lvi-asentajalle töitä oulun seudulla

lvi-asentaja

onko tosiaan niin ettei vastavalmistunut lvi-asentaja pääse mihinkään töihin oulun seudulla ilman työkokemusta???olen soittanut suunnilleen kaikki alan firmat läpi ja yleensä kiinnostus lopahtaa siihen kun ei ole työkokemusta. mistä sitä kokemusta saa kun ei kukaan halua ottaa töihin? toki olen eri alan työssä tällä hetkellä,mutta harmittaa vaan kun tuli kouluttauduttua turhaan...

7

2456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halooonkovaloo

Lue vähän alempana oleva teksti "lvi-urakoinnista faktaa", siellä kyllä selitetään, aika tarkkaan mitä voit odottaa tulevaisuudelta, luultavimmin..

Jos töitä haluat lvi-alalta, niin älä kerro mitään siitä, että olet vastavalmistunut, et ole oikeasti mihinkään valmistunut. Oot vasta suorittanut palikkatestin. Ja näytä pirteältä, osaavalta sekä älä keskustele rahasta. Kyllä sitä sitten tulee, jos on tullakseen. Yritä hankkia jostakin suosittelijoita ja opettele TES, YSE, ja kaikki rak. määräyskokoelmat ulkoa sekä hae aluksi vain harjoittelupaikkaa, johonkin porukkaa. Sitten kun pääset, niin tukka putkelle ja eteenpäin.. Haastattelussa kehu itsesi maasta taivaisiin sekä osta henkselit, siitä ne tyypit tykkää ja paukuttelet niitä sitten kovasti siellä haastattelussa.

Ei muutakuin hyvää onnea vaan, toivottavasti tästä pienestä tietoiskusta oli apua;D

• eikä auta kokemuskaan

Oulun seudulla ei edes alan kokemus auta, kortistossa on isot joukot rakennusalan ihmisiä. Töitä kyllä on mutta niitä ei riitä ihan kaikille.
      Kokeile jonkun vuokrafirman kautta rakennusapumieheksi, ei niiden palkka paljoa putkirunkkarin palkoista jää jälkeen, varsinkin jos ei lvi-alan kokemusta vielä ole niin aika lailla saman rahan saat.

• muka pula

ja nuoret ei pääse töihin? Mitä ne lehtikirjoitukset on olleet että putkimiehiä ei kouluteta tarpeeksi? Taitaa olla työnantajien propagantaa että voidaan nostaa hintoja...

• ja puolalaisista

Täyttä paskapuhetta että lvi-alalla olis pulaa tekijöistä. Nykyää eestipoikaa ja puolalaista pukkaa ovista ja ikkunoista. Menee jo hermot eestipoikie silmillehyppimiseen. Ollaan pollevaa ja pöllitää työkalutki kaupanpäälle.

• reissaajaksi

Miten kävisi reissutyö? Esimerkiksi Helsingissä käy viikoittain Oulusta porukkaa töissä. Tarkoittaa sitä, että sunnuntai iltana lähetään ja torstaina palataan taikka pidempiä putkia jonka jälkeen pidempi vapaa. Kuulostaa hullulta, mutta kokemusta on ja homma toimii. Etelässä kyllä on töitä!

• ---

Huom AMMATTITAITOISISTA asentajista suurin pula.

• halooonkovaloo
        --- kirjoitti:

Huom AMMATTITAITOISISTA asentajista suurin pula.

Itse taas olen täysin eri mieltä, että ammattilaisista on pulaa. Myönnettäköön, että sellaisista on pulaa, joista juuhhit pitää.
        Tällä hetkellä suurin osa firmojen vetäjistä on entisiä venäjänpuolen rakentajia. Kun ryslandiassa rupesi loppumaan hommat, ne tuli suomen puolelle ja veivät johtopallit..nyt meillä on johtok...ät.
        Ja tästä voin suoralta kädeltä sanoa, että suomalaiset ei ole ihan tottunut samaan kohteluun kuin miten venskuja kohdellaan. Mut eiköhän noi ammattilaiset kohta lopu, lisää ei ainakaan näillä touhuilla tule..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1607
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1501
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      120
      1333
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      71
      1281
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      261
      1027
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      991
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe