Apua ahdistukseen

syömällä

Kuinka moni teistä on kiinnittänyt huomiota, miten verensokerin taso vaikuttaa ahdistukseen? Oletteko huomanneet, kuinka rauhallinen olo on ruokailun jälkeen? Se johtuu verensokerin tasapainosta. Kannattaa siis syödä säännöllisesti, niin mielikin voi paremmin. Kannattaa myös välttää valkoista sokeria ja valkoisista jauhoista tehtyjä ruokia. Ne nostavat verensokerin liian korkealle, josta seuraa ahdistusta ja pelkotiloja. Ahdistuneisuudesta kärsivälle sekä alhainen- että korkea verensokeri ovat vahingollisia. Kannattaa siis syödä riittävän usein ja terveellisesti.

3

3361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ainakin olen huomannut mainitsemasi asian, että ruokailun jälkeen tulee hyvä olo. Itselläni on se paha vika, että pidän liian pitkän tauon syömisten välillä.Sitten on kova nälkä ja tulee syötyä liikaa kerralla.Ruokailun jälkeen tulee usein unelias olo ja tekisi mieli mennä huilaamaan.

Itse olen jo 50 paremmalla puolella ja kaikkia sairauksia on tullut. Paniikkikohtausten lisäksi sairastan diabetesta, verenpainetautia ja lisäksi syön paniikkihäiriöön lääkettä. Myös kolesteroli on ollut alussa korkea, tosin siihenkin sain lääkityksen. Onko täällä ketään muuta yhtä sairasta kuin minä? Eilen menin tyttäreni kanssa käymään terveystalolla ja heti, kun lähdin kotoa minulle tuli paniikkikohtaus. Yritin esittää normaalia, mutta kyllä tyttäreni tietää, että minulle tulee niitä usein. Tosin hän kerrankin luuli ollessamme puhelimessa, että minulla oli kohtaus päällä, mutta ei ollut sillä kertaa. Hän päätteli niin puheestani päätellen.Usein minusta tuntuu, että myös nälkä laukaisee kohtauksen sekä myös se, ettei ole nukkunut tarpeeksi.

• .....

Mulla ei tuota vaikutusta kyllä ole ollut. Voin olla tosi nälkäinen ja silti rauhallinen tai voin olla kylläinen ja kuitenkin ihan ahdistunut. Tietysti järkevä ruokavalio on jo muistakin syistä hyvä juttu joten kannattaahan siihen pyrkiä, mutta tuo yhteys verensokerin ja ahdistuksen välillä ei ainakaan mulla ole koskaan oikein korreloinut. Sääli sinänsä kun se olis varmaan yksinkertainen tapa helpottaa oloa. Hyvä juttu jos muilla on toiminut.

• näin on

Kyllä, kyllä. Sehän on ihan fakta, että verensokerin heilahtelut ovat yhteydessä ahdistuneisuuteen, samoin unen määrä.

Itse syön noin kolmen tunnin välein pienen ateriaan ja pyrin siihen, että se olisi hidasta hiilihydraattia tai valkuaista... ja lisäksi pidän huolen siitä, että nukun tarpeeksi.

AUTTAA AHDISTUKSEEN HUOMATTAVASTI!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe