Onko kellään kokemuksia vw jetan tai golfin DSG vaihdelaatikosta , onko niin hyvä kun mainostavat, olen harkinnut ostaa golf variantin uuden jossa on dsg vaihdelaatikko...Kiitos vastauksista.
Tuleva vw mies !
DSG Automaatti !!
96
27170
Vastaukset
- mutta...
Olen itsekin ollut kiinnostunut ko. vempaimesta tavallisen tomaatin tilalle ja haastatellut taksimiehiä jotka ovat kertoneet laatikon toimivan hyvin myös "pidemmissä vedoissa". Jos Skodan imago ei haittaa niin saat Octaviasta 10x enemmän autoa kuin Golf Variantissa.
- The Rat
Itse kun golffivarianttia tai skodan ocua aikoinani katselin, niin ainut missä skoda voitti oli tavaratilan koko (ja pari minulle turhaa härpäkettä). Hävisi sitten mm. hinnassa ja ajettavuudessa.
En tiedä onko tilanne muuttunut vitoskoppasen golffin myötä. Voi hyvinkin olla...
Eihän se skodakaan mitenkään huonolta vaikuttanut, ja ajotuntuman tunnottomuutta voi selittää kokeilemani nelivetomalli.
Yritän tässä nyt sanoa että kannattaa koajaa, pyytää tarjoukset ja tutustua siihen autoon muutenkin kunnolla. Imagon perusteella, edes skodan imagolla, ei yksistään valintaa tehdä (mutta sen tulee kyllä vaikuttaa - jälleenmyyntihinnan muodossa). :) - G-piste
The Rat kirjoitti:
Itse kun golffivarianttia tai skodan ocua aikoinani katselin, niin ainut missä skoda voitti oli tavaratilan koko (ja pari minulle turhaa härpäkettä). Hävisi sitten mm. hinnassa ja ajettavuudessa.
En tiedä onko tilanne muuttunut vitoskoppasen golffin myötä. Voi hyvinkin olla...
Eihän se skodakaan mitenkään huonolta vaikuttanut, ja ajotuntuman tunnottomuutta voi selittää kokeilemani nelivetomalli.
Yritän tässä nyt sanoa että kannattaa koajaa, pyytää tarjoukset ja tutustua siihen autoon muutenkin kunnolla. Imagon perusteella, edes skodan imagolla, ei yksistään valintaa tehdä (mutta sen tulee kyllä vaikuttaa - jälleenmyyntihinnan muodossa). :)Skoda on Volkswagen ostettaessa, Skoda se on myytäessä....
- VW:hen vaihtanut
G-piste kirjoitti:
Skoda on Volkswagen ostettaessa, Skoda se on myytäessä....
Skoda on ihan kelpo vaihtari. Kelpaa kaikkialle eikä takkiin tule paljoa Volkkaria enempää. Ei siis mikään Kia joka ei kelpaa kuin Delta-Autoon.
- UVW
Täällä olevat kirjoitukset aiheesta ovat monesti tahallista kiusantekoa. Kirjoittajien osoitteen arvaatte sanomattakin.
Täällä UVW:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=foorumi&id=1- osoite
eikä se todellakaan ole Skoda!
- Plussa
Itsellä on ollut Bora 1.6 aut 4 lovinen ja nyt on Golf Plus 1.6 aut 6 lovinen.Kävin koeajamassa Golf Plus TSI DSG vaihteella ja voin todella suositella sitä vaihteistoa. Seuraavassa autossa mikä ostan on DSG laatikko ainut vaihtoehto
- Näinkin voi käydä
Minulla on uusi DSG-vaihtolaatikko Jetassa. Vanhaa korjailtin kahteen otteeseen ja onneksi päätettiin lopulta vaihtaa uuteen. Ei mitään moitittavaa, mukavaa ja helppoa ajamista.
- Garona
Itsellani on uusi 2008 passat DSG Se testiauto mita ajoin oli hyva ja vaihteisto toimi kuin unelma. Sitten kun sain oman uuden niin kylla siina hymy hyyty kun ajeli muutaman tuhannen kilometrin. Auto tarisee ja voimansiirto valittaa kun vaihteisto yrittaa pakottaa konetta vetamaan eteenpain 1200 kierroksilla ja vaikka kuinka polkee niin ei vaihteisto opi etta tarvitaan enemman kierroksia. Autoa aina vedatettava reippaalla vauhdilla eteenpain jotta kierrokset pysyisi 1800-2000 valilla. Mutta siihenkin oli jo poliisilla sanomista pari kertaa... Ajankin nyt vain manuaali ohjelmalla enka kayta juuri koskaan automaattia. Lisaksi kun silla ei paase automaattimuodolla alamakiakaan alas pysahtymatta niin ei juuri mitaan positiivista voi sanoa DSG vaihteistosta. Alpeilla kun ajelen niin jos yrittaa laskea makea alas ilman kaasua niin etta kone jarruttaa niin eipahan onnistukaan ihan tosta vaan. Vaihde laatikko rupee itsestaan syottamaan pienempaa vaihdetta sisaan ja taas vaan pienempaa niin etta loppujen lopuksi koneessa on 4000-4500 kierroksia ja on pakko pysahtya jotta tilanne saadaan rauhottumaan. Tai sitten pitaa polkea vaan lisaa kaasua etta vaihtaa taas isompaan... Mutta edessa oleva mutka ja jyrkka pudotus ei juuri viehata ajaa taysilla lapi... Seuraava auto on varmasti kasivaihteinen.
- .....
Mies yrittää provosoida et -08 volsussa ei vaihteet pelaa, ku itellä on todellisuudessa alla 90 luvun corolla kontulan ostarilla, eikä ole varaa tilata hinausautoa hinaamaan sitä tattarisuolle.
- S-Ronikki
Jos et ole käynyt lähiaikoina huollossa / Ei tule tarvetta niin käy erikseen päivittämässä softat. Laatiikkoon on tullut päivityksiä joka muuttaa juuri sitä että ei yritä väksiin vetää alle väännön olevilla kierroksilla alppien kokoisia mäkiä ylös. Em. jälkeen ollut hieno peli...
- entinen vw mies
Vaihdoin juuri pois 1 v. ikäsen vw jetta 1.4 tsi dsg-automaatin, jolla oli ajettu 15000 km. Auto oli pajalla n. 10 kertaa, vaihdettiin mm. dsg-automaattilaatikko.
Auto ei tullut vieläkään kuntoon. Vaihteisto "nyppi",oli vaihtamisen ongelmaa, kuului "kirahtava" ääni jne...
Kestääkö ns. kierroskoneilla nämä dsg- laatikot pitkässä juoksussa?
Lisäksi merkkihuolto toimi erittäin huonosti ja maahantuojaltakaan ei saanut apua,vaikka kyseessä oli takuuasia.
nyt ajelen Opel Insignialla ja olen tyytyväinen autooni.- Mä vaan
pelkästään sillä siinähän on laaja vääntökäyrä ja vääntöalue alakieroksilta lähtien joten sen en usko olevan ongelma...Sen uskon olevan ongelma että kun se DSG on semmoinen että se D-asennolla ajellessä jyskyttää liian suurella vaihteella varsinkin ylämäissä voimansiirron jo valittaessa 5- tai 6-vaihteella menemään kun se ei jostain syytä aina tajua tai halua vaihtaa 6:lta 5:lle tai 5:lta 4:lle automaattisesti van sitä joskus käytyy ihan pakottamalla opastaa vaihtamaan pienemmälle eli painaa kaasua kun se vaihteisto on niin optimaalinen ja kuvittelee, että kyllä mä jaksan mennä näillä vähän reilun tonnin kierroksilla tuon jyrkän mäen ylöspäin kuutos tai viitos vaihteella kun jaksoin mennä tasasellakin jotenkuten vitosella tai kutosella eteenpäin.
Takseissa noissa on ollut ongelmia eli niitä laatikoita on hajoillut ja niiden ns. mekatroniikkoja eli laatikon aivoja sekä voimansiirtoon liittyviä kaksmassavauhtipyöriä...Niitä on mennyt niitä DSG vaihdelaatikota, mekatroniikkoja sekä kaksmassavauhtipyöriä myös. ns. normi-ihmisten autoista ja niin Volkkareista, Seateista, Skodista kuin Audeistakin. Takseissa niitä toki on pamahdellut enempi ja niissä autoissa joilla ajetaan paljon esim. firmojen autot.
Joihinkin autoihin on korjailu DSG:tä ja siihen liityviä juttuja usempaan kertaan kuten omaanikin ja nyt se on periaatteessa kunnossa, mutta kyllä se edelleenkin joskus nykii liikkeellelähdöissä ja ajaessa kaupunkiajoa tai rytkähtelee vaikka on uusi DSG-laatikko vaihdettu ja sitä ennen pelkkä mekatroniikka tehty kaikemaailma sopeutuksia.
Mutta tuo DSG vaihteiston lievä ja satunnainen arpominen, nykiminen rytkäisyt joskus ja joidenkin ajotilanteiden laatikolle aiheuttama hermostuneisuus on kuulemma ominaisuuksia joille ei voi mitään ja jotkut ajotilanteet ja nopeuden vaihtelu, kylmä tai kuuma ilma yms. vaan niitä satunnaisia ja lyhytaikaisia sekoiluja tuolle laatikolle aiheuttaa ja sille ei kuulemma voi mitään.
Joidenkin autolehtien koeajoen mielestä tuo laatikko ei oikein oloe vielä 100&5 onnistunut tuote vaan niiden mielstä tuotekehittely jäi hieman kesken ja laatikossa on monia ongelmia ja omituisuuksia...
Itseäni jurppii eniten se eniten tossa laatikossa että D-asento on muuten järkevä, mutta tasakaasulla hitaissa nopeuksissa voimansiirto jyrrää ja valittaa kaupunkiajossa suht usein kun vaihde on kertakaikkiaan liian suuri kierroksiin ja nopeuteen nähden. Tämä aiheuttaa sitä että auto jyrisee ja jyskyttää eteenpäin eikä meno ole aina kovin jouhevaa ja väkisin täytyy nostaa kieroksia kun muuten ei menohaluja tahdo löytyä.
S:llä ajellessa tätä ei tapahtu, mutta silloin taas vaihteet vaihtuu liian hitaasti ja kone huutaa kierosten olessa ktodella korkelalla ja laatikko käyttää taas liian pieniä vaihteita. Mun ja monen muun milestä tossa laatikossa pitäsi olla vielä yksi automaattimoodi eli tila ton D:n ja S:n lisäksi.
Toinen ikävä puoli ja toisinaan ärsyttävä asia on se, että kun pysäköit jyrkkään mäkeen tai joudut pysähtymään ylämäkeen kesken ajon niin auton veto ei ole samanlaista siitä sitten eteenpäin mentäessä kun se ei vedä samaan tapaan ylämäessä eteenpäin kuin normaalit automaatit..Eli jos ei käytä käkkäriä automaatin apuna ja paina kunnolla kasua heti kun jalan on jarrulta höllännyt niin autopa lähtee valumaan hirveetä kyytiä alaspäin vaikka takana olevan auton keulaan. Sitä en vaan oikein voi käsittää miksi on näin, kun tavallissa automaateissa ei tällaista tapahdu vaan se vetää autoa jyrkässäkin mäessä itsekseen eteenpäin. - että...
sinulla ei ole ollut edes koko autoa.
- uuipoå
että... kirjoitti:
sinulla ei ole ollut edes koko autoa.
on ja voin paljastaa rekkarin alkukirjaimet YH.-4..
Auto on Golf 1.4TSI 103 kilowattinen ja DSG:llä. Vm. 2008
Kävin torstaina koeajamassa 300-sarjan Bemarin (318i A) ja siinä oli ihan perus 5-vaihteinen automaatti ja oli kyllä hyvä. Auto oli myös vielä paljon parempi ajaa kuin Golf. Varsinkin kaarteissa ja kiihtyteltäessä aivan upea auto. Isot hyvät ulkopeilit ja todella tunnokkaa jarrut. Tunnokas ohjaus ja todella käteen istuva hyvä nahkaratti. Myös vakioalustalla ihan toistaluokkaa kuin Golfit. Auto oli myös huomattavasti hiljaisempi kuin oma Golf vaikka rengaskoko on sama. Mutta eipä kuulunut tuulensuhinat eikä renkaat rallatukset ja mikä parasta: ei nitissyt eikä resonoinut kojelaudat ja ovipahvit kuten Golfissa on tehnyt alusta saakka ja niitä on yritetty korjata useaan kertaan.
Varmasti vaihtaisin tohon jos olisi halvempi autona! Oli se vaan niin maukas auto! Mutta s-tanan kallis ihan ilman mitään ihmekikkeitäkin...
Aina kun jotain epäkohtia tuo täällä Volkkarista esille tai parjaa sitä tai kertoo totuuksia NIIN ENSIMMÄISEKSI SAA KUULLA ETTÄ TOI ON PROVO tai SULLA EI OLE EDES VOLKKARIA näköjään niin se menee kun eihän Volkkarissa voi olla vikoja tai parannettavaa joidenkin mielestä... - olekkaan enään
uuipoå kirjoitti:
Kävin torstaina koeajamassa 300-sarjan Bemarin (318i A) ja siinä oli ihan perus 5-vaihteinen automaatti ja oli kyllä hyvä. Auto oli myös vielä paljon parempi ajaa kuin Golf. Varsinkin kaarteissa ja kiihtyteltäessä aivan upea auto. Isot hyvät ulkopeilit ja todella tunnokkaa jarrut. Tunnokas ohjaus ja todella käteen istuva hyvä nahkaratti. Myös vakioalustalla ihan toistaluokkaa kuin Golfit. Auto oli myös huomattavasti hiljaisempi kuin oma Golf vaikka rengaskoko on sama. Mutta eipä kuulunut tuulensuhinat eikä renkaat rallatukset ja mikä parasta: ei nitissyt eikä resonoinut kojelaudat ja ovipahvit kuten Golfissa on tehnyt alusta saakka ja niitä on yritetty korjata useaan kertaan.
Varmasti vaihtaisin tohon jos olisi halvempi autona! Oli se vaan niin maukas auto! Mutta s-tanan kallis ihan ilman mitään ihmekikkeitäkin...
Aina kun jotain epäkohtia tuo täällä Volkkarista esille tai parjaa sitä tai kertoo totuuksia NIIN ENSIMMÄISEKSI SAA KUULLA ETTÄ TOI ON PROVO tai SULLA EI OLE EDES VOLKKARIA näköjään niin se menee kun eihän Volkkarissa voi olla vikoja tai parannettavaa joidenkin mielestä...JETTA kuten oli edellisessä kirjoituksessasi????
Pitäisi muistaa mitä skeidaa olet aikaisemmin kirjoitellut! - päinvastoin
uuipoå kirjoitti:
Aina kun jotain epäkohtia tuo täällä Volkkarista esille tai parjaa sitä tai kertoo totuuksia NIIN ENSIMMÄISEKSI SAA KUULLA ETTÄ TOI ON PROVO tai SULLA EI OLE EDES VOLKKARIA näköjään niin se menee kun eihän Volkkarissa voi olla vikoja tai parannettavaa joidenkin mielestä...Vaihdoin itse uudehkon 318:n TSI Variantiin. Ajoltaan ja koneeltaan Bemari ei pärjännyt MISSÄÄN OLOISSA Variantille TSI:llä. Bemari kesti kyllä hyvin, siihen vaihdettiin vain niveliä ensimmäisen neljän ikävuotensa aikana. Automaattina en ole kumpaakaan kokeillut.
- Mä vaan
olekkaan enään kirjoitti:
JETTA kuten oli edellisessä kirjoituksessasi????
Pitäisi muistaa mitä skeidaa olet aikaisemmin kirjoitellut!eli olen se Nä vaan mutta käytän myös muita nimierkkejä koska en ole rekisteröitynyt tänne! Golf Variant on: väri on blueraphit, 1.4 103kw TSI DSG Comfortline rek. 29.05.2008. Niin ja rekkarin eka kirjain on Y ja numero 4. Muuta en kerro.
SE JETTA JUTTU EI TODELLAKAAN OE MUN KIRJOITTAMA! IHME SAKKIA KUN TEIDÄN MIELESTÄ VOLKKARIT ON OLEVINAAN NIIN MAILMAN PARHAITA JA MUUT EI OLE MITÄÄN!
Vaihtaisin milloin vaan siihen Bemariin niin vaikuttava ja upan tuntuinen se oli vaikka oli ihan peruskoneella. Mutta ei ole rahoja vaihtaa joten pitää väkisten Volkkarin romulla ajaa... - Mä vaan
päinvastoin kirjoitti:
Vaihdoin itse uudehkon 318:n TSI Variantiin. Ajoltaan ja koneeltaan Bemari ei pärjännyt MISSÄÄN OLOISSA Variantille TSI:llä. Bemari kesti kyllä hyvin, siihen vaihdettiin vain niveliä ensimmäisen neljän ikävuotensa aikana. Automaattina en ole kumpaakaan kokeillut.
auto manuaalilaatikolla mutta se DSG ja sen renkkaaminen on syy miksi sitä vaihtaa haluasin, meillä kun pitää olla automaatti ja siksi on tärkeää että se on luotettava ja toimii hyvin ja tuota ei ainakaan minun autoni DSG automaatti ei ole ollut tässä Golfissa.
Toinen syy on jatkuvat helinät kojelaudan sisältä ja ihme räminät&resonanssit takaovien ovipahveista ja nuo resonassit on vaivanneet alusta asti ja niitä on sitten muka yritetty korjata huollossa, mutta aina nuo kilinät ja räminät palaa. Edellisessä V-korin Variant Golfissa oli ihan samanlaisia räminöitä ja sitä edeltänyt V-korinen hatchback Golfikin resonoi samoista paikoista...Luulin yksilöviaksi, mutta taitaa olla tämän V korimallin tyyppivika ja ilmeiseti vaivaa VI koriakin koska niiden koeajoissa on resonointiin ja räminöihin myös kiinnitetty joissain autolehdissä huomiota.
Eipä äännellyt&resonoinut se Bemari vaikka silläkin oli jo jonkin verran ajettu. Lisäksi moottori oli vielä huomattavasti hiljaisempi etenkin kiihdyttäessä kuin tämä TSI. Myös tyhjäkäyntiääni oli aavistuksen hiljaisempi. JA NE RENGASÄÄNET: GOLFISSA KUNNON JYRINÄ MELKEIN PINNALLA KUIN PINNALLA, MUTTA BEMARIN RENKAAT EI PALJO ILMOITETLLEE ITSESTÄÄN. Ainakin tuo hiljaisuus on minulle tärkeä asia ja sitä ainakin se BMW oli. Myös V50 on koeajettu ja sekin on hiljaisempi varsinkin rengasääniltään kuin tämä mun Golf.
TSI on muuten ok kone, mutta kyyti on niin pirun kylmää taajama-ajossa talvella vaikka on letkulämppäri. Lämpiää todella nahkeasti, uskon että Volvo ja ehkäpä jopa Bemarikin lämpiää nopeammin.
ja ne jarrut oli selkeesti paremmat Bemarissa, sen huomas heti.... - edellinen
Mä vaan kirjoitti:
auto manuaalilaatikolla mutta se DSG ja sen renkkaaminen on syy miksi sitä vaihtaa haluasin, meillä kun pitää olla automaatti ja siksi on tärkeää että se on luotettava ja toimii hyvin ja tuota ei ainakaan minun autoni DSG automaatti ei ole ollut tässä Golfissa.
Toinen syy on jatkuvat helinät kojelaudan sisältä ja ihme räminät&resonanssit takaovien ovipahveista ja nuo resonassit on vaivanneet alusta asti ja niitä on sitten muka yritetty korjata huollossa, mutta aina nuo kilinät ja räminät palaa. Edellisessä V-korin Variant Golfissa oli ihan samanlaisia räminöitä ja sitä edeltänyt V-korinen hatchback Golfikin resonoi samoista paikoista...Luulin yksilöviaksi, mutta taitaa olla tämän V korimallin tyyppivika ja ilmeiseti vaivaa VI koriakin koska niiden koeajoissa on resonointiin ja räminöihin myös kiinnitetty joissain autolehdissä huomiota.
Eipä äännellyt&resonoinut se Bemari vaikka silläkin oli jo jonkin verran ajettu. Lisäksi moottori oli vielä huomattavasti hiljaisempi etenkin kiihdyttäessä kuin tämä TSI. Myös tyhjäkäyntiääni oli aavistuksen hiljaisempi. JA NE RENGASÄÄNET: GOLFISSA KUNNON JYRINÄ MELKEIN PINNALLA KUIN PINNALLA, MUTTA BEMARIN RENKAAT EI PALJO ILMOITETLLEE ITSESTÄÄN. Ainakin tuo hiljaisuus on minulle tärkeä asia ja sitä ainakin se BMW oli. Myös V50 on koeajettu ja sekin on hiljaisempi varsinkin rengasääniltään kuin tämä mun Golf.
TSI on muuten ok kone, mutta kyyti on niin pirun kylmää taajama-ajossa talvella vaikka on letkulämppäri. Lämpiää todella nahkeasti, uskon että Volvo ja ehkäpä jopa Bemarikin lämpiää nopeammin.
ja ne jarrut oli selkeesti paremmat Bemarissa, sen huomas heti....Meillä ei rämissyt Bemari eikä rämise myöskään Variant. Usein ajan mukulakivikatua ja silloin selviää pienimmätkin räminät.
Saattaa olla että Bemari oli meilläkin hiljaisempi mutta erot on kyllä niin pieniä etten sen takia kumpaakaan lähtisi moittimaan tai kehumaan. - Mä vaan
edellinen kirjoitti:
Meillä ei rämissyt Bemari eikä rämise myöskään Variant. Usein ajan mukulakivikatua ja silloin selviää pienimmätkin räminät.
Saattaa olla että Bemari oli meilläkin hiljaisempi mutta erot on kyllä niin pieniä etten sen takia kumpaakaan lähtisi moittimaan tai kehumaan.mutta jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen alkoi kuului ne räminät ja resonoinnit kojelaudasta ja ne kuuluu edelleen ja ei ole väliä onko mukulakivi vaiko sileä asfalti samaa ärsyttävää ritinää kuuluu. Päivittäin myös hetken aikaa vasemman takaoven sekä oikean takaoven ovipahveista kuuluu ihmeellistä sirinää ja resonassia. Myös B-pilarien sisältä kuuluu ihme sirinöitä vasemmalta ja oikealta puolelta vuorotellen. Samanlaisia hälyääniä kului edellisestä viitoskoppaisesta Variantista joka mulla oli hetken aikaa...
Siinä oli myös viallinen tuulilasi tehtaalta saakka (pinta samea) joka sitten vaihdettiin, takakontin tiivisteet oli huonosti ja harjattomassa pesussa tuli vedet konttiin ja ne tiivisteet vaihdettiin ja sitten kuskinoven ikkunantiivisteet oli huonosti paikallaan ja hankas lasiin kun lasinnostinta käytti, se myös korjattiin. Auraskulmat haritti vituralleen ja säädettiin.
Niin ja tässä uusimmassa Variantissa vaihdettiin jo heti alussa kompressorin mageneettikytkin vesipumppu kun se kompressoriahdin oli hengetön alakieroksilla. Lisäksi aurauskulmat säädettiin kun ne oli miten sattuu. Ksenonit suunnattiin kun näytti liian ylös. Sen lisäksi korjattiin vasen etupuskurin kromilista kun oli tehtaalla laitettu epämäräisen huonosti paikalleen.
DSG vaihteiston mekatroniikka vaihdettiin ongelmien takia ja kun viat ei korjaantuneet vaihdettiin koko laatikko uuteen. Mittaristo uusittiin kun näytti huoltovälin väärin ja kaikki äänet jotka mittairin toimintoihin kuuluu eivät kuuluneet. Lisäksi kompura alkoi uudelleen nikottelemaan alakieroksilla ja vaihdettiin kilahihna sekä rullat kun se hina jotenkin pyki/luisti. Kunskin kenkkiä myös korjattiin useampaa kertaa kun se natisi jostain perosan ja selkänojan välistä.
Mulla oli enne näitä Varianteja Golf V ja sen on ollut tähän asti paras Golf mulla olleista eli siinä ei maalattu kuin konepelti uudelleen kun lakkaus/pinta alkoi hilseillä ja myös ratin keskiö uusittiin kun muovin pinnoite alkoi lähteä irti. Lisäksi aurasukulmat säädettiin taas vaihteeksi kun oli miten sattui ja lampun kanta uusittiin. Myös siinä resnoi kojelauta mutta muut muoviosat eivät.
Ensimmäinen Golf oli Golf IV jossa hajos vesimpumppu 70.000km:ssa sitä ennen jäätyi huohotin ja kuskin penkin kankaassa oli repeämä jo tehtaalta tulllessa. Muistaakseni tässäkin oli aurauskulmissa säätämistä. Se ei onneksi resonoinut mistään ja oli rengasääniltään hilajainen ja se olikin mulla pisimpään näistä Volkkareista eli neljä vuotta ja noin 120.000km:a.
Joten varmaan ymmärrätte etä miksi lopultakin haluan vaihtaa merkkiä näiden vikojen ja vastoinkäymisten jälkeen, koska uskoni Volkswagen merkkisen auton hyvyyteen alkaa olla mennyttä. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
mutta jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen alkoi kuului ne räminät ja resonoinnit kojelaudasta ja ne kuuluu edelleen ja ei ole väliä onko mukulakivi vaiko sileä asfalti samaa ärsyttävää ritinää kuuluu. Päivittäin myös hetken aikaa vasemman takaoven sekä oikean takaoven ovipahveista kuuluu ihmeellistä sirinää ja resonassia. Myös B-pilarien sisältä kuuluu ihme sirinöitä vasemmalta ja oikealta puolelta vuorotellen. Samanlaisia hälyääniä kului edellisestä viitoskoppaisesta Variantista joka mulla oli hetken aikaa...
Siinä oli myös viallinen tuulilasi tehtaalta saakka (pinta samea) joka sitten vaihdettiin, takakontin tiivisteet oli huonosti ja harjattomassa pesussa tuli vedet konttiin ja ne tiivisteet vaihdettiin ja sitten kuskinoven ikkunantiivisteet oli huonosti paikallaan ja hankas lasiin kun lasinnostinta käytti, se myös korjattiin. Auraskulmat haritti vituralleen ja säädettiin.
Niin ja tässä uusimmassa Variantissa vaihdettiin jo heti alussa kompressorin mageneettikytkin vesipumppu kun se kompressoriahdin oli hengetön alakieroksilla. Lisäksi aurauskulmat säädettiin kun ne oli miten sattuu. Ksenonit suunnattiin kun näytti liian ylös. Sen lisäksi korjattiin vasen etupuskurin kromilista kun oli tehtaalla laitettu epämäräisen huonosti paikalleen.
DSG vaihteiston mekatroniikka vaihdettiin ongelmien takia ja kun viat ei korjaantuneet vaihdettiin koko laatikko uuteen. Mittaristo uusittiin kun näytti huoltovälin väärin ja kaikki äänet jotka mittairin toimintoihin kuuluu eivät kuuluneet. Lisäksi kompura alkoi uudelleen nikottelemaan alakieroksilla ja vaihdettiin kilahihna sekä rullat kun se hina jotenkin pyki/luisti. Kunskin kenkkiä myös korjattiin useampaa kertaa kun se natisi jostain perosan ja selkänojan välistä.
Mulla oli enne näitä Varianteja Golf V ja sen on ollut tähän asti paras Golf mulla olleista eli siinä ei maalattu kuin konepelti uudelleen kun lakkaus/pinta alkoi hilseillä ja myös ratin keskiö uusittiin kun muovin pinnoite alkoi lähteä irti. Lisäksi aurasukulmat säädettiin taas vaihteeksi kun oli miten sattui ja lampun kanta uusittiin. Myös siinä resnoi kojelauta mutta muut muoviosat eivät.
Ensimmäinen Golf oli Golf IV jossa hajos vesimpumppu 70.000km:ssa sitä ennen jäätyi huohotin ja kuskin penkin kankaassa oli repeämä jo tehtaalta tulllessa. Muistaakseni tässäkin oli aurauskulmissa säätämistä. Se ei onneksi resonoinut mistään ja oli rengasääniltään hilajainen ja se olikin mulla pisimpään näistä Volkkareista eli neljä vuotta ja noin 120.000km:a.
Joten varmaan ymmärrätte etä miksi lopultakin haluan vaihtaa merkkiä näiden vikojen ja vastoinkäymisten jälkeen, koska uskoni Volkswagen merkkisen auton hyvyyteen alkaa olla mennyttä.mitä tesktini sisältää, mutta en ole lapsi vaan yli 30-vuotias ja en ole alkoholisti tai narkkari vaan normaali työssäkäyvä henkilö keskitason koulutuksella. Jostain syystä vaan tulee koneella kirjoittaessa noita virheitä ja en pahemmin niitä oikolue.
- siltä....
Mä vaan kirjoitti:
mitä tesktini sisältää, mutta en ole lapsi vaan yli 30-vuotias ja en ole alkoholisti tai narkkari vaan normaali työssäkäyvä henkilö keskitason koulutuksella. Jostain syystä vaan tulee koneella kirjoittaessa noita virheitä ja en pahemmin niitä oikolue.
...että tunnustit juuri ne ongelmasi mistä kärsit. Onhan se toki kiva kun pystyt edes juhannuksena tunnustamaan! :)
- SE OLI,
Mä vaan kirjoitti:
eli olen se Nä vaan mutta käytän myös muita nimierkkejä koska en ole rekisteröitynyt tänne! Golf Variant on: väri on blueraphit, 1.4 103kw TSI DSG Comfortline rek. 29.05.2008. Niin ja rekkarin eka kirjain on Y ja numero 4. Muuta en kerro.
SE JETTA JUTTU EI TODELLAKAAN OE MUN KIRJOITTAMA! IHME SAKKIA KUN TEIDÄN MIELESTÄ VOLKKARIT ON OLEVINAAN NIIN MAILMAN PARHAITA JA MUUT EI OLE MITÄÄN!
Vaihtaisin milloin vaan siihen Bemariin niin vaikuttava ja upan tuntuinen se oli vaikka oli ihan peruskoneella. Mutta ei ole rahoja vaihtaa joten pitää väkisten Volkkarin romulla ajaa...missä se oli,vai kuka se oli?
- taitaisi
Mä vaan kirjoitti:
mutta jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen alkoi kuului ne räminät ja resonoinnit kojelaudasta ja ne kuuluu edelleen ja ei ole väliä onko mukulakivi vaiko sileä asfalti samaa ärsyttävää ritinää kuuluu. Päivittäin myös hetken aikaa vasemman takaoven sekä oikean takaoven ovipahveista kuuluu ihmeellistä sirinää ja resonassia. Myös B-pilarien sisältä kuuluu ihme sirinöitä vasemmalta ja oikealta puolelta vuorotellen. Samanlaisia hälyääniä kului edellisestä viitoskoppaisesta Variantista joka mulla oli hetken aikaa...
Joten varmaan ymmärrätte etä miksi lopultakin haluan vaihtaa merkkiä näiden vikojen ja vastoinkäymisten jälkeen, koska uskoni Volkswagen merkkisen auton hyvyyteen alkaa olla mennyttä.hajota rautakankikin käsiin
- Mä vaan
taitaisi kirjoitti:
hajota rautakankikin käsiin
rautakanget käsiin. Niinkuin tossa just kerroin noista autoista niin vähävikasin oli se Golf V 1.6 8V 5-ovinen ja se oli mulla kolme vuotta ja se edellinen Variant joka oli kanssa tätä uutta koppaa oli täynnä semmoisia vikoja jotka johtui ilmeisesti siitä, että se oli ensimmäisiä sen korimallin Varianteja ja hutiloidusti aikaan saatu joten monet viat siinä joiden takia takuuhuolossa ravasin oli huolimattomuusvirheitä tehtaalta. Kai se työn laatu sitten siellä Meksikossa ei ole ihan samaa kun tässä uudessa on teknisten murheiden lisäksi ollut paljon semmoisia asioita jotka voi laittaa valmistajan huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden piikkiin sekä puutteellisen tarkistuksen piikkiin kuten listojen kiinnitykset, penkin natina yms. Sitä ei voi selittää enää sillä, että tää seuraava olis niin tuore sillä sitä uutta mallia kun oltiin jo vajaa vuosi tehty kun toisen saman korimallin auton tilasin.
Kait mulle on sitten vaan sattunut huono tuuri kun kaikissa neljässä Golfissa on ollut enempi tai vähempi vikoja tai sanomista sekä asioita joita ei voi laadukkaaksi odottamaltaan automerkiltä odottaa.
Niitä Golfeja ennen oli muutama Opel ja niistä ei ole mitään pahaa sanottavaa vaikka niitä aina parjataan. Ne oli käytettynä hankittuja ja pelas kyllä todella hienosti vaikka olivat vanhoja. Astraakin pidin neljä vuotta ja oli oikein helmi auto ja ongelmaton vaikka oli jo silloin vaihtoautona kun sen ostin. - Mä vaan
siltä.... kirjoitti:
...että tunnustit juuri ne ongelmasi mistä kärsit. Onhan se toki kiva kun pystyt edes juhannuksena tunnustamaan! :)
ei voi olla vikoja vaan ne on maailman parhaita autoja???
Että heti olen joku vammainen, huumehörhö tai hullu jos parjaan Volkkaria kun niistä ei mulla paljoa ole enää hyvää sanottavaa.
Niin ja jos joku epäilette eteti niitä autoja ole niin annan mielelläni osan niistä rekkareista...Luonnolisesti ne ei enää ole minulla ja siksipä voin osan niistä luetella
Tämä josta vesipumppu meni paskaksi ja penkissä oli reikä tehtaalta tullessa ja lasinostin mekanismi meni rikki: Golf IV, IYM-751
Se Golf V josta konepellin maali hilseili ja ratin keskiöstä rapisi muovit: NNG-528
Edellinen Golf Variant jossa vaikka mitä korjattavaa: VLY-862
Muita en tähän viitsi laittaa.... - ......
Ymmärtänyt nyt ihan oikein. Opel Insigniaa pitää verrata markkinoille -05 tulleeseen Passattiin ja vaikka vertaisit "vanhaan" Passattiin, on se joka kerta voittanut testeissä Insignian. Ota Opelilta luokkaa huokeampi auto "Astra" vai mikä lienee, niin ovat vertailukelpoiset. Pannaan päinvastoin, verrataan Passat/Astra, mitähän siitäkin tulisi.
- on se
Mä vaan kirjoitti:
eli olen se Nä vaan mutta käytän myös muita nimierkkejä koska en ole rekisteröitynyt tänne! Golf Variant on: väri on blueraphit, 1.4 103kw TSI DSG Comfortline rek. 29.05.2008. Niin ja rekkarin eka kirjain on Y ja numero 4. Muuta en kerro.
Vaihtaisin milloin vaan siihen Bemariin niin vaikuttava ja upan tuntuinen se oli vaikka oli ihan peruskoneella. Mutta ei ole rahoja vaihtaa joten pitää väkisten Volkkarin romulla ajaa...Mikkelin paras variantti.
- vertailu.
...... kirjoitti:
Ymmärtänyt nyt ihan oikein. Opel Insigniaa pitää verrata markkinoille -05 tulleeseen Passattiin ja vaikka vertaisit "vanhaan" Passattiin, on se joka kerta voittanut testeissä Insignian. Ota Opelilta luokkaa huokeampi auto "Astra" vai mikä lienee, niin ovat vertailukelpoiset. Pannaan päinvastoin, verrataan Passat/Astra, mitähän siitäkin tulisi.
Tämähän oli kuin suoraan saksalaisesta moottorilehdestä, missä saman kokoluokan autosta valitaan runsaasti varustettu ja tehokkaampi sakemanni ja köyhemmin varustettu ja tehottomampi korealaisen auton versio. Näin varmistetaan, että saksalainen voittaa useat tai kaikki arvostelukohteet. Hinnalla ei ole mitään väliä tai korkeintaan hinta/laatusuhteessa menee pojot muualle.
Kyllähän tässä tapauksessa Astra on Golf-luokassa, kuten on aina ollut ja selkeästi isompaa Passatia pitää verrata Insigniaan. - Das auto
vertailu. kirjoitti:
Tämähän oli kuin suoraan saksalaisesta moottorilehdestä, missä saman kokoluokan autosta valitaan runsaasti varustettu ja tehokkaampi sakemanni ja köyhemmin varustettu ja tehottomampi korealaisen auton versio. Näin varmistetaan, että saksalainen voittaa useat tai kaikki arvostelukohteet. Hinnalla ei ole mitään väliä tai korkeintaan hinta/laatusuhteessa menee pojot muualle.
Kyllähän tässä tapauksessa Astra on Golf-luokassa, kuten on aina ollut ja selkeästi isompaa Passatia pitää verrata Insigniaan.Sakemannissa on sentään ajo-ominaisuudet talvellakin, toisin kuin kiinanpommeissa.
- Pimpanpää
Itselläni on Golf (VI-malli), jossa on perus-TSI (90 kW) ja seitsenportainen DSG. Hienosti toimii, enkä vaihtaisi mihinkään. Toivottavasti vaan pysyy nipussa. Toistaiseksi (5 tkm) vaikuttaa hyvältä, kuten Golf muutenkin. Kyyti on sivistystynyttä, eikä bensaakaan pala juuri yli kuutta litraa yhdistelmäajossa.
- ex-vw
En voi suositella ainakaan omien kokemusten perusteella Volkkareita DSG ja TSI yhdistelmällä.
Omassa oli viat kuten tässäkin topikissa mainittu, niiden kanssa menee yksinkertaisesti hermot.
Nykyisin alla saparo ihan vanhanaikaisella 4 lovisella tomaatilla. Hiljainen ja räminävapaa auto, harvoin voin vilpittömästi suositella jotain tuotetta mutta nyt suosittelen. - Tyyty-Väinö
Monellakin tuntuu olevan negatiivisia kokemuksia DSG-laatikoista. Minulla ei.
Olen autoillut 40 vuotta ja siihen on mahtunut satunnaista ajoa monellakin automaatilla.
Golf Variant 118 kW DSG7 on kuitenkin ihka ensimmäinen automaattini. Takana 10 tkm enkä vaihtaisi manuaaliin millään. Pelaa kuin ajatus! Autoon olen muutenkin erittäin tyytyväinen (ensimmäinen Volkkarini 29 vuoteen).
Toivottavasti DSG kestää myös. Täytyy koputtaa puuta.- vauhtihirmu,
Taidat ajella enemmän maantieajoa kuin kaupunkialueen ruuhkissa körötellen?
Maantiellä ja Autobahnilla DSG toimii kuin unelma, kaupunkiruuhkissa ei, siis siellä missä automaattia todella tarvitaan. - Tyyty-Väinö
vauhtihirmu, kirjoitti:
Maantiellä ja Autobahnilla DSG toimii kuin unelma, kaupunkiruuhkissa ei, siis siellä missä automaattia todella tarvitaan.Taukopaikkani on Helsingissä, Kehä I:n ja Kehä III:n välimailla. Kaupunkialuetta vai ei – jokaisella lienee oma mielipiteensä siitä.
Työmatka 18 km. Matka-ajasta puolet menee 1 km:n pätkällä, jolla päivittäin seisovaa ruuhkaa. Minua DSG palvelee oikein notkeasti siinäkin paikassa. En todellakaan kaipaa manuaalilootaa takaisin. - pääasiassa
vauhtihirmu, kirjoitti:
Maantiellä ja Autobahnilla DSG toimii kuin unelma, kaupunkiruuhkissa ei, siis siellä missä automaattia todella tarvitaan.kaupungissa ja yleensä ruuhka-aikana enkä ole havainnut mitään ongelmaa DSG:n kanssa. Vaikuttaa siltä että nämä "ongelmat" ilman perusteita ovat keksittyjä.
- tuntuu
pääasiassa kirjoitti:
kaupungissa ja yleensä ruuhka-aikana enkä ole havainnut mitään ongelmaa DSG:n kanssa. Vaikuttaa siltä että nämä "ongelmat" ilman perusteita ovat keksittyjä.
ite ajanut kerran dsg:llä ja kyllä on loistava laatikko. taitaa olla periaatevihaajia, jotka ei ole koskaan edes kyseisellä loodalla ajaneet.
- Mä vaan
tuntuu kirjoitti:
ite ajanut kerran dsg:llä ja kyllä on loistava laatikko. taitaa olla periaatevihaajia, jotka ei ole koskaan edes kyseisellä loodalla ajaneet.
aika monen autolehden koeajoissa sekä kestotesteissäkin on huomattu DSG-laatikon yhteydessä vikoja ja outoksia tuossa kyisessä vaiheistossa mm. nykimistä, vaihteiden satunnaista arpomista, jyrräämistä, nykimistä joko useasti tai satunnaisesti. ja kuinka monessa Skodassa ja Seatissa meilläkin on töissä vaihdettu mekatroniikayksikköjä kun vaiheistot on olleet rikki tai käyttäytyneet oudosti, tehty softapäivityksiä DSG laatikkoon ja joka kuukausi on liikkessäämme korjattavana yksi tai joskus jopa muutama DSG vikainen auto per kuukausi.
Lisäksi on jonkin verrran jouduttu vaihtamaan koko DSG laatikko kun ei ole kaksmassapyörän tai mekatroniikan vaihto tehnyt siitä laatikosta vielä ehjää tai semmoista oikein toimivaa kuin vastaavassa esittelyautossa tai jossain muussa yksilössä on täysin toimiva ollut.
Se että jos jollain sattuu kyseinen laatikko pelaamaan ongelmitta ei ymmärtääkseni tarkoita sitä, että ongelmia ei muka kellään muullakaan voi niiden laatikoiden kanssa olla tai että niissä ei voi olla vikaa jos joiian pelaa se vaihtesito ok.
Joten mulla sentään on aikalailla asioista kokemustakin enkä mitään mutua tuo julki.
Ja löytyy ihan omakohtaista kokemustakin: kuinka monta kertaa kokeiltiin uutta softaa kun vaihteisto vaihtoi epämääräisesti, jyskytti liian pienillä kierroksilla ja suurilla vaihteilla, sammui nykäysten saattelemana valoihin! todella outoa mutta näin kävi pari kertaa, Nyki tasakaasulla kaupunkiajossa, nypytti, nytkytti ja nyökki liikkeellelähdöissä. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
aika monen autolehden koeajoissa sekä kestotesteissäkin on huomattu DSG-laatikon yhteydessä vikoja ja outoksia tuossa kyisessä vaiheistossa mm. nykimistä, vaihteiden satunnaista arpomista, jyrräämistä, nykimistä joko useasti tai satunnaisesti. ja kuinka monessa Skodassa ja Seatissa meilläkin on töissä vaihdettu mekatroniikayksikköjä kun vaiheistot on olleet rikki tai käyttäytyneet oudosti, tehty softapäivityksiä DSG laatikkoon ja joka kuukausi on liikkessäämme korjattavana yksi tai joskus jopa muutama DSG vikainen auto per kuukausi.
Lisäksi on jonkin verrran jouduttu vaihtamaan koko DSG laatikko kun ei ole kaksmassapyörän tai mekatroniikan vaihto tehnyt siitä laatikosta vielä ehjää tai semmoista oikein toimivaa kuin vastaavassa esittelyautossa tai jossain muussa yksilössä on täysin toimiva ollut.
Se että jos jollain sattuu kyseinen laatikko pelaamaan ongelmitta ei ymmärtääkseni tarkoita sitä, että ongelmia ei muka kellään muullakaan voi niiden laatikoiden kanssa olla tai että niissä ei voi olla vikaa jos joiian pelaa se vaihtesito ok.
Joten mulla sentään on aikalailla asioista kokemustakin enkä mitään mutua tuo julki.
Ja löytyy ihan omakohtaista kokemustakin: kuinka monta kertaa kokeiltiin uutta softaa kun vaihteisto vaihtoi epämääräisesti, jyskytti liian pienillä kierroksilla ja suurilla vaihteilla, sammui nykäysten saattelemana valoihin! todella outoa mutta näin kävi pari kertaa, Nyki tasakaasulla kaupunkiajossa, nypytti, nytkytti ja nyökki liikkeellelähdöissä.ravaamaan huollossa ja milloin mitäkin vaihdettiin siihen DSG lootaan ja lopulta koko loota meni uusiksi kun renkkas ja renkkas vaan. Renkkas alusta asti (uusi auto ostettu uutena 2008 Toukokuussa) ja lopultakin nyt se vaihteisto on vihdoinkin kunnossa ja vaihtaa&toimii kuten muissakin kunnossa olevissa autoissa joissan DSG on ehjä/normaalikuntoinen. Nyt se pelaa kuten pitää ja kuten sen kuuluukin toimia ja on kyllä upea vaihteisto ei voi muuta kuin kehua vaikka usko meinas loppua jo monta kertaa... Tosin epäilyttää että kuinka kauan se sitten ehjänä kestää ja normaalisti toimii kun on tapauksia joissa korjauksen järkeen DSG laatikko on alkanut uudelleen renkkaamaan vaikka olisi konaan uusikin loota vaihdettu niin se uusikin sitten on joillai hajonnut jossain vaiheessa joko konaan tai alkanut renata satunnaisesti tai jatkuvasti...
Joka tapauksessa olen oman kokemukseni ja työpaikkallani huollossa olleiden autojen joissa DSG vaiheidelaatikko on ja niissä ilmeinneiden vikojen, vikaherkkyyden ja hajoamisten vuoksi vahvasti sitä mieltä, että hieman tuotekehittelemättömänä ja puolivalmiina tuo DSG vaihteisto laskettiin markkinoille ja testaaminen oli melko vähäistä. Testaaminen jätetiin tuon vaihteiston kohdalla kuluttajille ja niiden armoille kuten valitettavasti nykyään niin monen tuotteen kohdalla on ja siksi välillä samaa tuotetta tulee ns. tuutista ulos sutena ja sekundana vaikka joukossa on toimiviakin yksilöitä. - vauhtihirmu,
pääasiassa kirjoitti:
kaupungissa ja yleensä ruuhka-aikana enkä ole havainnut mitään ongelmaa DSG:n kanssa. Vaikuttaa siltä että nämä "ongelmat" ilman perusteita ovat keksittyjä.
Olen ajellut vuosikymmeniä (ensimmäinen joskus -80 luvulla) Volkkareilla, tuo edesmennyt Golf TSI ja DSG yhdistelmällä oli ensimmäinen pettymys ko merkkiin, joten kokemusta Volsuista on vuosien varrella riittävästi.
Tuo pettymys johti kyllä siihen, että VW-ryhmän autoja en osta ennen kuin tarjolle tulee uudestaan perinteinen Tiptronic vaihteisto, sopivassa autossa. - Golf- Man.
Mä vaan kirjoitti:
ravaamaan huollossa ja milloin mitäkin vaihdettiin siihen DSG lootaan ja lopulta koko loota meni uusiksi kun renkkas ja renkkas vaan. Renkkas alusta asti (uusi auto ostettu uutena 2008 Toukokuussa) ja lopultakin nyt se vaihteisto on vihdoinkin kunnossa ja vaihtaa&toimii kuten muissakin kunnossa olevissa autoissa joissan DSG on ehjä/normaalikuntoinen. Nyt se pelaa kuten pitää ja kuten sen kuuluukin toimia ja on kyllä upea vaihteisto ei voi muuta kuin kehua vaikka usko meinas loppua jo monta kertaa... Tosin epäilyttää että kuinka kauan se sitten ehjänä kestää ja normaalisti toimii kun on tapauksia joissa korjauksen järkeen DSG laatikko on alkanut uudelleen renkkaamaan vaikka olisi konaan uusikin loota vaihdettu niin se uusikin sitten on joillai hajonnut jossain vaiheessa joko konaan tai alkanut renata satunnaisesti tai jatkuvasti...
Joka tapauksessa olen oman kokemukseni ja työpaikkallani huollossa olleiden autojen joissa DSG vaiheidelaatikko on ja niissä ilmeinneiden vikojen, vikaherkkyyden ja hajoamisten vuoksi vahvasti sitä mieltä, että hieman tuotekehittelemättömänä ja puolivalmiina tuo DSG vaihteisto laskettiin markkinoille ja testaaminen oli melko vähäistä. Testaaminen jätetiin tuon vaihteiston kohdalla kuluttajille ja niiden armoille kuten valitettavasti nykyään niin monen tuotteen kohdalla on ja siksi välillä samaa tuotetta tulee ns. tuutista ulos sutena ja sekundana vaikka joukossa on toimiviakin yksilöitä.Kun kehuit maasta taivaaseen sitä Dsg- loodaa Tissimoottoria. Katos papparaainen ajaa 6-lovisella manulla ja V-kopalla Komfortilla hyvin menee. Ei kannata alkaa tehtaan koekaniiniksi. Volsu tulee lopettamaan tuon DSG- lootan tekemisen, kallis kokeilu.
- siitä,
Mä vaan kirjoitti:
Ja löytyy ihan omakohtaista kokemustakin: kuinka monta kertaa kokeiltiin uutta softaa kun vaihteisto vaihtoi epämääräisesti, jyskytti liian pienillä kierroksilla ja suurilla vaihteilla, sammui nykäysten saattelemana valoihin! todella outoa mutta näin kävi pari kertaa, Nyki tasakaasulla kaupunkiajossa, nypytti, nytkytti ja nyökki liikkeellelähdöissä.etteikö vikoja olisi vaan niistä tulisi kertoa ymmärettävästi eikä sanoa vain että DSG ei toimi kaupunkiruuhkassa. Myös "vaihteiden satunnainen arpominen" kaipaisi hieman valaistusta. Ei kai se heitä kutoselta pakin kautta kakkoselle. Nykiminen on ymmärretty mutta mitä on nypyttäminen?
Kerrotaan asioista niiden oikeilla nimillä eikä vain todeta että DSG on paska. - Voi voi voi
Golf- Man. kirjoitti:
Kun kehuit maasta taivaaseen sitä Dsg- loodaa Tissimoottoria. Katos papparaainen ajaa 6-lovisella manulla ja V-kopalla Komfortilla hyvin menee. Ei kannata alkaa tehtaan koekaniiniksi. Volsu tulee lopettamaan tuon DSG- lootan tekemisen, kallis kokeilu.
nimenomaan kohtahan kaikissa VAG merkkien autoissa on pelkästään DSG ja S-tronic vaihteistoja. VAG on vaan lisännyt noita DSG-vaihteistollisia autoamalleja, alkaa olla harvassa ne mallit VAG:lla joihin tavallisen automaattilootan saa. Ne on Tiguan ja jotkut tietyt Audit sekä pakettiautot joihin ei DSG:tä vielä oo tarjolla.
Volvolla ja Fordilla on vastaava laatikko kuin DSG nimeltään Powershift, Bemarilla on myös oma suorakytkentävaihteisto, nimeä en muista. Toki noita on muitakin merkkejä jotka tähän ovat lähteneet mukaan. Samoin TSi teknologian apinoijia on muillakin merkeillä.
Hieno laatikko se DSG on, se taas on eri asia miten sitten kestää. Vielä ei ainakaan ole näitä uudempia seitsenportaisia DSG-lootia lojahdellut, tosin eipä niitä ole vielä vuosikausia myytykään. Kuusivaihteinen sen sijaan on ollut aika murheenkryyni ja vikapesä mitä tätä ja muutamia muita foorumeita olen tutkaillut.
ja tuskin VAG tuota DSG:n valmistamista lopettaa on se niin jääräpää. Vaikka muut ei uskois siihen laatikkoon niin tehdas uskoo. Eihän VAG ole lopettanut surullisen kuuluisan multitronic vikapesänkään valmistamista ja edelleen myydään paljon Audeja tuolla laatikolla ja jotkut pölhöt taksikuskitkin ostelee noita tuolla automaatilla.
Ja ota huomioon on ihmisiä joiden on pakkko ajaa automaattivaihteisella autolla, joten manuaali ei silloin kertakaikkiaan käy. - ghfhggjy
vauhtihirmu, kirjoitti:
Olen ajellut vuosikymmeniä (ensimmäinen joskus -80 luvulla) Volkkareilla, tuo edesmennyt Golf TSI ja DSG yhdistelmällä oli ensimmäinen pettymys ko merkkiin, joten kokemusta Volsuista on vuosien varrella riittävästi.
Tuo pettymys johti kyllä siihen, että VW-ryhmän autoja en osta ennen kuin tarjolle tulee uudestaan perinteinen Tiptronic vaihteisto, sopivassa autossa.Mitä vikaa tuossa sun auton TSI-moottorissa oli tai tuossa vaihteistossa?
Miksi et tykännyt siitä ja petyit siihen?
Kerro nyt meillekin, kiitos! - ei toimi, ei
ghfhggjy kirjoitti:
Mitä vikaa tuossa sun auton TSI-moottorissa oli tai tuossa vaihteistossa?
Miksi et tykännyt siitä ja petyit siihen?
Kerro nyt meillekin, kiitos!DSG:n ongelmat:
Ruuhka-ajossa/matelussa onnetonta vaihteiden arpomista ja tästä johtuen nykivää menoa. Kaupunkiajossa "silmässä" joko liian iso tai pieni vaihde tilanteeseen nähden. Usen tilanteita, jossa laatikko arpoo vaihdetta ja sitten lähdetään pari pykälää pienemmällä vaihteella renkaat kiljuen, kun yksi pykälä alaspäin olisi riittänyt. Periaatteessa voi sanoa, että maantiellä toimii hyvin, mutta ei sovellu kaupunkiin, ainakaan tuo 6-lovinen DSG. D-asento hieman laiska ja S-asento taas liikaa kaupunkiin. Jossan näiden kahden välissä olisi ehkä toimivin taso.
TSI:n ongelmat (103 kw tupla)
Kompressori joko oli tai ei ollut pelissä mukana ja liian usein alhaisilla kierroksilla liikuttiin "1,4 vaparilla". Johtuiko sitten tästä ettei tuo DSG osanut aina arpoa mikä vaihde laitetaan silmään. Bensiiniä paloi noin pari litraa luvattua enemmän.
Katselin tätä touhua 8 kk ja päätin myydä ko. rakkineen pois ennen kuin huono maine leviää, senhän se on jo tehnyt. Viime syksynä sain vielä kohtuullisen hyvityksen vähän ajetusta autostani. - Kiitos kiitos
ei toimi, ei kirjoitti:
DSG:n ongelmat:
Ruuhka-ajossa/matelussa onnetonta vaihteiden arpomista ja tästä johtuen nykivää menoa. Kaupunkiajossa "silmässä" joko liian iso tai pieni vaihde tilanteeseen nähden. Usen tilanteita, jossa laatikko arpoo vaihdetta ja sitten lähdetään pari pykälää pienemmällä vaihteella renkaat kiljuen, kun yksi pykälä alaspäin olisi riittänyt. Periaatteessa voi sanoa, että maantiellä toimii hyvin, mutta ei sovellu kaupunkiin, ainakaan tuo 6-lovinen DSG. D-asento hieman laiska ja S-asento taas liikaa kaupunkiin. Jossan näiden kahden välissä olisi ehkä toimivin taso.
TSI:n ongelmat (103 kw tupla)
Kompressori joko oli tai ei ollut pelissä mukana ja liian usein alhaisilla kierroksilla liikuttiin "1,4 vaparilla". Johtuiko sitten tästä ettei tuo DSG osanut aina arpoa mikä vaihde laitetaan silmään. Bensiiniä paloi noin pari litraa luvattua enemmän.
Katselin tätä touhua 8 kk ja päätin myydä ko. rakkineen pois ennen kuin huono maine leviää, senhän se on jo tehnyt. Viime syksynä sain vielä kohtuullisen hyvityksen vähän ajetusta autostani.ajaa kyseisellä vaihteistolla varusettu autoa tai sitten tuon edesmenneen autosi vaihdelaatikon säädöissä tai softassa on jotain vikaa. Olisi kannattanut marmattaa huoltoon ja pyytää uusi softa ja ajattaa jollain mekaanikkolla/huoltoneuvojalla sillä saattoihan olla että tuo koko laatikko oli alunalkaen ihan täys paska/sekaisin tai sen ns. äly eli mekatroniikkaboxi vaihtokunnossa/rikki uudesta saakka. Olisi myös kannattanut kokeilla samanlaisella moottorilla ja vaihteistolla olevaa vastaavaa auto niin olisit itse voinut verrata käyttäätyykö erilailla kuin oma ja huoltoonkin olis ollut helpompaa selittä asioita.
Tuo tehon aaltoilu ja tehottomuus ei liity mitenkään DSG:hen se vaivaa myös manuaalivaihteisia kaksoisahdettuja malleja ja vain niitä 103 kilowattista (mootoritunnus BMY) ja sitä isompaa muistaakseni 125 kilowattista (moottoritunnus?) mallia joiden valmistus on lopetettu kokonaan kesällä 2008 ja ne on korvattu uusilla malleilla eli yhden ahtimen 90 kilowattisella 1.4 TSI:llä ja kaksoisahdetulla 118 kilowattisella TSI:llä joissa kuvaamaasi ongelmaa/ongelmia ei vielä ainakaan käyttäjäkokemusten ja muiden nettisivujen perusteella ole ollut. Nuo uuden CAX ja CAV moottorit ovat hieman kevyempiä kuin edeltäjänsä ja niissä on jäähdytyspuoleen panostettu enempi ja se jäähdytys ja ilmanohjaus on ymmärtääkseni toteuttu hieman eri tapaa kuin noissa edesmenneissä moottoreissa. Muitakin eroja on esim. turboissa ja muissa osissa&systeemeissä vaikka perusajatus on toki sama hyvin paljon kun tuossa moottorissa mikä sullakin oli.
Siinä sun autossa saattoi myös olla vikaa kompressoriahtimen magneettikytkimessä (kytkin rikki) tai apulaitteen hihnoihin liittyen (hihnat luistaa/pykii) mutta ilmeisesti noita et sitten tutkituttanut ikinä tai ne eivät siellä huolossa osanneet mitää tehdä tai vikoja löytäneet. Tai sitten jakopään ketju oli löysässä: sekin on kuulemma aiheuttanut tuota tehottomuutta alakierroksilla jos se ei ole kunnossa.
Saanko kysyä: mihin vaihdoitte ja millä koneella&vaihteistolla nykyinen autonne on? - toimii erinomaisesti
Kiitos kiitos kirjoitti:
ajaa kyseisellä vaihteistolla varusettu autoa tai sitten tuon edesmenneen autosi vaihdelaatikon säädöissä tai softassa on jotain vikaa. Olisi kannattanut marmattaa huoltoon ja pyytää uusi softa ja ajattaa jollain mekaanikkolla/huoltoneuvojalla sillä saattoihan olla että tuo koko laatikko oli alunalkaen ihan täys paska/sekaisin tai sen ns. äly eli mekatroniikkaboxi vaihtokunnossa/rikki uudesta saakka. Olisi myös kannattanut kokeilla samanlaisella moottorilla ja vaihteistolla olevaa vastaavaa auto niin olisit itse voinut verrata käyttäätyykö erilailla kuin oma ja huoltoonkin olis ollut helpompaa selittä asioita.
Tuo tehon aaltoilu ja tehottomuus ei liity mitenkään DSG:hen se vaivaa myös manuaalivaihteisia kaksoisahdettuja malleja ja vain niitä 103 kilowattista (mootoritunnus BMY) ja sitä isompaa muistaakseni 125 kilowattista (moottoritunnus?) mallia joiden valmistus on lopetettu kokonaan kesällä 2008 ja ne on korvattu uusilla malleilla eli yhden ahtimen 90 kilowattisella 1.4 TSI:llä ja kaksoisahdetulla 118 kilowattisella TSI:llä joissa kuvaamaasi ongelmaa/ongelmia ei vielä ainakaan käyttäjäkokemusten ja muiden nettisivujen perusteella ole ollut. Nuo uuden CAX ja CAV moottorit ovat hieman kevyempiä kuin edeltäjänsä ja niissä on jäähdytyspuoleen panostettu enempi ja se jäähdytys ja ilmanohjaus on ymmärtääkseni toteuttu hieman eri tapaa kuin noissa edesmenneissä moottoreissa. Muitakin eroja on esim. turboissa ja muissa osissa&systeemeissä vaikka perusajatus on toki sama hyvin paljon kun tuossa moottorissa mikä sullakin oli.
Siinä sun autossa saattoi myös olla vikaa kompressoriahtimen magneettikytkimessä (kytkin rikki) tai apulaitteen hihnoihin liittyen (hihnat luistaa/pykii) mutta ilmeisesti noita et sitten tutkituttanut ikinä tai ne eivät siellä huolossa osanneet mitää tehdä tai vikoja löytäneet. Tai sitten jakopään ketju oli löysässä: sekin on kuulemma aiheuttanut tuota tehottomuutta alakierroksilla jos se ei ole kunnossa.
Saanko kysyä: mihin vaihdoitte ja millä koneella&vaihteistolla nykyinen autonne on?Vaihdoin vanhaan "mehumaija" tekniikkaan, oikein hyvin toimivaan 4 vaihteiseen automaatti bensarosvoon. Autossa on riittävästi tilaa pitkälle ihmiselle ja uusi malli oli juuri tullut kauppoihin ja hinta oli juuri kohdallaan. Subaru Forester 2,0 a/t.
Ensimmäinen japski autoni ikinä, oli myös ensimmäinen johon pituuteni takia mahduin kunnolla sisään. Toistaiseksi olen edelleen 8 kk:n jälkeen tyytyväinen tuohon bensarosvoon ( 9l/100 km) ja edelleen yllättynyt japanilaisesta työn laadusta. Ei nitise eikä natise.
Sen mitä Golf maksoi, maksoi myös Forester, lisänä tuli neliveto. - Entinen japsilainen
toimii erinomaisesti kirjoitti:
Vaihdoin vanhaan "mehumaija" tekniikkaan, oikein hyvin toimivaan 4 vaihteiseen automaatti bensarosvoon. Autossa on riittävästi tilaa pitkälle ihmiselle ja uusi malli oli juuri tullut kauppoihin ja hinta oli juuri kohdallaan. Subaru Forester 2,0 a/t.
Ensimmäinen japski autoni ikinä, oli myös ensimmäinen johon pituuteni takia mahduin kunnolla sisään. Toistaiseksi olen edelleen 8 kk:n jälkeen tyytyväinen tuohon bensarosvoon ( 9l/100 km) ja edelleen yllättynyt japanilaisesta työn laadusta. Ei nitise eikä natise.
Sen mitä Golf maksoi, maksoi myös Forester, lisänä tuli neliveto.Joo, toivottavasti ei käy kuten minulle: vaihdoin aikanaan Golfin Mazda 6:n. Vikoja ei ollut. Pelitti tosi hienosti. No tänä keväänä alkoi show nimeltään ruoste. Kaikki ovet, lokasuojat ja alusta ruosteessa. Vaihdoin takaisin Golfiin. Parempaa onnea sinulle.
- Volkkarikuski
Entinen japsilainen kirjoitti:
Joo, toivottavasti ei käy kuten minulle: vaihdoin aikanaan Golfin Mazda 6:n. Vikoja ei ollut. Pelitti tosi hienosti. No tänä keväänä alkoi show nimeltään ruoste. Kaikki ovet, lokasuojat ja alusta ruosteessa. Vaihdoin takaisin Golfiin. Parempaa onnea sinulle.
Teitpä tosijärkevän kaupan kun hävitit sen japsin. Ruoste on Mazdan ongelma, halpaa ja hyvää ei ole. Olin itsekkin mennä halpaan ja ostaa Mazdan ,mutta aloin selvittämään auton ominaisuuksia käytettynä , kova yllätys ruostumisherkkyys. Miksi jotku tehtaat pilaa auton maineen tuollaisilla säästöillä, Ford (Focus) ja Mazda 6 ???????
- helppo juttu
Entinen japsilainen kirjoitti:
Joo, toivottavasti ei käy kuten minulle: vaihdoin aikanaan Golfin Mazda 6:n. Vikoja ei ollut. Pelitti tosi hienosti. No tänä keväänä alkoi show nimeltään ruoste. Kaikki ovet, lokasuojat ja alusta ruosteessa. Vaihdoin takaisin Golfiin. Parempaa onnea sinulle.
Jep, olin tietoinen japanilaisten autojen ruostumisherkkyydestä ja sen takia teetinkin autoon heti uuteena ruosteenestokäsittelyn. Foresterin kokoiseen autoon täyskäsittely maksoi vaivaiset 700.- euroa, joka on pieni lisäkustannus 30 t€:n hintaiseen autoon. Joten ruostumisesta tuskin tarvitsee murehtia ihan ensimmäisenä.
Mazdan kanssa selviää varmasti pitkään, jos siihen uutena teettää samanlaisen käsittelyn, mutta valitettavan harva uuden auton ostaja viitsii moisella vaivata päätään, varsinkin jos on aikomus pitää autoa ainoastaan takuuajan. - Ruoste raiskaa
helppo juttu kirjoitti:
Jep, olin tietoinen japanilaisten autojen ruostumisherkkyydestä ja sen takia teetinkin autoon heti uuteena ruosteenestokäsittelyn. Foresterin kokoiseen autoon täyskäsittely maksoi vaivaiset 700.- euroa, joka on pieni lisäkustannus 30 t€:n hintaiseen autoon. Joten ruostumisesta tuskin tarvitsee murehtia ihan ensimmäisenä.
Mazdan kanssa selviää varmasti pitkään, jos siihen uutena teettää samanlaisen käsittelyn, mutta valitettavan harva uuden auton ostaja viitsii moisella vaivata päätään, varsinkin jos on aikomus pitää autoa ainoastaan takuuajan.ainostaan Mazdat ja Toyotat, niissä ongelmana. Mazdoissa ei auta aina edes suojaus varsinkaan jos ei kunnolla ja ajoissa tehty.
Joo teidän off topic!!! - Gulf
helppo juttu kirjoitti:
Mazdan kanssa selviää varmasti pitkään, jos siihen uutena teettää samanlaisen käsittelyn, mutta valitettavan harva uuden auton ostaja viitsii moisella vaivata päätään, varsinkin jos on aikomus pitää autoa ainoastaan takuuajan.Miten ruostesuojaus auttaa siihen jos pellin päällä on liian vähän sinkkiä, maalipinta on liian ohut ja peltikin on halvinta mahdollista? Suojaatko autosi siis ruostesuojalla konepellin päältäkin - vai miten meinasit, että ruostesuojaus estää konepellin kukkimisen?
Ja ei en tarkoita, että näin olisi Subarussa, mutta vaan tarkoitan yleisesti. Koitat kirjoituksellasi viestittää aivan kuin ruostesuojaus korjaisi kaikki ruostumiseen liittyvät ongelmat. - Entinen japsilainen
helppo juttu kirjoitti:
Mazdan kanssa selviää varmasti pitkään, jos siihen uutena teettää samanlaisen käsittelyn, mutta valitettavan harva uuden auton ostaja viitsii moisella vaivata päätään, varsinkin jos on aikomus pitää autoa ainoastaan takuuajan.Moro..
Itseasiassa teetin Mazda 6:n ruostesuojauksen, mutta hauskaa oli se, että ruostuminen ko.autossa alkoikin maalipinnan alta, ja ruostesuojaus ei sitä pysty estämään eikä siten myöskään korjattu sitä kautta. Maahantuoja otti osaa kustannuksiin, mutta paljon jäi vielä itselle maksettavaksi. No ihan kaikkea en korjannut vaan vaihdoin merkkiä. Toivotaan että sinulla on parempi onni. Näin siis edellisessä Mazda 6:n korimallissa. Uudesta en tiedä. - saparomies..
Gulf kirjoitti:
Miten ruostesuojaus auttaa siihen jos pellin päällä on liian vähän sinkkiä, maalipinta on liian ohut ja peltikin on halvinta mahdollista? Suojaatko autosi siis ruostesuojalla konepellin päältäkin - vai miten meinasit, että ruostesuojaus estää konepellin kukkimisen?
Ja ei en tarkoita, että näin olisi Subarussa, mutta vaan tarkoitan yleisesti. Koitat kirjoituksellasi viestittää aivan kuin ruostesuojaus korjaisi kaikki ruostumiseen liittyvät ongelmat.Käsittääkseni Foresterissa konepelti (ainakin) ja takaluukku (mahdollisesti) alumiinia, joten niitä ei uhkaa muu kuin oksidoituminen, joka ei aiheuta ruosteen kaltaista kukintaa.
Lähes kaikki autoissa käytettävä metalli ruostuu aikanaan, mutta ruosteenestokäsittelyllä voi suojata ne "kalliimmin/hankallammin" korjattavat paikat ja antaa tarvittavaa pitkäikäisyyttä autolle.
Eikä se autojen peltipinnoilla käytettävä sinkki käytännössä anna kovin pitkäikäistä suojaa, vw-ryhmäläisissäkin (jotka ovat tunnetusti hyvin sinkitty) on esiintynyt ruostumista Audista -> Skodaan, joten ei se pelkkä sinkki tee tätä hommaa autuaaksi. Tärkeintä ulkopinnan ruostumisen minimoimiseksi on pestä auto säännöllisesti ja lorauttaa vahaa pintaan 3-4 kertaa vuodessa.
Auton omistaja/haltija on erittäin pitkälle omilla toimillaan vastuussa siitä miltä se peltilehmä oikein näyttää 3-4 vuoden kulttua, myös ruostumisen suhteen. - ...
saparomies.. kirjoitti:
Käsittääkseni Foresterissa konepelti (ainakin) ja takaluukku (mahdollisesti) alumiinia, joten niitä ei uhkaa muu kuin oksidoituminen, joka ei aiheuta ruosteen kaltaista kukintaa.
Lähes kaikki autoissa käytettävä metalli ruostuu aikanaan, mutta ruosteenestokäsittelyllä voi suojata ne "kalliimmin/hankallammin" korjattavat paikat ja antaa tarvittavaa pitkäikäisyyttä autolle.
Eikä se autojen peltipinnoilla käytettävä sinkki käytännössä anna kovin pitkäikäistä suojaa, vw-ryhmäläisissäkin (jotka ovat tunnetusti hyvin sinkitty) on esiintynyt ruostumista Audista -> Skodaan, joten ei se pelkkä sinkki tee tätä hommaa autuaaksi. Tärkeintä ulkopinnan ruostumisen minimoimiseksi on pestä auto säännöllisesti ja lorauttaa vahaa pintaan 3-4 kertaa vuodessa.
Auton omistaja/haltija on erittäin pitkälle omilla toimillaan vastuussa siitä miltä se peltilehmä oikein näyttää 3-4 vuoden kulttua, myös ruostumisen suhteen.Pari kommenttia. Eli edellisen korimallin Foresterin sekä takaluukku että konepelti ovat alumiinia. Itsellänikin oli sellainen, ja erittäin hyvä auto olikin. Aiemmilta vuosilta on kokemusta mm. VW, Peugeot, Honda, Saab. Subaru oli näistä mielestäni paras. Auto oli ehkä karun näköinen, mutta äärimmäisen laadukas. Ei mitään nitinöitä ja natinoita tai materiaalien kulumisia puhumattakaan mekaanista vioista 3 v:n ja 56 tkm:n jälkeen. Bensaahan se vei n. 10,5 l / 100 km, mutta so what.
No sellainen ominaisuus tuossa oli, että pari kertaa, kun siirsin nollakelillä autoa lyhyen matkan (kiekkopaikka) ruudusta toiseen, niin seuraavalla kerralla käyntiin saaminen oli vähän konstikasta, mutta aina kuitenkin lähti. Ilmastointi ja lämmityslaite olivat todella tehokkaat ja ajo-ominaisuudet ja neliveto (minulla oli käsivaihteinen 2.0X, jossa AWD on parempi kuin automaattiversiossa) erittäin hyvät. Lisäksi halogeenivalot olivat luokassaan huiput.
Minulla sattuu tällä hetkellä olemaan viitoskopan viimeisiä Golffeja DSG-7 laatikolla (90 kW:n kone), niinpä ajattelin nyt kirjoittaa jotain tähän lankaan. Ajan suurimman osan ajosuoritteistanin Kehä 3:n sisäpuolella, joten ajattelin kokeilla automaattia. En myöskään tarvitse niin suurta autoa kuin aiemmin, niinpä 5-ovinen Golffi tuntui hyvältä ratkaisulta. DSG-7 on toiminut ihan hyvin - ei mitään vikaa - mutta ABS:n ja ESP:n tietokone lakkasi toimimasta jo parin tuhannen kilometrin jälkeen -> vaihdettiin ja nyt on toiminut ilman ongelmia.
Seuraan todella paljon autokeskusteluja netistä ja lehdistä eikä kyllä ole tullut vastaan vielä ensimmäistäkään, jossa olisi kerrottu, että tuossa 7-vaihteisessa lootassa olisi jotain ongelmia. No aika näyttää tuleeko niitä jatkossa.
Loppukaneettina vielä, että Forester oli minun käytössäni olleista autoista paras, mutta Golfkin on todella hyvä (vasinkin kuin tässä minun autossani on vielä Xenonitkin), joten ei valittamista nykytilanteesta. On yksi asia, missä VW on selkeästi edellä Subarua, nimittäin ilmastointiautomatiikan toiminta (tosin Saab ja Volvo ovat sitten vielä pykälän edellä VW:tä tässä asiassa). Subarussa on liian vähän lämpötila-antureita (ja hölmöissä paikoissa) ja niinpä aika usein joutui käsin räpläämään automaati-ilmastoinnin säätöjä mieleisekseen. Toki tähänkin tottui ja oppi kikat, mutta Golffissa ei tuota tarvitse tehdä kuin äärimmäisen harvoin.
...
- TAKSI-AMMATTIMIES
Bmp6 Siinäpä on sellainen vaihteisto mikä kestää, tuo vw:n dsg on tosiaan aivan susi!
ikävä kyllä vw tekee nykyään hyvinkin sekundaa monessa muussakin asiassa ja se on ollut tiedossa jo nyt lähivuosina pitkän matkaa ammattimiesten kahvituokioissa..
Citroen on todellakin iloinen yllättäjä nykyisellä varmalla laadullaan.
Terv: C4 Crand Picasso Bmp6 taksikuski.- Ranskalaisille
romuille.Jos siinä Bmp6 sattuisikin kestämään niin muuta korjattavaa ja häiriöitä kyllä riittää.
Uudehkoista autoista Ranskalaisia viedään eniten hinausautolla merkkikorjaamoille. Ranskalaisista perunoista kyllä pidän.
Kahvituokiosi vietät tietenkin ESSON baarissa! - .....
Kun oikein TAKSI-AMMATTIMIES sanoo, et se boxi on susi, niin eihän voi olla mitään muuta totuutta? Nyt kaikille TAKSI-AMMATTIMIEHILLE tiedoksi, moni muukin ajaa ja paljon laajemmalla säteellä kuin taksit, eli yleensä siinä kotikaupunkinsa pienissä ympyröissä. Joo, joskus pukkaa keikkaa näille takseille vähän pidemmällekin ja oikein moottori/maantielle.
- Maantie on maantie
..... kirjoitti:
Kun oikein TAKSI-AMMATTIMIES sanoo, et se boxi on susi, niin eihän voi olla mitään muuta totuutta? Nyt kaikille TAKSI-AMMATTIMIEHILLE tiedoksi, moni muukin ajaa ja paljon laajemmalla säteellä kuin taksit, eli yleensä siinä kotikaupunkinsa pienissä ympyröissä. Joo, joskus pukkaa keikkaa näille takseille vähän pidemmällekin ja oikein moottori/maantielle.
paremmin siellä yleensä ajellaan pelkkä D-päällä ja ei vaihdella vaihteita käsin, ajella S:llä tai peruuteta ja ajeta eteenpäin ja taas peruuteta. Ns. suurin eli matkavaihde kokoajan silmässä ja oihitustilanteessa vaihtaa pienllä kaasunpainalluksella pylän tai pari thetkellisesti peinempään ja sitten mennään taas tasaista vauhtia suurimmalla vaihteella.
Kyllä automaattilaatikko kuin automaattilaatikko joutuu paljon kovemmalle rasitukselle kaupunkiajossa jossa on paljon ajoa eteenpäin, mutta myös peruttelua, äkkijarruksia, välillä kiihdytetään ja sitten höllätään kaasua tai jarrutetaan, ajotilanteet ja nopudet vaihtelee ja vaihteet sahaa kokoajan ykkösen ja kutosen tai tuo uudemman vaihteiston kohdalla ykkösen ja seiskan välilllä ylöspäin ja alaspäin riippuen siitä väheneekö vai kasvaako nopeus. maatieajossa varmasti kestää mutta jos on paljon kaupunkiajoa tilanne voi olla toinen. Hajoaa ja kuluuhan manuaalilootakin herkemmin jos paljon kaupungissa suhaa. - Das Auto
Ranskalaisille kirjoitti:
romuille.Jos siinä Bmp6 sattuisikin kestämään niin muuta korjattavaa ja häiriöitä kyllä riittää.
Uudehkoista autoista Ranskalaisia viedään eniten hinausautolla merkkikorjaamoille. Ranskalaisista perunoista kyllä pidän.
Kahvituokiosi vietät tietenkin ESSON baarissa!Kunnon ranskalaisia saa ainoastaan nakarilta!
- keski
100 000 km DSG Poks!
- hömppänä from mars
tuosta hoiperruksesta ei saa selvää?
Mikäs siinä hajos: koko laatikko vai jotain muuta?
- Voevoevoe
Mulla on VW Golf (V) -04 2.0TDI DSG ja noin 100tkm ajettua huollossa sanoivat että kaksmassapyörä pitäis vaihtaa, se kun pitää välillä sellasta pientä ääntä. Kysyin, että onko siitä haittaa jos sitä ei heti vaihda, niin vastasivat että eihän siitä varsinaista haittaa ole... Enpä sitten ole vieläkään vaihtanut, nyt on 170tkm ajettu ja hienosti on toiminut, ei mitään valittamista lukuunottamatta kyseistä pientä ääntä silloin tällöin. DSG on erittäin hieno laatikko, enkä osaa kuvitella seuraavaa autoa ilman sitä.
- anti-seatmies
Erehdyin ostamaan Seat Altea 2.0 TDI -05 DSG vaihteistolla. Autolla oli ajettu n. 140000km. Nyt ajettu n. 160000km ja auto varikolla. Vikakoodin mukaan koko laatikko tulee vaihtaa ja siihen päälle kaksoismassapyörä. Hinta merkkiliikkeessä töineen vähän alle 7000Eur. Selvityksessä ruotsista korjattu vaihtolaatikko ja halvempi paja missä sen voisi vaihtaa.
Oireet ennen rikki menemistä:
- Massapyörä kalkatti välillä tyhjäkäynnillä(kysytty merkkiliikkeestä mitä tehdä --> ei kuulemma haittaa)
- Vaihteet hävisivät, auto kävi merkkihuollossa ja vaihtoivat sinne jonkun yhdyskaapelin...
- Viikko tästä vaihteet katosivat uudelleen ja auto taas lavetilla merkkiliikkeeseen...
Jos on epäilys että DSG-laatikkosi oireilee eikä siinä ole enää takuuta voimassa, suosittelen harkitsemaan auton vaihtoa. Muuten voi tulla erittäin kallis keikka, kuten minulle kävi. Voin sanoa että en koskaan enää tule ostamaan autoa jossa on DSG-vaihteisto. Voi olla että Seattiinkaan en tule omistamaan, merkkiliikeen ammattitaito hämmensi ja asiakaspalvelu vielä enemmän.
- sanottuna..
Lyhyesti sanottuna, se on paras uutta tekniikkaa edustava laatikko henkilöautoon sen jälkeen, kun normaali automaatti esiteltiin ensimmäisen kerran. Sivuoireena on vielä pienentynyt kulutus jopa manuaaliin verrattuna ja parempi kiihtyvyys. Porschella on sama laatikko käytössä pikkaisen muunneltuna, sille firmalle ei tunnetusti kelpaa mikä vaan.
- samoin!
Minulla menossa jo toinen volkkari dsg:llä. Ei vian vikaa, on mukava ja toisaalta sporttinen loota. Eikä lisää polttoaineen kulutusta. Voin suositella. Sama loota käytössä Audissa S-tronicin nimellä, ja myös mm. Volvon, Fordin, BMW:n ja Porschen valikoimissa on kaksoiskytkinlootat.
- VW
samoin! kirjoitti:
Minulla menossa jo toinen volkkari dsg:llä. Ei vian vikaa, on mukava ja toisaalta sporttinen loota. Eikä lisää polttoaineen kulutusta. Voin suositella. Sama loota käytössä Audissa S-tronicin nimellä, ja myös mm. Volvon, Fordin, BMW:n ja Porschen valikoimissa on kaksoiskytkinlootat.
mulla on VW Golf variant DSG vaihteella , ajettu 20000km toimii kuin unelma en vahtaisi enää millään käsivaihteseen . Voin kyllä suositella DSG laatikkoa .
Paras auto mitä mulla on koskaan ollut.
VW- on laatu auto kupla volkkarista lähtien , oli kyseinen kupla ja oli siihen aikaan oikeen hyvä auto hinta / laatusuhteessa. - Golfifani
VW kirjoitti:
mulla on VW Golf variant DSG vaihteella , ajettu 20000km toimii kuin unelma en vahtaisi enää millään käsivaihteseen . Voin kyllä suositella DSG laatikkoa .
Paras auto mitä mulla on koskaan ollut.
VW- on laatu auto kupla volkkarista lähtien , oli kyseinen kupla ja oli siihen aikaan oikeen hyvä auto hinta / laatusuhteessa.Olen samaa mieltä Volkkareista itselläni on ollut 20 volkkaria eri malleja eikä niissä mitään ihmeellisyyksiä vikoina ole ollut. Pelaako DSG -laatikko myös kaupungissa OK. Olen harkinnut DSG-automaattia ,mutta olen hieman epävarma sen toimivuudesta ja kestävyydestä. Riittääkö yksiremminen TISSI-moottori Golfinkokoiseen koriin.
- vielä kerran
Golfifani kirjoitti:
Olen samaa mieltä Volkkareista itselläni on ollut 20 volkkaria eri malleja eikä niissä mitään ihmeellisyyksiä vikoina ole ollut. Pelaako DSG -laatikko myös kaupungissa OK. Olen harkinnut DSG-automaattia ,mutta olen hieman epävarma sen toimivuudesta ja kestävyydestä. Riittääkö yksiremminen TISSI-moottori Golfinkokoiseen koriin.
Onhan Golffeissa ollut noita 75 hv moottoreitakin ja hyvin kulki. Miksei sitten 122 hv koneella?
- ewftertyui
vielä kerran kirjoitti:
Onhan Golffeissa ollut noita 75 hv moottoreitakin ja hyvin kulki. Miksei sitten 122 hv koneella?
200NM vääntöä alkaen 1500 kierroksesta noin neljääntuhanteen kiekkaan asti. Turbo parantaa suorituskykyä ja vääntö on enempi kuin muikea tuossa myllyssä. Kiihtyvyys alle 10 sekkaa ja huiput yli 200km/h
- kyllä..
ewftertyui kirjoitti:
200NM vääntöä alkaen 1500 kierroksesta noin neljääntuhanteen kiekkaan asti. Turbo parantaa suorituskykyä ja vääntö on enempi kuin muikea tuossa myllyssä. Kiihtyvyys alle 10 sekkaa ja huiput yli 200km/h
Jep, kyllä se riittää normaaliin liikennöintiin enemmän kuin hyvin. Jos lähtee myöhässä matkaan, niin myöhästyy vaikka olis 800hv mylly autossa.
- geolf
Itselläni ei vielä kokemusta, kohta pitäis tulla Golf TSI 90kW DSG7 niin sitten alkaa kokemusta kertyä. Mutta kun tässä ketjussa on nyt paljon revitelty näiden DSG-lootien kestävyydestä, niin ajattelin tuoda yhden teknisen näkökulman asiaan.
6-portaisessa DSG:ssä sama öljy voitelee ja jäähdyttää uivia kytkinlevypakkoja ja vaihteistoa, sekä toimii hydrauliikkaöljynä. 7-lovisessa taas kytkimet ovat kuivat ja itse vaihteiston voitelu tapahtuu omalla öljyllä ja hydrauliikalla on oma öljykiertonsa. Kun nyt vähänkin tuota funtsii, niin ei voi olla tulematta siihen johtopäätökseen että DSG7 on rakenteensa puolesta moninverroin kestävämpi kuin DSG6. Uskoisin että 6-lovisen mekatroniikkamurheet johtuvat suurelta osin voitelu/hydrauliöljyn likaisuudesta. Vaikka siinä kierrossa on suodatin joka vaihdetaan huolloissa muistaakseni 60 tkm välein, niin kyllähän se silti on aika epäilyttävää käyttää samaa öljyä voiteluun ja hydrauliöljynä.- masentajako
7-lovisessa DSG:kin on alkanut ilmenemään ongelmia. Pajoilla on pojat joutuneet vierailemaan. Alkuhahdit näyttää pelottavan samanlaiselta kuin aikoinaan 6-lovisen kanssa.
Kehotankin kaikkia varovaisen järkeviä ihmisiä odottelemaan seuraavat 3 vuotta ennen sotkeutumista edes tuohon uuteen 7 loviseen,
terveisin;
Loveen kerran langennut. - Mosu
masentajako kirjoitti:
7-lovisessa DSG:kin on alkanut ilmenemään ongelmia. Pajoilla on pojat joutuneet vierailemaan. Alkuhahdit näyttää pelottavan samanlaiselta kuin aikoinaan 6-lovisen kanssa.
Kehotankin kaikkia varovaisen järkeviä ihmisiä odottelemaan seuraavat 3 vuotta ennen sotkeutumista edes tuohon uuteen 7 loviseen,
terveisin;
Loveen kerran langennut.Osuitpa taksiammattilainen naulan kantaan, nimittäin kyllä on Citikan robotti vaihteisto toiminut mallikkaasti,nyt 200tkm ilman mitään ongelmia koko autossa , niinpä toimiipa tuo Bmp6 myös täällä siviili käytössä!
Ja kuulemma Dsg-romuloota ei toimi sitten missään käytössä :).. - automiess
Mosu kirjoitti:
Osuitpa taksiammattilainen naulan kantaan, nimittäin kyllä on Citikan robotti vaihteisto toiminut mallikkaasti,nyt 200tkm ilman mitään ongelmia koko autossa , niinpä toimiipa tuo Bmp6 myös täällä siviili käytössä!
Ja kuulemma Dsg-romuloota ei toimi sitten missään käytössä :)..Minulla on kokemusta kahdesta DSG:stä nyt yhteensä reilut 200 000 km. Molemmat 2 litran dieselkoneella. Ensimmäisellä ajoin 165 000km ja nyt tuossa nykyisessä on 45 000km taulussa. Edellisessä ei ollut muuta kuin DSG:n ohjelma piti päivittää kerran, kun se sopivasti kaasua painaessa souti, vaikka kaasupoljin oli paikoillaan. Nykyinen on muuten ok, mutta ohjelmaa on muutettu (2005 vs. 2008) pehmeämmäksi eli kytkimiä luistatetaan liikkeellelähdössä enemmän. Pidin jotenkin enemmän siitä aikaisemmasta jämäkämmästä liikkeellelähdöstä. Pe menee huoltoon, jossa katsovat, voiko ohjelmaa päivittää tms.
En tiedä kuin koeajokokemuksen verran yhdistelmästä DSG ja TSI, mutta ainakin se 170 hv TSI toimi hienosti DSG:n kanssa, samoin tuo diesel pelaa useimmiten kuin ajatus. Ainoa tilanne, jossa se ei pysty kuin tyydyttävään suoritukseen on rullaaminen risteykseen ja sitten kun ketää ei tulekaan ja painat kaasua, niin tuloksena on nykäys. Senkin saa eliminoitua, kun painaa kaasua maltilla tai laittaa sport-ohjelman päälle, niin silloin on pienempi vaihde valittuna. Käsiohjausta varten olisi kiva napit tai viikset ratissa.
Omasta kokemuksestani voin kyllä suositella DSG:tä ja jos tavaton köyhyys ei iske, niin seuraavassakin autossa on automaatti ja mieluiten S-tronic tai (=)DSG. "Ja kuulemma DSG-romuloota ei toimi sitten missään..." Nämä on näitä juttuja, joita hevosmiesten tietotoimisto tuottaa. Harmi, että 24 on suurelta osin täynnä aivottomia tyyppejä, jotka eivät osaa perustellusti ja fiksusti kertoa mielipiteitään. Ultimate VW:ssä tyyli on kokonaan toinen, jos haluaa VAG-konsernin tuotteista keskustella.
Turvallisia kilometrejä! - Lähes täydellinen, mutta ei ihan
automiess kirjoitti:
Minulla on kokemusta kahdesta DSG:stä nyt yhteensä reilut 200 000 km. Molemmat 2 litran dieselkoneella. Ensimmäisellä ajoin 165 000km ja nyt tuossa nykyisessä on 45 000km taulussa. Edellisessä ei ollut muuta kuin DSG:n ohjelma piti päivittää kerran, kun se sopivasti kaasua painaessa souti, vaikka kaasupoljin oli paikoillaan. Nykyinen on muuten ok, mutta ohjelmaa on muutettu (2005 vs. 2008) pehmeämmäksi eli kytkimiä luistatetaan liikkeellelähdössä enemmän. Pidin jotenkin enemmän siitä aikaisemmasta jämäkämmästä liikkeellelähdöstä. Pe menee huoltoon, jossa katsovat, voiko ohjelmaa päivittää tms.
En tiedä kuin koeajokokemuksen verran yhdistelmästä DSG ja TSI, mutta ainakin se 170 hv TSI toimi hienosti DSG:n kanssa, samoin tuo diesel pelaa useimmiten kuin ajatus. Ainoa tilanne, jossa se ei pysty kuin tyydyttävään suoritukseen on rullaaminen risteykseen ja sitten kun ketää ei tulekaan ja painat kaasua, niin tuloksena on nykäys. Senkin saa eliminoitua, kun painaa kaasua maltilla tai laittaa sport-ohjelman päälle, niin silloin on pienempi vaihde valittuna. Käsiohjausta varten olisi kiva napit tai viikset ratissa.
Omasta kokemuksestani voin kyllä suositella DSG:tä ja jos tavaton köyhyys ei iske, niin seuraavassakin autossa on automaatti ja mieluiten S-tronic tai (=)DSG. "Ja kuulemma DSG-romuloota ei toimi sitten missään..." Nämä on näitä juttuja, joita hevosmiesten tietotoimisto tuottaa. Harmi, että 24 on suurelta osin täynnä aivottomia tyyppejä, jotka eivät osaa perustellusti ja fiksusti kertoa mielipiteitään. Ultimate VW:ssä tyyli on kokonaan toinen, jos haluaa VAG-konsernin tuotteista keskustella.
Turvallisia kilometrejä!Käsiohjausta varten olisi kiva napit tai viikset ratissa....
Noi on kivat ja hyödylliset vermeet ja tulee monitoimiohjauspyörän mukana automaattisesti jos on DSG ja monitoimiohjauspyörä. Muuten helvetin hyvä vaihteisto tämä 7-vaihteinen uusi DSG jossa on mäkipidätin vakiona ja paljon parannusta vanhempaan 6-vaihteiseen DSG:n paitsi sama heikkous edelleen että joskus empii kun pitää äkisti hidastaa ja sit jatkaa matkaa rivakasti. Toinen "outous" on että nykäisee usein kadunkulmissa alamäessä kääntyessä vaikka jalka kaasulla: ilmeisesti ESP jotenkin puuttuu liikaa peliin tai ASR jotenkin liikaa väkisin jarruttaa autoa vaikka jalka kaasulla. Myös se on kummallista että usein kaupunkiajossa riitävän suurissa nopeuksissa ja tasakaasulla vaihteisto lykkää kuutosta tai seiskaa peliin kierrosten ollessa todella matalalla, vain hieman tonnin päälle ja tästä seuraa jyrinää ja varsinkin jyrkässä ylämäessä hetkellistä jyskytystä ja menohalujen hiipumista vaikka laatikko todella nopeasti vaihtaakin joko itsekseen tai pakottamalla pientä pesää (jopa kaksi vaihdetyta pienemmälle kun meno meinaa tukehtua) mutta on todella turhaa että ensin vaihtaa todella ison silmään, kun sitten kuitenkin kohta aski huomaa: että hei tää on aivan liian iso vaihde tähän tilanteeseen.
Eli todella upea vaihteisto, mutta mitenkään täydelliseksi en vielä kehuisi. - dsg2006
automiess kirjoitti:
Minulla on kokemusta kahdesta DSG:stä nyt yhteensä reilut 200 000 km. Molemmat 2 litran dieselkoneella. Ensimmäisellä ajoin 165 000km ja nyt tuossa nykyisessä on 45 000km taulussa. Edellisessä ei ollut muuta kuin DSG:n ohjelma piti päivittää kerran, kun se sopivasti kaasua painaessa souti, vaikka kaasupoljin oli paikoillaan. Nykyinen on muuten ok, mutta ohjelmaa on muutettu (2005 vs. 2008) pehmeämmäksi eli kytkimiä luistatetaan liikkeellelähdössä enemmän. Pidin jotenkin enemmän siitä aikaisemmasta jämäkämmästä liikkeellelähdöstä. Pe menee huoltoon, jossa katsovat, voiko ohjelmaa päivittää tms.
Turvallisia kilometrejä!Itselläni on ollut nyt 4 vuotta tuo VAG:in versio automaattivaihteistosta. Se on ihastuttava kapistus silloin kuin toimii, minulla rauhallisessa perheajossa se kesti 92000 km, ja siihen loppui. Ehkäpä syynä oli kova talvi, paljon pakkasta ja ehkäpä auringonpilkkuja, mutta lasku uudesta vaihteistosta himpun yli 7000€.
Käsitykseni mukaan ensimmäinen oire oli joitakin viikkoja ennen hajoamista kun aamutuimaan käynnistin autoa normaalista vaihde P-asenossa auto lähtikin starttauksen yhteydessä eteenpäin liikkeelle. Seuraava ilmeinen oire oli hieman myöhemmin samasta paikasta peruuttaessa vaihde R-asentoon ja hieman kaasua... mitään ei tapahtunut.. lisää kaasua ja auto ryntää ETEENPÄIN !!! vaihde R-asennossa. Auto nyt korjattu ja kunnossa mutta siirtyy eteenpäin.... ja minä perinteiseen automaattiin.
Vastaavaa löytyy youtubesta hakusanalla "DSG megatronic" http://www.youtube.com/watch?v=tUnCVonmJ14&feature=related että silleen :( - toisto on tehokasta
dsg2006 kirjoitti:
Itselläni on ollut nyt 4 vuotta tuo VAG:in versio automaattivaihteistosta. Se on ihastuttava kapistus silloin kuin toimii, minulla rauhallisessa perheajossa se kesti 92000 km, ja siihen loppui. Ehkäpä syynä oli kova talvi, paljon pakkasta ja ehkäpä auringonpilkkuja, mutta lasku uudesta vaihteistosta himpun yli 7000€.
Käsitykseni mukaan ensimmäinen oire oli joitakin viikkoja ennen hajoamista kun aamutuimaan käynnistin autoa normaalista vaihde P-asenossa auto lähtikin starttauksen yhteydessä eteenpäin liikkeelle. Seuraava ilmeinen oire oli hieman myöhemmin samasta paikasta peruuttaessa vaihde R-asentoon ja hieman kaasua... mitään ei tapahtunut.. lisää kaasua ja auto ryntää ETEENPÄIN !!! vaihde R-asennossa. Auto nyt korjattu ja kunnossa mutta siirtyy eteenpäin.... ja minä perinteiseen automaattiin.
Vastaavaa löytyy youtubesta hakusanalla "DSG megatronic" http://www.youtube.com/watch?v=tUnCVonmJ14&feature=related että silleen :(ihan kolmeen ketjuun postata!
aloita vielä yksi ketju ja kaiva siihen eri tuubi-linkki
voe taevas
- DSG:stä
Gof Variant 2.0 TDI DSG on ollut käytössä melkein vuoden, ajettu 42.000 km. Hyvin on vaihteisto ja muukin auto pelannut. Vaihtaa todella pehmeästi, myös kaasu pohjassa kiihdyttäen. Manuaalipuolta käytän aika harvoin, yleensä vain moottorilla jarruttaessani. Sport-asento on käytännössä osoittautunut turhaksi.
Parina ensimmäisenä päivänä vasen jalka etsi kytkinpoljinta, kun laitoin autoa parkkiin. Sen jälkeen vasen jalka on tottunut vapaapäiviin.
Vaihteisto toimii mainiosti sekä lämpöisellä kelillä että talvella. Pelkästään myönteisiä kokemuksia on kertynyt, tuskin koskaan enää vaihdan manuaalivaihteistoon.- fdhjk
Kaksi vuotta olen ajanut TSI (103kW) DSG (6) yhdistelmällä.
Nykimisiä ei esiinny paitsi yhdellä tavalla. Kun kääntyy vasemmalle ja pitää ehtiä vastantulevien edestä ripeästi pois niin silloin saattaa nykäistä. Luulen että se johtuu vaihteiston ominaisuudesta joka estää vaihteen vaihtumisen kun kaarre on tarpeeksi jyrkkä. Tästä ongelmasta selviää kolmella tavalla. Painetaan kaasu pohjaan (aika huono vaihtoehto useinmiten), vaihteisto s-asentoon tai lähdetään manuaalilla liikkeelle. Lievää empimistä tapahtuu silloin kun pysähdytään esim. suojatien eteen ja lähdetään liikkeelle. Empiminen on suurempa mitä suuremmasta nopeudesta pysähdytään ja melko ripeästi. Mutta jos auto on ehtinyt hetken rullata ilman kaasun painamista niin silloin ei empimistä tapahdu. Veikkaus empimisen syystä on että kun tullaan kutosella ja pysähdytään ripeästi niin vaiheisto kela kaikki vaihteet läpi ykköselle niin sitä syntyy pieni viive.
Kokonaisuutena DSG on erittäin hyvä vaihteisto. - PateX
fdhjk kirjoitti:
Kaksi vuotta olen ajanut TSI (103kW) DSG (6) yhdistelmällä.
Nykimisiä ei esiinny paitsi yhdellä tavalla. Kun kääntyy vasemmalle ja pitää ehtiä vastantulevien edestä ripeästi pois niin silloin saattaa nykäistä. Luulen että se johtuu vaihteiston ominaisuudesta joka estää vaihteen vaihtumisen kun kaarre on tarpeeksi jyrkkä. Tästä ongelmasta selviää kolmella tavalla. Painetaan kaasu pohjaan (aika huono vaihtoehto useinmiten), vaihteisto s-asentoon tai lähdetään manuaalilla liikkeelle. Lievää empimistä tapahtuu silloin kun pysähdytään esim. suojatien eteen ja lähdetään liikkeelle. Empiminen on suurempa mitä suuremmasta nopeudesta pysähdytään ja melko ripeästi. Mutta jos auto on ehtinyt hetken rullata ilman kaasun painamista niin silloin ei empimistä tapahdu. Veikkaus empimisen syystä on että kun tullaan kutosella ja pysähdytään ripeästi niin vaiheisto kela kaikki vaihteet läpi ykköselle niin sitä syntyy pieni viive.
Kokonaisuutena DSG on erittäin hyvä vaihteisto.Älkää hyvät ihmiset ostako Dsg:tä , terveisin uusi -7000eur kerholainen, auto pajalla vaihteisto uusiksi.. vm2008, 87tkm..
- Provo?
PateX kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset ostako Dsg:tä , terveisin uusi -7000eur kerholainen, auto pajalla vaihteisto uusiksi.. vm2008, 87tkm..
Takuu korvaa 2008 vuosimallin autoon vaihteiston.
Vai oliko tämä vain provo? - autoinsinööri69
Provo? kirjoitti:
Vai oliko tämä vain provo?Lainaus wolgsvagenin sivuilta --> Tekniset innovaatiot eivät ole Volkswagenille vain tavoitteita - ne ovat itsestäänselvyyksiä. Volkswagen osoittaa teknistä osaamistaan tuomalla tien päälle uusimman sukupolven moottori- ja vaihteistoratkaisut.
ostakaa kaikki vaan Volkkari uusimman sukupolven vaihteistolla.. - oikea automaatti
Provo? kirjoitti:
Vai oliko tämä vain provo?Eipä korvaa 2-vuotinen takuu 2008 alkuvuodesta ostettuja autoja, sillä kirjoittajan teksti on tehty 1.7.2010.
- vwmies
onko kaikissa DSG-laatikoissa mahdollisuus vaihtaa myös manuaalisesti eteen ja taake, isompaa ja pienempää pykälää?
- Golfari..
On jos nopeus edellyttää sitä esim: et voi vetää liian pienelle jos nopeutta on liika. Periaatteessa manuaalilla menee kätevästi kun latoo vaan aina isompaa pykälää päälle. Nopeuden laskiessa automaatti manuaali - pienentää itse pykäliä. Vähän vaikea selittää, mutta näin se jotenkin menee. Kätevä vehje. On ollut ajossa 3000km kivalle tuntuu. Jos vaan näin pelaa jatkossakin niin on hieno vaihteisto.
- vwmies
Golfari.. kirjoitti:
On jos nopeus edellyttää sitä esim: et voi vetää liian pienelle jos nopeutta on liika. Periaatteessa manuaalilla menee kätevästi kun latoo vaan aina isompaa pykälää päälle. Nopeuden laskiessa automaatti manuaali - pienentää itse pykäliä. Vähän vaikea selittää, mutta näin se jotenkin menee. Kätevä vehje. On ollut ajossa 3000km kivalle tuntuu. Jos vaan näin pelaa jatkossakin niin on hieno vaihteisto.
Kiitos, asia tuli selväks. Vielä pari päivää ja uus auto alle jossa kyseinen laatikko, ratti vaihtajilla höystettynä. En oo aikasemmin automaatilla ajanutkaan, lukuunottamatta paria koeajoa.
- Golfari...
vwmies kirjoitti:
Kiitos, asia tuli selväks. Vielä pari päivää ja uus auto alle jossa kyseinen laatikko, ratti vaihtajilla höystettynä. En oo aikasemmin automaatilla ajanutkaan, lukuunottamatta paria koeajoa.
Perusjutut opit viikossa, kuukauden harjoittelun jälkeen olet jo vähintään Tommi Mäkinen.
- 176CC
Minulla on 2 v vanha Passat CC, joka on vuoden "jyrissyt" liikekeelle lähdettäessä. Huollossa ei 1. kerralla vikaa löytynyt, nyt toisella kerralla kertoivat vian olevan vaihteistossa. Vika on tehtaan tiedosssa, ja ehkä jossain kampanjassa korjataan huollon yhteydessä. Seuraava huoltoni on vuoden päästä, joten ajaisin 2 v autolla, jossa on selvä vika. Volkkarin politiikkaa.
50.000 €:n auto, eikä saada korjattua. Oli sitten viimeinen volkkari ja DSG.
- KYLLÄKESTÄÄ
Paljon on haukuttu DSG niin uusia kuin vanhojakin, itse olen ajanut käytettynä ostetulla VW golf 2.0 103 kW DSG autolla ja ei ole ollut mitään ongelmaan ,mittarissa nyt liki 200 tkm ja auto toimii moitteettomasti on kylläkin huollettu säännöllisesti. Autolla ajetaan niin lyhyttä ja pitkää matkaa.
- #TotuusSatuttaa#
Dsg=Paska
Lukekaa todellisia käyttäjä kokemuksia www.wagforum.fi- Golfari...
On todella mukava vaihteisto. Nyt ollaan menty 14 kk jossa kaksi pakkastalvea mukana eikä mitään ongelmaa hyvin on pelannut. Erittäin miellyttävä vaihteisto.
Sopii ainakin tuohon 1.6 TDI Plussa Golfiin mainiosti. Kovilla pakkasilla olen ajanut manuaalilla alkuunsa muutaman sata metriä. Sen jälkeen D-moodilla vaan menemään. - Beatles
Golfari... kirjoitti:
On todella mukava vaihteisto. Nyt ollaan menty 14 kk jossa kaksi pakkastalvea mukana eikä mitään ongelmaa hyvin on pelannut. Erittäin miellyttävä vaihteisto.
Sopii ainakin tuohon 1.6 TDI Plussa Golfiin mainiosti. Kovilla pakkasilla olen ajanut manuaalilla alkuunsa muutaman sata metriä. Sen jälkeen D-moodilla vaan menemään.Se köyhiä jurppii kun osa varakkaimmista VW sakista ajaa DSG:llä.
- osssss
Beatles kirjoitti:
Se köyhiä jurppii kun osa varakkaimmista VW sakista ajaa DSG:llä.
Niin,täytyy yli kolme vuotias ostaa joku muu kuin VW.Ongelmat alkaa silloin.
- toinen kerta
Toinen DSG laatikko menossa, ekalla kerkesin ajaa 30 tonnia. Vikaa ei ilmennyt laisinkaan ja aina toimi moitteettomasti. Nyt toinen alkaa olla samoissa kilsoissa ja aivan yhtä hyvin pelannut.... kyllä aika hyvän paketin saavat kasaan laittaa jos meinaavat että vaihtaisin laatikon johonkin muuhun auton vaihton yhteydessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831