Hampaita lähti paljon unessa

Hampaat?

Unessa minulta lähti paljon hampaita (osa oli kokonaisia hampaita ja osa murenia). Lähdin etsimään hammaslääkäriä. Jostain syystä ajauduin ihmisvirran mukana metroasemalle, vaikka minun ei pitänyt mennä metroon. Lähdin asemalta pois ja tarkastajat tulivat vastaan. Toinen tivasi lippua. Selitin, että en ollut edes menossa metroon, vaan vahingossa ajauduin laiturialueelle. Toinen tarkastaja sanoi, että tiedän ettei tuo tyttö valehtele, anna sen vain mennä. Näytin heille, että minun pitää päästä hammaslääkäriin kun hampaita irtoilee. Hampaita tuli suusta aina iso määrä kerralla moneen otteeseen. Metroaseman jälkeen pääsin taksiin, jossa vanha, ystävällinen, harmaa hiuksinen mieskuski lähti kuljettamaan minua. Ajoimme ison kuusimetsän keskellä mutkittelevalla, kapealla tiellä. Lunta oli kauheasti maassa & tiellä. Tie muistutti ennemmin jättimäistä kelkkarataa (ajoimme kuin kelkkarännissä). Auto kulki kovaa ja kurveissa mentiin kuin kekkarännien laidoilla. Muistan, että kyydissä oli kuitenkin turvallista olla. Jostain syystä tiesin, että mies on ajanut ennen rallia ja osasi hyvin ajaa. Taksin jälkeen olin jossain kauppakeskuksessa, jossa menin vaatekauppaan sen vuoksi, että siellä olisi peili. Katsoin, miltä suuni & hampaani näyttivät. Kaikki omat hampaani olivat tallella. Lisäksi mietin, että vastahan olin käynyt hammaslääkärissä, ja kyllä lääkäri olisi varmasti sanonut jos jotakin ongelmaa olisi. Rauhoituin ja ajattelin, että eipä tässä hätää, menen nyt vain näyttämään hampaita hammaslääkärille.

12

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spookyhansu

Aika moni tällä palstalla on kertonut hampaitten murenemisen tms. liittyvän läheisen kuolemaan. Itse en ainakaan muista, että kohdallani olis näin käynyt, mutta nämä hammasunet mulla on tavallaan olleet jotenkin "vaikuttavia". Niistä siis on jäänyt sellanen fiilis, että TÄMÄ tarkottaa jotain. Saattaa olla sattumaa, mutta ainakin pari kertaa muistan nähneeni hammas-unta ja sen jälkeen 2 viikon sisällä on tullut suurehko elämänmuutos (ei välttämättä mitään pahaa)!
      Muistan myös, että yhdessä hampaanlähtö-unessa oli aika tyly meininki; hampaat mureni, verta tuli ja noin, mutta kun katsoin peiliin niin kaikki oli kuitenkin OK. Tuosta sun unesta vois päätellä, että ehkä jokin muutos tapahtuu sun elämässä...Mutta homma on sulla hallussa, lähelläsi on sinusta välittäviä ihmisiä ja kaikki menee hyvin!
      P.s. En tosiaan ole mikään pätevöitynyt unentulkitsija, tämä oli vain pohdintaa!:)

• Hampaat?

Minullekin tuli tuon hammasunen jälkeen sellainen olo, ettei tämä ollut ihan tavallista. Mutta mene ja tiedä..
        Mielenkiintoisia nuo sinullekin tapahtuneet unet ja sitten niiden jälkeiset muutokset. Minäkin uskon ennemmin tuohon sinun vaihtoehtoon kuin jonkun kuolemaan. Katsotaan tapahtuuko lähi viikkoina jotakin erityistä.
        Thanks viestistä!

• viime yönä hampaansa menett...
        Hampaat? kirjoitti:

Minullekin tuli tuon hammasunen jälkeen sellainen olo, ettei tämä ollut ihan tavallista. Mutta mene ja tiedä..
        Mielenkiintoisia nuo sinullekin tapahtuneet unet ja sitten niiden jälkeiset muutokset. Minäkin uskon ennemmin tuohon sinun vaihtoehtoon kuin jonkun kuolemaan. Katsotaan tapahtuuko lähi viikkoina jotakin erityistä.
        Thanks viestistä!

Onko kaikki mennyt hyvin? Olen ihan paniikissa, pitäis lähteä ajelemaan maalle ja hampaat putosi viime yönä unessa.... :(

• Hampaat?
        viime yönä hampaansa menett... kirjoitti:

Onko kaikki mennyt hyvin? Olen ihan paniikissa, pitäis lähteä ajelemaan maalle ja hampaat putosi viime yönä unessa.... :(

Juhannus on kohta jo ohi. Toivottavasti oli kuitenkin mukavat vapaapäivät. Ja näin jälkikäteen voin sanoa, että ainakin omalla kohdalla tuo hampaiden lähtö unessa oli positiivisen muutoksen viesti. Sain ison taloudellisen asian järjestymään viime to iltana. Toivotaan, että sinullekin uni tuo jotakin hyvää muutosta tullessaan.

• Hampaat?

Ihan oikeassa olit tuon muutokseen (ja vielä positiiviseen) viittaamisen kanssa. Kivi pyörähti sydämeltä, kun sain ostajan edelliselle asunnolleni viime to iltana. Ja tilanteessa on mukana auttavia henkilöitä. Ei hassumpia nuo hammas-unet.

• enneunet

...asia, niitä näin nuorena usein. Mutta kun hammas lähtee juurineen, se tietää surua, kuolemaa. Hampaan lohkeaminen saattaa tietää sairautta.

• spookyhansu
        Hampaat? kirjoitti:

Ihan oikeassa olit tuon muutokseen (ja vielä positiiviseen) viittaamisen kanssa. Kivi pyörähti sydämeltä, kun sain ostajan edelliselle asunnolleni viime to iltana. Ja tilanteessa on mukana auttavia henkilöitä. Ei hassumpia nuo hammas-unet.

Hienoa tietää, että kävi noin hyvin! Kyllä hammas-unet siis jotain tietää ja meni vielä tulkintakin oikein! Tuli ihan hyvä olo itsellenikin :)

• tohtori tolvaneinen.

Myös olen nähnyt unia,usein vuosien väliin toistuvia hampaiden irtoamisia ja pelkoa kuinka voisin asiaa piilotella..
      Sainkin eräältä puskatohtorilta unien alalta hyvän tulkinnan moisiin uniin.
      Tälläinen uni kuulema perustuu ihmisen alitajunnassa olevaan pelkoon ulkonäön menettämisestä,yleensä unta näkevät henkilöt joille ulkonäkö on jotensakkin tärkeää.
      Unissa pahin pelko muuttuu todeksi ja hampaiden lähteminen saattaa asian loppullisesti ulkonäön menetykseksi,unissa hampaat lähtevät vielä niin suurelta osin ettei hammaslääkärinkään pystyvän niitä korjaamaan.
      uni siis tuo esiin oikeassa elämässä kytevää pelkoa ulkonäön menettämisestä vieläpä niin ettei sitä pysty korjaamaan vaatteilla tai muilla ehostuksilla.

• sdlkopdug

pelkoa vallan menettämisestä jossakin asiassa. Muistelen joskus jossain selitettävän hampaidenlähtöä niin

• kameliine
        sdlkopdug kirjoitti:

pelkoa vallan menettämisestä jossakin asiassa. Muistelen joskus jossain selitettävän hampaidenlähtöä niin

tuo elämänmuutos tuntuisi loogiselta vastaukselta. viime yönä lähti kolme hammasta, kaksi niistä koulun hammashoitajan hoidossa ja hän heti yritti niitä korjata ja kolmas lähti matkalla päivystykseen. Kaikkiin jäi juuri kuitenkin suuhun. Nyt on tulossa kaksi suurta elämänmuutosta, josta olen tiennyt pitkään ja on ollut aikaa niihin sopeutua, kolmas on vain viikon takainen uusi muutos. Kaikki positiivisia, pitkän harmaan mietiskelykauden "päätöksiä",odotuksia, elämää. Ympärillä näissäkin ystävällisiä ihmisiä, luotettavia.

• kameliine
        sdlkopdug kirjoitti:

elämänmuutoksissa valta vaihtuu... sinkkuudesta parisuhteeseen, lapsi muuttaa pois kotoa-ei enää samanlaista hallintaa kotona, uusi työ työttömälle - ajankäyttöä hallitsee työ jne

• Hampaat?
        kameliine kirjoitti:

tuo elämänmuutos tuntuisi loogiselta vastaukselta. viime yönä lähti kolme hammasta, kaksi niistä koulun hammashoitajan hoidossa ja hän heti yritti niitä korjata ja kolmas lähti matkalla päivystykseen. Kaikkiin jäi juuri kuitenkin suuhun. Nyt on tulossa kaksi suurta elämänmuutosta, josta olen tiennyt pitkään ja on ollut aikaa niihin sopeutua, kolmas on vain viikon takainen uusi muutos. Kaikki positiivisia, pitkän harmaan mietiskelykauden "päätöksiä",odotuksia, elämää. Ympärillä näissäkin ystävällisiä ihmisiä, luotettavia.

Uskoisin, että viime torstai illan muutokseen se uni viittasi. Sain yllättäin Juhannuksen alla ostajan edelliselle asunnolleni. Näyttäisi, että näiden hammasunien myötä on tulossa ihmisen elämään jokin tarpeellinen muutos. Mielenkiintoisia nuo unet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe