

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu