Off ja muut hyttysmyrkyt

Kutina

Tää nyt voi olla vähän höntti kysymys, mutta kun on tuo juhannus tulossa ja mökille on suunta.. Voiko offia hölvätä entiseen malliin kun on raskaana?

20

2726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhia kemikaaleja

      koskee myös Offia yms. Veressäni on varmaan ennestään jos sellainen kemikaalikoktail - nuorempana värjäilin/valkaisin hiuksiani säännöllisesti -, ettei enempää tarvita...

      Mutta jos neuvolasta kysyt, tuskin saat kieltävää vastausta käytön suhteen. Liian vähän puhutaan mielestäni kemikaalien haitoista raskausaikana, tai no, eihän niiden kaikkien pitkän aikavälin vaikutuksia edes tunneta.

      mökillä tulee olemaan varmaan tuskaa jussina...Sisätiloissa taitaa mennä ilta. Perinteisesti minä kun olen ollut hyttysten mieliruokaa :(

    • ilona*

      Mökille itsekkin suuntaan juhannuksena ja neuvolasta tarkistin asian, että saako offia käyttää, niin neuvolasta kyllä lupa annettiin. Hengittää sitä ei saa.
      Pakkauksessa ei ole merkintää, etteikö raskaana olevat voisi käyttää offia.
      Itse olen suihkutellut offia vaatteisiin.

    • Adina

      voi!!
      eihän sitä ole tarkoitus impata=)

      • Kutina

        Ajattelin että on aika moista höösäystä taas kun kuulin että niitä ei vois käyttää..


      • Adina
        Suhteellista kaikki:-( kirjoitti:

        http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1174506860/3#3

        huomaa tosiaan ettet taida tajuta että tämä on odotuspalsta eikä hullujen palsta.et takuulla ole raskaana.silti linkität tänne reumoista sun muusta turhan päiväsestä asiasta mitä ei ketään kosketa eikä kehenkään vaikuta! ei voi kun sääliä,jos ei elämälläsi ole parempaa sisältöä!!!


      • Lukutaito kai on molemmilla?

    • Kannattaa....

      Minä ainakin käytän, kyllä sitä ennemmin kerran offia sutasen kesässä kun kärsin itikan paukamista 2 viikkoa. Hullu saa olla muttei tyhmä. Jos ette käytä offia niin suojatkaa sentäs vaatteilla itsenne. Vaikka ainakaan minua ei mitkään vaatteet ole suojannut, ne kun pistää niiden lävitse..

      • .........
        Ällistyttävää typeryyttä... kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=694&posting=22000000026642614&view_mode=flat_threaded

        voi jumalauta pidä nyt se turpa jo tukossa ja sullo itsesi vaikka niihin tiheästi ommeltuihin tuulitakkeihin ja säkkeihin ja hyppää sillalta. minä olen nuori 20 vuotias hyvä vartaloinen nainen vaikka paksuna satun olemaankin ja ajattelin juhannuksena mökilläKIN pukeutua sen mukaisesti enkä pukeutua kuten kuuskymppiset perussuomalaiset läskit tantat tuulipukuihin.


    • mato-

      Oon kuullu, että VALKOSIPULI pitää hyttyset loitolla! Siis että pitää päivittäin syödä valkosipulia, kai käy myös valkosipulikapseli jos ei muuten tykkää.

      • emil2

        On tosiaankin luonnonmentelmiä hyttysten karkottamiseksi.
        Mutta ne eivät välttämättä ole 100% toimivia. ts. saattaa olla hyttynen pari korvas ja toinen nilkas, mutta varmasti vähemmän jos ei käytä mitään ollenkaan.
        Siitä en tiedä miten ne sopivat raskausaikaan..

        esim. menetelmiä:
        - sitronella öljy tai kasviuute.
        - sipuli (voi syödä ja/tai hieroa ihoon)
        - happamat, sitrus hedelmät yms hajua josta hyttyset ei tykkää.
        - savu (esim suitsukkeet ja perinteinen kokko)
        - tuulinen paikka :)
        - auringon laskun aikana keksii jonkun liikkeellä pitävän pelin. ennen ja jälkeen hyttysiä huomattavasti vähemmän.


    • jouluodottelija

      Off:n aloe vera-voidetta, jossa on kaikista vähiten tuota torjunta-ainetta (7%)...niistä hyttysmyrkyistä mitä tällä hetkellä markkinoilla on. Itse en ainakaan hyttysallergisena ala kävelee 2-3vkoa kroppa täynnä pistoja, koska ne todellakin pistää vaatteidenkin (myös farkkujen) läpi.

      Ja tosiaan muistakaa, älkää juoko hyttysmyrkkyjä tai impatko niitä suoraan nenään kuten jotkut ihmiset luulevat meidän tekevän...voi kiesus sentään, raskaus ei tee naisesta aivotonta!!!

    • m-ilian

      Mie menin ja soitin siihen myrkkypullossa olevaan asiakaspalvelunumeroon ja sain tietoon, että raskana ollessa saa käyttää iholle laitettavia hyttysmyrkkyjä. Tietysti kannattaa valita sellainen kuitenkin, missä niitä mykkyjä on suhteessa vähiten.

      Kaikkien myrkkysumutteiden HENGITTÄMINEN on vaarallista. Iholle kun laitat, niin sumuttele vaikka ulkona.
      Jos sisätiloissa suihkutellaan torjunta-aineita yms, raskaana olevan on pystyttävä tilasta poissa ainakin 30min.

      Mukavaa ja kutinatonta juhannusta kaikille odottelijoille :)

    • älähuijo

      Minä laitan aina nortin palamaan kun sumutan hyttysmyrkkyjä, filtteriin ne jää kun vedän raitista ilmaa filtterin läpi.

    • höhhhöö

      Onhan niitä lapsille tarkotettuja hyttysmyrkkyjäkin. Ne on varmasti niin testatut että mitään haittoja ei voi tulla...

    • Tsippaduu

      Olen tullut allergiseksi hyttyskarkotteelle, aivastelen, nenä menee tukkoon ja päätä vihloo jos käytän sitä. Kannattaa siis pohtia asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe