WIKSTRÖM TULPAT

karstapiikki

Millaiset tulpat olisi syytä laittaa w2:en.
Olen kuullut että etu ja takapytty vaatii eri lämpöarvot.
Eli, merkki ja malli?

40

3092

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaassuu

      Kyseleppä www.puuvene.fi -foorumilta.
      Sieltä lötyy tietäjiä...

    • Rantatarkkailija

      Jos vielä käytät moottoripetroolia,tulpat BOSCH M45 TI tai M95 TI
      Jos käytät 95 bensaa tulpat NCK A7 tai A8 tai
      BERU 225/18 "kaksitahti Varren" tulpat.
      Lisää polttoaineeseen NESTE PLUS venttiilin suoja-ainetta purkin ohjeen mukaan.
      Moottoripetroolia voit valmistaa seuraavasti.
      Esim. 6.5 litraa 95-Bensiiniä ja 3.5 litraa valopetroolia,hölskytys ja tankkaus.Lisää edellä mainittu lisäaine.

      • W2 omistaja

        tuo M95 T1 on wikkeen tarkoitettu bensatulppa


    • Wikström W 3

      Minulla on kolmipyttyisessä kiinni BOSCH M95. (ostin niitä 2003 tusinan, kun varaosakauppias väitti Koivusen lopettavan niiden maahantuonnin!)
      Tosin on koneessani kovemmat puristukset ja Mahlen männät ja GM:n venttiilit. Kaksipyttyisessä ei se lämpötilaero ole vakavaa, kun se kuitenkin pyörii 45- 55 Celsiuksen paikkeilla. Kuumemmaksi ei kannata päästääkään. Kun vielä kannessa pystyy miehen kättä pitämään, niin se on 55 C! Jos polttaa niin on 65 ja alkaa olla raakajäähdytteisen ylärajaa, riippumatta millä ajaa.

      Tuota Rantatarkkailijan Nesteen lisäaineen kohtaloa en ymmärrä. Venttiili voi tietysti palaa, jos se kantaa. Yleensä ottaen Wickströmin sivuventtiilipytyssä on niin rauhallinen meno, että vaatii huonoa onnea palaminen. Voihan sitä lisäainetta käyttää ja saa jonkun uskon tyydytettyä. Itse en laita mitään. Näillä venttiileillä olen ajanut jo tarkastamatta 11 kautta eli noin 4 500 tuntia!
      Yhtä tärkeä, kuin hyvät tulpat, on hyvät korkeajännitejohtimet. Niissä kannattaa satsata laatuun ja maksaa 10-13 euroa metri kunnon tavarasta, sekä häiriöpoistajista, jos aikoo radioliikennettä ajossa käyttää.
      Tämä nykyinen 95 on niin viinapitoista, että näyttää etenkin mustanraudan säiliöstä liottavan kaiken moskan mukaansa. Käyttäkää halpaa suodinta putkessa ja vaihtakaa joka kausi!

      Olemme luodolla ja vieläkin kylmä vihmoo. Kalaa ei tule ja hanskat kädessä toppatakissa pitää muut harrastukset tehdä.

      • No Huh Huh

        Ja taas tulee taattua Top 3- tietoa ja tavan mukaisesti pelkkää tuulenhuuhtomaa törkyä puheripulin ja esiintymistarpeen tyydyttämistä.
        Tämä huippuasiantuntija vertailee tulppien sopivuutta kämmenellä kantta tunnustelemalla, näkee palotapahtuman liikkeet pelkästään venttiilien sijoituksesta, kuvittelee että osien merkki olisi joku takuu sen toiminnasta ja muuta yhtä viisasta.
        Mikä ihmeen vietti saa jonkun tarinoimaan pelkkää p***aa vain tarinoinnin takia, Häiriö mielenterveydessäkö ? ?

        Joo, ja kohta seuraa sitten tavan mukaan lista kehuja toisella nimimerkillä !


      • joku tiesi
        No Huh Huh kirjoitti:

        Ja taas tulee taattua Top 3- tietoa ja tavan mukaisesti pelkkää tuulenhuuhtomaa törkyä puheripulin ja esiintymistarpeen tyydyttämistä.
        Tämä huippuasiantuntija vertailee tulppien sopivuutta kämmenellä kantta tunnustelemalla, näkee palotapahtuman liikkeet pelkästään venttiilien sijoituksesta, kuvittelee että osien merkki olisi joku takuu sen toiminnasta ja muuta yhtä viisasta.
        Mikä ihmeen vietti saa jonkun tarinoimaan pelkkää p***aa vain tarinoinnin takia, Häiriö mielenterveydessäkö ? ?

        Joo, ja kohta seuraa sitten tavan mukaan lista kehuja toisella nimimerkillä !

        katsotaa nyt
        13.5.2014 07:54
        -3
        Sulje
        Vajakki Männäntappi odottaa Se moottorimiehen ja Wickströmin kirjoitusta sonnat housussa ja paiseet valuen.


      • Jotain sekaisin ?
        joku tiesi kirjoitti:

        katsotaa nyt
        13.5.2014 07:54
        -3
        Sulje
        Vajakki Männäntappi odottaa Se moottorimiehen ja Wickströmin kirjoitusta sonnat housussa ja paiseet valuen.

        Eikös tämä moottorimies-Wickström ole se innokas männäntappipoika ?
        Koittaako se nyt karistaa paaluaan ja siirtää statustaan toisten harteille, vai mikä tässä nyt on ?


      • HaaaHaaaaa Haaaaaaaa
        Jotain sekaisin ? kirjoitti:

        Eikös tämä moottorimies-Wickström ole se innokas männäntappipoika ?
        Koittaako se nyt karistaa paaluaan ja siirtää statustaan toisten harteille, vai mikä tässä nyt on ?

        Vieläkö sinä hitsailet männäntapit kiertokankiin ja mäntään kiinni? Etkö myisi Moottorimiehelle 80 000 yhtä sellaista? Haaa HHHAAAAA hAAAAA


      • käsikopelolla
        No Huh Huh kirjoitti:

        Ja taas tulee taattua Top 3- tietoa ja tavan mukaisesti pelkkää tuulenhuuhtomaa törkyä puheripulin ja esiintymistarpeen tyydyttämistä.
        Tämä huippuasiantuntija vertailee tulppien sopivuutta kämmenellä kantta tunnustelemalla, näkee palotapahtuman liikkeet pelkästään venttiilien sijoituksesta, kuvittelee että osien merkki olisi joku takuu sen toiminnasta ja muuta yhtä viisasta.
        Mikä ihmeen vietti saa jonkun tarinoimaan pelkkää p***aa vain tarinoinnin takia, Häiriö mielenterveydessäkö ? ?

        Joo, ja kohta seuraa sitten tavan mukaan lista kehuja toisella nimimerkillä !

        >Kokemus on opintojen Äiti<
        Olen aina käsin kokeillut koska "tavara" on käyntivalmis, kirjoista sekä naapurin miehistä ei apua ole saanut.
        Joten >kokenut kaiken tietää<
        Lopeta "huhhuttelu" ja kerää kokemuksia.


      • 2 x kad44
        No Huh Huh kirjoitti:

        Ja taas tulee taattua Top 3- tietoa ja tavan mukaisesti pelkkää tuulenhuuhtomaa törkyä puheripulin ja esiintymistarpeen tyydyttämistä.
        Tämä huippuasiantuntija vertailee tulppien sopivuutta kämmenellä kantta tunnustelemalla, näkee palotapahtuman liikkeet pelkästään venttiilien sijoituksesta, kuvittelee että osien merkki olisi joku takuu sen toiminnasta ja muuta yhtä viisasta.
        Mikä ihmeen vietti saa jonkun tarinoimaan pelkkää p***aa vain tarinoinnin takia, Häiriö mielenterveydessäkö ? ?

        Joo, ja kohta seuraa sitten tavan mukaan lista kehuja toisella nimimerkillä !

        Kirjoittajalla ainakin oli omakohtaista kokemusta, toisin kuin .....


    • oli8ooi8

      Tätä sontaa taas tämäkin! Asiallinen kysymys ja siihen tulee viisi hyvää kommenttia. Sitten tämä huuhuutelija vetää taas kerran pahanmielensä värssyt ja ketjuun liittyy hänen kaverinsa.
      Olisipa äitinsä poistanut senkin sikiönä tunkioon!

      • 7+9

        Katsos päivämääriä.
        Tuskin näin vanhaa ketjua kukaan nostaa neuvoakseen, motiivit lienee ne tavalliset kun oikeaa asiaa ei ollut.


      • terapeutit!
        7+9 kirjoitti:

        Katsos päivämääriä.
        Tuskin näin vanhaa ketjua kukaan nostaa neuvoakseen, motiivit lienee ne tavalliset kun oikeaa asiaa ei ollut.

        Oletpa vaikeasti sairasluonteinen! Mikä selitys tuo oli? Miksi sinun piti siihen hu huhu huhtella? Saitko sairasta mielialaasi jotenkin tasattua? Sinulla ei ollut yhtään mitään tähän ketjuun neljällä kirjoituksellasi!


      • 7+9
        terapeutit! kirjoitti:

        Oletpa vaikeasti sairasluonteinen! Mikä selitys tuo oli? Miksi sinun piti siihen hu huhu huhtella? Saitko sairasta mielialaasi jotenkin tasattua? Sinulla ei ollut yhtään mitään tähän ketjuun neljällä kirjoituksellasi!

        Anteeksi jos pahoitin mielesi, mutta minä en tähän ketjuun ole muuta vastannut.


      • rupee vituttaaan
        7+9 kirjoitti:

        Katsos päivämääriä.
        Tuskin näin vanhaa ketjua kukaan nostaa neuvoakseen, motiivit lienee ne tavalliset kun oikeaa asiaa ei ollut.

        Kun moottorivene -palsalla kirjoitetaan moottorin tulpista, malleista ja ominaisuuksista,niin se on asiaa! Sun jatkuva kusipäinen vääntösi on pelkkää aivopaskaasi tänne!


      • ujhy
        rupee vituttaaan kirjoitti:

        Kun moottorivene -palsalla kirjoitetaan moottorin tulpista, malleista ja ominaisuuksista,niin se on asiaa! Sun jatkuva kusipäinen vääntösi on pelkkää aivopaskaasi tänne!

        Ei täällä saa kirjoittaa kokemusta ja asiaa sisältävää! Täällä pitää kerskua kuinka on ajanut suorilla pakoputkilla vaan 70 solmua kolera-altaassa ja kotona kylpyammeessa. Sitten niillä valuu pikku kikkelistään mahla reidelle.


      • Isohkolohko454
        ujhy kirjoitti:

        Ei täällä saa kirjoittaa kokemusta ja asiaa sisältävää! Täällä pitää kerskua kuinka on ajanut suorilla pakoputkilla vaan 70 solmua kolera-altaassa ja kotona kylpyammeessa. Sitten niillä valuu pikku kikkelistään mahla reidelle.

        Sukulaismies hoiti tuon tulppien nokeentumisen ja piikin poiston siten, että piti huolta, että magneetto oli huonossa hapessa. Kipinä oli luokkaa "olematon". Ja kun veivillä käynnistettäessä, Wiki potki yleensä takaisin ja imaisi vedet pakoputken kautta sylintereihin ! :-D
        Per onnistunut startti, tulppien irroitus n. 10-15 krt ja niiden kuivaksi puhaltelu. Huvinsa kullakin, sano. Mutta kaiken huvittavinta, oli seurata laiturilta, tätä onnetonta näytelmää.


      • yks vittumainen
        Isohkolohko454 kirjoitti:

        Sukulaismies hoiti tuon tulppien nokeentumisen ja piikin poiston siten, että piti huolta, että magneetto oli huonossa hapessa. Kipinä oli luokkaa "olematon". Ja kun veivillä käynnistettäessä, Wiki potki yleensä takaisin ja imaisi vedet pakoputken kautta sylintereihin ! :-D
        Per onnistunut startti, tulppien irroitus n. 10-15 krt ja niiden kuivaksi puhaltelu. Huvinsa kullakin, sano. Mutta kaiken huvittavinta, oli seurata laiturilta, tätä onnetonta näytelmää.

        Hauska juttu, mutta valetta. Wickström ei takapotkusta ime vettä, kun se rakenne on sellainen "estävä". Pitää olla joko pakoventtiili poissa tai nestepinta pakosarjassa moottorin kannen tasalla. Käyntikuntoisessa koneessa ei kumpikaan voi olla totta.

        Tämä on joko Välittäjän, Männäntappipojat tai Edkin juttuja!


      • Isohkolohko454
        yks vittumainen kirjoitti:

        Hauska juttu, mutta valetta. Wickström ei takapotkusta ime vettä, kun se rakenne on sellainen "estävä". Pitää olla joko pakoventtiili poissa tai nestepinta pakosarjassa moottorin kannen tasalla. Käyntikuntoisessa koneessa ei kumpikaan voi olla totta.

        Tämä on joko Välittäjän, Männäntappipojat tai Edkin juttuja!

        kuuleppas vittumainen...
        Ihan totta on tuo kaikki kertomani.
        50/60-luvun taitteen Wiki kyseessä.
        Pakoputken pää peräpeilissä, vesirajassa.
        Pakoputki siis "märkä". Ja taatusti imaisi vettä putkesta koneeseen, kun Wiki sillä tuulella, että halusi potkia takaisin.
        Sellaisia puolentunnin kolmenvartin "hätäisiä" käynnistyksiä, olin todistamassa useampaan kertaan. Vieläkin naurattaa nuo muistot ! :-D


      • yks vittumainen
        Isohkolohko454 kirjoitti:

        kuuleppas vittumainen...
        Ihan totta on tuo kaikki kertomani.
        50/60-luvun taitteen Wiki kyseessä.
        Pakoputken pää peräpeilissä, vesirajassa.
        Pakoputki siis "märkä". Ja taatusti imaisi vettä putkesta koneeseen, kun Wiki sillä tuulella, että halusi potkia takaisin.
        Sellaisia puolentunnin kolmenvartin "hätäisiä" käynnistyksiä, olin todistamassa useampaan kertaan. Vieläkin naurattaa nuo muistot ! :-D

        http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wikikuvia.htm

        Vasemman puoleinen kuva näyttää sen venttiilirakenteen ja veden syötön mallin. Mäntä puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine, eikä imeydy mitään pakoputken kautta. Joten on Paskaa!


      • Isohkolohko454
        yks vittumainen kirjoitti:

        http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wikikuvia.htm

        Vasemman puoleinen kuva näyttää sen venttiilirakenteen ja veden syötön mallin. Mäntä puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine, eikä imeydy mitään pakoputken kautta. Joten on Paskaa!

        piti vielä tulla kommentoimaan, vaikka tuossa jo ehdin sanoa, että osaltani riittää...
        Ihme sälli olet "yks vittumainen" :-D

        Imi se wiki sen veden vaikka mistä,mutta niin vain oli tulpat ( siis 2-pytty wiki kyseessä), olivat märät. vesihelmi tulpan kärjessä. Ja sitä sittenkäynnistelijä puhalteli irrottamistaan tulpista sen kymmenen kertaa, ennenkuin sai wikin tulille.
        Sylintereihin meni niin paljon vettä, että sormea tulpareiässä pitäen ja samalla konetta pyörittäen, lensi vesisumu , kun sormea hellitti ja paineenalainen ilma pääsi sylinteristä ulos.
        Taidat ollakin saman kokenut ja naurunalaiseksi joutunut ressukka. :-D


      • Kokenusta, ei kuvia
        yks vittumainen kirjoitti:

        http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wikikuvia.htm

        Vasemman puoleinen kuva näyttää sen venttiilirakenteen ja veden syötön mallin. Mäntä puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine, eikä imeydy mitään pakoputken kautta. Joten on Paskaa!

        Veden imaisusta sylinteriin on omakohtaista kokemusta, ei veneessä, mutta pukilla 2-syl.
        Siemenkupista laitettu polttoaine riittää pyöräyttämään kierroksen oari taaksepäin ja joissain tapauksissa se vesi saattaa tulla sylinteriin.
        Vahinkoa ei yleensä synny, mutta pysähtyy pyörintä aika äkkiä.


      • Takaisin amikseen
        yks vittumainen kirjoitti:

        http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wikikuvia.htm

        Vasemman puoleinen kuva näyttää sen venttiilirakenteen ja veden syötön mallin. Mäntä puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine, eikä imeydy mitään pakoputken kautta. Joten on Paskaa!

        " puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine "

        Kun kone lähtee taaksepäin sytytyksestä, pakoventtiili aukeaa kierroksen jälkeen ja uusi puristus alkaa vasta kun mäntä on haukannut annoksen pakosarjasta.
        Tähän mennessä kaikki muut sylinterit on myös imasseet annoksensa.


      • yks vittumainen
        Takaisin amikseen kirjoitti:

        " puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine "

        Kun kone lähtee taaksepäin sytytyksestä, pakoventtiili aukeaa kierroksen jälkeen ja uusi puristus alkaa vasta kun mäntä on haukannut annoksen pakosarjasta.
        Tähän mennessä kaikki muut sylinterit on myös imasseet annoksensa.

        Pidätkö sinä Wickströmiäsi upoksissa vedessä? Ei niin tarvitse tehdä! Anna olla kuvana! Ei se hörpi mitään vettä, vaikka Väittäjä niin väittäisi sen tekevänkin.


      • isohkolohko454
        yks vittumainen kirjoitti:

        http://www.mattikaki.fi/~w125312/wiki/wikikuvia.htm

        Vasemman puoleinen kuva näyttää sen venttiilirakenteen ja veden syötön mallin. Mäntä puristuksesta pitäisi "lyödä ½ kierrosta taaksepäin, että pakoventtiili olisi auki. Silloin sen pitäisi tehdä suurempi puristusvoima, kun takapotkun työtahdissa. Lisäksi sylinterissä on silloin korkea ilmanpaine, eikä imeydy mitään pakoputken kautta. Joten on Paskaa!

        yks vittumainen..
        Oletko valmls lyömään vetoa. Onko kone imaissut vettä sylintereihin vai ei ?
        Laitetaanko vaikka 10 000 euroa vetoa ? Oletko valmis ?
        FYI ( for your information ): Minulla videofilmiä tuosta tapauksesta.
        Olisi varmasti sellaista perjantai-illan "hauskat kotivideot"-voittajakamaa, tuo video.


      • uuyjuii7
        isohkolohko454 kirjoitti:

        yks vittumainen..
        Oletko valmls lyömään vetoa. Onko kone imaissut vettä sylintereihin vai ei ?
        Laitetaanko vaikka 10 000 euroa vetoa ? Oletko valmis ?
        FYI ( for your information ): Minulla videofilmiä tuosta tapauksesta.
        Olisi varmasti sellaista perjantai-illan "hauskat kotivideot"-voittajakamaa, tuo video.

        Älä nyt liota sitä moottoria vedessä! Kaikki muut pitää sen veneessä ja ajelevat. Antavat pumpun vain imaista sen verran, kun jäähdytykseen tarvitsee.


      • näein ounon
        isohkolohko454 kirjoitti:

        yks vittumainen..
        Oletko valmls lyömään vetoa. Onko kone imaissut vettä sylintereihin vai ei ?
        Laitetaanko vaikka 10 000 euroa vetoa ? Oletko valmis ?
        FYI ( for your information ): Minulla videofilmiä tuosta tapauksesta.
        Olisi varmasti sellaista perjantai-illan "hauskat kotivideot"-voittajakamaa, tuo video.

        Teidän hölmö savolaissukunne voi videoida vaikka perheinsestinne tänne.


    • he hee hheeeee

      Tässä lieneekin palstan intelegenzia taas paikalla ilman sinisiä nimiään. Nämä luulevat että Wickströmin pakoputki ja pakosarja ovat täynnä vettä ... haa ha aa. Non niin. Sitä vettä on ajon jälkeen hyvin vähän, koska pakokaasu ja kuumuus sen on ajanut mereen. Jos kylmäkäynnistyksestä puhutaan, niin mistä se vesi pakosarjaan on tullut? haaaa .. jaaa haa! Saisitte toisissanne pyörittää sieltä pakoputken hanhenkaulasta saakka vettä sylinteriin.Eikä onnistu
      Koko ketjussa luultavasti Wickström ja yksivittumainen ovat moottoreita käynnistelleet ja käyttäneetkin.

      Se tulppa voi olla ilmajäähdytetyssä mopossakin märkä. Nyt pitää sitten selittäjän keksiä äkkiä jokin toinen teoria markätulpalle.

      Viimeiseksi se, että kolmipyttyisiä Wickströmiä ei veivata vauhtipyörästä. Siinä on dynostartti ja kaikissa 1960 -luvun kaksipyttyisissäkin.. Veivattiin yksipyttyisiä 1920- 40 -luvun malleja.

      On teillä"kokemusta ja tietoa" haa haaa haaaaaa voooihh hee heheeeeeeee

      • Aamupahoinvoimtiako

        Tuon kirjoittajan on pakko olla 'se moottorimies'.
        kukaan muu kirjoitustaitoinen ei vastaavaa moskaa kykene suoltamaan.


      • oli kuka oli
        Aamupahoinvoimtiako kirjoitti:

        Tuon kirjoittajan on pakko olla 'se moottorimies'.
        kukaan muu kirjoitustaitoinen ei vastaavaa moskaa kykene suoltamaan.

        Ainakin sillä on tietoa asiasta, vastoin kun muilla kuiluikijoilla.


      • joku tiesi 14.5.2014
        Aamupahoinvoimtiako kirjoitti:

        Tuon kirjoittajan on pakko olla 'se moottorimies'.
        kukaan muu kirjoitustaitoinen ei vastaavaa moskaa kykene suoltamaan.

        joku tiesi
        14.5.2014 17:28
        0
        Sulje
        katsotaa nyt
        13.5.2014 07:54
        -3
        Sulje
        Vajakki Männäntappi odottaa Se moottorimiehen ja Wickströmin kirjoitusta sonnat housussa ja paiseet valuen.


      • HÖH
        joku tiesi 14.5.2014 kirjoitti:

        joku tiesi
        14.5.2014 17:28
        0
        Sulje
        katsotaa nyt
        13.5.2014 07:54
        -3
        Sulje
        Vajakki Männäntappi odottaa Se moottorimiehen ja Wickströmin kirjoitusta sonnat housussa ja paiseet valuen.

        Eikös tämä moottorimies ole juuri se männäntappipoju siellä senaatintorilla ?


      • hoo hooo hoooo
        HÖH kirjoitti:

        Eikös tämä moottorimies ole juuri se männäntappipoju siellä senaatintorilla ?

        he hee hheeeee
        16.5.2014 07:34
        0
        Sulje
        Tässä lieneekin palstan intelegenzia taas paikalla ilman sinisiä nimiään. Nämä luulevat että Wickströmin pakoputki ja pakosarja ovat täynnä vettä


      • HOHHOO
        hoo hooo hoooo kirjoitti:

        he hee hheeeee
        16.5.2014 07:34
        0
        Sulje
        Tässä lieneekin palstan intelegenzia taas paikalla ilman sinisiä nimiään. Nämä luulevat että Wickströmin pakoputki ja pakosarja ovat täynnä vettä

        Senaatintorilla ei tietenkään mitkään järjen jättiläiset päivystä, mutta oletko sinäkin yhtä tyhmä ?
        Liian matala joutsenkaula ja syvä moottorin asennus voi sopivassa aallokossa seisoessa nostaa vesipinnan imusarjaan.
        Onpa niitä hajonnut koneita kun vesi on tullut sylinteriin ilman väärään suuntaan pyörimistäkin.
        No tietysti sellainen mahdollisuus että moottori on alempana kuin vesipinta, ei tietenkään soutuvenemiehille voi tulla mieleenkään, eikä varsinkaan, kun eivät edes tiedä miten moottori toimii.
        1/2 - kierrosta taaksepäin pakoventtiili aukeaa D:D:D:


      • Tuon kirjoittajan on
        HOHHOO kirjoitti:

        Senaatintorilla ei tietenkään mitkään järjen jättiläiset päivystä, mutta oletko sinäkin yhtä tyhmä ?
        Liian matala joutsenkaula ja syvä moottorin asennus voi sopivassa aallokossa seisoessa nostaa vesipinnan imusarjaan.
        Onpa niitä hajonnut koneita kun vesi on tullut sylinteriin ilman väärään suuntaan pyörimistäkin.
        No tietysti sellainen mahdollisuus että moottori on alempana kuin vesipinta, ei tietenkään soutuvenemiehille voi tulla mieleenkään, eikä varsinkaan, kun eivät edes tiedä miten moottori toimii.
        1/2 - kierrosta taaksepäin pakoventtiili aukeaa D:D:D:

        Tuon kirjoittajan on pakko olla 'se moottorimies'.
        kukaan muu kirjoitustaitoinen ei vastaavaa moskaa kykene suoltamaan.


    • onko se totta?

      Minä kuulin, että jossakin laivassa, vaikka oli höyrykone oli vettä tullut sylinteriin. Sen nimi oli muistaakseni Titanic

      • HeH Heh ee

        Taidat nyt olla kovin ylpeä valtavasta nokkeluudestasi.

        Miksi v****ssa näiden kaikkien idioottien täytyy tunkea tänne venepalstalle.


      • hii hii hiiii
        HeH Heh ee kirjoitti:

        Taidat nyt olla kovin ylpeä valtavasta nokkeluudestasi.

        Miksi v****ssa näiden kaikkien idioottien täytyy tunkea tänne venepalstalle.

        kysyit siis itseltäsi?


    • V6 turbo

      Onko Aulis merenkävijä taas kyselemässä, tämä Wikke voisi kokeilla kynttilää penaaliinsa.

      • Tuon kirjoittajan o

        Tuon kirjoittajan on
        16.5.2014 13:41
        0
        Sulje
        Tuon kirjoittajan on pakko olla 'se moottorimies'.
        kukaan muu kirjoitustaitoinen ei vastaavaa moskaa kykene suoltamaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe